Dieta cu apa

Dieta cu apaDieta cu apa calda (slabirea cu apa calda pe stomacul gol) este o “gaselnita” asociata cu medicina chinezeasca. Dieta de slabire cu apa calda presupune sa bem zilnic un pahar cu apa calda (la temperatura corpului), cu inghitituri mici zilnic, timp de o saptamana dimineata la trezire pe stomacul gol. Apoi mai trece un timp si inainte de micul dejun trebuie sa mai bem un pahar cu apa calda. In restul zilei, inainte si dupa orice masa (chiar daca este doar o gustare), sa bem cate un pahar cu apa calda. Simplu ca buna ziua, nu? Iar mesele ar trebui sa aiba la baza supe calde de legume. Dar atentie, sa nu confundam slabirea cu apa calda cu infometarea prin anularea meselor si inlocuirea lor cu multa apa calda!

Dieta cu apa (inteleasa drept cura de slabire cu apa calda) poate fi o dieta periculoasa daca o intelegem gresit… Slabirea cu apa ne poate da organismul peste cap. Apa are intr-adevar un rol esential in dieta sanatoasa dar numai daca este luata ca parte integranta a unei alimentatii echilibrate. Articolul elaborat de prodieta.ro incearca sa prezinte intr-un mod documentat implicatiile apei asupra organismului. Cititorii nostri stiu ca nici o minune simpla ca buna ziua nu slabeste sanatos si eficient si in aceasta categorie implicam si dieta cu apa calda.

“Apa poate scadea pofta de mincare”, spune Mara Z. Vitolins, RD, Dr. PH, asistent profesor de stiinte în domeniul sanatatii publice (epidemiologie) intr-un studiu publicat in ScienceDaily (Feb. 5, 2003). “Este greu sa facem distinctia între a ne fi foame sau sete, asa ca putem incerca sa bem un pahar cu apa si sa asteptam circa 20 – 30 de minute pentru a vedea daca si dupa aceea ne mai este foame.” Vitolins, care face parte si din Centrul de Cercetari asupra nutritiei umane si de prevenire a bolilor cronice, a adaugat ca apa plata poate de asemenea, sa ajute si la reducerea caloriilor.

“Cei mai multi oameni beau sucuri, bauturi carbogazoase, cafea, si alte astfel de bauturi si au un total dezinteres fata de apa plata”, a spus ea. “Înlocuirea bauturilor cu continut caloric mare cu apa poate reduce semnificativ din numarul de calorii consumat zilnic.” În plus, cele mai multe dintre aceste bauturi carbogazoase contin cafeina. Pana la momentul la care sa va dati seama ca va este sete sunteti deja deshidratati!

Daca beti in mod obisnuit bauturi carbogazoase dulci, atunci trebuie sa stiti ca aceasta nu este o hidratare sanatoasa. Din bauturile carbogazoase nu veti obtine decat calorii si incarcatura glicemica fara a obtine beneficii nutritionale. Bauturile carbogazoase si sucurile dulci au la baza apa indulcita si arome. Pentru dieta sanatoasa este periculos sa beti bauturi carbogazoase pentru ca acestea nici nu ofera senzatia de satietate si in plus veti simti dorinta de a bea si mai mult si mai mult. Doi litri pe zi de bauturi carbogazoase nu au nici o legatura cu indemnul de a bea doi litri de apa.

Recomandarea nutritionistilor este aceea de a satisface necesarul de lichide consumand apa plata sau ceaiuri neindulcite de plante. De asemenea se recomanda consumul moderat de fructe si consumul mare de legume. Acestea au apa, vitamine, minerale si multe fibre. Fructele dulci sunt intr-adevar recomandate in portii foarte mici in dieta de slabire (contin fructoza) si in portii medii si mari daca nu sunteti la dieta ci doriti numai sa traiti sanatos.

“Obligativitatea de a bea 2 litri de apa pe zi este un mit” spune Mihaela Bilic. Doctorul nutritionist explica faptul ca apa trebuie bauta atunci cand simtim nevoia iar un aport de prea multe lichide nu duce decat la eliminarea unei cantitati mari de urina diluata. O persoana sanatoasa nu retine apa bauta in exces si nici nu elimina mai multe toxine din organism, substantele excretate de rinichi fiind aceleasi, indiferent in ce cantitate de urina sunt diluate.

Sfatul doctorului nutritionist Mihaela Bilic: “Apa trece repede prin stomacul gol, deci in loc sa beti un pahar de apa inainte de masa mai bine mancati si beti apa in inghitituri mici pe tot parcursul mesei; va tine stomacul plin mai mult timp”. Se poate produce asadar o slabire cu apa in sensul ca vom manca mai putin daca ne hidratam des. Nu trebuie insa sa intelegem slabirea cu apa ca fiind o infometare rapida.

Organismul nu trebuie “bombardat” cu o cantitate mare de apa dintr-o data ci este recomandabil sa bem in cantitati mici de-a lungul intregii zile. O cantitate prea mare de apa solicita rinichii si poate duce chiar la hiperhidratare. Un barbat a decedat dupa ce a baut 10 l de apa in cateva ore iar in fiecare an decedeaza persoane din cazua consumului exagerat de apa (in special cei aflati sub influenta Extasy si carora le e teama ca nu beau sificiente lichide..)

Apa are O calorii!

Daca nu bem apa putem avea chiar si dureri de cap si poate creste riscul de infectii urinare si pietre la rinichi. Pe langa actiunea de „spalare” a rinichilor apa are mai multe functii in organism printre care enumeram: dizolvarea substantelor minerale, distributie, lubrifiant si reglator de temperatura. O cale prin care puteti afla daca beti suficienta apa este controlul culorii urinei. Daca urina are o culoare intensa, atunci sigur nu beti suficienta apa. Estimarea culorii poate fi influentata intr-adevar si de faptul ca riboflavina (vitamina B2) face ca urina sa aiba o culoare galben fluorescent, diferita totusi de culoarea galben inchis despre care aminteam mai devreme. In mod ideal urina normala trebuie sa fie de culoare deschisa, galben-pai. Daca aceasta este limpede ca apa inseamna ca beti prea multe lichide.

Avem nevoie de apa si iarna, nu numai vara!

Majoritatea oamenilor constientizeaza faptul ca au nevoie de apa in timpul verii pentru ca transpiram mai mult, dar nu atat de multi oameni sunt constienti de faptul ca organismul are mare nevoie de apa si iarna pentru a pastra caldura. Cel mai bun mod de a ilustra acest lucru este prin paralela cu masinile. Radiatorul are nevoie de lichid, indiferent de vreme. In cazul in  care apare deshidratarea toate celulele organismului vor suferi. Fara suficienta apa, celulele nu pot intretine si reconstrui organismul iar produsii reziduali nu pot fi eliminati. Celulele nu se vor oxigena suficient si nici nu vor primi nutrientii necesari pentru a isi “indeplini meseria”, inclusiv functia de curatare si improspatare.

Apa este un element esential al vietii, sta la baza sanatatii!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

11 Raspunsuri la discutia despre “Dieta cu apa”

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

  1. 11
    Jonella spune:

    Bună. Apa nu are cum să nu fie sānātoasā.in timpul mesei se poate bea apa sau ceai calde- fierbinti!! Rece nu e indicat! Cald e chiar ok. Japonezii fac asta mereu…. ajuta digestia. Apa rece sau foarte rece e foarte dāunātoare!! Deci, renuntam de tot la apa de la frigier-poate provoca chiar infarct de cord…sau ficatul e afectat grav. Apa calda sau fierbinte( 60 grade) degreseaza ficatul. Activeaza toate functiile organismului!!

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.