Dieta Atkins

Dieta AtkinsDieta Atkins propune restrictia de carbohidrati. Prin dieta Atkins veti slabi in mod sigur dar trebuie sa treceti prin cateva etape. Dieta Atkins este o dieta fara carbohidrati care permite carne, oua, branza dar restrictioneaza categoric consumul de fainoase, fructe dulci si tot ce inseamna dulce.

Dieta Atkins fara carbohidrati este impartita in 4 etape:

1/ Inductia
Aceasta etapa dureaza cel putin 2 saptamani si este cea mai restrictiva. Daca suportati bine aceasta perioada o puteti prelungi chiar si mai mult de 2 saptamani. Principiul este simplu: nu aveti sa voie sa depasiti 20g de carbohidrati pe zi – grame de carbohidrati minus grame de fibra, alcool)! Aceste 20g de carbohidrati pe zi pot veni doar de la salate!

Nu aveti voie urmatoarele alimente: orice alimente ce au la baza zahar sau faina alba, orice tip de produse de patiserie, orez, ciocolata, bauturi acidulate, cartofi, porumb, mazare, morcovi fierti, paste, lapte, alcool, nuci, alune, fructe si majoritatea legumelor dulci. Dupa cum se vede, este vorba despre o dieta fara carbohidrati.
Aveti voie: carne, bacon, oua, peste, branza, iaurt simplu, unt, maioneza, ulei de masline, avocado, castraveti, spanac, andive, salata iceberg, ciuperci, broccoli, rosii, masline, fructe de mare, indulcitori artificiali in cantitate foarte mica. Toate aceste produse trebuie consumate insa in cantitate foarte mica, de pana la 150 grame per masa. Este gresita conceptia ca puteti manca orice fel de carnati grasi sau sunca fara a dauna sanatatii. Dieta Atkins recomanda carnea slaba sau moderata in cantitati mici sau moderate. In dieta Atkins se recomanda in plus suplimentarea zilnica cu vitamine!

In aceasta etapa organismul trece de la arderea carbohidratilor la arderea grasimilor si veti remarca rezultate „spectaculoase” de slabire pana la 10 kilograme.

2/. Pierderea in greutate
In aceasta etapa este permis sa cresteti cantitatea de carbohidrati cu 5g pe saptamana…

Regulile din prima faza raman valabile numai ca puteti adauga urmatoarele alimente: nuci, alune, seminte.

3/ Pre-mentinerea greutatii
In aceasta faza cresteti in fiecare zi cantitatea de carbohidrati cu 10g pe zi timp de o saptamana. Regulile din a doua faza raman valabile dar puteti adauga in cantitati foarte, foarte mici si paste de preferat din faina integrala sau orez.

4/ Intretinerea
Aceasta ultima faza a dietei Atkins are ca scop mentinerea greutatii pentru restul vietii. Puteti incepe sa mancati carbohidrati dar in limita a 90g pe zi.

Dieta Atkins va poate ajuta sa slabiti intre 3 si 10 kilograme in prima faza (in functie de cate kilograme aveti atunci cand o proniti si de cat de ambitiosi sunteti), 1-2 kilograme pe saptamana in a doua faza si 0.5 kilograme pe zi in faza a treia.
Exemple de meniuri pe zi: la micul dejun putem manca omleta cu ciuperci si bacon /sau/ oua si bacon /sau/ sunca de curcan. Puteti consuma si o ceasca de cafea cu frisca. La pranz puteti manca piept de pui fiert sau la gratar cu 150 gr de salata cu rosii si castrveti /sau/ o conserva de ton /sau/ salata de rosii cu branza. La cina puteti manca peste /sau/ piept de pui /sau/ fructe de mare cu garnitura de spanac sau avocado sau altceva usor.

Descrierea dietei Atkins

Friptura cu sos, oua si bacon; omleta cu sos de branza cheddar, dressing Roquefort si supa crema de avocado? Ei bine, da, toate acestea sunt premise in mult controversata dieta descrisa in best-seller-ul “Dr. Atkins’ New Diet Revolution” si alte cateva carti care au urmat. Doctorul Robert Atkins a devenit cunoscut in domeniul dietelor pentru slabit in anul 1972, cand a publicat best-sellerul amintit mai sus.
Dieta Atkins promite nu numai ca veti pierde in greutate fara a va fi foame ci si ca veti avea beneficii ale starii de sanatate in general si in special ale inimii si memoriei.


Regimul de slabit este bazat pe teoria ca persoanele supraponderale consuma prea multi carbohidrati. Organismul nostru foloseste atat grasimea cat si carbohidratii pentru a avea energie dar primii folositi sunt carbohidratii. Prin reducerea drastica a acestora si prin consumul mai mare de proteine si grasimi am putea pierde in greutate prin aceea ca organismul arde mult mai eficient grasimile depozitate. Acest program de nutritie a fost realizat in special pentru persoanele supraponderale care nu fac prea multe exercitii fizice si care vor sa scape de depozitele de grasime cu conditia sa renunte la zahar si carohidrati.
Fara a pune la indoiala povestile de success privind reusita acestei diete, Centrul pentru Medicina Complementara din New York fondat chiar de Atkins sustine ca dieta in discutie este mai degraba utila pentru mentinerea greutatii, pentru o sanatate foarte buna si pentru prevenirea bolilor.

Mecanismul dietei Atkins

Prin restrictionarea drastica a carbohidratilor, organismul intra intr-o stare de „cetoza” care inseamna ca isi arde propriile grasimi pentru a obtine combustibil. Energia vine din cetoni, mici fragmente de carbon ce constituie combustibil creat prin folosirea depozitelor de grasime. In acesta stare fiind nici nu va va fi foame si cel mai probabil veti manca din ce in ce mai putin. De aici rezulta ca organismul isi schimba metabolismul de la consumul de carbohidrati la consumul de grasimi. Rezulta: pierderea in greutate!

In foarte putine cuvinte haideti sa vedem ce sa intampla atunci cand consumam alimente bogate in carbohidrati. Zaharul din acestea intra foarte rapid in sistemul circulator. Pentru a tine nivelul zaharului in frau organismul secreta insulina. Aceasta permite surplusului de zahar sa fie depozitat in ficat si muschi ca glicogen dar aceste depozite de completeaza destul de repede pana la capacitate. Apoi orice extra zahar este convertit in grasime (aceea de care va straduiti sa scapati…).
Conforom teoriei lui Atkins, atunci cand organismul continua sa produca prea multa insulina in incercarea sa de a scapa de zaharul in exces, se poate ajunge la modificarea metabolismului, la diabet.

Desi toata grasimea din acest tip de dieta fara carbohidrati ar putea cauza un nivel crescut al colesterolului, acesta „nu are insa viata lunga” pentru ca apoi revine la normal pe masura ce pierdeti in greutate (cel putin asa este teoria). Pentru ca acest tip de dieta sa functioneze, consumul de carbohidrati nu trebuie sa fie mai mare de 20 de grame pe zi! In plus, trebuie sa luati suplimente cu vitamine avand in vedere ca nu le veti putea obtine din fructe si legume.

Aceasta dieta fara carbohidrati va permite sa consumati alimente la care pana atunci doar ati visat! Va permite alimente precum carne, oua, branza si altele. Puteti gati cu unt, pune maioneza in salata de ton si ulei de masline in toate salatele. In schimb, sub nici o forma nu aveti voi sa consumati zahar, lapte, orez alb sau faina alba.

Dupa primele doua saptamani puteti creste rata carbohidratilor prin adaugarea de alimente foarte bogate in fibre dar nu va puteti intoarce la alimente precum lapte, orez, paine, zahar, cartofi. Acestea raman pe lista de placeri interzise. Este recomandat sa faceti exercitii fizice in toata aceasta perioada in care tineti dieta fara carbohidrati.

Pro si contra dietei Atkins

Iata parerea renumitului cardiolog Arthur Agatston despre Dieta Atkins: “La inceputul anilor ’70, dr. Robert Atkins a scris volumul Dr. Atkins’ Diet Revolution care i-a socat pe toti, deoarece sustinea exact opusul standardului. Dr. Atkins recomanda un regim bogat in grasimi saturate si sarac in carbohidrati, lucru denuntat numaidecat de institutiile medicale si de nutritie. Criticile au fost subminate de faptul ca regimul parea sa functioneze mult mai bine decat regimul sarac in grasimi si bogat in carbohidrati al American Heart Association. Un motiv al atacurilor a fost acela ca dr. Atkins impunea restrictii atat de severe asupra carbohidratilor, incat organismul era nevoit sa-si asigure combustibilul prin descompunerea propriilor grasimi, ajungandu-se la o stare numita ketoza. Nu exista dovezi ca acesta ar reprezenta un pericol la persoanele supraponderale, dar sanatoase in general. Dar ketoza este insotita de o scadere a volumului de lichide si de o oarecare deshidratare a organismului, ceea ce poate cauza probleme la pacientii cu disfunctii ale rinichilor sau la cei ce iau medicamente contra hipertensiunii. Per ansamblu insa, pericolul ketozei a fost exagerat.
Principala problema a regimului Atkins este consumul nelimitat de grasimi saturate. In prezent exista dovezi ca dupa o masa bogata in grasimi saturate apar disfunctionalitati la nivelul arterelor, inclusiv al celor ce alimenteaza cu sange muschiul inimii. Ca urmare, invelisul interior al arterelor (endoteliul) are tendinta sa contracte si sa creeze blocaje. Imaginati-va: in conditii favorabile (sau mai bine zis nefavorabile) o masa bogata in grasimi saturate poate provoca un atac de cord!
In plus, dupa o asemenea masa, anumite elemente din sange, numite particule remanente, au o durata de viata mai lunga decat ar trebui. Aceste particule favorizeaza ingrosarea peretilor vaselor de sange. Nici unul dintre aceste lucruri nu eraq cunoscut pe vremea cand dr. Atkins si-a conceput regimul. Dar acum le cunoastem.”

Cura de slabire bazata pe principiile lui Atkins este destul de controversata atat in Statele Unite ale Americii cat si in Europa.
Dieta Atkins trebuie tinuta toata viata, iar carbohidratii vor fi taiati de pe lista foarte mult timp ceea ce va va deprima cu siguranta. O parte dintre nutritionisti considera ca nu este normal sa va privati organismul de ceea ce are nevoie. Gaile Frank, profesor de nutritie la Universitatea de Stat din California declara: „Organismul are nevoie de minim 150 de grame pe zi pentru a functiona optim. Creierul are nevoie de glucoza iar legumele, fructele si cerealele sunt o foarte buna sursa pentru aceasta”

SFAT PRODIETA.RO! Nici Carmen Lazar, nutritionistul colaborator al site-ului prodieta.ro nu recomanda dieta Atkins avand in vedere ca nu sunt permise fructele si legumele. Carmen Lazar ne-a declarat ca fructele si legumele sunt absolut necesare organismului nostru pentru beneficiile aduse de antioxidantii naturali, vitaminele si mineralele. In dieta Atkins se recomanda suplimentarea zilnica cu vitamine insa suplimentele cumparate de la farmacie in nici un caz nu pot inlocui alimentele naturale. Este o vorba inteleapta care spune sa nu cheltui mai multi bani pe suplimente decat pe fructe si legume! Variatiile de greutate nu sunt nici ele sanatoase! Organismul suporta cel mai bine scaderi in greutate de circa o jumatate de kg pe saptamana si nu 4-5 kg, cum se intampla in dieta Atkins.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

37 Raspunsuri la discutia despre “Dieta Atkins”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 37
    Enachescu Ion spune:

    Salut!
    Tin dieta Atkins de putin timp.In primele doua saptamani am slabit 7 Kg si am ca target in 3 luni 30-35 Kg.Singurul lucru care-mi lipseste sant fructele ,,un mar seara” sau o para zemoasa . Recomand la cei carora starea generala de sanatate le permite sa urmeze cura .Este recomandabil sa tineti in control balanta electrolitica .
    Succes !

  2. 36
    patroi m spune:

    pif666, bati campii maxim, ia mai documenteaza-te putin.
    “cand veti renunta la dieta”… Pai nu renunti dintr-o data, are anumite etape printre care si una de mentinere, apoi ar trebui sa devina un mod de viata, respectand principiile atkins. Recunosc ca nu mancam atatea cruditati, salate pana am descoperit dieta asta, e minunata din toate punctele de vedere.
    “Corpul va arata bine cu haine… nimic ferm”, alta prostie, o dieta bazata pe proteine nu face ca muschii sa dispara, deci nu vei arata flescait nicidecum. Depinde si de cate kg ai de slabit, plus ca poti face sport pentru intretinere, cine naiba te opreste?
    Una peste alta kg se topesc frumos, uniform de pe tot corpul, trei boluri de salata pe zi, doua oua facute oricum, ciuperci, verzituri de toate neamurile, doua trei felii de gratar pe zi nu sunt toxice.
    De analize ce sa mai spun, or minti si ele?
    Mai citeste inainte de a repeta ca papagalul ineptiile publicate de invidiosi!

  3. 35
    Elena spune:

    Țin dieta de o săptămână si pot sa spun ca am pierdut 3,5 kg. Sunt foarte mulțumită!

  4. 34
    pif666 spune:

    este incredibil cat de multe persoane pot fi pacalite cu o dieta care nu tine cont de minime criteri :
    si ma explic : conditia numar 1 este ca nu este sub nici o forma,dar sub nici o forma permis sa slabiti mai mult de 3-4 kg pe luna . mai mult inseamna ca in loc sa pierdeti doar grasime,o sa pierdeti si muschi. iar pentru cei grasi in exces,este dezastruos. dupa ce ca aveau cateva kg de muschi,mai si le pierd.
    apoi cand veti renunta la dieta,corpul nu este pregatit sa se mentina,si va strange orice din mancare pentru a face fata stresului la care a fost supus. degeaba veti manca putin-doar daca veti manca toata viata regim poate-corpul va reactiona ca si ursul pentru iernat. depoziteaza pentru zile grele,ca asa ai da semnal,fiind trecut prin acel stres.
    slabit sanatos fara miscare nu exista. si daca slabiti cu dieta asta celebra,corpul va arata bine cu haine pe ele,dezbracat va arata ..stiti voi mai bine. si la atingere ….nimic ferm !
    uitati de povesti de genul asta de diete,puneti corpul la munca.
    in primul rand daca capul-mintea- nu este pregatita ..totul este pierdut.
    mancati sanatos,beti doar apa si suc facut de voi din fructe.
    va doresc succes

  5. 33
    Claudiu spune:

    Dieta Atkins este recomandata mai ales celor cu diabet de tip II indiferent de severitate. Este poate singura solutie viabila pentru cei obezi care sunt dependenti de insulina. Recomand aceasta dieta mai ales celor care vor sa slabeasca dar nu au suficienta vointa.

  6. 32
    Elena Stan spune:

    In aceasta dieta,slabesti 10-15kg in 12 saptamani,chiar daca la inceput mi mult,adica 4 kg in 2 saptamani.Este o dieta f.buna,analizele medicale sunt perfecte la final. chiar am ramas surprinsa, si pe parcursul ei m-am simtit f bine,numi ca a trebuit sa inving pofta de dulce inclusiv fructe.orice alta dieta nu a dat rezultate,mai ales ca ulterior te mentii foarte usor daca nu faci abuz de carbohidrati.O recomand cu drag tuturor. Prima saptamana e mai grea dar nu reusesti fara motivatie puternica,ca dealtfel in orice.

  7. 31
    Gabriel spune:

    “SFAT PRODIETA.RO! Nici Carmen Lazar, nutritionistul colaborator al site-ului prodieta.ro nu recomanda dieta Atkins avand in vedere ca nu sunt permise fructele si legumele. Carmen Lazar ne-a declarat ca fructele si legumele sunt absolut necesare organismului nostru pentru beneficiile aduse de antioxidantii naturali, vitaminele si mineralele. In dieta Atkins se recomanda suplimentarea zilnica cu vitamine insa suplimentele cumparate de la farmacie in nici un caz nu pot inlocui alimentele naturale.”

    Acest pasaj este plin de minciuni. Legumele sunt recomandate in dieta Atkins. Nu sunt permise fasolea pentru continutul ridicat de amidon. Fructele sunt interzise in primele doua saptamani, in etapa de inductie, apoi sunt introduse fructele de padure. In etapa a treia si a patra se pot consuma fructe in cantitati rezonabile.

    In cartea lui Robert Atkins – New Diet Revolution nu se recomanda suplimentarea zilnica cu vitamine. Se recomanda niste suplimente pentru minerale care sunt foarte greu de gasit in alimente, cum ar fi seleniu si zinc, deficiente care apar si in problemele tiroidiene, sau crom si vanadiu.

    Cand citati o sursa inseamna ca ii dati crezare si o folositi ca un argument. Citatul cardiologului Agatston referitor la atacul de cord este probabil din anii 80-90. O multime de studii facute dupa 2000 arata ca grasimile saturate nu sunt un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Cei care tin diete ketogenice, cum este si Atkins, inregistreaza scaderea colesterolului, a trigliceridelor, a plachetelor depuse pe vasele de sange (toate astea demonstrate clinic). Singurele grasimi care sunt dovedite stiintific ca fac rau organismului sunt acizii grasi trans care se gasesc in margarina si in uleiurile hidrogenate, foarte greu in alimente naturale.

    Eu tin aceasta dieta de un an. Am slabit 18kg in primele 5 luni. Nu mi-a fost greu pentru ca dieta suprima foamea si este usor de tinut, mai ales daca iti prepari tot felul de mancaruri gustoase, pe mine m-a ajutat nevasta-mea. Acum ma mentin suplu si ferice. Ma simt foarte bine, mi-am facut analizele si medicul meu de familie este foarte multumit.

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.