Dieta de 2000 calorii si Doza Zilnica Recomandata

Dieta de 2000 calorii este o referință pentru aportul caloric zilnic în medie. Dar cum se calculează necesarul zilnic de calorii? Dieta 2000 calorii Doza Zilnica RecomandataNumărul de calorii de care avem nevoie zilnic variază, desigur, în funcţie de sex, vârstă, înălţime, tipul corporal, mediul ambiant, stilul de viaţă şi starea generală de sănătate. Prin urmare nu toți avem nevoie de același număr de calorii. Problema apare atunci când pe etichete este trecută valoarea calorică a alimentelor și mai ales % DZR, adică procentul asigurat din *Doza Zilnică Recomandată.
Pe etichetele românești regăsim și formulările %DRV *Valoarea Zilnică de Referință sau, cel mai adesea, % CZE sau GDA *Cantitatea Zilnică Estimată.

Acest standard de 2.000 de calorii provine din hotărârea U.S. Food and Drug Administration (FDA) de a include etichete cu informații nutriționale pe alimentele ambalate. Introdus în anul 1990, Nutrition and Labeling Act a fost proiectat pentru a standardiza etichetare alimentelor care a fost sub libertatea de acțiune a producătorilor și fiecărui stat american. Solicitările etichetării federale a alimentelor constau în faptul că producătorii trebuie să precizeze o listă de informații precum ingredientele, caloriile și mărimea porțiilor. [sursa: FDA].
De asemenea, aceste etichete permiteau consumatorilor să compare cantitățile de grăsimi saturate și sodiu, pe lângă cele referitoare la vitamine și minerale, cu „valorile zilnice”, care reprezintă cantitatea maximă recomandată pe zi. Înainte de instituirea etichetelor FDA, nu exista un aport caloric standard care să rămână același pentru fiecare consumator, fapt ce făcea ca valoare zilnică recomandată să fie dificil de stabilit.

FDA era conștientă că necesarul caloric variază în funcție de gen, vârstă și nivel de activitate fizică, însă se știa și că ar ocupa mult spațiu pe etichetă precizarea tuturor valorilor zilnice necesare adaptate fiecărei categorii diferite de consumatori. Așa că FDA a apelat la sondajele realizate de USDA asupra consumului de alimente, care au raportau aportul caloric pentru bărbați, femei și copii. Potrivit cercetărilor, bărbații consumă între 2.000 și 3.000 de calorii pe zi, femeile, între 1.600 și 2.200, iar copiii consumă între 1.800 și 2.500 calorii zilnic. Pentru a simplifica etichetele de pe alimente, FDA a propus utilizarea unei singure valori pe toate etichetele: 2.350 calorii pe zi. Deși mai multe studii au arătat că majoritatea bărbaților și femeilor au nevoie de mai mult de 2.350 de calorii în orice zi, stabilirea acestei valori ca standard a fost întâmpinată cu critici de către cei care credeau că acest lucru va determina supra alimentația sau ignorarea standardelor. Astfel, formula a fost simplificată prin includerea valorilor zilnice sub forma unor procente bazate pe o dietă de 2.000 de calorii. FDA a ajuns la concluzia că acest număr optim și rotund era mai eficient în educarea populației. În plus, reflecta necesarul caloric pentru femeile aflate la post menopauză, privite ca un segment de populație predispus la îngrășare.
Pentru a evalua necesarul caloric, FDA știa că valoarea de 2.000 de calorii trebuie ajustată vârstei, genului și nivelului de activitate fizică. Încă se dezbate dacă această responsabilitate revine populației generale. Astfel, deși o dietă de 2.000 de calorii poate fi ideală pentru unii dintre noi, în mod clar nu funcționează la fel de bine pentru toată lumea.

O kilocalorie reprezintă cantitatea de energie necesară pentru a ridica temperatura unei cantităţi de apă. Kilojoulii reprezintă energia pe care o conferă alimentul, 1kcal echivalând cu 4.184 kj. În vorbirea normală ne exprimăm în calorii iar atunci când citim pe etichete numărul de kcalorii putem echivala cu calorii. Este același lucru.



Puteti posta comentarii mai jos .


Apartament de vacanta pe litoral de vanzare



Cum slabim simplu cu bautura Slim D cu portocale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2015. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.