De ce ne ingrasam la loc dupa cura de slabire?

De ce ne ingrasam la loc dupa o cura de slabire?Reușim să slăbim dar nu și să rămânem slabi. În ciuda faptului că obezitatea este în creștere în rândul populației din țările occidentale, oamenii pot într-adevăr să slăbească și să aibă siluete armonioase. Fie că acest lucru se întâmplă datorită motivației, adrenalinei, dietelor bazate pe consumul exclusiv de carne sau a oricăror alte metode psihologice și fiziologice, oamenii pot face un efort intens timp de câteva săptămâni sau luni și pot scăpa de kilogramele nedorite.

Dar de ce ne îngrășăm la loc după o cură de slăbire?

Pentru majoritatea oamenilor, pendulul vine înapoi. Motivația dispare, adrenalina scade, iar oamenii încetează să vă spună cât de minunat arătați. Ați slăbit? Ei bine, ghiciți ce: Odată ce reveniți la vechile obiceiuri, kilogramele în plus vă găsesc din nou. Iar apoi vă întoarceți fix de unde ați plecat.

Problema tuturor nu este neapărat că nu putem să slăbim, ci că nu putem să ne menținem silueta și tonusul.

Cheia menținerii rezultatelor obținute în urma procesului de slăbire nu constă într-o singură dietă sau într-un plan de exerciții. Ea este mai mult legată de factorii emoționali, psihologici și care țin de stilul de viață, aceștia dictând relația noastră cu mâncarea și comportamentul față de aceasta.

Iată câteva situații care vă pot sabota succesul:

#1 Fenomenul imposturii

Cunoașteți sentimentul schimbării locuinței, al achiziționării unei mașini noi sau al adaptării la un nou calculator? Desigur, este foarte plăcut, dar încă nu simțiți că aceste obiecte vă aparțin. Modelul vechi și uzat, deși avea defectele lui, vă aparținea. La fel se întâmplă și atunci când oamenii reușesc să slăbească.
Multe persoane au trăit atât de multă vreme în corpurile lor greoaie încât atunci când slăbesc, nu se recunosc în persoana slabă pe care o văd în oglindă. Această fereastră critică (atunci când mintea încearcă să țină pasul cu propriul corp) este momentul în care mulți se întorc la obiceiurile vechi. Acest lucru se întâmplă deoarece se strecoară îndoiala, la care se adaugă sentimentul de nevrednicie. Deși pare greu de crezut, majoritatea oamenilor aproape că s-ar simți mai confortabil find mai grași.

SOLUȚIA: În timp ce un program de exerciții și dieta adecvată vă pot oferi schimbarea pe care o doriți, cea de a doua parte a acestei tranziții o constituie efortul emoțional și mintal pe care trebuie să-l faceți pentru a vă adapta la noul corp. Vă pot fi de ajutor fotografiile pe care vi le puteți face de-a lungul procesului de slăbire. Vă vor aminti cât de mult ați muncit pentru a câștiga un corp nou mai bun.
În fiecare dimineață petreceți câteva minute observând acele fotografii vechi pentru a le compara cu ceea ce vedeți, în prezent, în oglindă. Acest exercițiu de comparare a propriei persoane din trecut cu cea din prezent va întări ideea că versiunea nouă a propriei persoane a fost menită să existe dintotdeauna și vă va ajuta să vă obișnuiți cu noile forme mai slabe și mai elegante. Veți conștientiza că aveți un corp pentru care ați lucrat și pe care îl meritați.

#2 Învățați să vă mențineți

Dacă reușiți să slăbiți, aveți în față două certitudini: 1) Modul în care ați mâncat și ați făcut sport (sau nu) înainte a determinat existența kilogramelor în plus și 2) Modificările pe care le-ați făcut în dieta și în programul de exerciții au generat pierderea în greutate și obținerea unei forme fizice mai bune (și probabil și o îmbunătățire a sănătății, în general).
Însă există și un al treilea lucru: menținerea. Poate pentru că nu le pasă de ceea ce se întâmplă după transformare sau poate că nu vor să recunoască faptul că și acest pas necesită efort.

Adevărul este că multe persoane care slăbesc revin pur și simplu la vechiul stil de a mânca și la toate fostele obiceiuri de viață, în loc să rămână la principiile de nutriție și sport care le-au ajutat să slăbească. Odată ce ajungeți la punctul în care sunteți mulțumit/ă de greutatea și nivelul de grăsime din corpul dumneavoastră, trebuie să conștientizați de ce ați luat în greutate și de ce ați slăbit. Apoi puteți pune la punct o strategie pentru a vă menține greutatea ideală. Nu va fi un efort atât de mare precum cel perioada inițială a procesului de slăbire, dar dacă ignorați acest pas crucial, riscați să alunecați din nou în vechile obiceiuri care au cauzat creșterea în greutate.

SOLUȚIA: Pentru a stabili dieta și programul de exerciții pentru un stil de viață ce urmărește menținerea greutății, începeți prin a face tot ceea ce făceați înainte pentru a slăbi, dar adăugați 20% mai multă mâncare și renunțați la 20% din programul de sport.

De exemplu, dacă în timpul dietei v-ați stabilit un aport zilnic de 1700 calorii, începeți prin a consuma în jur de 1900 calorii pe zi. Dacă în timpul perioadei curei de slăbire făceați mișcare timp de 10 ore pe săptămână (exerciții cu greutăți combinate cu exercițiile cardio), reduceți timpul la 8 ore. Testați aceste soluții timp de o săptămână și monitorizați-vă greutatea, dimensiunea taliei și evaluați-vă aspectul fizic general într-o oglindă. Dacă nu se schimbă nimic, repetați acest model pentru încă o săptămână.
Dacă după două săptămâni ați reușit să mențineți toate valorile acestor măsurători, atunci ați aflat cu succes care sunt exercițiile și dieta potrivite pentru a vă menține greutatea. Dacă acest tip de dietă și exerciții fizice determină să slăbiți mai mult, puteți adăuga încă 10 procente în aportul de calorii și renunța la încă 10% din timpul acordat mișcării până când greutatea se stabilizează. Dar dacă începeți să luați în greutate și să câștigați centimetri în plus în jurul taliei, înseamnă că ați depășit valorile totale necesare și trebuie să eliminați un pic mai mult din calorii și să adăugați înapoi orele petrecute în sala de sport.

Nu ar trebui să vă ia mai mult de două până la patru săptămâni pentru a afla care este necesarul de calorii și exerciții fizice pentru a vă menține greutatea corporală. Apoi tot ce trebuie să faceți e să descoperiți alimente și mâncăruri creative în timp ce vă bucurați de corpul pentru care ați lucrat atât de mult.

#3 Presiunea socială negativă

Deși acum suntem întru totul fascinați de calculatoarele, telefoanele și tabletele noastre încât putem uita cum arată un chip uman în realitate, noi rămânem ființe foarte sociale. De aceea, o reacție negativă vă poate abate grav de la eforturile pe care le faceți pentru a slăbi. Mai rău decât atât, mult negativism poate veni din partea persoanelor de la care te aștepți mai puțin, adică din partea familiei și prietenilor.
Dacă prietenii dumneavoastră sunt supraponderali sau nu-i interesează fitness-ul și exercițiile fizice, este foarte probabil ca, la un anumit nivel, și dumneavoastră să vă simțiți la fel. Dacă într-o zi alegeți să vă schimbați modul de gândire, s-ar putea să fiți pus/ă în fața unei alegeri – aceea de a integra noul stil de viața cu acești prieteni (care nu s-au schimbat) sau de a limita timpul pe care îl petreceți cu ei.

SOLUȚIA: Există o probabilitate mai mare de a avea succes în transformarea corpului și în menținerea acestuia atunci când vă asociați cu persoane care prețuiesc organismul și mișcarea.
Alimentația joacă un mare rol în menținerea în formă și ocupă un loc central în aproape oricare eveniment social major. Așadar este important să reținem principiile de bază. Dacă prietenii mănâncă în mod constant la bufeturile suedeze, este extrem de greu să vă limitați doar la salată.
La un moment dat, va trebui să faceți o alegere. Unii oameni vă vor înțelege și respecta pentru alegerea de a vă schimba înfățișarea corpului și vor ști că aveți nevoie de susținerea lor pentru a vă menține noul stil de viață. Alții vor face zarvă, vor face glume pe seama dumneavoastră și vor încerca să vă convingă să mâncați orice și oricât.

#4 Frica de senzația de foame

De-a lungul evoluției sale omul era obișnuit cu senzația de foame. Nu putea conserva prea mult timp alimentele și trebuia să gătească tot timpul proaspăt, să vâneze, să culeagă fructe și legume, etc.. Toate acestea cereau timp și până când reușeau să mănânce, oamenii trăiau și senzația de foame. Omul modern are atât de multă mâncare la îndemână (da, abundența este o problemă), încât nu mai ajunge să resimtă prea mult senzația de foame. Ba mai mult, uneori mănâncă pentru că este ora mesei și pentru că așa face toată lumea, nu neapărat pentru că într-adevăr îi este foame. Iar dacă mâncarea este delicioasă, mănâncă mai mult decât îi trebuie.

SOLUȚIA: Mâncați atunci când vă este foame și alegeți alimente gătite cât mai simplu. Alimentele de tip fast-food, mezelurile, conservele au potențiatori de arome care vă pot stimula să mâncați mai mult decât aveți nevoie și de aceea este recomandabil să le evitați. În cadrul unei alimentații echilibrate nu este nimic rău dacă așteptați să vă fie foame dar este foarte important să nu cădeți în cealaltă latură, să mâncați excesiv de mult pentru că nu vă săturați prea repede. Un secret este să începeți masa cu crudități sau salată de legume. Veți obține mai ușor senzația de sațietate.

#5 Propiul corp vă sabotează

Schimbările comportamentale pe termen lung sunt cheia unui succes de durată.

Este nevoie de multă determinare în continuare, chiar și după ce ați terminat de ținut dietă. Dacă înainte ați fost supraponderal, este posibil ca sistemul dvs nervos și hormonal să fie afectat destul de mult și să aveți de luptat cu propriul dvs organism.

Echipa de cercetători de la Universitatea Adelaide a realizat studii privind nervii gastrici care anunţă creierul când stomacul este plin. În urma acestor studii, ei au demonstrat că aceşti nervi răspundeau mai puţin eficient în rândul cobailor care fuseseră hrăniţi cu alimente bogate în grăsimi. În plus, nervii gastrici continuau să aibă performanţe slabe chiar şi la o săptămână după ce adoptaseră o dietă sănătoasă.

Concluzia: Răspunsul nervilor din stomac nu îşi revine după ce noi adoptăm o dietă sănătoasă. Asta înseamnă că simţim nevoia de a mânca mai mult pentru a ajunge la senzaţia de saţietate.

Mai mult, în studiu s-a constatat şi că problema este exacerbată de leptină, aşa-numitul hormon al foamei. În mod normal, acest hormon are grijă să nu mâncăm mai mult decât avem nevoie, însă atunci când este expus la multe alimente grase, el acţionează asupra nervilor din stomac, făcând ca semnalul acestora să ajungă mult mai greu la creier.

SOLUȚIA: Experţii britanici susţin că persoanele care ţin dietă sau care vor să facă acest lucru nu ar trebui să renunțe la gândul că este foarte greu să mențină rezultatele obținute cu greu. „Schimbările comportamentale pe termen lung sunt cheia unui succes de durată”, a declarat Jason Halford, directorul de la UK Association for the Study of Obesity.

Dacă suntem tot timpul corect informați și alegem să mâncăm dietetic putem menține rezultatele unei cure de slăbire. Astăzi găsim în magazine multe produse dietetice cu numai 6 calorii la 100 gr așa cum sunt alimentele din Konjac Bio. Tăițeii, spaghetele, pastele din grâu și orezul standard au peste 400 calorii la 100 gr. În schimb, aceleași sortimente din konjac au numai 6 calorii la 100 grame. Gătim rețetele clasice de paste sau pilaf de orez. » Vezi mai multe detalii, preț și mod de a găti alimente, rețete cu extrem de puține calorii »





Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “De ce ne ingrasam la loc dupa cura de slabire?”

  1. 1
    jecu eugenia spune:

    am inaltimea de1,52 si greutate 87kg

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.