Cura cu cirese

Cura cu cireșe poate fi în mod clar cea mai delicioasă cură de slăbire de primăvară. Cireșele sunt printre cele mai potrivite fructe pentru cura de detoxifiere a organismului și în general pentru curele de slăbire rapide. Cireșele sunt în top 20 superalimente căci au numeroase proprietăți nutritive și curative: diuretice, detoxifiante, anticancerigene, regeneratoare, antiinflamatorii, energizante și lista poate continua.

Cireșele – fructele ideale în dieta de slăbire și detoxifiere

cireseDe ce ajută cireșele atât de mult în cura de slăbire? Datorită combinației de antioxidanți cu bogăția de apă (peste 80%), datorită lipsei de grăsimi, indicelui glicemic mic (25 conform tabelului Michel Montignac), conținutului ridicat de potasiu și vitamina C și absenței sodiului. În plus, cireșele sunt recunoscute ca fiind un bun laxativ și înlătură constipația. Au foarte puține calorii, dar foarte multă apă și fibre. Se digeră lent, fapt care face ca nivelul zahărului din sânge să rămână la cote normale.

Nutriționiștii susțin că numai 200 gr de cireșe zilnic (atenție: cireșe proaspete sau congelate dar nu suc preambalat din comerț!) ne ajută să ne menținem un aspect tineresc și sănătos. Cireșele congelate nu pierd mai mult de 5% dintre proprietățile lor nutritive și de aceea, primăvara și la începutul verii vă puteți congela cireșe în punguțe mici pe care să le aveți mult timp la dispoziție. Puteți păstra cireșele la congelator timp de 10 luni. Căutați cireșe de proveniență organică, din copaci netratați cu chimicale, pesticide, îngrășăminte.

Cura de slăbire cu cireșe este eficientă și pentru curățarea organismului de toxine și acid uric. Persoanele care suferă de gută, artrită, retenție de lichide, celulită, pietre la rinichi sau în vezica biliară, obezitate sau anemie trebuie să aibă în vedere cireșele de sezon ca principal aliment în dieta zilnică.

Cum ținem cura de cireșe

Prodieta.ro nu recomandă de obicei dietele și curele de slăbire exclusive. Dvs puteți alege să mâncați numai cireșe timp de câteva zile sau chiar o săptămână dar ar fi bine să fiți deosebit de atenți și la semnalele organismului căci fiecare are particularitățile proprii.
Vă recomandăm un plan de mese dietetic precum cel de mai jos:
– mic dejun bazat pe cereale integrale, fibre din tărâțe si lapte vegetal fără colesterol din orez, migdale sau quinoa (pe toate le găsiți la prețuri foarte bune în magazinul online www.prodietabio.ro)
– cireșele pot consitui o gustare consistentă care pot chiar înlocui una dintre mese.
– Cina nu trebuie să fie mai târziu de ora 6 și poate cuprinde legume la grătar sau un iaurt cu cireșe proaspete.
Cu acest plan de alimentație dietetic veți slăbi in mod cert și îl puteți numi cura cu cireșe în sensul că cireșele proaspete sunt cele către care vă îndreptați atenția în mod special în fiecare zi. Câte cireșe putem mânca zilnic? Câte considerați, dar preferabil fără exagerare – nu mai mult de un kilogram.

Cireșele – elixirul tinereții

Trebuie să subliniem importanța tuturor vitaminelor, mineralelor, flavonoidelor și altor componente din cireșe pentru prevenirea bolilor cardiovascular și încetinirea procesului de îmbătrânire. Pentru că sunt bogate în potasiu, consumând cireșe vom menține tensiunea scăzută, ceea ce limitează riscul de atac de cord, hipertensiune și alte boli de inimă. De asemenea, potasiul ajută la eliminarea excesului de sodiu din organism.

Felie de placinta americana cu cirese

Felie de placinta americana cu cirese >> vezi reteta mai jos >>

Cireșele sunt o sursă importantă de substanțe fitochimice și conțin vitaminele A,C și B, minerale, calciu, fier, potasiu și fibre. Proprietățile curative și de detoxifiere ale acestui fruct derivă și din conținutul bogat în antociani. Studii derulate la Universitatea din Arizona de către echipa Dr. Cinthya Thomson cu privire la componența și proprietățile nutritive și curative ale cireșelor au arătat că această capacitatea antioxidantă excepțională a cireșelor se datorează într-o măsură importantă conținutului de antociani. Antocianii din cireșe sunt flavonoide deosebit de valoroase pentru sănătatea organismului care, în plus, oferă culori intense și luminoase plantelor. În cazul cireșelor, antocianii sunt responsabili pentru superba culoare roșie. Aceștia, ca și alte flavonoide, au calitați antioxidante remarcabile, fiind capabili de a distruge radicalii liberi care sunt în primul rând responsabili pentru apariția multor boli degenerative precum artrita, cancer sau boala Alzheimer. Cireșele conțin mai mulți antociani decât prunele, zmeura sau strugurii negri. Pe lângă antociani, studiile au demonstrat că cireșele sunt foarte bogate și în alți antioxidanți, cum ar fi quercitina, melatonina și alte fitochimicale. Quercetina poate ajuta la prevenirea bolilor de inimă. Amigdalina poate reduce răspândirea și creșterea tumorilor. Acidul elagic poate ajuta la lupta împotriva infecțiilor bacteriene și a cancerului. Alcoolul perililic este un antioxidant cu activitate antitumorala. În cireșe regăsim și betacaroten (acestea conțin de 19 ori mai mult betacaroten decat căpșunile și afinele) si melatonina, un hormon care ne ajută să avem un somn ideal. Mai mult, cireșele sunt considerate un analgezic natural. La Universitatea din Michigan au fost identificati doi pigmenți din cireșe care blochează enzima numită COX-2, o enzimă care cauzează durerea. Beta-sitosteroul (un sterol care este legat de nivelul scăzut al colesterolului din sânge) și antocianinele (care dau culoarea roșie a cireșelor) pot reduce inflamațiile și durerea.

Cireșele sunt un foarte bun diuretic, fiind recomandate ca tratament naturist persoanelor cu afecțiuni renale. Ceaiul din cozi de cireșe este un remediu excelent în cazul bolilor de rinichi, al infecțiilor urinare sau durerilor de stomac.

Delicioasa plăcintă cu cireșe poate constitui răsfățul fiecărei primăveri.

Rețeta de mai jos nu este una de dietă dar o putem considera „răsfățul” culinar binemeritat pentru că am urmat cura cu cireșe și am slăbit un număr de kilograme, în funcție de preferințe.

Rețeta pentru celebra plăcintă americană cu cireșe (pentru 6-8 persoane):
Ingrediente pentru umplutură: 1 și 1/4 ceașcă de zahăr; 1/3 ceașcă de amidon de porumb; 1 ceașcă de suc de cirese (poate fi si compot); 4 cești de cirese proaspete; 1/2 linguriță de scorțișoară; optional, 1/4 lingurita de nucșoară. Dacă doriți să tăiați din calorii, puteți înlocui zahărul cu îndulcitorul natural stevia după gust. În extrasezon puteți folosi compot de cireșe sau vișine pentru a prepara această delicioasă tartă.
Pentru aluat: 2 cești de făină (puteți pune o ceașcă de făină albă de grâu și o ceașcă de făină integrală de grâu sau secară); 1/2 linguriță de sare; 5 linguri de zahăr fin; 150 gr unt cu grăsime 60%; 5-7 linguri de apa rece; 1 ou
Mod de preparare pentru plăcinta americană cu cireșe:
1. Combinăm zahărul cu amidonul de porumb și cu sucul de cireșe și amestecăm bine. Punem acest sirop pe foc și îl lăsăm sa fiarba, pana când se îngroașă, amestecând continuu. Luăm de pe foc și adăugăm cireșele (cărora inițial le-am îndepărtat sâmburii), scorțișoara, nucșoara.
2. Pentru aluat, amestecăm făina, sarea, untul și oul framântând aluatul bine. Adaugăm și apă rece treptat până când aluatul se leagă și formează o bila. Împărțim aluatul în două bile, dintre care un putin mai mare decât cealaltă.
3. Întindem bila mai mare de aluat pe o suprafață tapetată cu făină, în funcție de mărimea tăvii de plăcintă pe care o vom pune la cuptor. Ungem tava cu puțin unt și așezăm prima foaie de plăcintă, având grijă sa “îmbrăcăm” și marginea tăvii cu aluat (este de preferat ca tava să aibă margine ondulată căci arată mai frumos). Turnăm sosul cu cireșe.
4. Întindem și a doua foaie de plăcintă și tăiem atât de frumoasele fâșii longitudinale pe care le așezăm pe diagonală de la stânga la dreapta și invers.
5. Punem plăcinta cu cireșe la cuptorul preîncălzit și coacem 10 minute la 220 de grade; apoi reducem căldura la 190 de grade și mai lăsăm încă 30-35 de minute pana când crusta devine aurie.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.