Cura cu capsuni

Cura cu căpșuni (Fragaria x ananassa) poate fi și o cură de slăbire în sine pentru că aceste fructe savuroase reduc nivelurile de grăsimi din sânge. Deși prodieta.ro nu recomandă în general cure de slăbire care se reduc la un singur aliment, o cură de căpșuni în sensul unei diete slab calorice care să aibă la bază gustări dese de căpșuni reprezintă o soluție de a reduce colesterolul rău și de a scăpa de câteva kilograme la începutul fiecărei veri. Este recunoscut faptul că fructele nu sunt recomandate în curele de slăbire pentru că au un conținut mare de zahăr, dar căpșunile sunt o excepție datorită conținutului mic în calorii și chiar a capacității demonstrate prin studii de a scădea glicemia totală.
capsuni-cura-slabireÎn țara noastră, căpșunile par atât de banale încât parcă nici nu prețuim suficient proprietățile lor nutritive. Cu toate acestea, studiile arată că au o capacitate antioxidantă totală foarte mare situându-se pe locul 4 între toate fructele (după mure, afine și zmeură).

Slăbim cu o cură de căpșuni

Știm foarte bine că o masă copioasă sau consumul de dulciuri au ca efect creșterea glicemiei iar organismul crează mult nedoritele depozite de grăsime. Cercetătorii au descoperit că mâncând numai 150 gr de căpșuni zilnic putem reduce semnificativ nivelul glicemiei, slăbind într-un mod sănătos. Așadar, persoanele care doresc să slăbească sunt încurajate să aibă cât mai multe gustări pe bază de căpșuni între mese.

150 gr de căpșuni au numai 45 de calorii dar oferă 112% din necesarul zilnic de vitamina C, 28% din necesarul de mangan, 11,5% din cel de fibre, 8,6% iod, 8,6% acid folic, 7,7% din cupru, 6,2% din doza zilnică necesară de potasiu, 5,2% din cea de biotină, 4,9% fosfor, 4,6% magneziu, 4,1% vitamina B6 și 3,7% din necesarul zilnic de grăsimi sănătoase Omega3.

Iată un exemplu de meniu zilnic din cura cu căpșuni pentru slăbire:

Mic Dejun: iaurt grecesc cu căpșuni proaspete / sau fulgi de ovăz si fibre din tărâțe cu lapte vegetal de migdale și căpșuni proaspete / sau o felie de pâine integrală cu mousse de avocado și căpșuni
Gustarea dintre mese: un bol de căpșuni (300 gr)
Prânz: piept de curcan (nu mai mare decât dimensiunea unui pachet de cărți de joc) cu garnitură de fasole verde / sau o porție de ciorbă de zarzavat / sau o salată mare de legume peste care am presărat puțină brânză tare răzuită și semințe de in, susan, dovleac măcinate.
Gustarea de după amiază poate consta dintr-un bol de căpșuni (300gr)
Cina nu trebuie să fie mai târziu de ora 6 și poate fi alcătuită din pește la grătar sau pe plită cu legume (altele decât cartofi și morcovi) / sau carne slabă cu spanac sau dovlecei pe plită / sau ardei gras cu brânză slabă și nesărată.

Scădeți colesterolul cu ajutorul căpșunilor, renunțând la medicamente

Căpșunile conțin antociani care, în combinație cu fibrele și cu vitamina C, scad colesterolul rău LDL cu 14% în numai o săptămână, după cum arată un studiu recent, singurul care s-a concentrat exclusiv pe puterea căpșunilor de a scădea colesterolul. 14% în numai o săptămână reprezintă un procent extraordinar de mare, pe care nici măcar medicamentele nu îl pot garanta. Este recomandabil, oricum, să alegem alimentele naturale înaintea medicamentelor pentru tratarea și prevenirea afecțiunilor. Participanții la acest studiu au mâncat timp de o lună, alături de alte mese sănătoase, un bol și jumătate de căpșuni înainte de prânz (circa 300gr) și încă unul și jumătate după amiaza – așa cum vă recomandăm și noi în meniul de mai sus. Atenție, vorbim despre căpșuni în stare proaspătă și nu despre gem, sucuri sau alte variante.

Beneficii asupra sănătății

Datorită combinției unice de elemente nutritive antioxidante și anti-inflamatorii, căpșunile ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare, la slăbire și scăderea riscului de diabet și cancer. Inima și vasele de sânge au nevoie de protecție zi de zi împotriva leziunilor inflamatorii și a stresului oxidativ iar conținutul de nutrienți cu rol anti-inflamator și antioxidant al căpșunilor este absolut remarcabil. Căpșunile blochează enzimele responsabile pentru apariția inflamațiilor (COX-2).
Căpșunile ajută foarte mult și funcția cognitivă și de aceea, copiii și persoanele în vârstă sunt încurajate să consume cât mai des căpșuni, în special pe cele de sezon și de proveniență organică.
Cercetătorii de la Harvard au descoperit că aceste fructe au extraordinare efecte de protecție împotriva mai multor tipuri de cancer. Conform unui studiu celular in vitro efectuat pe celule afectate de leucemie, extractul de frunze de căpșuni a avut o activitate semnificativa de lichidare a cancerului. Un alt studiu celular a descoperit că extractul de căpșuni inhibă creșterea celulelor canceroase în cancerul de colon și cel mamar. Căpșunile cultivate organic au efecte antiprolifice mult mai mari decat cele crescute în mod obișnuit, datorită nivelului mai mare de antioxidanți. Căpșunile pot juca un rol important în reducerea cantității de estrogen creat de cancer, deoarece sunt bogate în acid elagic, care poate avea și funcție de blocare a estrogenului. Căpșunile congelate imediat după recoltare inhibă dezvoltarea a doua tipuri de celule de cultura, în cazul cancerului cervical.

Căpșunile sunt extraordinar de fragile, perisabile și delicate iar studiile arată că timpul maxim de stocare a căpșunilor ar trebui să fie de 2 zile pentru a nu pierde atât de mult din conținutul de vitamina C și polifenoli antioxidanți. Asta nu înseamnă că dacă mâncăm căpșuni culese de mai mult de două zile se întâmplă ceva rău, dar este de preferat să alegem căpșuni cu adevărat proaspete. Puteți apela cu încredere în extrasezon și la căpșunile congelate căci, de obicei, producătorii le congelează imediat după culegere iar pierderea totală a nutrienților nu este mai mare de 10%.

Știați că…

– Există mai mult de șase sute de specii și varietăți de căpșuni și că de obicei cele mai mici sunt mult mai savuroase și aromate?
– Căpșunile sunt un membru al familiei trandafirilor.
– Căpșunile sunt unul dintre fructele cele mai plăcute din lume și totodată unul dintre cele mai simulate în industria alimentară. Producţia de căpşuni a lumii ar acoperi cam 5 % din cererea pieţii din Statele Unite. Ce să mai spunem despre restul planetei… Prin urmare iaurtul cu căpșuni, ciocolata cu căpșuni, tortul cu cremă de căpșuni, sucul cu căpșuni – toate pot conține doar arome sintetice. În articolul nostru vă recomandăm exclusiv fructele proaspete pentru a beneficia cu adevărat de proprietățile lor nutritive.
– Căpșunile sunt unice prin faptul că sunt singurele fructe care au semințele pe exterior și nu in interior.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.