Cum urmez Postul Intermitent? Sfatul doctorului.

Dieta postului intermitent (intermittent fasting) implică abținere de la a mânca pentru mai multe ore între mese decât intervalul standard, bine știut de toți, precum cel dintre mic dejun, prânz și cină. Practic, sărim peste mese!

Dieta postului intermitent are explicație științifică și este susținută de doctori cardiologi.
Dieta postului intermitent are explicație științifică și este susținută de doctori cardiologi. Ajută la slăbire dar și la prevenirea multor afecțiuni ale sănătății.

Cel mai des folosit interval de abținere este de la răsăritul soarelui până la apus. Noaptea nu vom mânca nici atunci, desigur, și atunci rămân două mese pe zi. Există și varianta cu o masă pe zi, fiecare la ce oră consideră. Masa nu trebuie să fie neapărat pe grabă, ci putem mânca, spre exemplu, între 6 și 8 seara.

Postul intermitent înseamnă că probabil veți mânca o masă pe zi, cel mult două. Puteți alege o zi pe săptămână în care să țineți post intermitent (vinerea spre exemplu), două zile pe săptămână sau o lună pe an. Fiecare își adaptează liniile generale ale dietei postului intermitent conform dorinței, stilului de viață, posibilităților.

Deși nu abordăm teme religioase, această abținere de la mâncare pentru mai multe ore se regăsește în aproape toate marile religii. Ce este nou în secolul nostru, este faptul că și doctorii și oamenii de știință susțin dieta postului intermitent nu numai ca pe o metodă de a slăbi, dar și de a combate boli precum diabetul, cancerul sau bolile cardio-vasculare.

Sfatul doctorului privind dieta postului intermitent.

Dr. Steven Gundry este autorul cărții extrem de bine vândute ”The Paradox Plant” și un practicant de lungă durată de post intermitent. Cartea a devenit un bestseller recomandat și de New York Times, a îmbunătățit sănătatea a sute de mii de oameni și a schimbat abordarea privind sănătatea intestinală, inflamația, pierderea în greutate și multe alte aspecte. Dr. Gundry permite vinul ca parte a dietei sale și chiar își adaptează modul de dietă pe bază de post intermitent pentru weekend-uri și ocazii speciale. Dr. Gundry explică modul său specific de urmărire a unui stil de viață pe bază de post intermitent și de ce acesta este ușor de adaptat de către fiecare dintre noi.

Dr. Steven Gundry: ”În ultimii 11 ani, între ianuarie și iunie, de luni până vineri, mănânc toate caloriile mele într-o fereastră de două ore (între orele 18:00 și 20:00). Deci, timp de 22 din 24 de ore țin post și apoi timp de două ore mănânc. În acele luni, de obicei, pierd între 10 și 15 kilograme. Unul din motivele pentru care urmez intermittent fasting (dieta postului intermitent) nu este religios ci mai degrabă pe bază științifică. ”

Postul intermitent este relaționat cu evoluția noastră ca specie

Cercetarea în evoluția umană sugerează că în timpul verii și toamnei mâncăm mult pentru a stoca grăsimile pentru o perioadă în care consumăm mai puțină hrană , respectiv iarna. În timpul iernii, nu mâncăm la fel de mult și vom consuma grăsimea pe care am dobândit-o. Acesta era ritmul de viață al strămoșilor noștri. Aveau mai multă mâncare vara și foarte puțină iarna. Nu aveau frigidere. Putea conserva foarte puține alimente și, prin urmare, mâncau mai puține varietăți. Nu exista obezitate, nu exista grija de a slăbi. Exista, într-adevăr, grija de a obține sau produce mâncare și asta se realiza în primul rând prin muncă fizică, ceea ce, oricum, implica arderea caloriilor.

Combinatie de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă.
Combinație de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă. Vezi ce contine Super Slim Mix, ce beneficii aduce, pret si mod de livrare în site proDietaMagazin.ro

Creștere și regresie

Dar lucrurile sunt și mai complexe, explică Dr. Steven Gundry: ”La un nivel mai fundamental, operăm pe ritmuri circadiene, atât cu un ceas de 24 de ore, cât și cu un ceas sezonier. Vrem să creăm o perioadă de apoptoză în care corpul nostru curăță toate aceste celule marginale. Privind la triburile primitive și la gorile și cimpanzei, asta fac toate aceste animale și oamenii: creșterea și apoi regresia. Noi suntem în continuu pe creștere, 365 de zile pe an. Nu alternăm. Cred că, în mare parte, unul dintre motivele pentru care avem rate de cancer atât de alarmante este că niciodată nu punem copacul. Suntem întotdeauna în creștere.”

Cum afectează postul intermitent creierul și funcția cognitivă?

Neuronii pot folosi doi carburanți. Ei pot folosi glucoza, utilizată de altfel de cele mai multe ori, dar pot folosi și cetone. Dar, un fapt destul de interesant, elementele care produc energie electrică în toate celulele noastre sunt mitocondriile. Mitocondriile sunt, de fapt, bacterii, care acum milioane și milioane de ani au fost înghițite de celule și toate eucariotele (care suntem noi) folosesc aceste bacterii. Mitochondria produce și generează ATP, printre altele folosind glucoza în ciclul Krebs, dar ceea ce este fascinant este că cetonele sunt o formă de grăsime care poate produce energie în mitocondrii cu mult mai puțină muncă din partea acestora.

Se pare că mitocondriile pot produce aceeași cantitate de energie cu aproximativ 50% din conținutul de calorii într-o cetonă în comparație cu glucoza. Și o pot face cu mult mai puțină utilizare a oxigenului. Există mulți doctori și cercetători care cred că demența, Alzheimer sau pierderea memoriei este, în parte, un eșec al mitocondriilor de a folosi eficient combustibilul.

De asemenea, se pare că mitocondriile pot fi divizate și duplicate separate de ADN-ul din nucleul celulei. Mitochondria are propriul ADN care este de fapt ADN bacterian. Ceea ce este fascinant, este se pot construi mai multe mitocondrii în celulă, fără ca celulele să se împartă. Ceea ce înseamnă, în ceea ce privește postul intermitent, este dacă organismul simte că nu există combustibil sau că există un aport greu de combustibil, atunci poate stimula fisiunea mitocondrială. Altfel spus, se produce diviziunea mitocondrială pentru a turbocataliza motorul celular.

Dacă supraîncărcați mitocondriile prin restricționarea caloriilor pe o perioadă de timp, acesta trimite un semnal mitocondriilor pentru a extrage mai multă energie din mai puține resurse. În principiu, determinați fiecare dintre celulele din creier de a deveni mult mai eficiente la utilizarea combustibilului. Este un concept revoluționar și funcționează.

Opinii și păreri despre postul intermitent.

Tratament naturist cu 20 ml zilnic Bitter. GRIJA TA PENTRU SĂNĂTATE! EXTRACT DE PLANTE MEDICINALE pentru slabire, digestie, sanatatea ficatului, scaderea trigliceridelor si a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, intarirea sistemului imunitar.
CURA de 2 săptămâni TRATAMENT NATURIST cu plante medicinale: Anghinare, Păpădie, Fenicul, Coada șoricelului, Turmeric și VITAMINE. BITTER BIO fără alcool, fără zahăr, PUR, 250 ml. 20 ml zilnic pentru slăbire, digestie, sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor și a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, scăderea uereei și creatininei. Produs HERBARIA GERMANIA distribuit de proDietaBIO.ro în România. Citiți mai multe informații despre aceste plante medicinale și mod de utilizare.

Dar ce înseamnă postul intermitent și pentru dvs? Este o dietă restrictivă și nesustenabilă, sau este o modalitate sigură și sănătoasă de a mânca echilibrat? Poate fi menținută pe termen lung? Care sunt beneficiile și riscurile postului intermitent și ce efect are asupra corpului și creierului dumneavoastră? Ajută cu adevărat la slăbire și la scăderea stratului de grăsime din corp?

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *