Cum slabim repede si eficient? Secretul arderii rapide a caloriilor.

Desigur că întrebarea aceasta ne stă pe buze tuturor celor care dorim să slăbim: “Și până la urmă, cum slăbim repede și eficient?

Calorii, metabolism, slabire.

Calorii, metabolism, slabire.

Care este secretul prin care unii reușesc să aibă un bun metabolism și să ardă caloriile rapid?

La bază, slăbitul are loc atunci când corpul folosește mai multe calorii decât ingeră. Corpul arde calorii în timpul odihnei doar pentru a menține funcționarea corectă a sistemelor fiziologice. Se ard calorii prin activități și prin folosirea mușchilor. De asemenea, se ard calorii prin digestia și metabolizarea alimentelor consumate. Chiar și activitatea de a gândi, ce necesită comunicare între neuronii creierului, arde calorii. Firește, caloriile ajung în organism prin mâncare. Așadar, procesul de slăbire începe aproape întotdeauna cu reducerea numărului de calorii consumate și creșterea numărului de calorii arse, creându-se astfel un „deficit caloric”. Cea mai ușoară cale de a arde caloriile este activitatea fizică, deci exercițiile fizice merg mână în mână cu alimentația sănătoasă atunci când slăbim. Secretul întrebării din titlul articolului nostru este, așadar, reducerea caloriilor plus activitate fizică, sportivă.

“Păi asta știam deja!”, veți spune. Ei bine da, deși internetul abundă de secrete despre cum să slăbim repede și eficient, de fapt și de drept nu este nici un secret că moderația în mâncare și mișcarea fizică sunt de fapt metodele sigure pentru a avea un corp armonios.

Plan de dieta si sport pentru slabire rapida si eficienta

Pe scurt, cum tăiem din calorii:
1. Gătim cu paste și orez non-calorice (vezi aici paste si orez din konjac sau alge kelp http://www.prodietamagazin.ro/13-alimente-pt-slabire-paste-si-orez-fara-calorii)
2. Îndulcim cu eritritol sau stevia, îndulcitori naturali, din plante, dar aproape fără calorii (vezi aici detalii și preț http://www.prodietamagazin.ro/25-zahar-bio-fructoza-melasa-sirop-artar-agave-stevia-eritritol-xilitol )
3. Atunci când ne este poftă de dulce, putem alege gem și dulceață fără pic de zahar adăugat (vezi aici http://www.prodietamagazin.ro/28-gem-dulceata-gourmet-sucuri-bio-fara-zahar-adaugat)

Atunci când întrebăm cum să facem să slăbim repede și eficient, este ca și cum am întreba cum să facem bani ușor, fără efort și repede. Poate că sunt căi diverse, dar nu tocmai legale și eficiente pe termen lung. Sau poate aveți noroc să câștigați la Loto ori vreo moștenire!

Și în cazul caloriilor, există persoane care au câștigat la Loteria genelor și au moștenit un metabolism foarte eficient care arde repede caloriile, nu au pofte de mâncare exagerate, iar corpul lor are deja structura ideală. Există spre exemplu tipul somatic MEZOMORF. Cei cu acest tip somatic moștenit au o constituție musculoasă, talie îngustă, strat adipos redus. Este genul dăruit de la natură, care arată bine chiar fără sport. Aceste persoane au un metabolism foarte eficient, își controlează ușor greutatea corporală și procentul de grăsime. Alte tipuri somatice sunt ECTOMORF, genul de om slab, înalt, cu masă musculară redusă, grăsime puțină, oase subțiri și ENDOMORF, genul care se îngrașă ușor cu țesut adipos bine reprezentat.

În cazul în care nu ați moștenit un tip somatic ideal și aveți de luptat cu țesutul adipos, atunci trebuie să acordați mai mult timp înțelegerii modului în care organismul dvs funcționează. 

Atunci când organismul se confruntă cu un deficit caloric trebuie să apeleze la depozitele de energie pentru a-i îndeplini necesarul caloric. Cea mai mare parte a caloriilor în exces sunt depozitate sub formă de grăsime, iar scopul majorității persoanelor care doresc să slăbească este să elimine grăsimea. Pe măsură ce corpul are nevoie de mai multă energie decât a asimilat prin hrană, apelează la rezerve (pe lângă rezervele de glicogen/zahăr și uneori de proteine), iar depozitele de grăsime încep să se golească, deci dvs slăbiți în sfârșit!

Este bine de știut că organismul trebuie să aibă un deficit caloric de aproximativ 3.500 calorii pentru a elimina jumătate de kilogram de grăsime depozitată. Aceasta înseamnă că slăbim jumătate de kilogram pe săptămână dacă deficitul caloric zilnic, rezultat din aport scăzut și consum crescut, este de 500 calorii.

Grăsimea se depozitează în multe celule individuale, numite adipocite. Corpul menține de obicei același număr de adipocite, indiferent de cantitatea de grăsime depozitată în fiecare dintre ele. Totuși, atunci când procesul de îngrășare are loc foarte repede, organismul poate crea mai multe adipocite pentru a face față necesității urgente de spațiu de stocare. Atunci când are loc procesul de slăbire, cantitatea de grăsime din adipocite scade, dar corpul nu distruge adipocitele odată ce au fost create. Aveți grijă așadar să nu vă îngrășați prea tare niciodată! Dacă ați fost grași la un moment dat al vieții, lupta cu kilogramele (și implicit cu caloriile) este mult mai grea decât în cazul celor care au avut toată viața o greutate optimă.

De ce nu funcționează dieta fără sport și nici sportul fără dietă?

Exercițiile fizice (sau mai general, activitatea fizică) reprezintă de obicei cea mai simplă cale de a crește arderea de calorii a organismului și de a îmbunătăți metabolismul. Un antrenament arde un număr semnificativ de calorii. Un antrenament aerobic precum mersul sau alergatul arde mai multe calorii decât antrenamentul de forță (rezistență), însă ambele sunt importante din mai multe motive. Combinarea lor, sub forma antrenamentului în circuit, poate fi o metodă foarte eficientă de a avea parte de amândouă.

Dar nu numai caloriile arse la un singur antrenament sunt secretul pentru care toți nutriționiștii recomandă și sportul (nu numai dieta)! Antrenamentele țin metabolismul activ, efervescent, gata să ardă calorii chiar și în zilele în care suntem sedentari. O dietă strictă, apropiată de înfometare, va încetini foarte mult metabolismul și chiar dacă slăbim pe termen scurt, ne va fi foarte greu să ne menținem rezultatele pe termen lung căci nu vom arde calorii în mod eficient. Există însă și sportivi grași. Dacă aducem mai multe calorii decât ardem, tot nu vom fi slabi. Echilibrul este vital! Echilibru între dietă și sport!

Există dovezi potrivit cărora exercițiile fizice au un efect „afterburn” (cunoscut ca un consum mare de oxigen după antrenament), ce continuă pentru a menține necesarul caloric ușor ridicat după încheierea antrenamentului. Acesta apare datorită țesuturilor musculare care trebuie să se repare și să se recupereze după exercițiul fizic. Este mult mai pronunțat după un antrenament de rezistență decât după unul aerobic. De asemenea, este mai pronunțat la persoanele fără condiție fizică. Odată ce veți fi mai în formă, corpul va avea nevoie de mai puțină energie adițională pentru a-și reveni.
Exercițiile fizice, mai ales cele de rezistență, cresc și cantitatea de țesut muscular în organism. Țesutul muscular este foarte activ din punct de vedere metabolic; aceasta înseamnă că are nevoie de multă energie (calorii) din corp pentru a menține țesutul viu, sănătos și perfect funcțional. Așadar, dacă creșteți masa musculară în timpul antrenamentului, corpul va arde calorii în plus, chiar și în timpul odihnei. Aveți grijă, totuși, să nu considerați că exercițiile fizice vă acordă permisiunea de a mânca mai mult. Țineți minte, trebuie să creați un deficit caloric. Mai mult decât atât, slăbitul poate chiar să scadă rata metabolică deoarece corpul nu mai trebui să lucreze așa de mult pentru a se mișca și va funcționa corect atunci când va purta mai puțină greutate.

Celelalte beneficii pentru sănătate ale exercițiilor fizice ajută și ele la slăbit. De exemplu, mai puțin stres, o imunitate mai bună, o funcționare mai bună a organelor, somn mai odihnitor și mai multă rezistență la accidentări, toate ajută la depășirea obstacolelor care stau de obicei în calea unui program eficient de slăbit.

Antrenarea minții

Slăbitul este un proces psihic și fizic deopotrivă. Cultura americană (adoptată și de români de ceva ani încoace) oferă multe oportunități de a consuma calorii în exces și o mulțime de scuze și distrageri care ne împiedică să le ardem. Antrenarea minții pentru a gândi diferit în privința consumului de alimente și nivelul de activitate fizică sunt cruciale în a face schimbări ce ne ajută să ținem surplusul de kilograme la distanță pe termen lung.

Slăbirea eficientă se produce încet, prin schimbări ale stilului de trai ce pot fi menținute de-a lungul vieții, față de o dietă rapidă sau un plan de exerciții zilnice care să dureze una sau două luni. Procesul de slăbire necesită răbdare și un angajament psihologic de schimbare permanentă, alături de o dietă sănătoasă și un stil de viață activ.

Există alimente fără calorii: cum le alegem?

Putem slăbi repede și eficient dacă tăiem drastic din carbohidrați și din calorii dar ce ne mai rămâne atunci să punem pe masă? Sunt recomandate legumele gătite în combinație cu alimente sățioase, care au multe fibre. Pastele cu sos roșu sau cu legume sunt ideale, cu condiția să le alegem pe cele fără calorii!

Astăzi găsim în magazine multe produse dietetice cu numai 6 calorii la 100 gr așa cum sunt alimentele din Konjac. Alimentele din rădăcina de Konjac au foarte puține calorii și sunt bogate în fibre pentru a ține de foame timp îndelungat. Tăițeii, spaghetele, pastele fettuccine și orezul. Dacă pastele clasice au 350 calorii la 100 gr, ei bine pastele din konjac au numai 6 calorii la 100 grame. Diferența va fi vizibilă și în silueta dvs! Prețul pastelor este aproximativ același iar beneficiile pentru sănătate și avantajele pentru slăbire sunt binevenite. Gătim așadar rețetele clasice dar cu ingrediente non calorice! » Vezi mai multe detalii, preț și mod de a găti alimente, rețete cu extrem de puține calorii »

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.