Cum renuntam la fumat

Cum renunțăm la fumat simplu și ușor? Păi nu prea există o modalitate simplă și ușoară pentru renunțarea la fumat însă nici imposibil nu este! Bănuim că sănătatea este principalul motiv pentru care vă preocupați privind renunțarea la fumat! Și despre sănătate este vorba în articolul nostru!

Sănătatea fumătorilor. Cum ajutăm sănătatea dacă ne lăsăm de fumat?

Sănătatea fumătorilor. Cum ajutăm sănătatea dacă ne lăsăm de fumat?

“Mi se vor vindeca de la sine inima și plămânii dacă renunț la fumat?” Corpul nostru se repară singur în mod constant, formând os, piele, sânge, celule noi la nivelul inimii și plămânilor în fiecare zi. Abilitatea regeneratoare a organismului face posibilă revenirea după infecții și accidentări. Altfel, orice răceală comună, tăietură minoră sau contuzie ar deveni evenimente care ne-ar putea lăsa infirmi sau amenința viața. Fumatul afectează această abilitate reparatorie, iar fumătorii sunt expuși mai multor infecții și accidentări din cauza daunelor deja prezente la nivelul pielii, oaselor, plămânilor, vaselor de sânge și altor organe. Imediat după renunțarea la fumat organismul începe să repare daunele.

Tensiunea arterială și ritmul cardiac

Beneficiile imediate ale renunțării la fumat includ diminuarea tensiunii arteriale și ritmului cardiac. U.S. Department of Health and Human Services estimează că într-un an de la renunțarea la fumat, riscul de boli cardiace scade la jumătate din riscul unui fumător. Tuburile bronhiale duc aerul inspirat prin nas în plămâni. Inflamația bronhiilor din cauza fumatului restricționează circulația aerului către plămâni. În primele 72 de ore de la renunțare, tuburile bronhiale încep să se relaxeze, iar aerul circulă mai ușor către și dinspre plămâni.

Circulația și celulele sanguine

Fumatul afectează circulația, producerea și funcționarea celulelor sanguine. Gudronul se acumulează în sistemul vascular blocând circulația sângelui, o boală numită ateroscleroză. În plus, fumatul scade producția de celule sanguine astfel că vor exista mai puține celule care să transporte oxigenul la țesuturile corpului și să îndepărteze dioxidul de carbon și toxinele. Fumatul privează organele, inclusiv inima, de oxigenul necesar funcționării, rezultând țesuturi deteriorate și imposibilitatea reparării acestora. Din fericire, în numai trei săptămâni de la renunțarea la fumat, circulația se îmbunătățește. Sângele bogat în oxigen începe din nou să ajungă la inimă și să repare țesuturile deteriorate de țigări.
Cilii pulmonari. Fumatul paralizează imediat cilii pulmonari, structuri mici asemănătoare firului de păr prezente în plămâni și în tuburile bronhiale care fac schimb de gaze între plămâni și organism. Fumatul constant distruge permanent cilii. Astfel, corpul absoarbe mai puțin oxigen și reține mai multe toxine și bacterii cauzatoare de infecții. Potrivit programului PAMF, după una până la nouă luni de renunțare la fumat, acești cili încep să se vindece. Pe măsură ce tot mai mulți cili devin activi, un fost fumător va începe cel mai probabil să tușească, ceea ce înseamnă că plămânii se curăță singuri.
Cancerul… Conform National Cancer Institute, fumatul este cauza principală pentru cancerul pulmonar. Renunțarea la fumat scade semnificativ riscul de a dezvolta această boală ce cauzează dezvoltarea anormală de celule în plămâni. După cinci ani de la data renunțării la fumat, riscul unei persoane de a deceda de cancer la plămâni scade aproape la nivelul unei persoane care nu a fumat niciodată, precizează PAMF. Dacă deja aveți cancer, renunțatul la fumat îmbunătățește efectele tratamentelor și șansele de recuperare. Renunțatul scade totodată riscul de a dezvolta o a doua formă de cancer.

BPOC și emfizemul pulmonar. 

Fumatul provoacă boala pulmonară obstructivă cronică, sau BPOC, o afecțiune în care inflamația și mucusul gros blochează căile aeriene. Fumatul distruge permanent sacii pulmonari, putând să rezulte un tip agresiv de BPOC numit emfizem pulmonar. BPOC apare în dificultăți respiratorii cronice. Nu există vindecare pentru BPOC, iar simptomele nu dispar niciodată. Puteți încetini progresul BPOC prin renunțare la fumat, astfel că deși aveți boala, renunțarea la fumat este primul pas în controlarea simptomelor și limitarea eventualelor daune asupra plămânilor.
Organismul începe să se repare singur imediat ce încetați să fumați. Potrivit CDC, ritmul cardiac scade la 20 de minute după ce ați fumat ultima țigară, iar funcția pulmonară începe să se îmbunătățească la 3 luni de la renunțare. Dacă rămâneți nefumător timp de 10 ani, riscul de a dezvolta cancer pulmonar va fi la jumătate față de riscul unui fumător, raportează CDC. Pe măsură ce plămânii trec prin procesul de autoreparare, puteți contribui la transformare prin consumul de alimente sănătoase.

Nicotina provoacă dependență de-a lungul timpului, ceea ce înseamnă că apar simptome de sevraj atunci când încercați să renunțați la fumat. După ce nicotina ajunge în plămâni, aceasta intră în fluxul sanguin și afectează zone din tot corpul, inclusiv creierul, inima, vasele de sânge și hormonii. Celulele nervoase din creier cauzează apariția senzației de plăcere generate de nicotină, care vă determină să doriți să fumați în continuare. De asemenea, nicotina vă lasă fără nutrienți în organism, pe care va trebui să-i înlocuiți atunci când fumați sau să renunțați la fumat pentru ca nicotina să dispară din corp.

Reaprovizionarea cu nutrienți

Chiar și atunci când renunțați la fumat, nicotina rămâne în organsim pentru trei-patru zile, potrivit American Cancer Society. Inițial, corpul va pofti doza regulată de drog, ceea ce duce la simptomele de sevraj pe care le puteți resimți la câteva ore de la renunțare. Simptomele de sevraj pot dura trei sau mai multe zile, perioadă în care nicotina și produșii săi secundari ies din corp. Simptomele includ anxietate, irascibilitate, tulburări de somn, probleme de concentrare și schimbări de dispoziție. O dietă sănătoasă ajută la reaprovizionarea cu nutrienții pe care organismul i-a pierdut în perioada fumatului. Vitaminele pot ajuta în procesul de eliminare a nicotinei din sistem în timpul renunțării la fumat prin repararea daunelor provocate de acest drog.
Alimentele care conțin flavonoidele catehină, epicatehină, quercitină și kaempferol au proprietăți antioxidante și antiinflamatorii care pot contribui la protecția plămânilor la fumători și foști fumători. Flavonoidele sunt pigmenți din plante care vă pot proteja de cancer pulmonar prin oprirea dezvoltării celulelor canceroase și prin combaterea daunelor cauzate de fumat asupra ADN-ului. Printre alimentele care conțin catehine enumerăm căpșunile, ceaiul verde și negru, iar alimentele care conțin kaempferol includ varza de Bruxelles și merele. Quercetina poate fi găsită în fasole, ceapă și mere.

Varietate de fructe și legume

Potrivit unui studiu publicat în „Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention”, consumul variat de fructe și legume poate reduce riscul de cancer pulmonar la fumători. Studiul a utilizat „scoruri de diversitate alimentară” pentru a măsura varietatea de fructe și legume consumate de 452.187 participanți. Cercetătorii au descoperit că separat de cantitatea de fructe și legume consumate, varietatea de fructe și legume consumate pare să reducă riscul de cancer pulmonar. Sunt necesare mai multe studii pentru a verifica aceste rezultate.

Vitamina A

Alimentele cu un conținut bogat în vitamina A pot să diminueze riscul de cancer pulmonar și de boli precum empfizemul pulmonar. Pagina web Natural Remedies Cures prezintă un studiu condus de Richard Baybutt la Kansas State University, care a descoperit că acei cobai expuși la fum de țigară prezentau un deficit de vitamina A. Studiul anterior al lui Baybutt arăta cum cobaii cărora li s-a administrat o dietă cu un deficit de vitamina A au dezvoltat emfizem pulmonar, o boală a plămânilor asociată frecvent cu fumatul. Pe baza descoperirilor din acest studiu, care a fost publicat în „Journal of Nutrition”, Baybutt a enunțat o teorie conform căreia benzopirenul, o substanță cancerigenă din țigări, poate cauza un deficit de vitamina A. Alimente precum papaya, varza collard și pepenele cantaloupe sunt bogate în vitamina A.

Vitamina B-5

Stresul poate juca un rol semnificativ în timpul renunțării la nicotină deoarece corpul încă are o dorință puternică pentru o doză de drog, deși nicotina încă există în cantități mici în organism. Vitamina B-5 ajută la producerea de hormoni care au legătură cu stresul, fiind adesea numită vitamina „anti-stres”, deși nu există dovezi concludente asupra eficienței sale în combaterea stresului, susține University of Maryland Medical Center. Vitamina B-5 poate contribui la evitarea altor simptome de sevraj; deficitul de vitamina B-5 poate duce la insomnie, depresie, irascibilitate și infecții ale tractului respirator superior. Puteți crește nivelul de vitamină B-5 în corp prin evitarea alimentelor procesate, care vă lipsesc de această vitamină, și prin consumul de mai multe legume, cereale integrale și carne proaspătă.

Supliment natural cu vitamine și plante medicinale care ajută sistemul cardiovascular să funcționeze optim.

Pentru FUMĂTORI: Supliment natural cu vitamine și plante medicinale care ajută sistemul cardiovascular să funcționeze optim. >> Vezi detalii, preț și mod de livrare pe site <<

Cum renunțăm așadar la fumat? Oricum, oricând, oricât de repede, totul numai să ne ajutăm sănătatea și organismul să se revigoreze!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.