Cum interpretam analizele pentru colesterol si trigliceride

Pentru a ști cum să interpretăm analizele de colesterol și trigliceride este important să înțelegem în primul rând ce sunt colesterolul și trigliceridele. Când este necesar să facem analize de colesterol și trigliceride?

Modalități de a scădea colesterolul fără medicamente, tratament naturist recomandat.
Modalități de a scădea colesterolul fără medicamente, tratament naturist recomandat.

Controlul nivelului de colesterol este vital pentru sănătatea inimii. Aceasta pentru că acesta joacă un rol în dezvoltarea plăcii de aterom. Iar când se acumulează suficientă placă în vasele de sânge, poate avea loc blocarea arterelor. Această blocare determină o slabă circulație a sângelui și oxigenului către organe vitale precum inima și creierul, cauzând atac de cord sau infarct.

Așadar, este important să înțelegem noțiunea de colesterol pentru a putea preveni apariția bolilor de inimă, o cauză principală de deces atât la bărbați, cât și la femei.

Când și cât de des ar trebui să ne facem analize de colesterol și trigliceride?

Potrivit United States Preventive Services Task Force (USPSTF), o organizație ce oferă medicilor ghiduri bazate pe dovezi științifice, ar trebui testate pentru colesterol următoarele grupuri de pacienți: toți bărbații cu vârsta de peste 35 de ani și femeile trecute de vârsta de 45 de ani, cu risc crescut de boli de inimă.
Care sunt factorii de risc ce provoacă boli de inimă?
– Sexul masculin;
– Vârsta (cu cât mai înaintată, cu atât este mai mare riscul);
– Istoricul familial recent de atac de cord sau infarct (rude de gradul întâi, femei sub 65 de ani și bărbații cu vârsta sub 55 de ani);
– Diabetul;
– Hipertensiunea;
– Fumatul;
– Obezitatea;
– Colesterolul anormal.
Pentru persoanele mai tinere, se recomandă testarea bărbaților cu vârsta cuprinsă între 20 și 35 de ani și a femeilor cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani, doar în cazul în care au un risc crescut de boli de inimă. Ce se întâmplă cu ceilalți? Pentru bărbații de 20-35 de ani, fără niciun factor de risc, și pentru femeile de orice vârstă fără factori de risc, nu se fac recomandări de niciun fel, din cauza lipsei de dovezi științifice. Ar trebui precizat totuși că aceste recomandări rezultate din studii realizate în 2008 sunt pe cale de a fi revizuite.
De asemenea, ele sugerează o frecvență a testării de cinci ani pentru majoritatea pacienților, însă mai mare în cazul celor care ar putea avea nevoie de tratament și mai mică pentru persoanele ce prezintă în mod repetat niveluri normale de colesterol și care nu prezintă factori de risc pentru boli de inimă.

Cum interpretăm panoul lipidic?

Încercarea de a descifra mulțimea de cifre din acest panou poate fi intimidantă. Se preferă ca unele valori să fie mari, iar altele mici. Care este care? Și cum să le adunați astfel încât să aflați dacă aveți nevoie de tratament?
Ei bine, mai întâi să învățăm despre componentele sale diferite:
Colesterol total
Acesta include toate componentele diferite de colesterol din panou, adunate într-un singur număr. Nu ne-am agita prea mult dacă acest număr este ridicat, din moment ce celelalte componente sunt situate între limite normale. Deoarece, până la urmă, valoarea colesterolului bun (de preferat, ridicată) este și ea inclusă în colesterolul total. Așadar, dacă aveți colesterolul bun mare, și cel total va fi la fel.
Iată formula după care se calculează colesterolul total:
Colesterol total = LDL + HDL + 20% din nivelul total de trigliceride

HDL

Acesta este numit colesterolul „bun”. În mod ideal, preferăm ca valoarea acestuia să fie peste 40. De fapt, cu cât e mai mare, cu atât e mai bine, deoarece protejează inima. Astfel, dacă valoarea colesterolului „rău” este ridicată, un HDL mare va ajuta, într-o anumită măsură, la combaterea acestui risc. Cum să creșteți această valoare? Prin exerciții și activități fizice.

Sănătatea Ficatului înseamnă și: DETOXIFIERE, scăderea colesterolului, diminuarea trigliceridelor și regenerare. Anghinarea suc și Sfecla Roșie suc prezintă cea mai mare încredere în rândul consumatorilor. În loc de a consuma capsule, aceștia aleg suc, practic extract lichid prin presarea la rece a plantelor din culturi curate, certificate ecologic. Produsele Alnavit și Voelkel Germania sunt disponibile și în România cu livrare rapidă și plata la curier (numai 10 lei transportul): www.proDietaBio.ro

Trigliceride

Trigliceridele sunt un tip de colesterol „rău” ce reflectă fie o dietă bogată în grăsimi, fie o dietă plină de carbohidrați. Diabeticii care au o dietă bogată în zahăr și cei ce consumă alcool în exces prezintă adesea o valoare mare a trigliceridelor. De asemenea, rețineți că dacă nu vă faceți analizele pentru panoul lipidic à jeun (pe nemâncate), celelalte valori pot fi calculate. Totuși, trigliceridele pot fi multe indiferent de situație. Așadar, dacă doriți o valoare precisă a valorii trigliceridelor, este ideal să nu mâncați și să nu beți nimic cu 12 ore înainte de analize.

Valoarea considerată normală a trigliceridelor este sub 150. Însă de obicei trigliceridele nu se tratează până nu ajung la 300-400. Este important să tratăm valorile foarte ridicate deoarece unul dintre riscurile lor principale cauzează o boală gravă numită pancreatită (sau inflamația pancreasului) ce apare în lipsa unui tratament.

LDL

Ultimul, dar nu cel din urmă, colesterolul LDL reprezintă, fără îndoială, cea mai importantă valoare a panoului lipidic, reprezentând cea mai strânsă corelație între colesterol și bolile de inimă. Nivelurile ridicate de LDL indică cele mai mari riscuri de creare a plăcii de aterom pe pereții vaselor de sânge.
Principalul grup de medicamente pentru colesterol utilizate pentru a scădea riscul de boli de inimă are în general ca țintă colesterolul LDL. Pentru majoritatea persoanelor, valoarea considerată normală este sub 130. Este posibil ca cei ce suferă de boli de inimă, diabet, boli renale sau care se află sub tratament medicamentos să aibă nevoie de un LDL mai mic.

VLDL

LDL rezulta in principal din degradarea VLDL, transportorul major al trigliceridelor. Acizii grași liberi circulanți formează în ficat trigliceride ce sunt cuplate cu apoproteine și colesterol, urmând a fi exportate în sânge ca lipoproteine VLDL.  VLDL arată, ca și valorile crescute ale LDL-ului, riscul mare de dezvoltare a afecțiunilor cardiovasculare, dar și pentru tensiune arterială, infarct miocardic, accident vascular cerebral.

Interpretarea necesității unui tratament medicamentos pentru colesterol și trigliceride

Acum sunteți înarmați cu cele mai bune informații înainte de a fi chemați de medic pentru o discuție despre nivelurile ridicate de colesterol pe care le aveți. Discutați care ar fi cea mai bună opțiune de tratament pentru dumneavoastră.

Aloe VERA Bio PUR, Seva de Mesteacăn, Tratament BITTER cu Anghinare, Păpădie și Suc PUR de Sfeclă ROȘIE, iată câteva ingrediente 100% naturale, fără adaos de zahăr sau alcool, pure, pentru TRATAMENTUL NATURAL al ficatului, rinichilor, detoxifierea sângelui și circulație. Produse DISPONIBILE prin livrare rapidă în site www.proDIETAbio.ro

10 modalități de a scădea colesterolul fără medicamente

Colesterolul cauzează dezvoltarea plăcii de aterom. Aceasta poate înfunda arterele și cauza boli de inimă, atacuri de cord, infarct și boală arterială periferică (vase de sânge blocate la nivelul picioarelor), pentru a numi o parte din afecțiunile neplăcute și care pot fi chiar fatale. Așadar, acum că știm că este important să nu ignorăm colesterolul mare, trebuie să învățăm strategiile care ne ajută să-l diminuăm. (Însă nu intrați în panică pentru că aceasta nu este chiar o situație de urgență). Dacă alegeți să vă diminuați colesterolul singuri, fără medicamente, discutați mai întâi cu medicul, apoi luați în considerare următoarele 10 strategii:
1. Limitați colesterolul total: Nu consumați mai mult de 100 mg de colesterol total pe zi. Citiți eticheta de pe produsele alimentare pentru a controla aportul de grăsimi. Dacă nu reușiți să interpretați singuri etichetele, solicitați medicului o trimitere la nutriționist.
2. Limitați grăsimile saturate: Atunci când citiți etichetele de pe alimente fiți atenți la conținutul de grăsimi saturate. Acestea nu ar trebui să depășească 5% din aportul total zilnic de calorii, procent echivalent cu 10 grame pe zi, în majoritatea cazurilor.
3. Evitați grăsimile trans: Grăsimile trans se găsesc cu precădere în alimentele procesate, prăjite, în deserturi și dulciuri. Dieta ar trebui să conțină cât mai puține grăsimi trans pentru a scădea nivelul de colesterol.
4. Limitați carbohidrații: Urmați o dietă echilibrată, în care carbohidrații să nu ocupe mai mult de un sfert din farfurie și alegeți să consumați carbohidrați complecși, aceștia fiind metabolizați mai eficient: de exemplu, orez brun și integral, quinoa, amarant, linte, produse de panificație și paste din cereale integrale, în locul variantei albe. Eliminați din alimentație toate dulciurile rafinate. Aportul scăzut de carbohidrați vă va ajuta să slăbiți și va reduce totodată colesterolul determinat de trigliceridele crescute, așadar și LDL-ul.
5. Consumați produse lactate fără grăsimi: Atunci când alegeți produsele lactate, optați pentru lapte, brânză, iaurt etc. degresate.
6. Consumați proteine vegetale: Pentru cel puțin o sursă de proteine pe zi, alegeți mai degrabă o variantă pe bază de soia, decât o sursă de origine animală, puteți opta pentru burger-ul vegetal, tofu, boabe de soia etc. Acesta este motivul pentru care unii vegetarieni prezintă panouri lipidice excelente, consumă puține proteine de origine animală.
7. Creșteți aportul de fibre: Adulții au nevoie de minim 5 porții de legume și fructe pe zi, care sunt de altfel surse bune de fibre. Fibrele se găsesc și în anumite cereale fortificate, în pâinea integrală, în fulgii de ovăz și orz. Propuneți-vă să consumați zilnic 25 grame de fibre. Dacă vi se pare dificil să consumați această cantitate, luați în considerare suplimentele cu pudră de psyllium sau cu fibre din mere, prune, semințe de in. Fibrele ajută la scăderea colesterolului rău prin aceea că reușesc să se lipească de aceste particule de grăsime din bolul alimentar și să le elimine din organism prin tranzit.

Tratament naturist cu 20 ml zilnic Bitter. GRIJA TA PENTRU SĂNĂTATE! EXTRACT DE PLANTE MEDICINALE pentru slabire, digestie, sanatatea ficatului, scaderea trigliceridelor si a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, intarirea sistemului imunitar.
CURA de 2 săptămâni TRATAMENT NATURIST cu plante medicinale: Anghinare, Păpădie, Fenicul, Coada șoricelului, Turmeric și VITAMINE. BITTER BIO fără alcool, fără zahăr, PUR, 250 ml. 20 ml zilnic pentru slăbire, digestie, sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor și a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, scăderea uereei și creatininei. Produs HERBARIA GERMANIA distribuit de proDietaBIO.ro în România. Citiți mai multe informații despre aceste plante medicinale și mod de utilizare.

8. Faceți exerciții fizice: Realizați o sesiune constantă de cel puțin 30 de minute de exerciții cardiovasculare (în timpul cărora inima că bate cu putere și transpirați) în majoritatea zilelor săptămânii (ceea ce înseamnă cel puțin 4).
9. Limitați consumul de alcool: Alcoolul este o sursă majoră de calorii și are adesea un conținut bogat în grăsimi și trigliceride. Chiar și un singur pahar de vin pe zi reprezintă un plus de 100 calorii, fără de care vă puteți simți mai bine. Limitați consumul de alcool, iar atunci când beți alegeți vinul roșu din struguri sau aronia.

SUPER SLIM MIX este un produs 100% natural si organic ce conține: proteine de canepa, chlorella, spirulina. Alege și cura DETOX de la DIET FOOD.
SUPER SLIM MIX este un produs 100% natural si organic ce conține: proteine de canepa, chlorella, spirulina. Alege și cura DETOX de la DIET FOOD. www.ProDietaMagazin.ro cu livrare rapidă și transport gratuit în funcție de comandă.

10. Slăbiți: Dacă sunteți supraponderali, faceți un efort pentru a pierde kilogramele în plus. Puteți face acest lucru foarte bine prin exerciții fizice și o dietă sănătoasă și echilibrată. A fi „la dietă” este doar ceva temporar, majoritatea pacienților care sunt la dietă acumulează la loc kilogramele în cele din urmă. Trebuie să realizați o transformare adevărată a stilului de viață pentru a vă schimba în bine sănătatea generală.

1 comentariu

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *