Cum intarim imunitatea copiilor

Cum facem să întărim imunitatea copiilor așa încât aceștia să răcească cât mai rar? Iată una dintre întrebările părinților preocupați de sănătatea copiilor și conștienți că sistemul imunitar este principala linie de ofensivă împotriva infecțiilor, virușilor și a altor probleme de sănătate.

Este cu totul neplăcut pentru părinți să își vadă copiii tușind, cu dureri în gât sau cu febră. Există oare remedii funcționale pentru a preveni toate aceste stări nedorite? Există o rețetă exactă prin care să evităm răcelile pe care copiii noștri le iau în colectivitate?

Cum intarim imunitatea copiilorCitind articolul despre IMUNITATE din site-ul nostru, vom afla că 3 factori sunt extrem de importanți: activitatea fizică în aer curat, starea psihică și alimentația. Cu alte cuvinte, un copil fericit care aleargă și se joacă în aer curat și mănâncă sănătos are toate șansele să aibă un sistem imunitar puternic. O alimentație ce are la bază cereale integrale nerafinate și neîndulcite, legume și fructe bio – organice și proaspete, pește, ulei de măsline, semințe dar și probiotice este vitală pentru a avea un sistem imunitar de fier.

Copiii sunt în mod frecvent expuși organismelor generatoare de boli precum bacteriile, virusurile, ciupercile și paraziții, dar asta nu înseamnă că se vor îmbolnăvi tot timpul de la aceștia. O imunitate puternică oferă copilului o protecție naturală împotriva bolilor. Totuși, dacă copilul dumneavoastră răcește des, suferă periodic de infecții gripale, infecții la nivelul urechii, are tulburări stomacale și alte probleme medicale, înseamnă că imunitatea lui este slabă. Cu doar câteva schimbări simple alimentare și ale stilului de viață, puteți crește și întări sistemul de apărare al organismului celui mic împotriva acestor probleme medicale obișnuite, îi puteți grăbi procesul de vindecare și îi îmbunătăți starea generală, fizică și psihică.

Un start bun: alăptarea

Laptele matern este o metodă excelentă de a crește imunitatea copilului. Conține toate proteinele, glucidele și lipidele de care are nevoie organismul lui pentru a fi sănătos. Mai mult decât atât, laptele matern conține anticorpi și leucocite care întăresc sistemul imunitar și ajută în lupta cu bolile. Un studiu din 2002 efectuat de cercetătorii australieni relevă faptul că alăptatul are o influență pozitivă asupra dezvoltării sistemului imunitar al bebelușului. Diferiți factori din laptele uman susțin de asemenea maturarea mucoasei gastrointestinale și modifică microflora intestinală ce influențează dezvoltarea sistemului imunitar. Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF recomandă ca în primele șase luni, nou-născutul să fie exclusiv hrănit la sân, urmând ca pentru încă un an să fie alăptat în paralel cu diversificarea.

Oferiți-i copilului mai multe fructe și legume organice (bio)

O alimentație sănătoasă reprezintă temelia unui sistem imunitar excelent, deci fiți mai atenți la ceea ce consumă copilul dumneavoastră. Câteva exemple de fructe și legume ce cresc imunitatea ar fi merele, morcovii, fructele de pădure, cartofii dulci, fasolea, broccoli, kiwi, pepenii, citricele – toate acestea trebuie incluse în alimentația oricărui copil. Oferiți-i celui mic fructe și legume crude, ecologice. Puteți de asemenea încerca să preparați sucuri și smoothie-uri din fructe și legume. Încercați să introduceți în meniul zilnic al copilului cinci porții de fructe și legume. O porție echivalează aproximativ cu o cană sau castronel. Copiii mici, cu vârste cuprinse între 1 și 3 ani, au nevoie cam de o cană de fructe și una de legume pe zi. Mărimea porțiilor poate crește cu câte o lingură de fructe sau legume pe an, în funcție de vârsta micuțului. Nuci, semințe, legume, cereale integrale și alte alimente bogate în vitaminele A, B2, B6 și C, zinc, seleniu și acizi grași esențiali contribuie de asemenea la întărirea sistemului imunitar. Înlocuiți cerealele rafinate din meniul copilului dumneavoastră cu produse din cereale integrale. Evitați să-i oferiți alimente foarte procesate și pline de zahăr, cum ar fi fursecurile, cerealele dulci la cutie și sucurile carbogazoase.

Mulți părinți știu foarte clar ce ar trebui să mănânce copiii lor, care sunt alimentele ideale (lactate, fructe, legume proaspete, cereale integrale, pește, ouă bio, avocado, quinoa). Ce nu stiu totuși sau nu respectă mulți părinți este faptul că există multe alimente care pot scădea imunitatea copiilor și pe care mai bine le-ar exclude din alimentația lor. Citiți și articolul » Ce nu ar trebui să mănânce copiii mici și mari.

Asigurați-vă că cel mic se bucură de un somn profund

Odihna și somnul adecvate sunt esențiale pentru creșterea și dezvoltarea copilului. Privarea de somn are multe dezavantaje, inclusiv vulnerabilitatea crescută în fața bolilor. Un studiu din 2012 publicat în Revista Europeană de Fiziologie Pflügers Archiv demonstrează că somnul exercită o influență puternică în reglarea imunității. Un nou-născut are nevoie zilnic de până la 18 ore de somn. Alți copii au nevoie de 10 până la 14 ore de somn pe zi, în funcție de vârstă. Alături de durata somnului, calitatea acestuia ocupă un loc la fel de important. Transformați dormitorul copilului dumneavoastră într-un refugiu al somnului, menținându-l întunecat și bine aerisit. Dormitul pe întuneric susține producerea hormonului melatonină, ce acționează și ca un puternic antioxidant. De asemenea, îndepărtați din camera copilului orice dispozitiv electronic

Obișnuiți copilul din timp cu exercițiile fizice

Mișcarea zilnică în aer liber este o modalitate perfectă de a vă ține copilul departe de boli. 30 de minute de mișcare în fiecare zi cresc imunitatea și aduc multe alte beneficii sănătății copilului.
Pentru a stimula interesul celui mic pentru exercițiile fizice trebuie să fiți chiar dumneavoastră un exemplu pentru el. Îl puteți încuraja făcând sport împreună, în loc să îl presați să meargă afară să se joace. Va deprinde imediat acest obicei sănătos. Mersul pe jos, alergatul, jogging-ul sau mersul pe bicicletă pentru aproximativ 30 de minute pe zi sunt unele dintre cele mai bune exerciții fizice pentru întreaga familie. Puteți să vă înscrieți copilul la ore de înot, tenis sau orice alt sport dorește. De asemenea, puteți merge împreună la final de săptămână în drumeții sau cu bicicleta, fapt ce vă va apropia mai mult.

Bucurați-vă de aer proaspăt și de soare zi de zi

Natura este un excelent stimulator pentru imunitate. Așadar, mergeți cu copilul în natură pentru a beneficia de efectele ei pozitive asupra organismului și psihicului, dar și asupra sistemului său imunitar. Vitamina D se sintetizează cu ajutorul razelor solare. Foarte mulți copii prezintă deficit de vitamina D, care are un rol important în creșterea imunității. Persoanele cu deficit de vitamina D prezintă cel mai mare risc de îmbolnăviri frecvente. Deficitul de vitamina D este corelat cu astmul, cancerul, diverse boli autoimune și cu o predispoziție la infecții. Puteți fi sigur că cel mic asimiliează cantitatea necesară de vitamina D în mod natural încurajându-l să-și expună mâinile și fața la soare, timp de 20 de minute, în fiecare zi. În anotimpul de vară, asigurați-vă că face acest lucru dimineața, pentru a evita razele solare puternice din restul zilei. Mai mult decât atât, aerul proaspăt al dimineții este benefic pentru corpul și mintea copilului. Mergeți la plimbare în parc, în pădure sau la țară. Lăsați-l să alerge, să sară, să danseze, să se cațere sau să alerge desculț pe iarbă. Acest lucru îl va ajuta să-și dezvolte puterea și agilitatea. În mediul montan, la mare sau la țară copiii pot fi lăsați să se murdărească pentru că și așa își vor întări imunitatea.

Arătați-le copiilor cât de mult îi iubiți

Iubirea și afecțiunea sunt importante pentru dezvoltarea completă a unui copil, inclusiv a sistemului său imunitar. El nu are nevoie de cadouri scumpe și jucării, ci de afecțiune și sentimentul unei vieți fericite și sigure. S-a demonstrat că sentimentele pozitive și fericite stimulează celulele sistemului imunitar. Nu ezitați în a-i arăta copilului dumneavoastră cât de mult îl iubiți și îi purtați de grijă. Țineți-l în brațe, îmbrățișați-l, mângâiați-l și sărutați-l des. Petreceți timp cu cel mic și încercați să vă jucați amândoi. Stați la masă împreună măcar o dată pe zi și vorbiți despre activitățile sale zilnice. În același timp, străduiți-vă să preveniți situațiile stresante pentru că îi pot epuiza sistemul imunitar și scădea rezistența la boli. Învățați-l prin puterea exemplului cum să facă față perioadelor dificile, de altfel, inevitabile.

Învățați copilul cele mai bune reguli de igienă

Este bine să obișnuiți copilul cu regulile de igienă, astfel încât ele să devină parte din viața lui. Igiena elementară nu crește imunitatea, dar ajută la prevenirea bolilor prin minimizarea efortului sistemului imunitar de a se lupta zi de zi cu microbii. Primul lucru pe care ar trebui să i-l explicați este metoda corectă de a-și spăla mâinile. Acest obicei simplu va diminua șansele ca cel mic să contacteze diferite infecții, precum răceala comună sau gripa. Învățați copilul să se spele pe mâini cu săpun normal și apă caldă pentru cel puțin 20 de secunde. Ar trebui să-și spele mâinile după ce se joacă afară, după ce vine acasă de la școală, după ce folosește toaleta, după ce se joacă cu animalele de casă și înainte să mănânce. Alte obiceiuri de igienă elementară includ spălarea dinților de două ori pe zi, purtarea hainelor curate și băile zilnice. De asemenea, învățați-l să folosească șervețelul când strănută sau tușește. Trebuie să-l ajutați să-și verifice unghiile și să le curețe când este cazul.
Totodată, păstrați curățenia în casă și în împrejurimi. Totuși, deși vă doriți să îndepărtați orice sursă de microbi, nu trebuie să exagerați pentru că acest lucru poate dăuna imunității copilului.

Evitați antibioticele și vaccinurile inutile

Cu toate că antibioticele sunt de un real folos în lumea de astăzi, pot dăuna organismului dacă vă bazați prea mult pe ele. Utilizarea excesivă a antibioticelor tinde să distrugă sistemul imunitar, având în vedere că ele ucid deopotrivă bacteriile bune și rele. Mai mult decât atât, pot determina ca bacteriile să capete rezistență la antibiotice și să nu răspundă la tratamentul standard. Nu îi solicitați medicului pediatru să vă prescrie antibiotic ori de câte ori copilul dumneavoastră are o răceală, gripă sau durere în gât. În mod similar, prea multe vaccinări pot pune o presiune prea mare asupra sistemului imunitar al celui mic și pot cauza disfuncții imune cronice.

Folosiți probioticele

Probioticele reprezintă tulpinile bacteriilor „bune” din tractul intestinal care țin sub control înmulțirea bacteriilor „rele”. Cercetătorii cred că bacteriile „bune” au o influență pozitivă asupra sistemului imunitar și chiar pot ajusta răspunsurile imune în cadrul sistemului imunitar al mucoasei intestinale.

Oferiți-i copilului în mod regulat alimente bogate în probiotice, cum ar fi iaurtul natural neîndulcit, laptele bătut, kefirul sau salata de varza acră.

Puteți găsi și cereale, dar și formulă de lapte praf cu probiotice.
Notă: Dacă optați pentru suplimente cu probiotice, este recomandat să le dați bifidus copiilor în vârstă de până la 7 ani, iar celor mai mari, acidolphilus.

Încercați remedii naturiste preparate în casă fără zahăr și fără alcool

Anumite remedii și ierburi imunostimulatoare pot fi de mare ajutor în încercarea de a îmbunătăți imunitatea copiilor. Acestea au și proprietăți antimicrobiene care ajută în lupta împotriva infecțiilor precum răceala comună sau gripa.
– Oferiți lapte cu turmeric (curcuma) copilului dumneavoastră în mod regulat, mai ales în timpul sezonului de răceală și gripă. Pentru a prepara acest lapte, adăugați ¼ sau ½ linguriță de pudră de turmeric și puțin piper negru într-o ceașcă de lapte. Îndulciți-l cu puțină miere organică. Citiți mai multe informații despre beneficiile aduse de turmeric (curcuma).
– Spălați bine două frunze de busuioc și oferiți-le copilului pentru a le mesteca. Este bine să faceți acest lucru zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
– Puteți de asemenea să-i oferiți copilului ierburi precum echinacea, dar trebuie să consultați medicul în prealabil.

Cimbrișor pentru imunitatea copiilor și adulților. În tratamentul naturist al răcelilor şi bronşitei este bine să folosim extract de cimbrişor. Copiii nu prea pot fi convinși să bea ceai și de aceea este mult mai ușor de administrat extractul.  Extractul de cimbrișor BIO Schoeneberger Germania îmbunătățește în mod natural activitatea aparatului respirator, calmează spasmele respiratorii, ameliorează alergiile la gluten, regenerează ficatul obosit de medicamente, îmbunătățește digestia, contribuie la întărirea sistemului nervos, ajută la eliminarea paraziților intestinali, întărește sistemul imunitar, ajută în tratamentul infecțiilot urinare. 

Sfaturi adiționale

În măsura în care este posibil, oferiți copilului dumneavoastră un mediu sănătos, care să nu fie toxic. Poluanții, toxinele și alergenii au tendința de a dăuna dezvoltării sistemului imunitar. Optați pentru alternative accesibile, non-toxice, în locul tuturor pesticidelor destinate peluzei și grădinii și utilizați produse naturale de curățenie destinate casei și îngrijirii personale.

Renunțați la fumat deoarece fumul poate fi extrem de dăunător pentru copil. Fumatul pasiv îi crește riscul de bronșită, de infecții la nivelul urechii și de astm.
Totodată, asigurați-vă că cel mic bea suficientă apă pe parcursul unei zile.

Limitați consumul de zahăr deoarece acesta reduce numărul de leucocite. Citiți etichetele produselor frumos ambalate din comerț și veți constata cât de greu este să vă feriți copiii de zahăr sau de siropul de glucoză-fructoză în ziua de astăzi.

Evitați curățenia excesivă. O echipă de cercetare sugerează că expunerea în copilărie la microbi și anumite infecții ușoare poate ajuta sistemul imunitar să se dezvolte mai bine pentru că pregătește răspunsurile imune care se mențin în organismul copilului pentru tot restul vieții. De milioane de ani ființa umană s-a dezvoltat într-un mediu natural în care nu existau detergenți dezinfectanți. Este normal, așadar, să ne întâlnim și cu microbii. Păstrați-vă simțul realității pentru a menține standarde bune de igienă personală și a locuinței fără a face o obsesie din curățenie.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.