Cum hranim creierul ca sa fie sanatos?

Există mai mulți nutrienți ce pot susține sănătatea creierului și pot preveni îmbătrânirea și degenerarea. Printre cele mai valoroase alimente pentru creier enumerăm cacao crudă (bogată în flavone), pește și crustacee (în special uleiul de krill), nuci,  ceai verde și afine care pot preveni Alzheimer-ul. Consumul anumitor nutrienți, precum flavonele de cacao, magneziul sau acizii grași Omega-3, ajută la stimularea funcțiilor congnitive și a intelectului.

Creier prevenire Alzheimer

Creier / prevenire Alzheimer

Genetica și activitatea fizică susținută joacă roluri foarte importante în menținerea sănătății creierului precum și în prevenirea riscului de a dezvolta demența, dar nu sunt singurele. Regimul alimentar este de asemenea foarte important. Nu există un elixir magic care poate vindeca sau preveni în întregime demența sau Alzheimer-ul, dar cercetătorii au reușit să găsească anumiți nutrienți care sunt asociați cu o mai bună funcționare a creierului și a memoriei. O dietă bazată pe alimente ce conțin acești nutrienți te poate ajuta să îți protejezi creierul.

Oleaginoasele

Ca și peștele, oleaginoasele sunt bogate în acizi grași Omega-3 și, adăugându-le în regimul tău alimentar alături de pește, îți vor asigura doze generoase de omega-3.

Care sunt alimentele oleaginoase?

Alunele de pădure, arahidele, fisticul, migdalele, nucile de Macadamia, nucile Pecan, nucile de Brazilia, caju, castanele, susanul, mugurii de pin, semințele de cânepă, in, floarea soarelui, dovleac, de chia, macul sau sâmburii de caise. Toate aceste alimente oleaginoase pot fi cumpărate, mixate și luate într-o cutie practică cu capac la serviciu, în parc, în excursii. Ne asigurăm astfel o gustare hrănitoare, esențială pentru buna funcționare a creierului și întregului organism și evităm tentațiile cu calorii goale (fără prea mulți nutrienți) precum chipsuri de cartofi, covrigi, biscuiți. 

Într-o analiză recentă la scală largă, cercetătorii au descoperit că un regim suplimentat de oleaginoase (care sunt foarte bogate în omega-3, vitamina E, acid folic, antioxidanți și melatonină) a îmbunătățit performanțele intelectuale ale adulților într-o serie de 6 teste de evaluare cognitivă.

Magneziul

Cercetătorii sunt de părere că deficitul de magneziu are un rol semnificativ în declinul cognitiv, îmbătrânirea creierului și, în final, în apariția demenței. Administrarea de suplimente de magneziu – sau consumul alimentelor care conțin magneziu, precum sfeclă, spanac, semințe de dovleac, iaurt, migdale, fasole neagră, avocado, smochine, ciocolată neagră sau banane – poate preveni efectele îmbătrânirii creierului.

Acizii Grași Omega-3

Consumul de pește bogat în acizi grași Omega-3 (precum somonul, macroul sau tonul) nu ajută doar la sănătatea inimii, ci mărește și capacitatea intelectuală. Potrivit unui studiu realizat în 2014, micuții șoricei de laborator cărora li s-au administrat suplimente de acizi grași polinesaturați Omega-3 au demonstrat o mai bună funcționare a sistemului cognitiv pe parcursul îmbătrânirii – o mai bună memorie a recunoașterii obiectelor, a orientării și localizării spațiale.

Uleiul de krill, extras din crustacee mici asemănătoare creveţilor din Oceanul Antarctic este considerat cel mai bun acid gras de tip Omega 3. Spre deosebire de acizii Omega 3 din uleiul de peşte standard, acesta se absoarbe în totalitate în organism şi nu conţine metale grele, mercur sau alte toxine. Uleiul de krill poate fi administrat sub formă de capsule.

Afinele

Afinele sunt delicioase și benefice în același timp căci te pot ajuta să îți îmbunătățești memoria. Potrivit unui studiu realizat în 2010, afinele s-au dovedit a fi rezerve de proprietăți antioxidante și anti-inflamatoare. Ele conțin de asemenea antociani, substanțe asociate cu o activitate neuronală intensificată în zonele creierului responsabile cu memoria. În cadrul studiului, cercetătorii au observat că participanții care au băut zilnic suc de afine bio și-au îmbunătățit capacitățile de învățare prin asociere și de amintire a unei liste de cuvinte. De asemenea, aceștia au prezentat simptome mai reduse de depresie și niveluri mai scăzute de glucoză.

Legumele Crucifere

Potrivit Institutului Național de cercetare a Îmbătrânirii (NIA), consumul de fructe, legume și cereale integrale poate ajuta la prevenirea declinului cognitiv, precum și a altor boli cronice, ca bolile de inimă și diabetul de tip 2. În special legumele crucifere verzi și frunzoase (precum broccoli si spanacul) s-a demonstrat că reduc rata declinului cognitiv. Dieta Mediteraneană îndeosebi (ce promovează consumul de legume, leguminoase, fructe, cereale, pește, ulei de măsline, cantități moderate de alcool – totodată și consumul redus de grăsimi saturate, lactate și carne) s-a dovedit a fi mai benefică pentru sănătatea cognitivă decât dietele occidentale, ”Western”, bogate în grăsimi, carbohidrați și carne procesată industrial.

Ceaiul Verde

Ceaiul verde este bun pentru slăbirea sănătoasă dar și pentru sănătatea creierului. Într-un studiu recent, realizat la Universitatea din Basel, cercetătorii au descoperit că ceaiul verde îmbunătățește procesul de gândire și memoria lucrativă. După ce au primit extractul de ceai verde, participanții la studiu au înregistrat un punctaj mai ridicat la sarcinile ce implicau memoria lucrativă, iar un RMN a dezvăluit o intensificare a conectivității dintre cortexul parietal și cel frontal al creierului, ceea ce înseamnă că ceaiul verde ”poate spori plasticitatea sinaptică pe termen scurt a creierului”, a declarat Prof. Stefan Borgwardt, unul dintre inițiatorii studiului.

Boabele de cacao crudă (chipsuri, nibs din acest super aliment)

Flavonele atât de valoroase pentru creier se găsesc în cacao naturală crudă (raw). Cacaoa este cea care face ca ciocolata neagră (cât mai neagră) să fie mai sănătoasă decât ciocolata obișnuită cu lapte. Aceasta din urmă pierde din proprietățile flavonei datorită laptelui și a zahărului. Un studiu efectuat în 2014 a examinat efectele unui consum ridicat de flavone de cacao în decursul a 3 luni. Cercetările s-au concentrat în primul rând pe girusul dentat, o parte a regiunii hipocampice din creier care, atunci când slăbește, este asociată cu îmbătrânirea. Cercetatorii sunt de părere că această parte a creierului este legată de pierderea memoriei. După ce au consumat o cantitate mare de flavone de cacao, cercetătorii au raportat o funcționare sporită a girusului dentat la participanți.

“O cacao anti-Alzheimer, vă rog!” iată cum puteți face următoarea comandă la cafenea sau restaurant! Testele realizate de oamenii de ştiinţă de la Mount Sinai Hospital din New York au arătat că substanțele din cacao împiedică grupurile de proteine dăunătoare să se depună pe creier şi să deterioreze celulele nervoase. Conform unui studiu realizat de Universitatea Cornell, concentraţia de antioxidanţi dintr-o cană de cacao este de două ori mai puternică decât cea din vinul roşu și de trei ori mai puternică decât cea din ceaiul verde.

Chipsuri de cacao în loc de chipsuri de cartofi? Da, chipsurile (nibs) de cacao ar trebuie să se găsească și la intrarea la cinema sau în supermerket, nu numai în magazinele profilate pe produse naturiste. Nibsurile de cacao (un veritabil superaliment) provin din boabele de cacao întregi, numite și “chips-uri de ciocolată”. Chipsuri de cacao » vezi aici de unde le poți cumpăra «

Suplimente cu arginină

Un studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Duke University din Statele Unite ale Americii şi publicat în Journal of Neuroscience, a ajuns la nişte concluzii surprinzătoare. Cercetarea sugerează că, în cazul şoarecilor care suferă de Alzheimer, anumite celule ale sistemului imunitar, care de obicei protejează creierul, încep să consume un nutrient important numit arginină. “Acest studiu deschide calea către o nouă abordare, total diferită, referitoare la cauza maladiei Alzheimer, oferind noi idei în ceea ce priveşte tratarea”, a declarat Carol Colton, profesoară de neurologie la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii Duke şi membră a Institutului Duke pentru ştiinţe ale creierului. Puteți afla mai multe despre acest subiect căutând după cuvintele cheie arginine alzheimer pe motorul de căutare google care vă va furniza informații din reviste medicale de specialitate.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Cum hranim creierul ca sa fie sanatos?”

  1. 1
    Lili spune:

    Magneziu il iau pentru stres si oboseala. Voi incerca si restul alimentelor mentionate 🙂

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.