Cum gatim quinoa. Retete.

Quinoa are proprietăți nutritive valoroase și este un aliment preferat de către toate persoanele care apreciază alimentația sănătoasă. Mulți dintre noi nu știm însă cum să gătim quinoa. Puțin probabil ca mamele și bunicile noastre să fi gătit aceste aliment, prin urmare, fiind destul de nou și modul de pregătire poate părea dificil. Și totuși, nu este deloc greu să gătim quinoa. De fapt, dacă știm să gătim cu orez (orez cu lapte, pilaf, risotto cu legume, carne, etc) atunci știm să gătim și quinoa. Pur și simplu o fierbem și o pregătim exact ca în cazul orezului! Prin urmare, orice rețetă care cuprinde ca ingredient orezul poate fi adaptată prin înlocuirea acestuia cu quinoa! Quinoa poate fi gătită similar cu orezul dar o putem găsi și sub formă de paste.

Quinoa este un aliment versatil ce permite crearea unor rețete variate pentru mese delicioase. Iată câteva dintre opțiunile pe care le avem pentru a găti quinoa:

  • Quinoa poate fi cumpărată și sub formă de cremă instant prefiartă la aburi. Mod de pregătire: puneți 1 volum de făină de quinoa prefiartă în 3 – 4 volume de lichid rece (apă, lapte, supă de legume) și puneți pe foc 3-5 minute amestecând des. Veți obține foarte rapid o budincă cu lapte ori supă cremă. Iată câteva rețete simple dedicate copiilor și adulților:
    – Puneți la fiert un măr decojit și tăiat bucățele (sau alte fructe preferate, perele în special dau gust dulce) și spre finalul fierberii adăugați quinoa prefiartă făină. Veți obține un piure de quinoa în compot de fructe proaspete natural, delicios, fără zahăr, ideal pentru copii și nu numai.
    – Dacă supa cremă de legume este preferata dvs și a copiilor, atunci alegeți făina de quinoa pentru a o îngroșa (înlocuiți astfel cartofii sau puneți mai puțini). Atunci când legumele sunt aproape fierte, adăugați câteva lingurițe de făină de quinoa prefiartă, mai dați câteva clocote și gata: aveți o supă cremă de legume mult mai bogată în proprietăți nutritive!
    Grișul cu lapte poate fi înlocuit cu quinoa instant cu lapte. Fierbem laptele și adăugăm câteva linguri de făină instant de quinoa. Grișul are gluten și este mult mai sărac din punct de vedere nutritiv decât quinoa. Vă recomandăm să nu adăugați zahăr în timpul fierberii ci mai degrabă miere sau sirop de arțar după ce luăm budinca de pe foc.
    Puteți adăuga quinoa și în banalul piure de cartofi. Fierbeți cartofii, apoi scurgeți apa. Fierbeți puțin lapte cu câteva linguri de quinoa făină instant și adăugați această compoziție peste cartofi alături de unt și sare de Himalaya. Piure-ul va avea mai multe proteine, carbohidrați complecși, vitamine și minerale. Este ideal pentru întreaga familie.

  • Produse la cuptor cu făină de quinoa: pâine de casă, brioșe, blaturi de tort, foi de prăjituri, tarte. Fie adăugați făină de quinoa lături de făină albă ori integrală, fie folosiți amestecuri de-a gata. În magazinele specializate veți regăsi și drojdie maia pentru quinoa fără gluten. Vezi aici opțiuni e făină și drojdie pentru quinoa.
  • Puteți achiziționa mixuri de quinoa cu leguminoase pentru a crea garnitura felurilor principale sau o masă în sine. Iată câteva exemple:
    – Cuscus cu quinoa și spelt (alac, strămoșul grâului de astăzi) pentru o garnitură hrănitoare ce poate fi gata în numai câteva minute. » mai multe detalii de unde putem cumpăra »
    – Quico este un aliment cu preparare rapidă ce asociază quinoa cu linte și morcov pentru a avea un echilibru nutrițional valoros. Este foarte ușor de digerat și de acea este recomandat chiar și pentru copiii mici (cu atât mai mult cu cât este un produs bio fără gluten). Are zero alergeni! Ingrediente: quinoa bio 72%, linte roșie bio , morcov deshidratat bio. » mai multe detalii de unde putem cumpăra »
    – Quinama: mix de quinoa, amarant, linte, mazare, semințe de dovleac bio. Ideal pentru dietele proteice, axate pe proteine vegetale de cea mai bună calitate. Preparare: puneți un volum de Quinama în două volume de apă și fierbeți acoperit 10-15 minute și sărați. Pentru a fi utilizat ca fel principal.  » mai multe detalii »
    Quinori Bio: quinoa cu susan, orez si năut. Ingrediente: quinoa roșie (30%), susan, orez integral prefiert, năut. Ingrediente provenite din Agricultura Ecologica. » mai multe detalii »
  • Quinoa poate fi găsită șă în musli și combinații de cereale pentru mic dejun. Pâinea poate fi înlocuită cu feliile subțiri tartinabile din quinoa» vezi mai multe detalii »
  • Dacă pastele reprezintă un ingredient preferat al meselor dvs aveți și opțiunea de a înlocui pastele din grâu cu paste din quinoa ori cereale integrale și quinoa. Deși este posibilă fabricarea produselor de patiserie și a pastelor făinoase folosind 100% făină de quinoa, majoritatea companiilor combină acest tip de făină cu alte sortimente (ca făina tapioca sau făina de orez) sau cu fulgi de ovăz pentru a rezulta o textură mai ușoară. (Produsele fabricate cu 100% făină de quinoa au de obicei o textură grea și densă, uneori fiind asemănată cu cea a trufelor). Oricum, în combinație cu făina de orez sau tapioca, produsele pe bază de făină de quinoa în mod sigur nu conțin gluten și acest lucru ar trebui să contribuie la diminuarea riscului de apariție a reacțiilor adverse.

Pastele din quinoa nu conțin gluten, așadar sunt ideale pentru orice persoană cu sensibilitate sau intoleranță la gluten. Sunt o sursă foarte bună de proteine vegetale de calitate. Quinoa este un aliment complet din punct de vedere proteic, ceea ce înseamnă că are toți cei nouă aminoacizi esențiali de care are nevoie organismul nostru și pe care nu-i poate produce de unul singur. Pastele din quinoa sunt bogate în fibre, cu un conținut aproape dublu față de cereale. Proteinele și fibrele pe care le regăsim în quinoa ne pot face să ne simțim mai sătui, ceea ce reduce șansele să poftim la alimente nesănătoase. Pastele din quinoa conțin cantități mari de B2, fier și magneziu, toate acestea contribuind la generarea energiei și la buna funcționare a metabolismului. Acestea vin mai ales în ajutorul vegetarienilor care încearcă să slăbească și care au probleme în a găsi alimente sățioase.

Fibrele alimentare se prind de grăsime și colesterol, fapt ce determină ca organismul să absoarbă mai puține grăsimi și colesterol. Aceasta este o metodă prin care quinoa vă poate ajuta să slăbiți. De asemenea, fibrele din quinoa reduc placa de aterom, ceea ce înseamnă că scad riscul de infarct și boli de inimă. Pastele din quinoa sunt carbohidrați complecși care intră în fluxul sangvin mai încet decât carbohidrații simpli (ca pastele făinoase obișnuite) și de aceea ele nu cauzează creșteri bruște ale glicemiei, reducând astfel riscul de a dezvolta diabet de tip 2.

Quinoa are indicele glicemic 35, adică relativ scăzut și similar cu cel al majorității legumelor. Aceasta înseamnă că este un aliment sigur pentru diabetici și nu va determina creșteri bruște ale glicemiei. Când glucoza din sânge este semnificativ ridicată, ea scade brusc, ceea ce vă induce pofta de mai mult zahăr sau de carbohidrați simpli. Atunci când glicemia este dezechilibrată, urmarea unei diete și alegerea unor alimente sănătoase sunt dificile pentru că vă este poftă de dulciuri și de produse de panificație rafinate.

Quinoa are un conținut de calorii relativ scăzut. Pentru o masă de quinoa cu puține calorii, puteți combina quinoa cu salată sau să-i adăugați legume și fasole. 

Quinoa, gătită / 185,00 g / Calorii: 222 / IG: scăzut
Nutrient Cantitate DZR
(%)
Densitate nutrițională
mangan 1,17 mg 59 4,7
fosfor 281,20 mg 40 3,3
cupru 0,36 mg 40 3,2
magneziu 118,40 mg 30 2,4
fibre 5,18 g 21 1,7
folați 77,70 mcg 19 1,6
zinc 2,02 mg 18 1,5

Proprietăți nutritive quinoa

Quinoa este un aliment fără gluten. Deși este de multe ori introdusă la categoria cereale, quinoa nu face parte din aceeași familie ca și grâul, ovăzul, orzul sau secara. Multe studii arată că făina de quinoa are un grad de digerabilitate foarte mare, fiind de aceea recomandată și copiilor mici, încă de la începutul diversificării alimentației.

Quinoa este un aliment ce conține proteine de înaltă calitate și de obicei este indicată ca sursă alimentară ce oferă toți aminoacizii esențiali, inclusiv lizina și lizoleucina. Furnizează o paletă largă de fitonutrieți antioxidanți, ce includ acizii ferulic, cumaric, hidroxibenzoic și vanilic. De asemenea, flavonoizii antioxidanți, inclusiv quercetina și campferolul, se regăsesc din plin în quinoa. Dintre polizaharidele antiinflamatorii din quinoa, enumerăm arabinan și ramnogalacturonan. Quinoa furnizează mulți membri ai familiei vitaminei E tocoferol, inclusiv cantități importante de gama-tocoferol. De asemenea, quinoa este o sursă foarte bună de mangan, dar și de fosfor, cupru, magneziu, fibre alimentare, folați și zinc. Quinoa oferă și cantități mici de acizi grași antiinflamatori omega-3 și de acid alfa-linolenic (ALA).

Procesele de fierbere, înăbușire sau preparare la aburi nu compromit semnificativ calitatea acizilor grași din quinoa, ceea ce ne permite să ne bucurăm de textura și aroma obținute în urma procesului de gătire, menținându-se și beneficiile nutriționale. Cercetătorii nutriționiști au presupus că paleta variată de antioxidanți prezenți în quinoa, inclusiv diverși membri ai vitaminei E, precum alfa-, beta-, gamma- și delta-tocoferol, dar și falvonoizi precum quercetina și campferol, contribuie la această protecție oxidativă.

Atunci când organismul și celulele sale primesc tot ce au nevoie din alimente naturale și nutritive pentru a funcționa optim, beneficiile for depăși cu mult lista de mai sus. Veți avea mai multă energie, veți face față stresului mai bine, veți dormi mai bine, vă veți simți sătui pentru mai mult timp, fapt ce reduce probabilitatea apariției poftelor și a supraalimentării, iar starea de spirit și claritatea gândurilor vor fi îmbunătățite. O calorie e o calorie, dar alegeți întotdeauna caloriile care vă oferă cel mai mare conținut nutrițional pentru a vă simți bine!

O varietate foarte mare de produse alimentare bio din quinoa veți regăsi în magazinul online prodietamagazin.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.