Crom pt Slabire / Regim Diabet

Mineralul crom funcționează în organismul nostru ca un micro nutrient, și nu ca medicament. Slăbim cu un aport corect de crom, alegând alimente bogate în crom, suplimente naturale cu cafea verde și crom, dar mai ales evitând complet alimentele albe nocive, respectiv făina albă, zahărul sau orezul alb. Dacă avem suficient crom în organism (din alimentație) dar alegem să luăm și supliment, nu apar efecte nedorite sau secundare asupra sănătății. În schimb, dacă nu obținem suficient crom din alimente sau suplimente nutritive, metabolismul este mult încetinit.

Orezul alb, zahărul și făina determină pierderea cromului din organism. Aceste alimente nu sunt oricum recomandate la dietă dar, mai mult decât atât, studiile derulate de University of Loma Vista arată că de câte ori mâncăm alimente sau derivate cu orez alb, făină albă și zahăr, pierdem crom din organism și se produce o încetinire a metabolismului. Prin urmare, consumul acestor alimente îngrașă de două ori, o dată prin aportul mare de calorii goale care cresc glicemia conducând la depozite de grăsime și în al doilea rând, prin sărăcirea organismului de crom și încetinirea implicită a metabolismului.

Slăbire cu crom prin controlul glicemiei

Cromul este funcțional în “factorul de toleranță la glucoză”, un sistem enzimatic esențial implicat în reglarea glicemiei. O lipsă, dar și un exces de zahăr din sânge (glucoză) pot fi devastatoare pentru organism. Din acest motiv, corpul tinde să mențină nivelul zahărului din sânge într-un interval optim, cu ajutorul unor hormoni, precum insulina și glucagonul.

Dovezi ale studiilor recente indică faptul că nivelul de crom din corp este un factor major determinant al sensibilității la insulină. În cazul în care nivelurile de crom sunt mici, nivelul zahărului din sânge poate rămâne ridicat din cauza lipsei de sensibilitate la insulină. Insulina promovează absorbția și utilizarea glucozei de către celule. Obezitatea și diabetul sunt influențate de problemele cu insulina.

Cromul are, așadar, un rol-cheie în organism privind controlul zahărului din sânge. Există o foarte mică moleculă-semnal numită cromodulină (LMWCr) care se completează cu insulina și care are un rol extrem de important, acela de a crește puterea semnalului care îl transmite insulina, ajutând la scăderea glicemiei după mese. Această moleculă are, așadar, un rol metabolic specific.

S-a făcut o legătură între carența oligoelementului crom și funcția endocrină a pancreasului, atât în cazurile de diabet, cât și în cazurile de hipoglicemie. Cercetările în domeniu dovedesc faptul că deficitul de crom din organism face ca glicemia să crească foarte mult (ceea ce înseamnă că ne îngrășăm și suntem predispuși la diabet) iar suplimentarea cu crom îmbunătățește considerabil controlul glicemiei, chiar și la persoanele cu diabet zaharat.

Mecanismul este simplu așadar: ne îngrășăm și pentru că avem glicemia mare dar cromul scade considerabil nivelul glicemiei, ceea ce înseamnă un mare ajutor în procesul de slăbire sănătoasă.

Un studiu citat de Doctor Oz pe site-ul său arată că femeile supraponderale care au participat la acest test și au luat suplimente de crom au slăbit circa 84% din grăsimea corporală și 16% din musculatură, în timp ce femeile supraponderale care au slăbit prin alte metode tradiționale au slăbit 92% din musculatură și numai 8% din nedorita grăsime corporală.

Crom în regimul diabeticilor

Diabeticii trebuie să urmeze un regim alimentar mai mult sau mai puțin strict și controlat, pentru a evita consecințele nefaste ale bolii. Este important să fie avute în vedere alimentele care pot îmbunătăți răspunsul la insulină sau intoleranța la glucoză. Alimentele care conțin crom sunt benefice în regimul de diabet. Studiile arată că diabetul este corelat cu carența unui oligoelement, cromul. Dacă un diabetic cu carență de crom ia supliment de acest mineral (chiar și în cantitate mică), își poate îmbunătăți enorm eficiența insulinei. Cromul se cuplează ferm cu insulia și mărește considerabil eficiența acestui hormon, în unele cazuri, de peste 100 ori – după cum precizează Dr. J.L. Berdonces în compendiul “Manual de Medicină Naturistă”. El recomandă să se ia în fiecare zi între 20 și 30 mcg de crom, doză care poate reduce la jumătate nevoia de insulină.

Și magneziul provoacă o reducere moderată a secreției de insulină. În afara acestora, alte oligoelemente care par să stimuleze tratarea hipoglicemiei sunt zincul și potasiul.

Doza corectă de crom

Efectele secundare ale suplimentării de crom depind în cea mai mare măsură de cantitatea administrată.

Orice administrare de crom ce se încadrează la 200 micrograme pe zi (mcg) este sigură pentru sănătate și presupune efecte secundare minime sau deloc. Dozele prea mari (peste 250mcg zilnic) pot conduce la amețeli, iritabilitate, lipsa coordonării.

Alimente bogate în crom

Aproape toate alimentele conțin crom dar în cantități mici și foarte mici. Cerealele integrale în schimb, în special ovăzul și orzul sunt surse bune de crom. Alte alimente care conțin crom sunt broccoli, carnea de vițel, ardeiul iute, fasolea verde, stridiile, germenii de grâu, piperul negru.

În concluzie, o masă formată din carne de vițel gătită la aburi sau la cuptor cu garnitură de broccoli sau fasole verde peste care presărăm piper negru și ardei iute și la care alăturăm două felii de pâine integrală cu orz si ovăz ne ajută să slăbim prin aportul mic de calorii dar și prin cantitatea de crom pe care o ingerăm în mod natural, știut fiind că acesta stimulează metabolismul.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Crom pt Slabire / Regim Diabet”

  1. 1
    Active News spune:

    Ce contraindicatii au tabletele de cafea verde?

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.