Crampe musculare

Cu toții am suferit cel puțin o dată de crampe musculare dureroase, fie la gât, picioare sau spate. Tratamentul crampelor musculare poate fi început cu magneziu iar pentru a preveni pe viitor această problemă este bine să consumăm cât mai multe alimente bogate în macrominerale. Crampele pot fi dureroase pentru câteva secunde sau chiar minute și se pot repeta la diverse intervale de mai multe ori pe parcursul zilei și, de multe ori, noaptea, chiar și în somn.

Din ce cauză avem crampe musculare sau cârcei?

Crampele musculare sau cârceii se produc atunci când un mușchi sau un grup de mușchi se contractă brusc, involuntar și neașteptat, iar noi resimțim durere. Există mai multe cauze pentru crampe musculare, unele dintre ele sunt ușor de rezolvat, în timp ce altele necesită îngrijire medicală. Nivelul scăzut de minerale din organism (în special magneziul) este primul lucru pe care trebuie să-l avem în vedere atunci când ne confruntăm cu această problemă de sănătate. Ridicările bruște de greutăți, activitatea fizică intensă fără antrenament anterior, încordarea îndelungată a musculaturii, o poziție greșită și bruscă a corpului – toate pot cauza crampe dureroase. Vremea caniculară, șocul termic, expunerea la frig sau apă foarte rece, transpirația excesivă și deshidratarea pot, de asemenea, să declanșeze sau să exacerbeze crampele musculare dureroase. Atleții și cei care fac sport de anduranță, precum și persoanele peste 40 de ani întâmpină cel mai des astfel de probleme. Crampele musculare în sarcină sunt destul de des întâlnite, semnalând gravidei necesitatea suplimentării multivitaminelor și mineralelor. Diverse afecțiuni medicale, cum ar fi boala arterială periferică, bolile de rinichi, cele tiroidiene și scleroza multiplă pot cauza și ele această crispare nedorită și dureroasă a musculaturii. Statul în picioare pe tocuri un timp îndelungat poate cauza crampe sau cârcei. Și obezitatea poate fi acuzată pentru această afecțiune dureroasă. Medicamentele precum cele pentru reglarea tensiunii arteriale, diureticele, contraceptivele orale, antipsihoticele, statinele și steroizii pot avea ca efecte secundare nedoritele crampe.

Crampe musculare în sarcină

Crampele musculare în timpul sarcinii pot fi cauzate de presiunea exercitată de uterul crescut asupra nervilor picioarelor și de schimbările normale ale nivelului calciului, fosforului, fierului și magneziului din fluxul sanguin. De altfel, greutatea întregului corp se modifică iar picioarele și tălpile sunt primele care resimt acest lucru. Masajul, activitate fizică ușoară și băile cu apă călduță și sare pot ușura durerile provocate de crampe în timpul sarcinii. Nu ezitați să comunicați medicului care vă urmărește sarcina despre aceste neplăceri, putând lua în considerare administrarea unor multivitamine și minerale admise în sarcină. Dezechilibrul calciu/magneziu/potasiu poate fi și el vinovat pentru apariția crampelor la gravide.

Tratament naturist și prevenire

Dacă sunteți predispuși la crampe musculare este bine să aveți în vedere câteva exerciții de streching de 2-3 ori pe zi (întinderea corpului) sau mersul pe bicicletă. Bățul de la mop sau o mătură sunt ideale pentru câteva exerciții de streching efectuate chiar acasă! Un exercițiu foarte bun este și acela de a vă ridica pe vârfuri, de a vă lăsa pe călcâie, apoi iar pe vârfuri și tot așa pentru câteva minute. Cu cât veți avea o musculatură și flexibilitate mai bine dezvoltate, cu atât crampele musculare vor avea o frecvență redusă și intensitate mai mică.

Beți cât mai multe lichide (în mod ideal 8 pahare de apă) și consumați fructe, legume și oleaginoase (alune, migdale, nuci).

O lipsă de electroliți (cum ar fi sodiu, potasiu, magneziu sau calciu) poate duce la crampe musculare. Persoanele care iau diuretice sunt susceptibile de a fi epuizat acești electroliți esențiali și ar trebui să solicite sfatul medicului. Anumite băuturi sportive ne pot ajuta să refacem echilibrul electroliților, însă trebuie să aveți grijă ce alegeți pentru că multe dintre ele au adaos prea mare de zahăr sau arome artificiale.

Masajul cu uleiuri și unguente antiiflamatoare 100% naturale pe bază de arnică, gălbenele, mușețel sau cu uleiuri volatile care stimulează circulația sângelui (eucalipt, mentă, levănțică, aloe vera) poate fi de mare ajutor.

Un masaj în zona afectată va ameliora durerile și va pune în funcțiune mușchii mai repede. Vă recomandăm uleiurile de masaj 100% naturale. Un exemplu în acest sens este Uleiul concentrat din 36 de plante medicinale și extras de fructe 100% natural din magazinul online www.prodietabio.ro >> vezi detalii <<

Și gheața ajută. Aplicați o pungă de gheață sau alt corp congelat pe zona dureroasă, acoperind în prealabil pielea cu un prosop.

Arnica este una dintre cele mai eficiente plante medicinale în tratamentul naturist al crampelor musculare dureroase. Folosirea acestei plante a fost aprobată de Comisia E din Germania – autoritatea în materie de siguranță și utilizarea plantelor medicinale – pentru tratamentul extern al vânătăilor, durerilor, crampelor și problemelor musculare. Pentru că are și proprietăți antiinflamatorii, arnica este indicata și pentru tratamentul naturist al unor luxații ușoare.

Evitați să stați prea mult timp pe tocuri înalte sau pe scaun la birou. Poziția incomodă și circulația periferică deficitară pot provoca stressul muscular.

Tratamentul naturist al crampelor musculare este recomandat atâta timp cât acestea sunt ocazionale și nu sunt însoțite de alte afecțiuni, caz în care este bine să apelăm la medicul specialist.

Alimente recomandate

Bananele sunt binevenite în tratamentul și prevenirea crampelor pentru că sunt foarte bogate în potasiu și energizează întreg organismul.

Deficitul de magneziu poate declanşa tensiuni, dureri musculare, spasme musculare, crampe și oboseala musculară. Rolul magneziului în organism este, printre altele, de a relaxa nervii și mușchii, de a ajuta circulația sângelui și de siteză a proteinelor. Carența de magneziu determină pe musculatura striată ticuri, crampe, tensiune și oboseală musculară, dureri de spate și de ceafă. Carența de magneziu și/sau vitamina B6 pot apărea din cauza unei alimentații dezechilibrate sau în timpul curelor de slăbire.  Consumul de alcool, stresul, efortul fizic prelungit și intens, tratamentul îndelungat cu diuretice (pierderi excesive prin urină), tulburările digestive și diabetul zaharat pot fi vinovate pentru carența de magneziu din organism și eventualele crampe dureroase sau cârcei. Alimente bogate în magneziu sunt: semințele de dovleac, spanacul, soia, castraveții, roșiile, susanul, fasolea verde și neagră, quinoa, hrișca, migdalele, semințele de floarea soarelui, de in.
Știați că… Doar un sfert de cană de caju furnizează 25% din necesarul zilnic de magneziu. >> Va recomandam site-ul www.prodietabio.ro pentru cumparaturi online alimente sanatoase, naturale si bio, inclusiv caju <<


Toate aceste soluții simple pentru tratamentul crampelor musculare vă vor ajuta probabil dacă și cauzele sunt simple. Pot fi și cauze mai profunde ale acestor crampe care semnalează de fapt anumite afecțiuni medicale care ar putea necesita tratament profesional.

De exemplu, fluxul sanguin deficitar către picioare, de obicei cauzat de depunerile de colesterol în artere, poate provoca crampe musculare. Comprimarea nervilor la nivelul coloanei vertebrale poate produce, de asemenea, o senzație de crampe la nivelul picioarelor. Ar trebui să consultăm un medic cu privire la orice crampe care se repetă frecvent, care nu se amelioreaza cu tratament simplu, sau sunt asociate cu slăbiciune musculară, umflare sau roșeață.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Crampe musculare”

  1. 1
    Farcas Petru spune:

    Indicatiile au fost de bun augur si sunt multumit atat eu cat si membrii familiei,recomandand si prietenilor!!

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.