Corneea ochiului. Tratament.

Corneea ochiului, un grup complex de proteine și celule, este o structură transparentă responsabilă de refracția luminii și este punctul inițial unde are loc contactul vizual. Afecțiunile corneei sunt de multe ori neglijate iar tratamentul care ar trebui să constea inclusiv în alimentație corectă, nu este de multe ori urmat la timp.

Corneea. Tratament și alimentație corectă.
Corneea. Tratament și alimentație corectă.

Abraziunea corneeană spre exemplu, este probabil una dintre ele mai frecvente leziuni oculare și totodată, una din cele mai neglijate. Aceasta constă în lezarea prin zgârierea, uneori foarte fină, a epiteliului corneean. Se pierde astfel integritatea corneei. Abraziunile corneene pot fi de diverse dimensiuni, de la milimetrice la abraziuni de ordinul centimetrilor, dar de cele mai multe ori se vindeca fără sechele importante. În cazurile în care vindecarea se face printr-o cicatrice de dimensiuni importante, complicațiile nu întârzie să apară…

Lăcrimarea, vederea încețoșată, sensibilitatea dureroasă sau roșeața din jurul ochilor pot indica o eroziune corneeană. Faceți o verificare a ochilor la o clinică specializată.

Ochii sunt o componentă esențială a simțurilor și joacă un rol important în viața de zi cu zi. Deși vizitele regulate la optometrist și întreținerea corectă sunt cele mai importante în păstrarea unei vederi bune, poate fi benefic și consumul anumitor alimente, mai precis a unor nutrienți în mod special.

Glutationul

Cristalinul și corneea sunt bogate în glutation, iar nivelul acestuia scade drastic odată cu înaintarea în vârstă. Pentru a preveni cataracta și degenerarea maculară, consumul alimentelor cu cisteină și metionină poate ajuta la menținerea unei cantități mari de glutation în organism.

Glutationul este o tripeptidă produsă în mod natural de către corp. Totuși, pentru producerea sa, trebuie să consumați cantitățile adecvate de cisteină, glicină și acid glutamic. Rareori acidul glutamic și glicina se află în depozite mici, în timp ce cisteina trebuie preparată de aminoacidul esențial metionină. Alimentele bogate în acest compus conțin în general mult sulf și includ gălbenușul de ou, ardeiul roșu, usturoiul, ceapa și varza.

Vitamina C

Vitamina C este unul dintre cei mai puternici antioxidanți în general și unul dintre cei mai importanți din structura cristalinului, după glutation. Acest compus contribuie la producerea colagenului, care ajută la îndreptarea capilarelor, inclusiv a celor care hrănesc retina, și previne cataracta prin protejarea cristalinului de daunele provocate de radicalii liberi. Un studiu din 1998 realizat la Tufts University din Boston a descoperit că administrarea a 400 până la 800 mg vitamina C pe zi scade incidența cataractei la femei cu până la 77%.

Fructele de pădure roșii și ardeiul gras sunt bogate în vitamina C, un antioxidant esențial pentru menținerea sănătății oculare. Vitamina C se combină cu alți antioxidanți pentru a ajuta la protejarea ochilor împotriva degenerării maculare. Trebuie să-i oferiți zilnic organismului această vitamină deoarece nu are capacitatea de a o depozita. Pe lângă fructele de pădure roșii și ardeiul gras, includeți în planul de alimentație și alte fructe și legume bogate în vitamina C: afine roșii și negre, fructe și suc de aronia, goji și pepene roșu. Dintre acestea, aronia are un conținut net superior de antioxidanți recomandat pentru multe tratamente naturale.

Vitamina E

La fel ca vitamina C, vitamina E are beneficii pentru centrul corneei datorită proprietăților sale antioxidante. Vitamina E ajută la amânarea instalării degenerării maculare corelate cu îmbătrânirea și cataracta. Nivelul scăzut de vitamina E din corp slăbește pereții vaselor capilare și poate cauza formarea unor mici depozite albe sau galbene pe retină, semn al degenerării. Alimentele bogate bogate în vitamina E sunt sparanghelul, avocado, prunele uscate, soia și uleiul din germeni de grâu.

Ulei cu extract de GALBENELE BIO Calendula Officinalis 100 ml este recomandat pentru întreținerea sănătății ochilor. Macerat de galbenele (Calendula Officinalis).
FOLOSIȚI-L LA FIECARE SALATĂ! Ulei cu extract de GALBENELE BIO Calendula Officinalis 100 ml este recomandat pentru întreținerea sănătății ochilor. Macerat de galbenele (Calendula Officinalis). Este disponibil în site www.proDietaBio.ro cu livrare rapidă

Consumul multor fructe și legume bogate în antioxidanți nu este bun doar pentru sănătatea generală a organismului, ci și pentru susținerea și menținerea sănătății oculare, ajutând la prevenirea bolilor de ochi. „Antioxidant” este denumirea colectivă pentru substanțe precum vitaminele și mineralele care protejează celulele corpului de moleculele instabile cunoscute ca radicali liberi. Prin cunoașterea fructelor și legumelor care aduc în mod special beneficii sănătății oculare, puteți face alegeri în dietă care să o susțină.

Luteina și zeaxantina

Legumele cu frunze de culoare verde închis sunt bogate în antioxidanții luteină și zeaxantină. Aceștia sunt pigmenți naturali care ajută la prevenirea degenerării maculare cauzatoare de orbire. Luteina se găsește în mod natural în spanac, salată verde și broccoli, în timp ce zeaxantina este prezentă în varza kale și spanac. Varza Collard și napii sunt surse excelente ale ambilor antioxidanți.

Betacaroten

Morcovii și cartofii dulci conțin antioxidantul beta-caroten, un pigment natural care este converti în vitamina A de către organism. Beta-carotenul este util în creșterea acuității vizuale pe timp de noapte. Potrivit University of Maryland Medical Center, persoanele care consumă multe alimente care conțin vitamina A, precum morcovii proaspeți și cartofii dulci, au și un risc mai scăzut de a dezvolta cataractă decât persoanele care nu fac acest lucru. Alte fructe și legume de o culoare intensă galben-oranj, precum pepenele cantaloupe, cătina, caisele, piersicile și mango, sunt și ele surse excelente de beta-caroten.

Avocado conține luteină și vitaminele C și E, toate contribuind la sănătatea ochilor. Degenerarea maculară la adulți este principala cauză de orbire. Boala afectează partea centrală a retinei, sau macula, rezultând pierderea clarității vederii centrale. Conform New York University’s Langone Medical Center, un test placebo realizat pe 3.640 de adulți aflați în stadii incipiente de degenerescență maculară a sugerat că vitamina E, în combinație cu vitamina C, beta-caroten și zinc, încetinește semnificativ progresia degenerării maculare la adulți, în stadiu incipient.

Vitaminele A C și E, principalii antioxidanți pot fi adminstrați din Sucuri, nu neapărat din capsule! Vezi sucurile VITAL în site www.proDietaBio.ro
Vitaminele A C și E, principalii antioxidanți pot fi adminstrați din Sucuri, nu neapărat din capsule! Vezi sucurile VITAL în site www.proDietaBio.ro

Solicitați sfatul medicului atunci când vă hotărâți să luați suplimente alimentare. În privința alimentației însă, arareori medicii au timp să explice pacienților care sunt alimentele recomandate și de ce. Din acest motiv, fiecare dintre noi trebuie să alocăm timp informării, să citim cât mai multe articole documentate și să nu uităm că sănătatea nu este un bun permanent, ci se obține inclusiv prin alimentație corectă și se întreține zi de zi!

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *