Cocos: ulei, apa, faina, lapte, chipsuri, zahar.

Toată lumea este înnebunită după cocos. “Coco Loco” este expresia preferată a americanilor.
CocosUlei de cocos, apă de cocos, făină de cocos, lapte de cocos, bucăți de nucă de cocos, zahăr de cocos, iaurt de cocos… cine ar fi crezut că nuca de cocos ar putea fi atât de versatilă și populară?

Gustările cu nucă de cocos sunt perfecte, sunt sățioase și totodată super sănătoase, oferind cei mai buni nutrienți din cocos. Reținem că acestea sunt și organice și uscate cu grijă la aer, în loc să fie prăjite, păstrându-se astfel toți nutrienții vitali. În acest articol aruncăm o privire asupra diferitelor beneficii pentru sănătate ale nucii de cocos și căutăm să explicăm de ce în ultima vreme toată lumea a dezvoltat o manie pentru cocos.

Ulei de cocos, beneficii și proprietăți

Uleiul de cocos a devenit cel mai vândut produs din magazinele cu alimente sănătoase și pe bună dreptate. Unul dintre principalele puncte câștigate de uleiul de cocos în vânzări se datorează faptului că acesta poate fi încălzit la temperaturi înalte pentru copt și prăjit, fără ca grăsimile să aibă de suferit. Pe de altă parte, uleiurile vegetale (chiar și cel de măsline) se pot distruge („oxida”) la temperaturi înalte și pot deveni o sursă de radicali liberi care pot fi dăunători pentru sănătate. Motivul pentru care grăsimile din uleiul de cocos sunt mai stabile la temperaturi înalte este acela că sunt în mare parte grăsimi saturate, nu grăsimi polinesaturate fragile.
Însă grăsimile saturate nu sunt cumva rele pentru noi? Ei bine, grăsimile saturate din uleiul de cocos se comportă într-un mod diferit față de grăsimile saturate din alimentele de origine animală. Majoritatea grăsimilor din uleiul de cocos constau în acizi grași cu lanț mediu (MCFA) care, spre deosebire de acizii grași cu lanț lung, nu sunt depozitați în țesutul gras din organism. Din acest motiv, uleiul de cocos a fost chiar cercetat pentru potențialul său de a ajuta la controlul greutății corporale și la menținerea sănătății inimii. MCFA sunt de asemenea mai ușor de asimilat decât alte grăsimi și pot fi mai repede transportate către ficat și transformate în energie. Deoarece uleiul de cocos reprezintă o sursă vegetală de grăsimi, acesta nu conține colesterol. Se consideră că poate influența pozitiv nivelurile de colesterol HDL, însă nu afectează în niciun fel nivelurile de colesterol LDL nesănătos.
În final, uleiul de cocos nu conține urme de produse lactate, fiind potrivit pentru vegani și pentru persoanele cu alergie sau intoleranță la lactate sau lactoză.
Cum să alegeți uleiul de cocos. Aceasta este partea importantă! Poate exista o diferență uriașă în privința calității. Uleiurile de cocos de calitate slabă (de obicei, mai ieftine) pot fi procesate prin utilizarea substanțelor chimice, pot fi rafinate așadar. Pentru a profita de beneficiile pentru sănătate, alegeți întotdeauna uleiuri de cocos „virgine”, care sunt extrase fără utilizarea substanțelor chimice. Chiar mai bune sunt uleiurile de cocos virgine crude sau presate la rece, care nu au fost expuse la temperaturi înalte în timpul producției, păstrându-și astfel toți nutrienții.

Iată câteva dintre cele mai bune moduri de a folosi uleiul de cocos:
– Utilizați-l pentru prăjit, la tigaie, la wok, în soteuri și așa mai departe.
– De asemenea, este de departe cea mai bună grăsime ce poate fi folosită în prepararea torturilor, biscuiților și a altor dulciuri, utilizați-l în locul untului, margarinei sau uleiurilor.
– Întindeți-l pe prăjiturile cu ovăz sau pe biscuiți. Uleiul de cocos crud și virgin are o aromă delicioasă și constituie o gustare excelentă cu încărcătură glicemică redusă, alături de două prăjituri cu ovăz.
– Adăugați-l în smoothie-uri. Aceasta este o metodă excelentă de a prepara un smoothie mai sățios care să vă dea energie.
– Utilizați-l ca ulei de corp sau adăugați-l în propria loțiune de corp. Uleiul de cocos are o lungă istorie în ceea ce privește utilizarea sa ca soluție hidratantă pentru piele în Orientul Îndepărtat.
– Folosiți-l pe post de balsam intensiv natural pentru păr, topind ușor uleiul în mâini și aplicându-l pe toată lungime părului, clătind după 45 de minute.

Apa de cocos, proprietăți și beneficii

Apa de cocos a fost probabil primul produs din cocos care a pornit întreaga manie actuală pentru toate produsele din cocos. Apa de cocos este lichidul limpede din interiorul nucii de cocos (în timp ce laptele de cocos este extras din „pulpa” albă a nucii de cocos). Are un conținut scăzut de calorii și zahăr în comparație cu sucurile din fructe, furnizând cam 15-20 calorii și 2,5 g zahăr la 100 ml (față de aproximativ 50 calorii și în jur de 10 g zahăr, în cazul sucurilor din fructe), însă are un gust dulce încântător. Apa de cocos poate fi mai bună pentru hidratare decât apa obișnuită deoarece este un „izotonic” natural, ceea ce înseamnă că are o concentrație de săruri și zahăr similară cu cea a corpului uman; în special sărurile ajută organismul să rețină lichidele necesare, facilitând intrarea acestora în celule.

De asemenea, apa de cocos conține cantități mici de vitamine și minerale, inclusiv vitaminele din complexul B, magneziu, calciu și mangan.
Cum să alegeți apa de cocos. La fel ca și în cazul uleiului de cocos, există diferențe de calitate la produsele cu apă de cocos. Cele mai bune sunt extrase din nucile de cocos tinere și verzi, înainte de a atinge maturitatea. La acest stadiu, nuca de cocos conține cel mai mult lichid și doar un strat subțire de pulpă albă; pe măsură ce se maturează, nutrienții din lichid sunt transferați în pulpă și se pierd din apă. Dacă pe eticheta produsului nu se precizează că apa este extrasă din nuci de cocos proaspete și verzi, ar putea fi fabricată dintr-un concentrat, pierzând o mare parte din beneficii.

Chips-uri de cocos

Bucățile proaspete de nucă de cocos sunt acum disponibile în majoritatea magazinelor naturale sub formă de chips-uri și sunt o gustare extrem de sănătoasă.

Sunt 100% naturale, fără să conțină adaos de zahăr sau sare și aditivi artificiali ce se găsesc de obicei în gustările ambalate. De asemenea, acestea au un conținut foarte redus de zahăr (natural) și carbohidrați, având doar aproximativ 4 g la 100 g, astfel încât au un impact minim asupra glicemiei. În plus, sunt foarte sățioase, astfel că deși 100 g de bucăți conțin cam 350 calorii și au destul de multe grăsimi, veți putea consuma deodată doar o cantitate mică. Acești factori transformă bucățile de nucă de cocos (chips-uri) într-o alegere excelentă pentru echilibrarea nivelului de energie și susținerea controlului greutății corporale. În plus, bucățile de cocos ce arată ca chips-urile sunt o sursă bună de minerale esențiale, inclusiv cupru, care susține sistemul imunitar și contribuie la pigmentarea pielii și părului, și în special mangan, care susține nivelul de energie, sistemul osos și protejează celulele de stresul oxidativ (daunele provocate de radicalii liberi). De asemenea, acestea conțin cantități mici de fier, magneziu, potasiu și seleniu. O adevărată gustare puternică!

Făina de cocos

Făina de cocos este o „alternativă” excelentă pentru produsele la cuptor și un ingredient popular în rețetele dietei Paleo, ce nu utilizează niciun tip de cereale sau făină din cereale. Deoarece nu provine din cereale, în mod natural făina de cocos nu conține gluten. De asemenea, conține mai mult mai multe fibre decât alte făinuri, deținând cam 38% fibre față de aproximativ 15% prezente în făina integrală de grâu și doar 5-6%, în făina de orez brun. Totodată, aceasta conține aproximativ 17% proteine, mai mult decât majoritatea făinurilor fără gluten. Acest lucru oferă făinii de cocos o încărcătură glicemică (GL) scăzută, ceea ce înseamnă că are un efect minimal asupra glicemiei. Este o făină destul de densă și absoarbe mult lichid, astfel că utilizarea sa se potrivește în rețete modificate sau ajustate pentru făina de cocos. Magazin online: de unde cumparam faina de cocos si la ce pret.

Laptele si smântâna de cocos

Laptele de cocos există de multă vreme pe rafturile magazinelor și este, desigur, un ingredient popular în Tailanda, India și în alte bucătării asiatice. Ca și alte produse pe bază de cocos, acesta și-a câștigat popularitatea în rețetele sănătoase, inclusiv de deserturi sănătoase, deoarece conține puțini carbohidrați, nu este un produs lactat sau din cereale și este compatibil cu dietele vegană și Paleo.

Atunci când alegeți laptele de cocos, vă recomandăm să căutați varianta organică pentru a evita aditivii utilizați adesea în laptele de cocos standard, o parte din aceste produse pot conține chiar cinci sau șase aditivi ce includ emulgatori, stabilizatori și agenți de îngroșare. Poate nu așa de sănătoși!
De asemenea, puteți găsi și lapte de cocos „gata de băut” alături de alte alternative la lapte, precum laptele de soia, de ovăz, de migdale și așa mai departe. Acesta constituie o alternativă excelentă la laptele de origine animală deoarece poate fi consumat direct din pahar, cu cereale sau cu adaos de ceai și, în general, nu are un gust puternic de cocos.

Zahăr de Cocos

Are un indice glicemic de 35 cea ce îl recomandă pentru diete, cure de slăbire sau diabetici. Zahărul din nucă de cocos are culoare brună și aromă asemănătoare caramelelor. Spre deosebire de zahărul alb rafinat, zahărul din nucă de cocos este minim procesat, iar majoritatea mineralelor rămân intacte. Zahărul din nucă de cocos este tot mai popular în Occident ca substitut al zahărului alb și brun. Zahărul din nucă de cocos poate fi adăugat în cafea sau ciocolată caldă; torturi și prăjituri; budinci sau tarte din fructe; înghețate.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.