Cine ne saboteaza dieta?

Oare faceți parte dintre persoanele care deja au uitat numărul dietelor pe care le-au ținut? Cercetările arată că peste 60% dintre persoanele care au slăbit în ultimele șase luni se îngrașă la loc, ba chiar iau și alte kilograme în plus. De ce ne îngrășăm la loc după cura de slăbire?

Urmăm diverse diete, slăbim și apoi ne îngrășăm la loc. Cine și ce anume ne sabotează dieta?

Urmăm diverse diete, slăbim și apoi ne îngrășăm la loc. Cine și ce anume ne sabotează dieta?

Elena Roșu, Tehnician Nutriționist ne explică de ce ne îngrășăm la loc după ce terminăm o dietă: “Deși nu ne vine să credem că organismul nostru are o memorie a kilogramelor, ei bine acest lucru se întâmplă. Dacă slăbim prin metode drastice, corpul ține minte acest lucru și la următoarea cură de slăbire nu se mai lasă “convins” atât de ușor. Și imediat ce reîncepem să mâncăm mai bogat caloric își face rezerve suplimentare pentru a se proteja în cazul în care ne vine iar ideea să îl supunem stresului dietei de slăbire.

De ce se întâmplă acest lucru? Pentru că de-a lungul evoluției sale, omul nu a beneficiat de abundență de alimente, ci dimpotrivă, trebuia să depună foarte multe eforturi fizice pentru a-și asigura hrana. Rar se întâmpla să aibă parte de mese bogate. Și atunci, și-a dezvoltat mecanisme de protecție: când are mâncare din abundență face rezerve pentru vremuri grele.

Revenind în zilele noastre moderne, organismului nu îi pasă iată, că acea criză de mâncare este de fapt cura noastră de slăbire voită și asumată. Dacă ar fi să glumim, am putea spune că organismul este ferm convins că ne face un bine rezistând curelor de slăbire și nepermițând topirea depozitelor de grăsime decât cu foarte mare greutate. Ironic, nu?”

Ce putem face în acest caz? Dacă dietele drastice nu sunt o soluție iar organismul nu poate fi păcălit să mențină o siluetă subțire, care sunt soluțiile amiabile?

Grăsimea care arde grăsime

Există mai multe tipuri de grăsime în organism: grăsimea albă sau rea pe care dorim să o pierdem și grăsimea brună (bună) care arde de fapt calorii. Potrivit lui Dr. Aaron M. Cypess, MD, PhD, profesor asistent la Joslin Diabetes Center si Harvard Medical School “Până la 80 % dintre adulți au depozite de grăsime maro (numită și brună) în corpurile lor.” Acest tip de grăsime este unul bun datorită mitocondriilor. Aceste componente ale celulelor generează căldură. Iar atunci când este activată prin exerciții fizice, grăsimea brună poate arde circa 20% din caloriile corpului. Activitatea fizică (sportul) în aer liber eliberează un hormon numit Irisin, care transformă grăsimea albă în grăsime brună.

Ţesutul adipos brun sau grăsimea brună – BAT (brown adipose tissue) – este un tip special de ţesut, întâlnit la majoritatea mamiferelor mici şi la puii nou-născuţi ai mamiferelor mai mari, inclusiv la om. Grăsimea brună poate fi menținută cu ajutorul activităților în aer liber. “Nu spunem un NU total sălilor de sport și spațiilor închise dar spunem un mare DA activităților fizice în aer curat! Cu alte cuvinte, chiar dacă desfășurăm activități în sala de sport, totuși, plimbările în aer curat, alergatul, ski-ul, mersul cu bicileta, etc sunt mai recomandate pentru că întrețin masa musculară dar și grăsimea brună care arde la rândul ei calorii” spune Elena Roșu, tehnician nutriționist.

ABC-ul vitaminei D

Despre Vitamina D cercetătorii spun că sporește eficiența leptinei, un hormon care transmite creierului semnalul de sațietate care ne oprește din mâncat. Vitamina D se poate obține din alimentație coroborat cu expunerea la soare, dar mulți dintre noi nu mâncăm suficient de sănătos și de aceea suplimentele de vitamina D3 pot fi benefice dorinței noastre de a avea o siluetă armonioasă.

Vitamina D3 pentru intreaga familie: copiii și adulții deopotrivă pot lua vitamina D3 cu aromă de căpșuni.

Vitamina D3 pentru întreaga familie: copiii și adulții deopotrivă pot lua vitamina D3 cu aromă de căpșuni. >> vezi preț, detalii, mod de livrare rapidă <<

Viața socială ne poate sabota dieta! Sociotropia.

Viața socială poate veni la pachet cu mese delicioase, adevărate capcane pentru dietă! Sociotropia, sau dorința de a face pe plac celor din jur, reprezintă un comportament comun care poate afecta iată și greutatea corporală. Atunci când participăm la mese în familie, vizităm prieteni, mergem la aniversări, diverse petreceri, este delicat să refuzăm invitația la masă și să gustăm numai câteva sortimente non calorice. Mesele românilor abundă în preparate delicioase dar extraordinar de bogate caloric și putem fi tentați să spunem, „Ei, doar de data asta voi mânca pentru că este o ocazie specială și de mâine intru la dietă!” Dar persoanele active din punct de vedere social întâmpină des o astfel de situație iar dieta este compromisă. Soluția ar fi să fim fermi și politicoși și să refuzăm preparatele foarte bogate în grăsimi și carbohidrați rafinați și să alegem salatele fără dressing și preparatele bogate în legume.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.