Dulciuri sau mancaruri grase?

Dulciuri

Ce ingrasa mai mult: dulciurile sau mancarurile grase?

Grasimile au mai multe calorii decat carbohidratii. Ar trebui sa insemne ca glucidele (carbohidratii) ingrasa mai putin. In realitate, pare fi chiar pe dos, spune dr. Arthur Agatston in cartea "Slabeste sanatos cu dieta South Beach", Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007.

Atunci cand mancam grasimi, ne saturam repede. Prin urmare, stim cand sa ne oprim. Carbohidratii rafinati provoaca schimbari rapide ale nivelului de zahar din sange, ceea ce stimuleaza senzatia de foame, incurajand supraalimentarea si obezitatea.

La sfarsitul anilor ’70, dr. David Jenkins de la Universitatea din Toronto a introdus conceptul de indice glicemic. Acesta reprezinta gradul in care consumul unui anumit aliment mareste nivelul de zahar din sange si, ca urmare, favorizeaza ingrasarea. O descoperire surprinzatoare a fost aceea ca anumite fainoase si alimente bogate in amidon, cum sunt painea alba si cartofii albi, maresc nivelul de zahar din sange mai repede decat zaharul obisnuit! » Cititi mai multe despre indicele glicemic al alimentelor si dieta IG »

Nu mi-e foame dimineata. Deci nu mananc micul dejun…

Un fenomen observat la persoanele supraponderale este ca multe dintre ele sar peste micul dejun – mai ales femeile. Acest lucru nu e neaparat o incercare de a reduce numarul de calorii. Respectivii sustin ca pur si simplu n-au chef sa manance de dimineata. Problema este ca in cursul diminetii nivelul de zahar din sange scade si senzatia de foame creste, iar la pranz apare o pofta puternica de carbohidrati de calitate indoielnica – exact aceia care mentin kilogramele in plus. In concluzie, nu e bine sa sariti peste micul dejun, mai ales daca doriti sa slabiti.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *