Seminte de chia

Chia seminteSemintele de chia sunt cea mai noua recomandare a nutritionistilor. Prestigioasa emisiune TV “Doctor Oz” a promovat aceste seminte de chia si de atunci vanzarile de chia au crescut spectaculos. Alaturi de semintele de in, semintele de chia sunt unele dintre cele mai puternice, functionale si pline de nutrienti alimente din lume. Semintele de chia sunt mici, au culori de bej, maro si negru si sunt originare din sudul Mexicului si Bolivia. Daca doriti sa urmati o dieta de tipul “Mananci si Slabesti” semintele de chia sunt cele mai recomandate si ideale pentru acest stil de dieta. In plus, semintele de chia sunt foarte bogate in nutrienti: au de 30 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 5 ori mai mult calciu decat laptele, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 14 ori mai mult magneziu decat broccoli si de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul.

Cum au cucerit semintele de chia intreaga lume? Prin faptul ca suprima pofta de mancare timp indelungat, confera energie si vitalitate, ajuta la slabire, au foarte putine calorii, sunt bogate in calciu, acizi grasi esentiali si fibre.

Cum putem manca semintele de chia? Semintele de chia au un gust usor de nuca, sunt usor de mestecat si de digerat. Putem adauga chia in briose, in cerealele de dimineata cu lapte, in iaurt, in lapte de cereale, lapte de migdale sau de orez, in diverse deserturi usoare precum placinta cu branza si stafide. Presarati seminte de chia peste salate sau integrati-le in dressinguri.

Semintele de chia sunt benefice organismului si “la moda” datorita faptului ca livreaza cantitatea maxima de nutrienti (vitaminele si mineralele necesare organismului) cu minimum de calorii. In seminte de chia regasim fibre, acizi grasi Omega 3 si Omega 6, calciu, antioxidanti si chiar proteine.
Amestecate cu cerealele de dimineata, o portie de seminte de chia poate furniza 42% din necesarul de fibre zilnic (ne protejam astfel de boli precum obezitatea, cancerul de colon, hipertensiune arteriala si boli ale tractului digestiv). Fibrele sunt vitale pentru toate aspectele legate de sanatate si ajuta la slabire si digestie.

In contact cu apa sau cu un alt lichid, aceste seminte isi maresc volumul de cateva ori, deci 2 lingurite sunt suficiente. Chia absoarbe pana la de 12 ori greutatea sa proprie si se extinde ceea ce reduce pofta de mancare!

Chia este foarte bogata in acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Ba chiar trebuie sa stim ca semintele de chia au mai multi acizi Omega 3 decat somonul salbatic! Cu totii avem nevoie sa consumam cantitati mari de acizi grasi esentiali caci corpul nostru nu ii poate produce in plan intern si sunt esentiali pentru reconstructia de celule si in reglementarea proceselor organismului. Acizii grasi ajuta la reducerea inflamatiilor si scad riscul aparitiei unor boli cronice, cum ar fi cele de inima sau artitra. De asemenea, acizii Omega 3 si Omega 6 regleaza nivelul zaharului din sange si insulina, ceea ce insemna ca ajuta in dieta de slabire. Semintele de chia sunt foarte bogate in calciu asimilabil, de 5 ori mai mult decat laptele! Deficitul de calciu poate duce la osteoporoza, o afectiune caracterizata prin oase poroase si fragile care afecteaza in principal femeile.

Istoricul semintelor de chia

Dupa cucerirea spaniola a Americii Latine, semintele de chia si beneficiile lor au fost date uitarii caci o noua agricultura, cea europeana, s-a impus pe continent. In zilele noastre, datorita lipsei extreme de nutrienti in alimentatia tarilor civilizate (in special Statele Unite ale Americii), oamenii de stiinta si nutritionistii se afla in cautarea de solutii naturale pentru a imbunatati starea de sanatate a noastra, stiut fiind ca preventia bolilor este mult mai putin costisitoare decat tratamentul acestora. Datorita acestui fapt, semintele de chia au fost redescoperite, proprietatile lor benefice au fost readuse la lumina si au castigat popularitate in toata lumea moderna.

Semintele de chia au fost un aliment de baza (precum porumbul si fasolea) in alimentatia aztecilor si mayasilor. Cuvantul chia provine de altfel din limba mayasilor insemnand “putere”. Sunt dovezi care arata ca oamenii au inceput sa consume seminte de chia in jurul anilor 3500 i.Hr. Aztecii si mayasii consumau seminte de chia in mod regulat fie sub forma de faina de chia, ulei de chia sau amestecate cu apa. Erau apreciate pentru capacitatea lor de a creste energia organismului si vitalitatea pe perioade lungi de timp.

Puteti adauga seminte de chia in cerealele de mic dejun sau le puteti pune in blender alaturi de lapte de migdale, orez ori soia si fructe congelate sau proaspete pentru a face smoothie-uri hranitoare.  O alta idee pentru un mic dejun hranitor: iaurt gras grecesc, o lingurita de miere de albine naturala (sau sirop de artar) si o lingura de seminte de chia. Puteti adauga seminte de chia in aluatul de clatite sau de prajituri iar dulciurile vor deveni mult mai sanatoase si mai hranitoare!

Unde gasim seminte de chia? In magazinele naturiste. Ce pret au semintele de chia? Le puteti incerca la pretul de numai 3.30 lei pentru 100 gr. >>vezi aici mai multe detalii si cum poti cumpara seminte de chia <<

Proprietatile nutritive ale semintelor de chia le recomanda pentru consumul zilnic in cerealele de dimineata sau macinate fin (cu orice rasnita de casa) alaturi de seminte de in, susan, dovleac si adaugate in shake-uri, aluaturi, deserturi.
Semintele de chia sunt extraordinar de eficiente si pentru frumusetea si hidratarea pielii. Ultimele cercetari su revolutionat industria cosmetica, iar uleiul din seminte de chia a fost declarat extraordinar de nutritiv si hidratant pentru pielea fetei, a gatului si a intregului corp!

Iată rețeta pentru un prânz sau o cină ce pot face parte din meniul detox – slăbire sănătoasă și detoxifiere: Budincă de chia.

Ingrediente: un pahar mic de lapte de  migdale (sau alt tip de lapte), 5 lingurițe semințe de Chia, 2 lingurițe tărâțe de psyllium, 2 lingurițe cacao bio crudă. Dacă vă e temă de calorii îndulciți cu stevia iar dacă nu vă e frică de calorii puneți o linguriță de miere, sirop de arțar sau de agave. Este recomandat să fie lăsate câteva minute într-un lichid (apă, lapte, iaurt) pentru hidratare căci astfel organismul va absorbi mult mai eficient nutrienții. Puneți ingredientele într-un recipient cu capac și pregătiți budinca cu lapte sau ceai chiar la serviciu! Beți multă apă după aceea și garantat budinca raw va ține de foame pentru mult timp! 

Cum slăbim și ne detoxifiem cu aceasta budincă raw? Slăbim după chiar numai o săptămână pentru că această budincă gata în 2 minute ne dă senzația de sațietate datorită abundenței de fibre din chia, cacao și psyllium și grăsimi sănătoase din cacao și chia. Nu ne mai este foame pentru foarte mult timp, budinca oferind în același timp corpului foarte multe substanțe nutritive. Semințele de chia sunt foarte bogate în Omega 3, vitamine și minerale. Alegeți cacao crudă pentru bogatia de fibre, minerale și grăsimi sănătoase. Tărâțele psyllium ne ajută să slăbim de 8 ori mai repede decât atât de promovatele tărâțe de ovaz (din dieta Dukan). Fibrele cresc în volum deci nu uitați să beți foarte multa apă după acest meniu.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Seminte de chia”

  1. 1
    Bianca spune:

    Datorita conținutului bogat în grăsimi esențiale omega, semințele de chia, pot înlocui untul sau ouăle la micul dejun, sau se pot adăuga în ceașca de cereale cu lapte, sau în porția de iaurt.
    Semințele de chia se pot folosi măcinate, sub formă de faină , din care se pot pregăti dulciuri, biscuiți, chiar pâine, înmuiate în apă, în sucuri de fructe, ele devin gelatinoase, fiind apreciate în budinci, sau terciuri.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.