TOP 10 alimente sanatoase

FructeCare sunt cele mai sanatoase alimente? Va expunem in acest articol top 10 alimente sanatoase. Apare inevitabil intrebarea care sunt cele mai recomandate alimente de catre nutritionisti, respectiv care sunt alimentele care ne ajuta sa avem o sanatate de fier si, eventual, sa slabim sau sa avem silueta ideala. Articolul de fata are la baza cartea <The 10 Things You Need to Eat: And more than 100 easy and delicious ways to prepare them> scrisa de Dave Lieberman, bucatar la Food Network şi Anahad O’Connor care este reporter pe probleme de sănătate pentru New York Times. Ei au lucrat împreună pentru a crea reţete care sa includa 10 superalimente, precum şi pentru a oferi cititorilor informaţii cu privire la modul in care sa obtina o sanatate impecabila. Autorii spun că in cartea lor au cautat echilibrul intre dorinţa "de a mânca alimente care are un gust minunat si aceea de a manca alimente care nu te vor ucide."

Alimentele considerate a fi cele mai sanatoase si recomandate de autori indeplinesc urmatoarele criterii:

  1. Sunt alimente demonstrate stiintific ca fiind benefice pentru sănătate.
  2. Sunt usor de gasit in majoritatea magazinelor.
  3. Sunt alimente versatile şi pot fi încorporate într-o varietate de retete.

Autorii au dedicat cate un capitol pentru aceste alimente considerate a fi cele mai sanatoase, oferind informaţii istorice ale utilizării acestora, detaliile ştiinţifice cu privire la beneficiile lor de sănătate şi o varietate de retete. In plus fata de cele 10 alimente foarte sanatoase din top, mai regasim si cateva care au primit o "mentiune onorabila" si care nu pot fi excluse doar pentru ca dieta se numeste generic Top10 (acestea sunt rodiile, vinul rosu si sofranul).

Studiile arata ca americanii sunt bombardati cu atat de multe informatii contradictorii, incat acestia nici nu mai stiu ce este cu adevarat bun pentru ei si in loc sa aiba un regim alimentar corect, echilibrat si fix, se lasa cumva in voia sortii si a varietatii de produse alimentare de pe rafturile supermarketurilor. Dave Lieberman si Anahad O’Connor ne aduc aminte sa mergem la piata, la magazinele de legume si fructe in loc sa apelam la batoanele asa numite de slabit, la shake-urile proteice si alte alimente procesate pe care agentiile de publicitate le promoveaza atat de bine pentru ca clientii lor sa-si rotunjeasca veniturile.

Iata care sunt cele mai sanatoase alimente (top 10 alimente sanatoase) conform lui Dave Lieberman si Anahad O’Connor:

  1. Tomatele
  2. Avocado
  3. Ridichii
  4. Spanacul
  5. Quinoa
  6. Lintea
  7. Varza
  8. Peştele
  9. Alunele
  10. Fructele de padure

Mentiunea speciala se acorda rodiilor, vinului rosu si sofranului.

Cand vorbim despre cele mai sanatoase alimente trebuie sa avem in vedere si cele mai sanatose combinatii in retete. Cele 10 alimente foarte sanatoase din top pot fi gatite in combinatie cu diverse uleiuri si condimente. Iata cateva dintre indicatiile autorilor pe care le puteti regasi in cartea lor <The 10 Things You Need to Eat: And more than 100 easy and delicious ways to prepare them>:

  • Piperul negru este recomandat in majoritatea retetelor celor doi autori. Este indicat piperul proaspat macinat din boabe intregi si nu cel achizitionat deja macinat care isi pierde mare parte din savoare.
  • Uleiul de rapita. Avand in vedere ca uleiul de masline are o aroma destul de pregnanta si un punct de fierbere scazut, nu putem spune ca este potrivit pentru toate mancarurile. Atunci cand dorim sa gatim cu un ulei care sa aiba o aroma neutra dar proprietati benefice pentru organism este bine sa alegem uleiul de rapita. Uleiul de floarea soarelui si de sofranel sunt si ele indicate
  • Uleiul de masline este intalnit in foarte multe dintre retele din carte pentru ca are proprietati extraordinar de bune pentru sanatate. Este folosit in special la salate si supe. Autorii mentioneaza ca folosesc exclusiv ulei de masline extravirgin si asta pentru ca are cea mai buna aroma si este cel mai potrivit pentru organism.
  • Branza parmezan. Autorii mentioneaza parmezanul ca fiind o solutie pentru a imbunatati gustul pentru nenumarate retete. Este delicios, nu are foarte multe grasimi in comparatie cu alte branzeturi si poate fi folosit in cantitati restranse tocmai pentru ca are o aroma foarte puternica.
  • Sarea. Sarea de mare este recomandata ca fiind foarte sanatoasa daca este folosita cu moderatie
  • Faina din grau integral. Cerealele integrale sunt net superioare celor ultra rafinate care raman sarace in nutrienti. De aceea autorii acestei diete sanatoase recomanda faina de grau integral. Intr-adevar, produsele din faina de grau integral pot avea un gust usor amarui si de aceea poate fi incorporata o cantitate mica de faina alba, rafinata.

Dieta recomandata de cei doi poate fi sinonima si cu o cura de slabire, dar o cura de slabire axata pe cele mai sanatoase alimente din lume (conform opiniei celor doi / site-ul nostru include si alte topuri ale celor mai sanatoase fructe si legume, conform altor autori si studii). Planul de dieta bazata pe cele 10 alimente super sanatoase va imbunatati sanatatea in ansamblu si poate conduce la scaderea in greutate. Va puteti scrie lista celor 10 alimente sanatoase din top (+cele cu care puteti face combinatii) pe o hartiuta sau o puteti memora si apoi veti manca numai combinatii ale acestor alimente, le veti cumpara numai pe acestea de la supermarket, le veti comanda numai pe acestea la restaurant. Este usor, nu?

*Nota: nu trisati combinand spre exemplu fructele de padure cu inghetata si nu exagerati cantitatile!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “TOP 10 alimente sanatoase”

  1. 2
    elena spune:

    imi plac fructele!!!!:*:*:*:*:*:*:*

  2. 1
    simona spune:

    Excelent articol! Iar ca aceste alimente sa fie cu adevarat superfoods pentru organism ar trebui consumate crude.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.