Matcha, ceai verde la Superlativ!

Matcha este un ceai deosebit de îndrăgit și apreciat, cu o culoare vibrantă și beneficii uimitoare pentru sănătate dar și pentru siluetă!

Matcha ceai verde proprietati si beneficii

Matcha ceai verde proprietăți și beneficii

Matcha este o pulbere de ceai verde și un ingredient tradițional de bază în Japonia. Acum face furori în Statele Unite și Europa, fiind prezent în cafenele și baruri care, pe deasupra, îi laudă beneficiile. Este comercializat ca produs natural și sănătos de slăbit dar și pentru alte beneficii pentru sănătate datorate bogăției de antioxidanți. Studiile arată că antioxidantul Catehina EGCG stimulează metabolismul și, implicit, slăbirea. Ceaiul verde matcha conține cofeină, dar într-o formă aparte, cu eliberare pe parcursul a mai multor ore, diferit astfel de cofeina din cafea care produce ca o explozie de energie urmată de o cădere bruscă.

De la bolile cardiovasculare, la diabet și cancer, ceaiul verde a fost asociat cu prevenirea și tratarea bolilor ce ne pun în pericol viața. Cu toate că matcha nu poate înlocui medicamentele tradiționale, consumul său ca parte dintr-o dietă sănătoasă poate îmbunătăți în starea generală de sănătate. Matcha este o băutură sănătoasă aparte și bogată în antioxidanți pe care o puteți include în planul de slăbit. Pentru că este pudră, ceaiul matcha ne permite să consumăm întreaga frunză de ceai verde și, prin aceasta, să profităm de multitudinea de nutrienți.

Matcha versus ceaiul verde obișnuit

Atât matcha, cât și ceaiul verde obișnuit, provin din planta Camellia sinensis (la fel ca toate ceaiurile verzi) așa că vă puteți întreba care este diferența dintre cele două.

Cheia care explică toate beneficiile matcha este procesarea minimă: odată ce frunzele sunt uscate, sunt măcinate cu ajutorul pietrelor de moară, rezultând o pudră fină. Așadar, băutura din matcha conține sută la sută frunze de ceai, spre deosebire de ceaiul verde obișnuit, ale cărui frunze sunt înmuiate în apă, iar nutrienții provin din ceea ce se scurge în lichid.

Deoarece consumați frunza în forma ei integrală atunci când beți matcha, obțineți o sursă mai concentrată de nutrienți din plantă și probabil mai mulți nutrienți insolubili în apă.

Nutriție

Limonada cu matcha

Limonada cu ceai matcha.

Pulberea de matcha poate fi amestecată cu lichide calde (circa 70 grC) sau reci dar și cu alimente.

Matcha conține vitaminele A, cele din complexul B, vitaminele C, E și K, precum și numeroase urme de minerale și aminoacidul teanină. Ca și în cazul altor ceaiuri, matcha are niveluri ridicate de antioxidanți cunoscuți sub denumirea de tanine, precum și de antioxidanți polifenoli numiți catehine, în principal unul numit galat de epigalocatehină, sau EGCG. Deși matcha conține cofeină, are de două până la trei ori mai puțină decât ceaiul negru și o cincime până la o zecime din cantitatea ce se găsește în cafeaua la ibric.

Beneficiile pentru sănătate ale matcha

Antioxidanții sunt cunoscuți pentru faptul că ajută la combaterea efectelor negative cauzate de către moleculele dăunătoare numite radicali liberi care au legătură cu multe boli cronice.

Catehina EGCG s-a arătat promițătoare în lupta împotriva cancerului, diabetului, bolilor cardiovasculare, anumitor infecții virale, bolilor neurodegenerative și kilogramelor în plus. Un studiu de la University of Colorado, publicat în 2003, în „Journal of Chromatography”, a raportat că în matcha, concentrația de EGCG este de 137 de ori mai mare decât în ceaiul verde popular comercializat în SUA și de cel puțin trei ori mai mare decât în alte ceaiuri verzi.

Compușii bogați în polifenoli ce se găsesc în matcha și în alte alimente pe bază de plante din dietă contribuie la diminuarea riscului de boli cronice, precum diabetul, osteoporoza și cancerul; de asemenea, aceștia ajută în menținerea sănătății creierului pe măsură ce înaintați în vârstă. În plus, polifenolii din plante sunt adesea lăudați pentru rolul lor în sănătatea inimii; aceștia luptă împotriva rigidizării arterelor, cunoscută în termeni medicali ca „ateroscleroză”, după cum precizează un articol publicat în noiembrie 2009, în revista Oxidative Medicine and Cullular Longevity. Ateroscleroza determină îngustarea și blocarea arterelor, fapt ce poate duce la atac de inimă sau infarct. Alte moduri prin care polifenolii vă pot proteja inima includ creșterea nivelului de colesterol bun, reducerea inflamației și îmbunătățirea circulației arteriale prin prevenirea formării de cheaguri.

Ceaiul matcha ajută la slăbire

Antioxidantul principal din ceaiul verde – EGCG – este potențial legat de beneficiile ce duc la slăbit, iar matcha are mai multe decât ceaiul verde obișnuit.

EGCG din matcha vă poate crește metabolismul în timpul exercițiilor fizice de intensitate medie, încurajînd astfel scăderea în greutate, după cum sugerează diverse studii. În medie, extractul de ceai verde a crescut capacitatea de ardere a grăsimilor cu 17 procente atunci când participanții la studiu au mers cu bicicleta timp de 30 de minute.

Vestea bună este că, potrivit studiilor publicate în martie 2008, în American Journal of Clinical Nutrition, într-o ceașcă sau două de ceai matcha se găsește aceeași cantitate de EGCG utilizată în studiu. Vezi » de unde putem cumpara ceai verde Matcha si pret «

Relaxare psihică

L-teanina este un aminoacid ce se găsește aproape exclusiv în planta de ceai camellia sinesis și poate induce unde alfa ce se dobândesc de obicei doar prin meditație, conform domatcha.com. În această stare a minții, are loc calmarea asociată cu claritatea și vigilența mentală, însă într-o stare generală de relaxare. L-teanina combate efectele stimulatoare ale cofeinei și ajută la scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățirea memoriei, reducerea simptomelor premenstruale și a stresului, menționează aceeași sursă. De obicei, efectele L-teaninei încep să se manifeste la o jumătate de oră după consumul unei cești de ceai matcha și se pot menține pentru opt până la 12 ore.

Detoxifierea organismului cu ceai matcha

MATCHA CEAI VERDECeaiul își are originea în frunze, care își iau culoarea dintr-o substanță numită clorofilă. Clorofila contribuie la eliminarea din organism a metalelor grele și toxinelor. Spre deosebire de ceaiurile din care sunt scoase frunzele odată ce sunt preparate, ceaiul verde matcha este obținut din pudră. Consumul de pudră de ceai verde favorizează îmbogățirea ceaiului cu proprietățile detoxifiante ale clorofilei. Aceasta ajută și la echilibrarea nivelului pH-ului în sânge și deține proprietăți antibacteriene.

Cofeina cu eliberare lentă pentru energie îndelungată

Ceaiul matcha este bogat în cofeină, însă aceasta acționează diferit de cea care se găsește în alte ceaiuri și în cafea. Cofeina din ceaiul matcha se atașează de catehine și este eliberată lent în fluxul sanguin, pe măsură ce catehinele se descompun. Acest lucru oferă consumatorului energie sustenabilă și nu explozii de energie intensă, urmate de scăderi bruște. Acest proces, alături de L-teanină, furnizează organismului un stimul mai puțin discordant din partea cofeinei.

Cum includem matcha în stilul nostru de viață

Profitați de beneficiile pentru sănătate ale ceaiului matcha înlocuind ceașca de cafea de dimineață cu acest ceai sănătos. Pentru a-l include în planul de slăbit, beți ceai matcha între mese. Sorbirea ceaiului poate ajuta la ținerea sub control a apetitului, atunci când urmați o dietă săracă în calorii. Potrivit unui experiment publicat în septembrie 2015 de Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition, EGCG stimulează hormonii care contribuie la instalarea stării de sațietate. Pentru a crește capacitatea de ardere a grăsimilor în timpul antrenamentului, consumați o ceașcă de matcha cu 30 minute înaintea exercițiilor fizice. Pentru pierderea eficientă în greutate, este important să combinați o dietă nutritivă săracă în calorii cu un program regulat de exerciții.

În ultima perioadă, toată lumea este înnebunită după matcha, o pudră obținută din ceaiul verde care este mai putenică decât varianta obișnuită, preparată prin infuzie. „Obțineți mai mulți antioxidanți din matcha deoarece consumați frunzele măcinate”, explică Lyssie Lakatos R.D., coautor al cărții The Veggie Cure. Acest lucru înseamnă că vă sunt furnizate mai multe catehine care au fost asociate cu multe beneficii, de la reducerea cancerului și tensiunii arteriale, la protejarea creierului împotriva îmbătrânirii.

Amestecarea într-o ceașcă de ceai nu este singura cale prin care vă puteți bucura de acest ingredient îndrăzneț, cu un gust ușor de iarbă proaspătă.

Adăugați aproximativ 1/4 linguriță de matcha alimentelor gustoase și dulci pentru o creștere simplă a valorii nutritive, sau încercați aceste idei.
• Amestecați matcha cu crema de brânză pentru deserturi.

Matcha cheesecake

Matcha cheesecake

Toți cei pasionați de alimentația raw vegan știu că ceaiul verde matcha este un ingredient cu beneficii majore pentru sănătate și care conferă o culoare superbă tuturor preparatelor.
• Oferiți limonadei clasice cu ceai o nuanță amuzantă și plină de sănătate. Umpleți un vas cu 3/4 ceașcă de apă, suc de la o lămâie, 3 lingurițe de sirop agave, 4 frunze de mentă, gheață și 1 linguriță de matcha, iar apoi amestecați bine.
• Utilizați matcha în loc de sare, piper sau alte mirodenii pentru a asezona legumele.
• Ceaiul verde matcha pudră vă ajută să vă deconectați și amestecându-l cu cu iaurt simplu sărac în grăsimi și fructe și punând la congelator combinația, obțineți o înghețată care vă va răcori instant, spune Keri Gans, R.D., autor al lucrării The Small Change Diet.
• Amestecați-l în Tabbouleh. Ingredientele pentru Tabbouleh (bulgur, roșii, pătrunjel, ulei de măsline) sunt în mod natural dulci. Matcha contrabalansează aceste note, punând în evidență aromele în acest fel de mâncare din Orientul Mijlociu. Adăugați-l în rețetă alături de roșii și pătrunjel.
• Adăugați-l peste vinete. Matcha, usturoi și piper alb oferă o aromă savuroasă mâncării de vinete. Pudrați vinetele cu puțin matcha, iar apoi urmați instrucțiunile rețetei ca de obicei.
• Îmbogățiți semințele de chia. Fie că o preparați ca pe ciocolată, plină de mirodenii, fie că o tunați deasupra fructelor, budinca de semințe de chia este întotdeauna uimitoare și adăugându-i matcha obțineți o nouă dimensiune a tuturor aromelor, în timp ce o faceți și mai sănătoasă.
matcha-inghetata-banane-250Transformați-l în desert. Pentru o înghețată lucioasă, săracă în calorii, amestecați într-un robot de bucătărie banane congelate cu puțin matcha. Sau încercați-l ca ingredient secret în această înghețată cu banane și fulgi de ciocolată cu mentă. Ceaiul colorează în mod natural desertul, în timp ce domolește dulceața bananei.
• Băuturile mojito mentolate sunt chiar mai răcoritoare cu un vârf de linguriță matcha. Adăugați-o în shaker și amestecați cu menta și limetele, sau amestecați mai întâi pudra cu apa.

Orice smoothie sau shake proteic poate căpăta mai multă savoare adăugând o linguriță de ceai matcha!

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.