Ce sunt SUPERALIMENTELE? Cel mai recent ghid.

Superalimentele sunt mai populare ca niciodată, iar multe persoane deja se bucură de beneficiile lor; însă dacă nu sunteți siguri ce anume sunt super alimentele, de ce sunt importante și cum se consumă, cel mai recent ghid al nostru vă va ajuta.

Superalimente recomandate

Superalimente recomandate pentru proprietati nutritive exceptionale

Ce sunt superalimentele?

Toate alimentele naturale sunt bune și necesare organismului, dar dintre acestea, câteva sunt cu adevărat excepționale căci au proprietăți nutritive valoroase și aduc numeroase beneficii sănătății.

Superalimentele reprezintă o colecție diversă de alimente bogate în nutrienți, precum fructele de pădure, semințele, cerealele, algele, legumele și fructele ce pot avea un efect pozitiv asupra organismului. Acestea conțin un procentaj mare de vitamine, minerale, enzime, aminoacizi și antioxidanți. Spre deosebire de alimentele sănătoase, care în mod normal conțin două sau trei proprietăți nutriționale, superalimentele dețin adesea 12 sau mai multe.

De ce sunt importante superalimentele?

Deseori, dieta modernă nu este atât de nutritivă pe cât ar trebui să fie. Este disponibilă o abundență de alimente nesănătoase care sunt de obicei mai ușor de preparat și mai repede de consumat decât echivalentele lor sănătoase. Totuși, mâncatul nesănătos nu este bun pentru organism, pentru piele, păr și sistemul imunitar. Acesta are un impact negativ chiar și asupra stării emoționale. Aceasta în timp ce o dietă ce include zilnic superalimente oferă organismului tot ce are nevoie pentru a funcționa bine și a se menține sănătos.

Beneficiile superalimentelor

Fiecare superaliment are propriile caracteristici specifice și oferă unele beneficii particulare pentru sănătate. Îmbunătățirea sănătății fizice și mentale, întărirea sistemului imunitar și creșterea rezistenței în fața bolilor sunt o parte dintre calitățile de bază ale superalimentelor.

Acestea oferă energie și vă ajută să aveți o viață mai activă. Superalimentele sunt cunoscute și pentru faptul că ard calorii, deoarece ele îmbunătățesc metabolismul. De asemenea, întinerirea pielii este un alt avantaj al superalimentelor, datorită antioxidanților și vitaminei C pe care le conțin. Acestea ajută și la reducerea riscului de cancer și protejează inima.

Definirea superalimentelor

Denumirea de „superalimente” provine din America. Acest nume colectiv dar acestor alimente facilitează încadrarea lor sub un singur titlu, alimente super sănătoase. În Uniunea Europeană, numai produsele cărora li s-au demonstrat caracteristicile pozitive – vitamine, minerale, grăsimi bune, enzime – poartă denumirea de „superalimente”.

Lista superalimentelor este cuprinzătoare. Pentru a simplifica lucrurile, acestea sunt împărțite în 4 categorii diferite. În fiecare categorie veți găsi cea mai lungă listă cu cele mai sănătoase (și mai cunoscute) superalimente!

1. Superalimente verzi

Acestea sunt legumele verzi, care conțin concentrații mari de vitamine, proteine, minerale și bacterii sănătoase, precum iarba de grâu, iarba de orz, spirulina, chlorella și legume cu frunze verzi precum salata verde, spanacul, varza kale și iarba grasă. Prazul, broccoli și leguminoasele (de exemplu, mazărea, fasolea, lintea) se încadrează și ele în aici.

2. Superalimente fructe & nuci

O mulțime de fructe și nuci dețin proprietăți benefice care ajută la eliminarea bacteriilor (rele). Principalele sunt fructele de acai, afinele, merișoarele, fructele goji, dudele, noni, aronia, cătina, rodiile, fructele maqui, maca, migdalele, nucile, boabele de cacao crude și nuca de cocos.

3. Superalimente ierburi aromatice și condimente

Printre superalimente puteți găsi și ierburi sănătoase care sunt pline de vitamine. În plus, multe dintre ele au proprietăți medicinale, cum ar fi urzica, aloe vera, echinaceea, ginsengul, gheara-diavolului, ghimbirul, ginkgo biloba, gălbenelele, turmericul (curcuma), anasonul și busuiocul. Fulgii de drojdie nutritivă, sâmburii (nibs) de cacao.

4. Alte superalimente

Produsele apicole, precum polenul, mierea și lăptișorul de matcă se află printre celelalte superalimente. De asemenea, există o varietate largă de alge care sunt considerate superalimente. Uleiurile de rapiță, avocado, de cocos, din semințe de dovleac sau susan sunt de asemeni super alimente.

Lista superalimentelor excepționale, prețuri și calități nutritive poate fi regăsită în » site-ul prodietanaturala.ro «

8 superalimente & ce anume le face atât de nutritive

Lista superalimentelor este deodebit de lungă (vezi prodietamagazin.ro/superalimente), însă noi am ales opt dintre ele pentru a le observa mai bine și a explica ce anume le determină să fie atât de super:

1. Fructele de acai
Fructele dulci de acai au o culoare violet și seamănă cu afinele obișnuite. Fructul este plin de antioxidanți, bogat în potasiu și fibre și conține o cantitate mare de vitamina C. Acest lucru ajută fructul să ofere energie, un ciclu de somn mai bun și o inimă sănătoasă.
2. Fructele goji
Acest fruct (cunoscut și sub denumirea de cătină de gard) conține agenți naturali împotriva îmbătrânirii, care pot ajuta la întârzierea procesului înaintării în vârstă. În plus, acest fruct conține multă vitamina C și susține sistemul imunitar. Fructele goji sunt benefice și pentru sănătatea inimii și au un efect de protecție a ficatului.
3. Afinele
Aceste fructe de pădure delicioase sunt pline de fitonutrienți care neutralizează radicalii liberi (agenți ce cauzează îmbătrânirea și deteriorarea celulelor). Bogate în antioxidanți, vitamina C și K, fier și mangan, afinele au totodată un conținut redus de grăsimi saturate, sodiu și colesterol. S-a descoperit că afinele îmbunătățesc echilibrul nivelurilor de colesterol, scăzând colesterolul rău și crescând colesterolul bun, menținând astfel tensiunea arterială la valori bune, îmbunătățind memoria și aducând beneficii sănătății oculare.
4. Varza kale
Această legumă delicioasă cu frunze verzi este plină de vitamine, minerale și antioxidanți, oferind 113% din aportul zilnic necesar de vitamina A și aproape 90% din aportul zilnic necesar de vitamina C. Mai nutritivă decât spanacul, varza kale conține și mai mult fier per calorie decât carnea roșie și are un conținut ridicat de fibre, ceea ce este ideal pentru susținerea sănătății digestive.
5. Nuca de cocos
Modesta nucă de cocos este un amestec nutrițional puternic. Pe lângă faptul că este o combinație unică de acizi grași „benefici”, ce pot avea un efect pozitiv asupra sănătății, nuca de cocos este o sursă bogată de minerale, printre care cupru, zinc, fier, magneziu, fosfor, potasiu și seleniu.
Fiecare produs diferit derivat din nuca de cocos furnizează beneficii nutriționale proprii. Pulpa fructului proaspăt este o sursă bună de vitamine din complexul B și potasiu, în timp ce uleiul de cocos este unul dintre cele mai sănătoase uleiuri disponibile, bogat în acid lauric, un tip de grăsime care susține colesterolul bun și scade colesterolul rău.
6. Semințele de cânepă
Semințele de cânepă sunt benefice pentru inimă și creier. Conțin proteine complete și acizi grași omega-3 și omega-6. De asemenea, semințele de cânepă conțin minerale precum calciu, magneziu, sulf, cupru, potasiu și fosfor. Totodată, semințele crude de cânepă sunt pline de antioxidanți, vitamine din complexul B, vitamina D și vitamina E.

7. Semințele de chia
Aceste semințe micuțe sunt pline de vitamine, minerale, fibre și proteine. Datorită acestor nutrienți buni, semințele de chia scad riscul de osteoporoză, sunt benefice pentru inimă și vasele de sânge, îmbunătățesc peristaltismul intestinal și contribuie la încetinirea procesului de îmbătrânire. Prin adăugarea semințelor de chia în alimentație, vă veți sătura mai repede, acest lucru ajutându-vă mai departe să dețineți controlul asupra greutății corporale.
8. Chlorella
Această plantă mică detoxifiantă este probabil cea mai puternică din grupul său. Este o algă unicelulară de apă dulce, cu super-proprietăți. Una dintre puținele specii comestibile de alge crescute în apă, chlorella este plină de clorofilă, ce deține o mare putere antioxidantă. De asemenea, chlorella conține toate vitaminele B, vitamina C, vitamina E, beta-caroten, aminoacizi, magneziu, fier, fibre, urme de minerale, carbohidrați și o cantitate mai mare de proteine (peste 50%) decât carnea, măsurată la gram.

Cum putem consuma superalimente?

Putem consuma superalimente în orice perioadă a zilei. Iată cum arată o dietă zilnică cu superalimente:
Mic dejun: Lapte de migdale cu fulgi de ovăz, bucățele de ciocolată neagră și câteva nuci tăiate.
Prânz: O chifla de alac prăjită cu felii de roșie, ulei de măsline și puțin usturoi, cu semințe încolțite deasupra.
Cină: Broccoli, spanac sau varză kale cu leguminoase, alături de o porție bună de quinoa.
Gustări: Un măr verde, o portocală, afine sau o mână de nuci.

Creșteți propriile superalimente. Un minunat aliment mic și puternic, care se poate crește acasă, repede și simplu: transformați cel mai mic colț al propriei bucătării într-o mini-grădină unde creșteți propriile semințe încolțite pentru a obține un superaliment proaspăt și hrănitor!
Ce anume le face super: Semințele încolțite sunt de fapt „plante mici” care conțin o concentrație ridicată de enzime, proteine, substanțe minerale, oligoelemente și vitamine naturale.
De asemenea, acestea conțin fibre, care ajută la reglarea procesului digestiv și, din moment ce cresc până ce ating apogeul, practic nu se pierde niciun nutrient. Le puteți adăuga în salate, în preparatele trase la tigaie, în supe, tocănițe și sandvișuri.

“Am ales să gătesc sănătos, cu ingrediente de cea mai bună calitate. Prefer să mănânc mai puțin, dar superior calitativ. Nu este atât de important să mă simt sătulă atunci când mă ridic de la masă, este mult mai important să simt că am pus pe primul loc gustul, echilibrul nutrițional, calitatea.” spune Elena Roșu, Tehnician NUTRIȚIONIST

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.