Ce sunt probioticele?

Recomandarea probioticelor se face pentru: gastroenterită, diareea asociată antibioticelor, intoleranţa la lactoză, atopia la copil, dermatita atopică, boli inflamatorii intestinale, sindromul de colon iritabil, enterocolita necrozantă, vaginita bacteriană, ca adjuvant în dislipidemie sau în gastroduodenita cu Helicobacter pylori.

Probioticele sunt oarecum antibiotice naturale in sensul ca ajuta la combaterea bacteriilor nocive. Trebuie sa stim ca probioticele sunt substante cu rol protector pentru ca opresc procesul de dezvoltare a bacteriilor nocive prin productia, de exemplu, de acid lactic sau peroxid de hidrogen. Probioticele sustin sistemul imunitar si ne intaresc in fata bolilor.

Ce sunt probioticele și prebioticele? La ce sunt bune probioticele? Probioticele sunt microorganisme vii care pot avea un efect benefic pentru sanatate, ca urmare a competitiei dintre acestea si microorganismele exogene potential patogene.
Ce sunt probioticele și prebioticele? La ce sunt bune probioticele? Probioticele sunt microorganisme vii care pot avea un efect benefic pentru sanatate, ca urmare a competitiei dintre acestea si microorganismele exogene potential patogene.

In toata lumea, mai mult de un milion de persoane decedeaza anual din cauza toxiinfectiilor alimentare care afecteaza mai repede un organism cu un sistem imunitar slab. Foarte multi dintre noi nu stim ce sunt probioticele dar stim ca iaurtul, kefirul sau muraturile sunt sanatoase. Va recomandam sa mancati multe iaurturi de casa si muraturi obtinute prin fermentatie (nu cu otet) pentru ca aici gasim cele mai multe probiotice.

Bacteriile prietenoase, care sunt responsabile pentru principalele procese de fermentaţie sanatoase din colon sunt numite probiotice (pro-viaţă). Anumite fibre continute de alimente, numite prebiotice, ajuta bacteriile probiotice sa actioneze in mod benefic pentru organism.

Probioticele nu numai ca actioneaza asupra bacteriilor patogene dar ajuta si la intarirea sistemului imunitar. Nenumarate studii de cercetare arata ca diferite tipuri de bacterii benefice ajuta la cresterea puterii de lupta a sistemului imunitar. Probioticele sunt de mare ajutor in tratamentul infectiilor cauzate de virusuri, paraziti si fungi cum ar fi Candida albicans raspunzatoare de producerea stomatitei candidozice.

Stiati ca … In interiorul organismului dvs se gasesc de 20 de ori mai multe bacterii decat celule vii? Exista bacterii benefice si bacterii daunatoare sau patogene care cauzeaza infectii ori produc substante toxice care contribuie la aparitia inflamatiilor sau a cancerului in special la nivelul tubului digestiv. Bacteriile benefice apartin in principal celor doua familii denuite Lactobacillus si Bifidobacteria si ajuta in mare masura la mentinerea sub control a bacteriilor daunatoare. Mancand alimente bogate in bacterii benefice aduceti implicit nenumarate beneficii sanatatii dvs.

Tractul gastrointestinal gazduieste cel mai complex ecosistem bacterian din corpul uman, popularea bacteriana crescand exponential de la stomac spre colon, unde atinge sute de miliarde sau chiar bilioane de UFC (unitati formatoare de colonii) pe gramul de scaun. Genomul bacterian il depaseste pe cel uman de 100 de ori, oferindu-i gazdei atribute fiziologice pe care aceasta nu le-a dobandit: hidrolizarea zaharurilor complexe (desfacerea in zaharuri simple), cresterea rezistentei mucoasei intestinale la colonizarea cu microorganisme potential patogene (care imbolnavesc), stimularea sintezei si absorbtiei unor substante benefice cum sunt vitaminele K si cele din grupul B, stimularea sistemului imunitar.

Balanta echilibrata a populatiilor microbiene se numeste eubioza, iar dezechilibrul acesteia disbioza.

Probiotice. Ce sunt probioticele, care este diferenta intre bacterii bune si rele si cum ajuta probioticele sistemul imunitar.
Probiotice. Ce sunt probioticele, care este diferenta intre bacterii bune si rele si cum ajuta probioticele sistemul imunitar.

Probioticele, fie sub forma de alimente fermentate, fie sub forma de suplimente, trebuie consumate zilnic pentru a preveni imbolnavirile sau pentru a ne recupera repede dupa o problema de sanatate precum toxiinfectia alimentara. Tot mai multe studii au demonstrat efectele sanatoase ale produselor fermentate si de aceea sunt recomandate in dieta zilnica a tuturor oamenilor.

Mecanismele de acțiune ale probioticelor: supresia creșterii bacteriilor patogene sau a legării epiteliale și invaziei epiteliale; – îmbunătățirea funcției barierei intestinale, scăderea permeabilității mucoasei; – modularea sistemului imun prin controlul producției de citokine pro/anti-inflamatorii; – modularea percepției durerii (efect dat de unele tulpini de Lactobacili)

Care sunt alimentele ce contin multe probiotice:

  • iaurtul natural de casa, branza de vaci, kefirul de casa;
  • varza murata natural fara otet, muraturile din legume (fara otet);
  • tofu, iaurt de soia;
  • vinul din struguri sau aronia.

Bacteriile benefice (precum cele din iaurt sau kefir de casa) pot obtine vitamine prin transformarea lactozei (zaharul din lapte) in acid lactic care face tubul digestiv sa devina mai activ, oprind astfel microbii cauzatori de boala. Iaurtul natural de cea mai buna calitate (eventual cel facut in casa) care contine probiotice poate ajuta sa controlam H.pylori, conform unui studiu publicat in septembrie 2004 in American Journal of Clinical Nutrition.

In acest studiu, 48 de voluntari adulţi infectaţi cu H.pylori au mancat iaurt care conţine două tipuri de bacterii probiotice, Lactobaciullus acidophilus si Bifidobacterium lactis, de două ori pe zi după masă, timp de 6 săptămâni, în timp ce alti 11 adulti au primit un placebo pe baza de lapte. După 8 săptămâni, subiecţii au dat testul de respiratie C-uree care masoara cantitatea de ureaza, o enzimă folosită de către H.pylori ca să pătrundă şi sa infecteze mucoasa stomacului. Subiectii care au mancat iaurt ce continea probiotice erau sanatosi iar activitatea H.pylori a fost suprimată în mod eficient.

“Varza murată, de exemplu, îşi păstrează compuşii anticancerigeni, hepatoprotectori şi antioxidanţii. În plus, datorită conţinutului ridicat de vitamina C naturală, până la 60 de miligrame la suta de grame, varza are un efect antioxidant, potenţat şi de vitaminele A şi E, de mineralele: zinc, magneziu, potasiu şi calciu, întărind sistemul imunitar şi rezistenţa la viroze, inclusiv la diferitele forme de gripă”, precizează prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi citat de gandul.info. Potrivit expertului, alimentul este indicat persoanelor cu disbioză, afecţiune determinată de tratamentele cu antibiotice de sinteză, pentru că restabileşte microflora intestinală şi combate efectul imuno-supresor al acestor medicamente. “Varza murată, deşi este săracă din punct de vedere caloric, respectiv 20 de kilocalorii la suta de grame, are un conţinut ridicat de fibre care determină instalarea rapidă a stării de saţietate”, completează specialistul în nutriţie.

Mai mult, studiile de specialitate arată că acest produs alimentar este recomandat femeilor aflate la menopauză, deoarece stimulează secreţia hormonilor estrogeni şi creşte sensibilitatea acestora, atenuând simptome precum bufeuri şi nervozitate.

IMUNITATE: Probioticele ajuta sa ne insanatosim mai repede in cazul unor probleme de sanatate precum:

  • infectii, in special inflamatii ale gatului, candidoze sau infectii urinare;
  • toxiinfectii alimentare, diareea calatorului sau sindromul de colon iritabil;
  • inflamatii ale intestinului, cum ar fi boala Crohn sau colitele;
  • cancer, in special cel de stomac sau de intestin;
  • constipatie sau indigestii ori alte tulburari digestive;
  • dupa interventii chirurgicale, stres prelungit sau o cura de antibiotice.
Probioticele facilitează digestia şi refac flora intestinală.
Intră pe site www.ProDietaBio.ro pentru a vedea mai multe probiotice naturale.
Probioticele sunt preparate nonpatogenice microbiene vii care colonizează tractul intestinal, benefice pentru gazdă. Cuvântul „probiotic“ este de origine latină („pro“ = „pentru“) şi greacă („bios“ = „viaţă“). Bacteriile lactoacide și bifidobacteriile sunt cele mai comune tipuri de microbi folosiți ca probiotice. Probioticele facilitează digestia şi refac flora intestinală.
Intră pe site www.ProDietaBio.ro pentru a vedea mai multe probiotice naturale.

Importanta probioticelor a fost evidentiata pentru prima oara in anul 1907 de catre Metchnikoff, laureat al premiului Nobel, care lucra la Institutul Pasteur din Paris si care a fost impresionat de sanatatea, robustetea si longevitatea unor tarani bulgari care aveau obiceiul sa consume lapte batut. Astazi, probioticele si lactobacilii se gasesc si sub forma de capsule asa incat sa ne fie foarte usor sa le administram in conditiile traiului modern in care nu mai avem timp pentru o alimentatie diversificata.

1 comentariu

  1. In 2010 am avut ciroza hepatica -virus B, ascita 8 luni de zile, internari aproape un an in spitale. Dar fara sa-mi recomande nimeni in afara de medicatie + A***UM 0,5mg , am intuit eu singur imi cerea organismul sa consum muraturi , castraveti murati, gogonele puse de mine . Atat puteam sa mananc – muraturi .Ma simteam din ce in ce mai bine , acum cand citesc aceste informatii , sunt uluit cum am reusit eu sa -mi dau seama ca imi este bine. Dupa 2 ani nu mai am virus ..-este nedetectabil- acum !

Scrie un raspuns: