Ce sunt acizii Omega 3 si 6?

Ulei cu Omega 3Sunteti confuz despre cat de mult ulei sau cate grasimi ar trebui sa consumati in alimentatia zilnica? De ce sunt promovate produsele cu Omega 3? Pe de o parte ne sunt recomandate lactatele fara grasimi sau cu 1% grasime, pe de alta parte nutritionistii recomanda ulei din abundenta in salate si multe grasimi Omega 3. Ce sunt acizii Omega 3 si Omega 6?

Este simplu: corpul dvs poate sa creeze toate grasimile de care are nevoie pornind de la doua molecule, doi acizi esentiali: acidul linoleic (un acid Omega 6) si acidul alfa-linoleic (un acid Omega 3). Acesti acizi sunt esentiali pentru corp dar atentie, organismul nu si-i poate produce singur, deci trebuie sa ii obtina intr-un raport corect din alimente! Problema apare legat de acest raport dintre Omega 3 : Omega 6. Alimentatia moderna implica prea multi Omega 6 si mult prea putini Omega 3! Prea multi acizi grasi Omega 6 in alimentatie pot determina boli inflamatorii, artrita reumatoida, ADHD sau boli cardiovasculare. In contrast, acizii Omega 3 sunt antiinfalamtorii. Romanii sunt mari consumatori de ulei rafinat de floarea soarelui (prin procedee chimice), prin urmare consuma mult prea mult Omega 6, ceea ce poate crea un dezechilibru in organism. Omega 3 se afla in cantitati mari in uleiul de in si in uleiul canola (uleiul de rapita).

În ultimii 20 de ani, cantitatea și tipul de grăsimi alimentare pe care ar trebui sa le consumam a fost o sursa extraordinara de controverse. Dar este adevărat că mănâncăm prea multe grasimi dintre cele "gresite" (grăsimi saturate și grasimi partial hidrogenate din alimente procesate precum cele frumos ambalate in rafturile supermarketurilor, dulciuri si mezeluri), ceea ce poate crește șansele noastre de a deveni obezi sau dezvolta boli de inima sau cancer. Este de asemenea adevărat că avem nevoie de cantitati semnificative de grăsimi sanatoase, în special de grăsimi Omega 3 pentru a ne menține sănătoși.

“Fiecare membrană a celulelor corpului nostru conţine în structura ei aceste grăsimi. Creierul, un organ vital, are nevoie pentru funcţionare de acizi graşi esenţiali. Aceştia nu pot fi sintetizaţi de organism, de aceea trebuie să îi luăm din alimente. Acizii graşi esenţiali formează două serii: seria acizilor graşi Omega 3, cu efecte benefice, antiinflamatorii şi seria acizilor graşi Omega 6, cu efecte proinflamatorii”, explică prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.

Uleiuri cu Omega 3Grasimile Omega 3 joacă un rol important în producția de substante numite prostaglandine asemanatoare hormonilor. Prostaglandinele ajuta la reglarea multor funcții fiziologice importante, precum tensiunea arteriala, coagularea sângelui, transmisiile nervoase, răspunsurile inflamatorii și alergice, funcțiile rinichilor și ale tractului gastro-intestinal și la producerea altor hormoni. În plus, o dieta care este bogata în grăsimi Omega 3 ajuta la buna functionare a membranelor celulare. Cercetatorii cred ca dietele care contin cantitati mari de grasimi saturate sau hidrogenate produc daune grave celulelor (de evitat dulciurile ambalate, produsele de patiserie, cofetarie, carnea grasa, mezelurile procesate). Pe de altă parte, o dietă naturala bogată în grăsimi Omega 3 aduce maxime beneficii membranelor celulare.

Alimentatia bogata in grasimi sanatoase Omega 3 poate ajuta la prevenirea a numeroase condiții de sănătate inclusiv cancer, boli de inima, depresie, astm, diabet, artrita reumatoida, obezitate, hipertensiune arteriala. Multi experti in nutritie recomanda ca cel puțin 4% din totalul zilnic de calorii (aproximativ 4 grame la un total de 2000calorii zilnic pentru un adult) sa provina din grăsimi Omega 3. Semintele de in si somonul salbatic sunt cele mai bune surse naturale de acizi grasi Omega 3. Alte alimente bogate in Omega 3 sunt: varza, varza de Bruxelles, nucile, scoicile, halibutul, creveții și soia. In cazul in care nu consumati des astfel de alimente, va recomandam in salate si preparate Uleiul din seminte de in combinat cu seminte de floarea soarelui bogat in acizi grasi Omega 3 in raport echilibrat cu Omega 6.

Cercetatorii de la Universitatea din San Francisco, California (UCSF) au adus noutati cu totul extraordinare despre Omega-3. Concluziile studiului derulat pe o perioada de 5 ani si care a implicat 608 de participanti arata ca Omega 3 incetineste imbatranirea! Este fascinanta legatura dintre nivelul de acizi grasi Omega 3 din corpul nostru si rapiditatea cu care celulele noastre imbatranesc! Nu vorbim despre riscul unei boli specifice aici, ci despre imbatranirae in sine și despre capacitatea celulelor noastre de a se regenera pe masura ce imbatranim. Se pare că nu ne putem astepta sa imbatranim sanatos si frumos dacă nu suntem atenți la aportul de Omega 3 din dieta zilnica.

→ Intra in Magazinul Online prodietabio.ro pentru detalii si preturi ulei cu omega 3, ulei de in, ulei de masline extravirgin de provenineta Italia, ulei de argan, ulei special pentru prajit si multe altele←

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Ce sunt acizii Omega 3 si 6?”

  1. 1
    4 alimente pentru un creier sănătos și super-performanțe mentale după 60 de ani spune:

    […] atât de valoroase pentru sănătatea creierului. Totodată trebuie limitat consumul de grăsimi Omega-6 (regăsite în special în semințe și nuci) și păstrat un echilibru între cele două. În caz […]

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.