Ce mâncăm dacă avem deficit de vitamina B12 și anemie megaloblastică.

Vitamina B12 este o vitamină deosebit de importantă pentru menținerea celulelor nervoase sănătoase. B12 ajută la producerea ADN-ului. Vitamina B12 lucrează îndeaproape cu vitamina B9, numită și folat sau acid folic, pentru a ajuta la producerea globulelor roșii și combaterea anemiei și a disfuncțiilor asociate. Folatul și B12 lucrează împreună pentru a produce S-adenozilmetionină (SAMe), un compus implicat în funcția cerebrală și în starea de spirit.

Vitamina B12: funcție, alimentație corectă, tratament, preț suplimente.
Vitamina B12: funcție, alimentație corectă, tratament, preț suplimente.

O cantitate adecvată de vitamina B12 poate fi obținută, de obicei, dintr-o dietă bine echilibrată, care include pește, carne și produse lactate. Un nivel scăzut de vitamina B12 ar putea avea următoarele cauze:

  • Alimentația zilnică nu include alimente de origine animală (este cazul veganilor, vegetarienilor și persoanelor care țin post prelungit).
  • Deficitul de B12 apare și dacă suferiți de o boală gastrică sau ați avut o intervenție chirurgicală care interferează cu absorbția vitaminei B12.
  • Situații în care bacterii patogene sau paracite cresc și utilizează vitamina B12 în tractul GI.

B12 este una dintre cele opt vitamine B, toate ajutând organismul să transforme alimentele (carbohidrații) în combustibil (glucoza), care produce energie. Aceste vitamine B, adesea denumite vitamine din complexul B, ajută organismul să utilizeze grăsimi și proteine. Vitaminele din complexul B sunt necesare pentru piele, păr, ficat și ochi sănătoși. De asemenea, ele ajută funcționarea corectă a sistemului nervos. Toate vitaminele B sunt solubile în apă, ceea ce înseamnă că organismul nu le stochează și, prin urmare, suplimentele sunt considerate sigure și non-toxice.

Rolul vitaminei B12 și simptome în caz de deficit

Ca toate vitaminele, B12 este un compus organic, fabricat din carbon (spre deosebire de mineralele care sunt anorganice) și esențial pentru funcția metabolică normală și pentru sănătatea noastră. De asemenea, ca cele mai multe vitamine, B12 joacă o mare varietate de roluri în metabolismul nostru.

Lista scurtă a efectelor importante pe care B12 le are asupra sănătății dvs. include:

– Vitamina B12 este esențială pentru producerea celulelor roșii din sânge (deficiența conduce la un tip caracteristic de anemie).
– Vitamina B12 este necesară pentru a susține funcționarea normală a celulelor nervoase și pentru a produce mielina, materialul izolator care înconjoară unele dintre celulele noastre nervoase și accelerează transmisia neuronală.
– Vitamina B12 este necesară pentru replicarea ADN-ului.
– Fiecare dintre aceste efecte este, evident, destul de important, dar trebuie să avem în vedere un aspect cu totul special. Când vitamina B12 este deficitară, ADN-ul nostru nu se poate replica normal, ceea ce înseamnă că nu putem genera celule noi, sănătoase. Ca urmare, deficitul de vitamina B12 poate induce toate efectele îmbătrânirii.

Anemia megaloblastică

Simptomele frecvente ale deficienței vitaminei B12 includ slăbiciune, amorțeală și furnicături, oboseală, amețeli, umflături și iritații ale gurii și limbii și iritabilitate. Anemia megaloblastică este o afecțiune cauzată de nivelul scăzut de vitamina B-12. Condiția reduce capacitatea organismului de a crea celule roșii din sânge, iar celulele roșii din sânge pe care le aveți sunt mai mari decât în mod normal.

Deoarece celulele roșii din sânge transportă oxigen prin sânge, atunci când avem anemie megaloblastică ne putem simțiți obosiți și letargici. Cu toate acestea, nu este afectat, în general, sistemul imunitar sau numărul de celule albe din sânge.

Deficitul de vitamină B12 poate limita și capacitatea de gândire și concentrare.

Cea mai gravă manifestare a deficienței B12 este afectarea funcției creierului, datorită efectelor B12 asupra celulelor nervoase. Deficiența avansată de B12 determină demența suficient de severă pentru a se asemăna cu boala Alzheimer. În general, totuși, demența cauzată de deficiența B12 este complet reversibilă cu suplimente. Anemia poate apărea, după cum sa observat, dar un aport ridicat de folat poate compensa o deficiență a vitaminei B12 și poate preveni anemia. În timp ce folatul poate preveni anemia datorată deficitului de B12, acesta nu poate preveni și demența, numai B12 însuși poate face acest lucru.

De ce apare deficiența de B12? Ce să mâncăm? În ce alimente regăsim vitamina B12?

Vitamina B12 se găsește în alimentele de origine animală (și în cerealele fortificate).
– Peşte. Anumite tipuri de pește și fructele de mare sunt deosebit de bogate în vitamina B12. Macrou, somon afumat, hering, ton, sardine și păstrăv sunt alegeri excelente.
– Carne. Proteina animală, în special carnea de vită, este o sursă importantă de vitamina B12. Dar asigurați-vă că optați pentru bucăți mai slabe de carne, astfel încât să nu fiți afectați de probleme legate de colesterol ridicat și trigliceride mari. Bucata de carne din farfurie trebuie să aibă dimensiunea unui pachet de cărți de joc, nu mai mare. Frecvența cu care este recomandat să mâncăm carne: de două trei ori pe săptămână. Știați că curcanul are aproape 50 mg de vitamină B12 în fiecare porție? Alegeți așadar piept de curcan sau pulpă de câte ori aveți ocazia.
– Lactate. Lactatele au o concentrație optimă de proteine dar și o concentrație ridicată de vitamina B12.
– Afine roșii. Aceste fructe sunt o alegere excelentă dacă aveți nevoie de vitamina B12. Afinele roșii (Cranberries) vă ajută să absorbiți eficient B12 din alte alimente și suplimente. Fructele proaspete sau sucul de afine roșii pot fi găsite astăzi în magazine naturiste.

Sportivii care sunt vegetarieni sau vegani pot folosi acest supliment cu vitamina B12. Este o vitamină absolut necesară pentru energie și vitalitate. Vitamina B12 poate fi administrată și sub formă de suc, nu doar capsule. B 12 + Proteine Tratament de 11 zile in suc de fructe fără zahar adăugat. Vitamina B12 în doză mare combinată atent cu surse importante de proteine, cu glutamina. Tratamentul este disponibil cu livrare rapidă în site www.proDietaBio.ro

Dacă nu doriți să mâncați alimente bogate în vitamina B12, puteți obține doza zilnică din suplimente, injecții sau picături. Dacă alegeți suplimente, asigurați-vă că puteți lua zilnic. Dacă doriți o opțiune de absorbție rapidă, puteți alege vitamina B12 pastile masticabile sau sublinguale, care vor fi absorbite rapid în sânge.
Este un lucru bine știut că veganii (persoanele vegetariene, cele care țin post perioade prelungite sau pur și simplu nu mănâncă produse de origine animală) sunt vulnerabili la deficiența de vitamina B12. Dar cea mai importantă cauză a deficienței are de a face cu modul unic în care este absorbit B12. Pentru a intra în sânge, B12 trebuie escortat de o proteină numită factor intrinsec, produs de celulele stomacului. Multe tulburări ale stomacului, cum ar fi gastrita, deosebit de frecventă după vârsta de 50 de ani, pot interfera cu producerea de factor intrinsec. Această afecțiune se numește anemie pernicioasă. Medicamentele care afectează stomacul – cum ar fi aspirina, medicamente pentru diabet, antiacidele și inhibitorii pompei de protoni – pot, de asemenea, să interfereze cu producția de factori intrinseci și să ducă la deficiență de B12.

Vitaminele B12, B9 și multe altele sunt disponibile în site proDietaPlant.ro
Vitaminele B12, B9 și multe altele sunt disponibile în site proDietaPlant.ro

Există așadar o varietate de cauze ale deficienței de vitamina B12 dar suplimentarea orală este suficientă pentru a rezolva problema. Cereți sfatul medicului. Personalul medical este, desigur, avizat în depistarea cauzei deficienței de B12.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *