Ce este uleiul de krill?

Auzim tot mai des despre beneficiile aduse de uleiul de krill și ne întrebăm ce este acesta? Krill nu este tocmai un cuvânt pe care să ni-l amintim din manualele școlare. Krill (Euphausia superba) este denumirea unor crustacee oceanice care seamănă puțin cu creveții dar sunt mai mici.

Ce este uleiul de krill? Din micile crustacee din ocean în capsulele din magazinele de suplimente naturale.

Ce este uleiul de krill? De la micile crustacee din ocean, direct în capsulele din magazinele de suplimente naturale.

Krill trăiește în apele reci ale oceanului și constituie, în principal, o sursă de hrană pentru alte viețuitoare ale oceanului, de exemplu balene, foci, pinguini, calamari și pești. Krill este prezent în oceanele din preajma Antarcticii, Canadei și Japoniei.

Cercetările moderne au arătat faptul că uleiul de krill este de până la 40 de ori mai eficient în scăderea trigliceridelor și a colesterolului decât uleiul de pește. Sănătatea inimii depinde de nivelul optim de colesterol și trigliceride și de aceea, uleiul de krill este recomandat și pentru tratamentul natural sau prevenirea bolilor cardiovasculare. 

Spre deosebire de uleiul de pește, acizii grași Omega 3 din uleiul de krill sunt absorbiți și transportați la celulele corpului sub formă de fosfolipide. Acizii grași Omega 3, în combinație cu dieta și mișcarea, ajută la scăderea producției de lipoproteine cu densitatea joasă (LDL), colesterolul „rău”, și de trigliceride și poate crește nivelul de lipoproteine cu densitate ridicată (HDL), colesterolul „bun”. Nivelurile ridicate de colesterol și trigliceride pot duce la boala arterială coronariană, boli de inimă și accident vascular cerebral.

Devine tot mai populară utilizarea uleiului de krill pentru scăderea numărului de lipide din sânge. Uleiul de krill conține: Acizii grași polinesaturați Omega 3 AEP (acid eicosapentaenoic) și ADH (acid docosahexaenoic).

Uleiul de krill mai conține: Acizi grași derivați din fosfolipide (PLFA), care pot îmbunătăți absorbția, și lecitină marină. De asemenea, conține un carotenoid antioxidant numit astaxantină. Antioxidanții inhibă oxidarea și pot neutraliza efectul oxidant al radicalilor liberi și al altor substanțe din țesuturile organismului care pot cauza boli.

Acizii grași Omega 3 sunt recomandați pentru diminuarea nivelului de trigliceride. De asemenea, uleiul de krill a fost utilizat pentru tratarea hipertensiunii arteriale, accidentului vascular cerebral, cancerului, osteoartritei, depresiei și sindromului premenstrual (SPM).

Astfel, având în vedere rezultatele cercetărilor, putem elabora o listă cu cele mai mari beneficii ale uleiului de krill, atunci când este utilizat ca supliment nutrițional:

Biodisponibilitatea uleiului de krill

În primul rând, compoziția uleiului de krill este cumva diferită de cea a uleiului de pește. Acizii grași omega-3 din uleiul de krill se atașează de fosfolipide, spre deosebire de trigliceride, ceea ce înseamnă că aceștia facilitează absorbția omega-3. Prin urmare, este nevoie de o doză mai mică de ulei de krill pentru a avea parte de aceleași beneficii oferite de o doză mai mare de ulei de pește standard.

Sănătate cardiovasculară îmbunătățită

Omega-3 din uleiul de krill a fost mult timp asociat cu îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, inclusiv cu reducerea colesterolului LDL (rău), scăderea nivelului de trigliceride și creșterea nivelului de colesterol HDL (bun). Efectul anticoagulant al omega-3 este benefic și în prevenirea formării cheagurilor de sânge care pot cauza accident vascular cerebral și infarct.

Gust tolerabil

Uleiurile de pește sunt adesea renumite pentru gustul neplăcut pe care îl lasă în urmă. Pe de altă parte, tabletele mult mai mici în care se află uleiul de krill sunt mai ușor de înghițit și nu lasă niciun fel de gust în urma lor.

Bun antiinflamator

Studiile extinse au demonstrat cât de eficient poate fi uleiul de krill în reducerea și prevenirea inflamației. Oamenii de știință sugerează că omega-3 este transformat de organism în eicosanoizi, hormoni puternici care au scopuri importante în corp, inclusiv eliberarea de prostaglandine antiinflamatoare.

Stabilitate

Uleiul de krill conține astaxantină, un antioxidant puternic care menține stabilitatea compusului și previne alterarea în stomac. Și, desigur, beneficiile antioxidanților pentru organismul uman sunt la fel de bine documentați.
Nutritionistul Daniel Marzullo explică: „Acest antioxidant puternic (astaxantină) susține sănătatea sistemului imunitar, îmbunătățește colesterolul „bun”, menține sănătatea ochilor, scade inflamația și poate crește chiar și performanța fizică, rezistența și poate scurta perioada de recuperare fizică! Totuși, doza zilnică recomandată de astaxantină poate fi dificil de consumat din moment ce aceasta se găsește doar în anumite produse marine, cum ar fi somonul, scoicile, creveții, homarul și, desigur, krillul. Așadar, recomand să suplimentați dieta cu ulei de krill pentru a oferi corpului cantitatea necesară de omega-3 și astaxantină.”

Dezvoltare neurologică la copiii mici

Adesea medicii de familie le recomandă femeilor însărcinate să crească aportul de omega-3 pentru ca fătul să beneficieze de o dezvoltare neurologică optimă. Creierul, sistemul nervos central și ochii fătului și nou-născutului deopotrivă se bazează în principal pe acizii grași omega-3 pentru o dezvoltare puternică.

Puritate

Deși multe uleiuri de pește conțin niveluri detectabile de toxine precum mercurul, uleiul de krill nu face acest lucru. Asta datorită poziției krillului în lanțul trofic marin, deoarece aceste mici creaturi se hrănesc numai cu fitoplancton care nu conține mercur. De fapt, omega-3 obținut din krill este considerat a fi cel mai pur din lume.

Reducerea simptomelor SPM

Proprietățile antiinflamatorii ale acizilor grași omega-3 au fost corelate și cu reducerea simptomelor fizice neplăcute ale Sindromului PreMenstrual . Oamenii de știință nu sunt complet siguri de cum și de ce omega-3 are un astfel de efect asupra simptomelor SPM, deși există o ipoteză conform căreia răspunsul se află în reglarea și echilibrarea hormonilor.

Sustenabilitate

Cântărind 500 milioane de tone, cantitatea de krilli micuți din lume reprezintă cea mai mare cantitate de biomasă de pe planetă. În fiecare an, mai puțin de un procent din cantitatea totală de krill din lume este luată și utilizată pentru extracția de ulei și în scopuri de cercetare, de unde rezultă că există o nemaiîntâlnită sursă abundentă și sustenabilă de omega-3.

Digestie îmbunătățită

În final, câteva studii au făcut legătura dintre AEP și ADH și efectele antidepresive și de îmbunătățire a stării de spirit. Din nou, este vorba despre o ipoteză potrivit căreia omega-3 duce la o creștere a nivelului de hormon corticotropină, care alături de o creștere a nivelurilor de dopamină și serotonină, poate avea un efect important asupra stării de spirit și poate combate chiar și depresia.
Uleiul de krill poate îmbunătăți sănătatea stomacului. Cercetările recente realizate pe animale sugerează că omega-3 poate ajuta în tratamentul împotriva H. Pylori, prin reducerea inflamației gastrice.

Lista beneficiilor enumerate mai sus este departe de a fi exhaustivă. Ar trebui pur și simplu interpretată ca o introducere a beneficiilor incredibile și, se pare, nesfârșite ale uleiului de krill. Omega 3 rămâne cel mai studiat compus marin din lume, cu sute de mii de studii care nu aduc decât descoperiri extrem de liniștitoare în privința sa.

Ce păreri aveți despre uleiul de krill? Ați folosit? Așteptăm comentariile mai jos (Atenție, comentariile sunt moderate de editorii site-ului și nu se acceptă texte tip reclame). Mulțumim!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.