Ce este Moringa?

Moringa

Moringa

Originară din Asia și Africa, Moringa oleifera aparține familiei Moringacea. Este cunoscută sub multe denumiri, precum copacul-hrean, copacul-copan și copacul kelor. Toate părțile componente ale plantei Moringa – rășină, fructe, frunze, scoarță, rădăcină, semințe și ulei de semințe – au fost utilizate în tratarea diferitelor boli, inclusiv a celor cardiovasculare, a tulburărilor și inflamațiilor gastrointestinale, după cum reiese dintr-un articol din 2007 publicat în revista „Phytotherapy Research”.

Această plantă, moringa, ce poate fi considerată un aliment complet, conține cantități mari de proteine, toți cei opt aminoacizi esențiali, o gamă largă de vitamine și minerale și o mulțime de fitonutrienți și alți antioxidanți puternici în combaterea bolilor. Ce înseamnă aminoacizi esențiali? Adică nu pot fi produși de organismul uman și trebuie să ne preocupăm să avem o alimentație echilibrată și diversificată din care să îi luăm.
Când sunt uscate, frunzele de Moringa au proprietăți antioxidante care pot fi de ajutor în lupta cu bolile cardiovasculare și Alzheimer. Frunzele conțin peste 40 de tipuri de antioxidanți, inclusiv carotenoizi, zinc, seleniu, crom, vitaminele B, C, D, A și K. De asemenea, frunzele de Moringa conțin 36 de compuși antiinflamatori, printre care calciu, cupru, clorofilă, omega-3, omega-6, omega-9 și sulf, care sunt prezenți în mod natural în compoziția plantei. •

Ce plantă are mai multă vitamina C decât portocalele? Dar mai mult calciu decât laptele? Și mai multă vitamina A decât morcovii? Mai mult fier decât spanacul?

Potrivit unui studiu referitor la planta Moringa publicat în 2011, în „National Journal of Maxillofacial Surgery” (Revista Națională de Chirurgie Maxilo-facială), printr-o comparație la gram, frunza de Moringa conține de șapte ori mai multă vitamina C decât portocalele, mai mult calciu decât laptele, mai mult potasiu decât bananele și mai multă vitamina A decât morcovii. Are mai mult fier decât spanacul; o lingură de frunze de Moringa furnizează 23% din doza zilnică recomandată de fier pentru un copil mic. De asemenea, este o sursă de alte minerale esențiale, de vitamine din complexul B, vitamina D și vitamina K. Datorită potențialului nutrițional, frunzele de Moringa sunt consumate și sub formă de capsule ori pudră, constituind un supliment la o dietă sănătoasă. Deoarece este și o sursă de proteine și de grăsimi esențiale, se consideră că Moringa este un supliment care ar putea veni în ajutorul oamenilor subnutriți.

Protecție împotriva microorganismelor dăunătoare

Extractele din frunzele și semințele plantei Moringa oleifera conțin compuși cu proprietăți antibacteriene. Conform unui studiu publicat în iunie 2010, în „Bayero Journal of Pure and Applied Sciences”, extractul din frunze de Moringa inhibă dezvoltarea microorganismelor generatoare de toxiinfecții alimentare, precum Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Enterobacter aerogenes și Escherichia coli. Extractul de semințe de Moringa oleifera este eficient împotriva E.coli și Salmonella typhimurium. De asemenea, extractul de semințe previne și dezvoltarea speciilor de fungi, speciile Mucor și Rhizopus.

Cum tratăm natural problemele cu tensiunea arterială și colesterolul?

Plantele Moringa oleifera pot ajuta la menținerea unui nivel scăzut al tensiunii arteriale și colesterolului. Potrivit unui articol din 2007 publicat în „Phytotherapy Research”, s-a demonstrat că extractul de frunze de Moringa are un efect de stabilizare asupra tensiunii arteriale.

Frunzele plantei Moringa conțin substanțe precum glicozidele tiocarbamate, glicozidele nitril și din ulei de muștar, care ajută la scăderea tensiunii arteriale.

Același studiu arată că beta-sitosterolul, un fitonutrient bioactiv ce se găsește în frunzele plantei Moringa, poate fi de folos în menținerea unui nivel sănătos de colesterol.

Mai mult decât atât, s-a descoperit că fructul de Moringa reduce lipoproteinele cu densitate mică, trigliceridele și colesterolul în cazul în care există valori mari anormale ale nivelului de colesterol.

Moringa protejează ficatul

Alimentația sănătoasă ajută ficatul să-și îndeplinească cu succes toate funcțiile. Pe de altă parte, o dietă bogată în grăsimi și alimente procesate industrial cu adaosuri poate determina dezvoltarea grăsimilor în țesutul ficatului, conducând la multiple probleme de sănătate. Plantele Moringa pot ajuta la anularea efectelor negative ale alimentelor nesănătoase care au cauzat deteriorarea ficatului. În cadrul unui studiu publicat în iunie 2012 în „Indian Journal of Experimental Biology” s-a descoperit că extractul de frunze de Moringa oleifera a protejat ficatul unor cobai cărora li se administra o dietă bogată în grăsimi. Mai mult decât atât, s-a demonstrat că extractul din florile plantei Moringa oleifera este activ în privința protejării ficatului, după cum menționează un studiu din 2007 publicat în „Phytotherapy Research”. Cercetătorii sunt de părere că prezența quercetinei în planta moringa (un flavonoid), poate sta în spatele acestor efecte benefice.

Moringa ajută persoanele cu astm bronșic

Un studiu publicat în ianuarie 2008, în „Indian Journal of Pharmacology” a investigat efectele miezului semințelor de Moringa oleifera asupra astmului bronșic, o boală cronică ce constă în inflamarea căilor respiratorii. În cadrul unui studiu, 20 de pacienți cu astm bronșic au fost tratați timp de trei săptămâni cu 3 g de pudră de miez de semințe. Rezultatul a indicat o îmbunătățire semnificativă a simptomelor astmului și o diminuare remarcabilă a numărului de atacuri de astm. Nu au fost observate efecte secundare. Aceasta i-a determinat pe cercetători să concluzioneze că plantele Moringa sunt utile în tratarea astmului bronșic.

Știați că… Moringa Oleifera are de 25 ori mai mult Fier decât Spanacul?

Fierul este esențial și poate cel mai important nutrient din viața noastră de zi cu zi. Aceasta pentru că fierul este necesar creării hemoglobinei care poartă oxigenul în corpul uman. Persoanele care suferă de oboseală, stare de slăbiciune a organismului și dureri de cap cel mai probabil suferă de deficiență de fier (anemie) sau de o formă ușoară a acesteia. Fierul trebuie asimilat din surse alimentare naturale și nu dintr-un supliment de fier. Acesta este vital pentru sănătatea mușchilor. Fără fier, mușchii își pierd tonusul, elasticitatea și puterea. Deoarece creierul folosește 20% din oxigenul din organism, fierul este direct legat de sănătatea și buna funcționare a creierului. Concentrarea și performanțele mintale pot fi îmbunătățite prin consumul unor cantități suficiente de fier. Acesta are o importanță deosebită pentru femei din cauza pierderii de sânge în timpul ciclurilor menstruale.

Moringa conține în mod natural calciu, cupru și vitamina C care facilitează absorbția fierului, crescându-i eficiența.

Moringa oleifera conține de 8 ori mai mult magneziu decât varza Kale

Experții afirmă că majoritatea americanilor nu consumă în dietele lor suficient magneziu. Dacă suferiți de oboseală cronică, crampe musculare sau insomnie, cauza ar putea fi deficiența de magneziu. Acesta este esențial pentru viață și sănătate.

Magneziul ajută organismul să fie echilibrat, lipsit de boli și rezistent la stres. Cea mai bună sursă de magneziu sunt zarzavaturile cu frunze de culoare verde închis. O singură porție de Moringa (1/2 ceașcă de frunze proaspete sau 1 linguriță de pudră de Moringa) furnizează 61% din necesarul de magneziu!

Moringa oleifera conține de 10 ori mai multă vitamina A decât morcovii

Cu ajutorul vitaminei A, nu doar că vă îmbunătățiți vederea și să vă mențineți sănătatea ochilor, dar reușiți să preveniți apariția ridurilor și a acneei! Vitamina A provenită din plante precum Moringa sau morcovi, beta-caroten, reprezintă tipul perfect de vitamina A pe care o preferă organismul întrucât este mai ușor de transformat în retinol.

O porție de Moringa oleifera (o jumătate de ceașcă de frunze proaspete sau o linguriță de pudră de Moringa) furnizează 1,6 mg vitamina A, ceea ce înseamnă peste 100% din doza zilnică recomandată de vitamina A!  →

Se spune că celebrul Fidel Castro (recunoscut deja pentru longevitatea lui) și-a recăpătat la un moment dat sănătatea cu ajutorul unei cure intensive cu pudră de moringa.

Cum se poate utiliza pudra de moringa: poate fi adăugată în orice doriți, inclusiv shake-uri, smoothie, simplu în lapte, în cerealele de dimineață sau suc. Doza zilnică: până la 4 lingurițe pe zi.





Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Ce este Moringa?”

  1. 1
    Moringa - planta miraculoasa care poate inlocui carnea! | Life Care Blog spune:

    […] in tratarea astmului bronsic. In urma unui studiu realizat in 2008, s-a ajuns la concluzia ca moringa imbunatateste semnificativ simptomele astmului si diminueaza […]

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.