Ce este Monoglutamatul de Sodiu?

Monoglutamatul de sodiu (sau MSG ori E621) este folosit în industria alimentară pentru a amplifica savoarea mâncării. Mai poate fi întâlnit sub denumirile: glutamat de sodiu, natrium glutaminat, E621 (conform regulamentelor europene), monosodium glutamate. Este fabricat din melasă prin fermentație, glutamatul monosodic fiind sarea de sodiu a acidului glutamic.

Monoglutamat de sodiu MSG

Care sunt alimentele cu MSG?

Mergeți la raionul de mezeluri din orice supermarket și citiți, vă rugăm, etichetele. Cârnați? Au monoglutamat de sodiu. Salam? Monoglutamat de sodiu plus nitriți. Crenvuști? Același monoglutamat, nutriți dar și multe alte ingrediente departe de naturalețea hranei tradiționale.

În ce alimente găsim MSG? În conserve, mâncare tip fast-food, supe concentrate, semipreparate, sosuri, condimente, mezeluri, înghețată, dulciuri, etc. Rolul monoglutamatului este acela de a da creierului iluzia că acel aliment este foarte gustos. Este de fapt o păcăleală. Avem impresia că mâncarea are un gust excelent.

Produse mediocre calitativ vor avea datorită glutamatului un gust delicios, ”de vârf”.

Copiii, spre exemplu, ajung să se obișnuiască cu gustul exagerat al dulciurilor din comerț extrem de aromate și cu culori stridente, așa încât mâncarea autentică de casă nu le mai trezește interesul. Aceștia – ca și adulții – ar trebui să consume numai alimente bio (organice) sau făcute în casă căci doar acestea au gustul adevărat, autentic. Ambalajele impresionante, gustul intens și prețul foarte mic al alimentelor cu monoglutamat ne conving să cumpărăm fără să mai punem în cumpănă alte lucruri (produsele aditivate și cu MSG sunt mult mai ieftine decât cele bio naturale pentru că materia primă este de fapt de proastă calitate).

Acest “potențiator de aromă” este o substanță care “păcălește” creierul că mâncarea ingerată are un gust extraordinar de bun. Acționează asemănător unui drog, alterând neurotransmițătorii și inducând o falsă satisfacție. Faceți comparația între o înghețată de casă (câte gospodine mai fac ca pe vremuri înghețata cu ou de găină de țară) și una din comerț. Ori diferența între kaiserul sau salamul ieftin și cele bio, naturale,de cea mai bună calitate, fără alte ingrediente decât carne și eventual sare. S-ar putea să vă placă mai mult cele mai ieftine cu monoglutamat. Dacă da, înseamnă că ați pierdut deja bătălia cu acest așa-zis drog alimentar și sunteți cumva sclavul industriei alimentare aditivate.

Monoglutamatul se poate regăsi în orice produs, de la alimente congelate la sosuri, conserve de ton sau legume. Potrivit CNN, unii oameni resimt efecte secundare datorate consumului ridicat de MSG. Acest efect este denumit ”Sindromul Restaurantului Chinezesc” datorită faptului că MSG se regăsește în mod obișnuit în mâncărurile acestui tip de restaurant. Simptomele includ de obicei stare de moleșeală, înroșirea feței, palpitații ale inimii sau amorțeala resimțită la nivelul cefei, potrivit spuselor Dr. Andrew Weil, fondatorul Centrului de Medicina Integrativă din Arizona. De asemenea, dacă vrei să reduci sodiul din regimul tău alimentar, CNN recomandă evitarea consumului de monoglutamat de sodiu și de bicarbonat de sodiu deoarece ambele sunt surse semnificative de sodiu.

Monglutamatul (MSG) afectează sănătatea dar și intelgența…

MSG este de asemenea considerat o excitotoxină. Excitotoxinele sunt substanțe asemenea amino acizilor, care reacționează cu receptorii din creier, cauzând excitarea acestora până la deteriorare. Excitotoxinele ca MSG pot cauza probleme de dezvoltare mentală (mai ales la copiii cu varsta mai mică de 3 ani), atacuri cerebrale, astm, dureri intense la nivelul corpului, dureri de cap și migrene, atacuri de panică, insomnie, acnee, cancer, Alzheimer și alte probleme de sănătate.

Monoglutamatul de sodiu poate deregla metabolismul. Cunoscut ca potențiator de gust, MSG este folosit pentru a supra-stimula (sau pentru a otrăvi, după cum spun unii) receptorii de glutamină din creier, pentru a simți un gust mai intens de sărat și dulce. Dezavantajul este acela de a ne face să dorim să mâncăm mai mult și de a cauza, implicit, o creștere a nivelului de insulină. Pe scurt, ajungem să ne îngrășăm.

Dacă este ceva pentru care MSG poate fi condamnat în mod cert, este faptul că mâncărurile nesănătoase (cele din fast food-uri, restaurante sau mezelurile și dulciurile din magazine) ajung să aibă un gust minunat, când de fapt ele nu sunt de cele mai multe ori decât alimente de cea mai proastă calitate. Nu numai că nu aduc nici un fel de beneficii nutriționale pentru organism, dar corpul se va chinui să elimine chimicalele prin procese de detoxifiere care nu întotdeauna funcționează. De-a lungul evoluției sale, corpul uman nu s-a mai întâlnit cu astfel de chimicale (sunt în alimentația modernă de relativ puțin timp) și nu știe să le proceseze.

Este monoglutamatul de sodiu dăunător sănătății?

Migrene și dureri de cap

În general, dacă suferiți de migrene sau dureri de cap, este posibil ca orice substanță sau aditiv din alimente să fie de vină pentru declanșarea unui astfel de episod. Este recomandat să evitați MSG și alți aditivi, cel puțin temporar, pentru a putea depista cauza problemei. Cercetătorii au inițiat un studiu pentru a determina posibilitatea ca MSG să fie o cauză a durerilor de cap. Cercetarea a implicat 14 participanți cărora li s-au dat sucuri fără zahăr dar cu conținut fie de MSG, fie cu o substanță inactivă (placebo). Potrivit unui raport publicat în Ianuarie 2010 în revista ”Cephalalgia”, cercetătorii studiului au descoperit că MSG a dus la creșterea numărului de cefalee.

Simptome de Fibromialgie

Fibromialgia este o afecțiune ce cauzează dureri la nivelul întregului corp. Este recomandată evitarea consumului de MSG persoanelor care suferă de fibromialgie. Cercetătorii au realizat un studiu concentrat pe pacienți cu fibromialgie care sufereau, de asemenea, de sindromul colonului iritabil. Pacienții au fost supuși unei diete fără MSG. Excluderea MSG din alimentație a dus la îmbunătățirea stării acestora și la reducerea simptomelor de fibromialgie. Ca o provocare, MSG a fost, mai apoi, re-introdus în alimentația pacienților, ceea ce a dus la revenirea simptomelor fibromialgiei, dar de data aceasta mai severe. Studiul a fost publicat în ediția din Noiembrie 2012 a revistei ” Reumatologie Clinică și Experimentală”.

Verificarea etichetelor și atenția deosebită la calitatea ingredientelor ar trebui să fie o obișnuință pentru noi toți.

Alimentele ambalate și procesate (chipsuri de cartofi, preparate congelate, mezeluri, sosuri, snacks-uri sărate și orice alte produse ambalate) pot conține MSG.

Cititi etichetele pentru monoglutamat de sodiu

Cititi etichetele pentru monoglutamat de sodiu

Pentru că este conținut de atât de multe produse, este aproape imposibil de realizat o listă care să le cuprindă pe toate, dar păstrează-le în memorie pe cele cunoscute data viitoare când mergi la cumpărături. Nu lăsa garda jos și citește etichetele cu atenție ca să poți depista ingredientele suspecte. Ingredientele care conțin MSG pot fi trecute ca proteine hidrolizate, drojdie autolizată, acid glutamic și extract de drojdie. Alimentele ambalate fermentate (cum ar fi sosul de soia) se numără de asemenea printre ”suspecți”.

Restaurante și Fast-food-uri

Înainte de a mușca din hamburger-ul sau puiul prăjit din fast-food, reține că aceste preparate conțin cele mai probabil monoglutamat de sodiu și că de fapt n-au nici un gust realmente bun, ci îți păcălesc mintea pe banii tăi! Fast-food-urile folosesc în general MSG pentru a intensifica savoarea din orice preparat, de la puiul prăjit, până la condimentele pentru cartofii prăjiți. Chiar și restaurantele tradiționale pot avea adaosuri de MSG în mâncare pentru un plus de gust. Unele restaurante menționează în meniu faptul că nu folosesc MSG.

Alți posibili ”suspecți”, unii chiar naturali!

Unele mâncăruri conțin doar glutamat (obținut prin divizarea proteinei) care se poate combina cu sodiul pentru a crea MSG. Dacă ai o sensibilitate crescută în ceea ce le privește, este bine să eviți alimentele în care MSG este conținut în mod natural. Printre aceste alimente naturale se numără cartofii, mazărea, roșiile și sucul de roșii, ciupercile, strugurii, sucul de struguri sau alte sucuri de fructe, precum și anumite tipuri de brânză (Parmezan și Roquefort). Analizează-ți toleranța la aceste produse – nu trebuie să renunți la alimente sănătoase precum ciupercile, strugurii sau roșiile decât dacă este absolut necesar.

Cauzează aditivul alimentar MSG creșteri în greutate?

Monoglutamatul de sodiu este folosit ca potențiator de aromă. În plus, MSG are o aromă unică. MSG conține sodiu si glutamat. Îngrășarea este posibilă și în cazul consumului unor cantități mari de preparate sau alimente care conțin acest aditiv. Având în vedere faptul că MSG oferă mâncării un gust mai bun suntem tentați să mâncăm mai mult și mai des ceea ce conduce la îngrășare!
MSG este un potențiator de aromă care se regăsește în mâncarea chinezească, în alimentele conservate și cele procesate. În Statele Unite, Administrația Alimentelor și a Medicamentelor a impus ca MSG să fie trecut pe etichetele produselor pentru că unele persoane au o sensibilitate la acest aditiv. MSG conține sodiu și ar putea cauza retenții de apă și, implicit, creșteri în greutate. În plus, alimentele intens procesate care conțin MSG pot fi sărace în nutrienți și bogate în grăsimi și calorii, ducând la creșterea în greutate.
Persoanele care s-au implicat în studiu și aveau la începutul acestuia o greutate optimă, s-au dovedit a fi predispuși la obezitate la sfârșitul studiului, după ce au consumat zilnic timp de 5 ani aproximativ 5 grame de MSG pe zi. Monoglutamatul de sodiu a crescut riscul de creștere în greutate, indiferent de consumul de calorii. Cercetătorii bănuiesc că MSG interferează cumva cu capacitatea hormonală de reglare a apetitului. Cercetările au scos la iveală multe aspecte negative privind MSG și creșterile în greutate dar, cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări pentru ca toate aceste informații să fie confirmate și pentru a fi înțelese cu exactitate efectele și influența monoglutamatului de sodiu asupra organismului.

Vă rugăm să postați comentarii. Ce părere aveți despre monoglutamat și potențiatorii de arome? Puteți lăsa comentarii decente prin care să ne împărtășiți opiniile și experiențele dumneavoastră!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.