Ce este guma de guar?

Guma de guar este des folosită în produsele fără gluten, înghețată, sosuri bio. Guma de guar reprezintă un tip de polizaharide ce provin din semințele plantei leguminoase Cyamopsis tetragonolobus. Se poate găsi sub formă de capsule, făină, pudră și granule. Guma de guar este considerată a fi o fibră solubilă ce poate ajuta în îmbunătățirea modului în care organismul digeră și absoarbe nutrienții din alimente. Guma de guar este adesea folosită pentru a înlocui glutenul din făina fără gluten, pentru a îngroșa mâncărurile și poate fi regăsită în sosuri, înghețată, dressing pentru salată și supe. Guma de guar este un produs sigur atunci când este consumat în cantități mici.

Coacere fără gluten

Brutarii folosesc de obicei guma de guar pentru a înlocui glutenul din grâu în produsele de patiserie fără gluten. Glutenul din grâu este elastic și se extinde atunci când este copt, favorizând menținerea formei torturilor, fursecurilor și a altor produse de patiserie. Guma de guar nu are nevoie de proces termic, fiind excelentă pentru produsele raw. Se folosețte cu succes împreună cu guma xantan, în special în rețete de înghețate cremoase.
Guma guar se încorporează (ca și guma xantan) în lichide reci sau călduțe cu ajutorul blender-ului, la mare viteza. Se folosește în cantități foarte mici.

Guar pastai

Guar pastai

Guma de guar este alcătuită din molecule complexe hidrofile sau iubitoare de apă. Guma se leagă ușor cu apa și de aceea industria alimentară o utilizează adesea ca agent de îngroșare. Guma de guar este considerată a fi o fibră solubilă datorită abilității sale de a absorbi apa, acest lucru cauzând o digestie slabă în cadrul intestinului subțire. Multe gume provin din surse vegetale, inclusiv semințe, extracte de plante și alge. Vreme de mii de ani, fermierii din India și din alte zone au recoltat boabe de guar, sursa gumei de guar, atât pentru consumul uman, cât și pentru furaje pentru vite. Începând cu anii 1950, guma a fost folosită pentru fabricarea alimentelor procesate, ea având rolul de agent de îngroșare ce previne formarea cristalelor de gheață, ceea ce este esențial dacă vă doriți ca înghețata să fie cremoasă.
Industria alimentară folosește gumele în primul rând pentru a fabrica produse mai bune și mai stabile, care să reziste bine la raft. De asemenea, guma de guar este comercializată ca atare, fiind vândută sub formă de pudră în magazinele alimentare cu scopul de a fi utilizată în prepararea produselor de patiserie cu un conținut mic de grăsimi sau fără gluten.

Guma de guar poate funcționa ca liant în procesul de coacere fără gluten. Natura hidrofilică a gumei de guar o face un agent de îngroșare foarte bun, iar bucătarii o folosesc de obicei ca umplutură în deserturi, produse de patiserie, sosuri, supe și dressing-uri pentru salate. Deoarece tractul intestinal nu o absoarbe complet, guma de guar furnizează una sau două calorii per gram, în loc de patru calorii per gram, așadar o puteți găsi ca aditiv în produse alimentare cu un conținut scăzut de grăsimi.

Utilă în cure de Slăbire

Capacitatea unică de legare a apei o face un aditiv ideal pentru dietă atunci când se dorește eliminarea kilogramelor în plus. „Handbook of Dietary Fiber” menționează că fibrele din guma de guar pot ajuta la creșterea vâscozității conținutului stomacal, rezultând astfel o prelungire a timpului de golire a stomacului. Întârzierea ratei de digestie și prelungirea timpului de golire a stomacului pot ajuta la instalarea unei stări de sațietate mai îndelungate, de aici rezultând un aport de calorii mai scăzut.

Colesterol mai mic

Fibrele solubile, inclusiv guma de guar, pot scădea colesterolul din sânge reducând absorbția de acestuia din intestinul subțire. Folosind guma de guar ca supliment în dietă, puteți să diminuați colesterolul din sânge cu 10 până la 15 procente, potrivit unui raport al unor studii clinice publicat în iunie, 1990, în „Drugs”. Un studiu publicat în iunie 1984, în „The American Journal of Clinical Nutrition” a raportat o diminuare cu 12% a colesterolului LDL la bărbații cărora li s-au administrat 15 g de gumă de guar pe zi, timp de 6 săptămâni.

Guma de guar poate ajuta la încetinirea procesului de descompunere și absorbție a nutrienților din alimente. În „Handbook of Dietary Fiber”, Sungsoo Cho și Mark L. Dreher declară că acest lucru poate duce la o descompunere mai lentă a carbohidraților sau zaharurilor, rezultând o glicemie mai mică după masă. Acest fapt le poate fi de folos diabeticilor pentru un mai bun control asupra nivelului de zahăr din sânge.

Guma de guar încetinește rata de digestie a amidonului, precum și absorbția glucozei de după masă. În cazul pacienților ce suferă de diabet de tip 2 care au fost tratați cu 5 g de gumă de guar, de trei ori pe zi, timp de trei luni, glicemia a scăzut cu până la 17 procente, potrivit „Diabetic Medicine”, din martie-aprilie, 1990. O rată mai scăzută a absorbției de glucoză atunci când guma de guar este integrată într-o masă atenuează scăderea tensiunii arteriale, frecvent întâlnită la subiecții mai în vârstă imediat după o masă, fapt ce poate ajuta în prevenirea stărilor de leșin, conform „The Journals of Gerontology” din iulie, 2005.

Potrivit cărții „Foods: Experimental Perspectives”, guma de guar poate înlocui până la 10% din făina din majoritatea produselor de patiserie, deși cantitățile variază în funcție de produs. Ea poate înlocui 10,35% din făina pentru biscuiți, 5,5% din făina pentru torturi și 3% din cea pentru pâine. De asemenea, guma de guar poate înlocui făina folosită ca agent de îngroșare. Amestecați guma de guar cu un lichid înainte de a o adăuga peste celelalte ingrediente. Proporția ar trebui să fie de o linguriță și jumătate de gumă de guar la o lingură de făină de grâu.

Guma de guar este un ingredient alimentar funcțional care poate fi prezent în alimentele ambalate. Totuși, guma de guar nu este de fel un ingredient de gătit obișnuit și puteți culege multe beneficii pentru sănătate provenite din fibrele solubile, incluzând în dietă alimente precum ovăzul și orzul. Majoritatea fructelor și legumelor proaspete adaugă și ele fibre solubile dietei dumneavoastră sub forma unor compuși numiți pectine. Ca în cazul gumei de guar, pectinele au proprietatea de a îngroșa conținutul stomacului și a intestinului subțire și fermentează în intestinul gros, contribuind la ținerea sub control a colesterolului și a glucozei din sânge, precum și la sănătatea colonului.
Totuși, în cantitățile mici pe care le regăsim în mâncare, guma de guar este mai mult sănătoasă decât problematică, cu toate că pot avea loc reacții alergice rare. Chiar și așa, pentru majoritatea consumatorilor, guma de guar este un aditiv alimentar natural și sigur.



Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.