Ce este amidonul de porumb?

Amidon de porumb bio

Amidonul de porumb nu are gluten și este un agent de îngroșare natural și eficient, având proprietatea de a se lega foarte bine cu apa. Are circa 340 calorii/100 gr ceea ce înseamnă că nu îngrașă mai mult decât făina de grâu. Potrivit paginii web a Hodgson Mill, o lingură de amidon de porumb are aceeași putere de îngroșare ca două linguri de făină de grâu. Prin urmare, dacă folosim de două ori mai puțin amidon de porumb decât am fi folosit făină înseamnă că reducem și caloriile la jumătate.

Amidonul de porumb reușește să facă un produs mai cremos decât dacă acesta ar fi preparat cu făină.

Pentru a îngroșa un sos fierbinte, mai întâi diluați-l cu apă rece, iar apoi adăugați puțin câte puțin amidonul în lichidul fierbinte, amestecând continuu. Continuați să amestecați sosul la foc mediu până când se îngroașă. Această metodă este eficientă în prepararea sosurilor fără gluten.

Pentru bucătari și brutari există mai mulți agenți de îngroșare pe bază de amidon, inclusiv arorutul, amidonul de cartofi, amidonul de orez, tapioca, amidonul de porumb și făina. Ultimele două sunt cel mai des folosite în America și Europa, ambele fiind agenți de îngroșare versatili. Fiecare are propriile calități și defecte și merită să cunoașteți diferența dintre ele.

Caracteristicile făinii

Făina albă este produsă prin măcinarea tărâțelor și germenilor de grâu din boabele întregi și ruperea endospermului în particule foarte fine. Făina nu este amidon pur, ca în cazul altor agenți de îngroșare. Aceasta înseamnă că trebuie să folosiți mai multă făină pentru a avea același efect de îngroșare pe care l-ați obține utilizând amidon de porumb. Făina începe să îngroașe lichidele de la 52 grade Celsius și continuă până ce temperatura ajunge la 85 grade Celsius. Făina necesită 20 până la 30 de minute pentru a se coace integral, altfel va lăsa un gust caracteristic de făină în sos.

Caracteristicile amidonului de porumb

Amidonul de porumb este un produs rafinat obținut din porumb industrial dur printr-un proces extins ce include sfărâmare, măcinare, cernere și separare prin centrifugă de restul bobului. Ca rezultat în urma acestui efort, amidonul de porumb este un agent de îngroșare pe bază de amidon foarte pur, drept urmare veți avea nevoie de mult mai puțin pentru a îngroșa și a da volum lichidului decât în cazul utilizării făinii. Amidonul de porumb începe să se îngroașe la 62 grade Celsius, însă nu-și arată din plin puterea de îngroșare decât atunci când atinge temperatura de 82 grade Celsius. În timp ce temperatura lichidului crește, amidonul de porumb se va îngroșa foarte repede, demonstrându-și puterea de gelificare într-unul sau două minute.

Utilizarea făinii

Făina este cea mai indicată în îngroșarea sosurilor care necesită un timp mai îndelungat de gătire. Proteinele din făină ajung la suprafața sosului încă de la începutul procesului de gătire, rezultând o spumă gri-albicioasă care poate fi îndepărtată cu o lingură sau spumieră. Făina face ca sosul să devină opac și îi oferă o consistență bogată și pronunțată, potrivită mâncărurilor copioase precum friptura înăbușită sau tocana. Dintre principalii agenți de îngroșare, făina se comportă cel mai bine într-un proces de gătire îndelungat, fiind astfel o alegere firească în cazul rețetelor de mâncăruri înăbușite și preparate la slow cooker. Pentru sosurile rapide, câțiva producători oferă un tip special de făină care se amestecă repede, aceasta fiind parțial prefiartă.

Utilizarea amidonului de porumb

Amidonul de porumb acționează mult mai repede decât făina, oferind aproape instant un sos complet îngroșat atunci când este amestecat în lichide aflate aproape de punctul de fierbere. Sosurile îngroșate cu amidon de porumb rămân limpezi și capătă un luciu atrăgător, ceea ce face amidonul de porumb ideal pentru prăjituri cu fructe și feluri de mâncare preparate în stil asiatic.

Odată ce amidonul de porumb a îngroșat lichidul, ar trebui servit repede deoarece gătindu-l și amestecându-l în continuare va determina transformarea acestuia în gel. Amidonul de porumb nu se comportă bine la congelare și decongelare, așadar e de preferat să folosiți alți agenți de îngroșare pentru mâncarea sau plăcintele pe care aveți de gând să le păstrați la congelator.

Putem da copiilor amidon de porumb?

Alimentele cu amidon de porumb pot fi oferite și copiilor mici, începând de la vârsta de 6 luni. Renumite firme de alimente pentru copii au produse cu porumb, tapioca, orez, tocmai pentru a evita glutenul la începutul diversificării alimentației sugarilor.

Cine se ferește de gluten?

Dieta fără gluten este destinată celor ce suferă de boala celiacă și care trebuie să evite glutenul din cauza alergiei. Drept urmare, dieta fără gluten este restrictivă și trebuie urmată cu grijă pentru a preveni orice reactie în cazul unei expuneri accidentale. În vreme ce alimentele care conțin gluten sunt periculoase, există și cereale permise în dietă. Porumbul, cartofii și orezul sunt alimente ce conțin amidon și care pot fi introduse într-o asemenea dietă fără gluten. Amidonul de porumb, derivat din boabe de porumb, este versatil și sigur pentru a găti și coace fără gluten.

Alergia la gluten

Alergia la gluten este o boală în care indivizii afectați experimentează o reacție imună la proteina gluten atunci când este consumată. National Digestive Diseases Information Clearinghouse arată că această afecțiune, cunoscută sub denumirea de boală celiacă, poate cauza o malabsorbție a nutrienților deoarece reacția imună la gluten presupune declanșarea inflamațiilor, producând daune tractului intestinal subțire, locul în care nurtienții sunt absorbiți de către organism. Pentru a preveni o continuă deteriorare a acestuia și pentru a-i favoriza vindecarea, persoanele ce suferă boala celiacă trebuie să evite alimentele care conțin gluten.

Alimente care conțin gluten

Glutenul îl întâlnim în mod natural în boabele de grâu, secară și orz și este prezent în produsele fabricate din aceste ingrediente, precum făina, pâinea, pastele, covrigii, amidonul modificat, mixuri ambalate pentru sosuri îngroșate cu amidon modificat, sosul de soia, berea, oțetul de malț, produsele de panificație, fursecurile, biscuiții sărați, mixurile pentru umpluturi pentru friptură, unele medicamente care nu necesită prescripție medicală și „imitația” de carne, precum bacon-ul. Ar trebui să evitați aceste mâncăruri și alte alimente care conțin gluten dacă sunteți alergic la el, după cum avertizează Gluten Intolerance Group of North America.

Alimentele fără gluten

În ciuda unei liste aparent mari care precizează alimentele care conțin gluten, vă puteți bucura de o varietate largă de alimente fără gluten, după cum arată Gluten Intolerance Group. Cartofii, orezul, orezul brun și porumbul nu conțin în mod natural gluten. Unele cereale mai puțin cunoscute care nu conțin gluten sunt quinoa, amarantul, meiul și teff-ul. Aceste produse sunt în mod obișnuit măcinate și transformate în făină cu care se produc pâine, paste, blaturi de pizza, fursecuri, batoane, biscuiți sărați și produse de patiserie fără gluten. Deoarece glutenul oferă textură și structură produselor de panificație, majoritatea produselor fără gluten sunt preparate folosind un amestec de mai multe tipuri de făină, în locul unuia singur, pentru a obține textura dorită.

Porumbul

Potrivit Gluten Intolerance Group of North America, porumbul este o cereală care în mod natural nu conține gluten, fiind astfel o alegere sigură pentru o dietă fără gluten. Pagina web a The World’s Healthiest Foods arată că porumbul este o sursă de tiamină, acid folic, fibre dietetice, vitamina C, fosfor și mangan. Porumbul este o plantă originară din America ce a fost cultivată pentru a fi consumată în stare proaspătă, direct de pe știulete, tăiată și congelată, uscată, procesată și transformată în tot felul de sortimente de produse diferite, inclusiv făină și sirop.



Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.