Alac

AlacDespre alac trebuie sa stim ca este o alternativa viabila pentru orez si grau. Orezul nu are chiar atat de multe proprietati nutritive pe cate putem gasi in alac. Alacul este denumit si graul cu bob imbracat (lat. Triticum speltae). Alacul este o cereala paioasa din familia gramineelor (graului) dar cu mai putin gluten. Alacul este un aliment usor de digerat si foarte bogat de fibre, ceea ce il recomanda pentru dieta sanatoasa, pentru imbunatatirea circulatiei sangelui si reducerea colesterolului. Are o aroma asemanatoare cu a nucilor si este o cereala foarte hranitoare. Continutul sau de acizi grasi esentiali are un efect benefic asupra sistemului nervos.

Stiati ca… alacul are mult mai multe proteine, carbohidrati complecsi si vitamine B decat graul? Graul este unul dintre cele mai consumate alimente dar faptul ca este atat de raspandit nu inseamna ca este si cel mai recomandat persoanelor pasionate de nutritie si de o alimentatie sanatoasa. Glutenul continut de graul decorticat face ca painea si produsele de patiserie sa se lege minunat dar din punct de vedere al proprietatilor nutritive painea din faina alba de grau si produsele de patiserie ne servesc mai degraba calorii goale, fara prea multe substante hranitoare.

Alacul a fost folosit mult timp in Europa, fiind cunoscut in Italia ca „Farro” iar in Germania ca „Dinkle”. Alacul este strans inrudit cu graul (T.aestivum) si are multe calitati si similaritati de gust ca acesta; multe persoane care sunt alergice la grau pot consuma alac. Va recomandam si germenii de alac.

prodietabio_alac_expandatAlacul sau graul cu bob imbracat cum i se mai spune este ideal pentru o dieta sanatoasa bazata pe alimente de calitate. Prin continutul de vitamine din complexul B si vitamina E, alacul contribuie la intarirea sistemului imunitar. Alacul contine carbohidrati complecsi care se absorb mai greu si de aceea bolnavii de diabet sau persoanele care tin cura de slabire ori vor sa isi intretina greutatea pot consuma alac si produse din faina de alac cu incredere.

Paine din faina de alacAlacul este o sursa excelenta de vitamine B, riboflavina, niacina, tiamina si o sursa buna de fier, seleniu, mangan, fosfor, cupru si triptofan. Continutul in seleniu al alacului depaseste de 7-8 ori pe cel al altor cereale, ceea ce explica actiunea antioxidanta cu rol in prevenirea bolilor canceroase. In comparatie cu graul, alacul este mai bogat in fibre si proteine. Faina de alac poate fi folosita la prepararea mancarurilor, pentru sosuri, pentru prepararea deserturilor. Mancarea la care vom folosi acest grau va fi mult mai hranitoare, mai sanatoasa si mai gustoasa.

Un studiu din America Heart Journal a descoperit ca femeile suferind de bolile arterelor coronare care au mancat cel putin sase portii de cereale integrale pe saptamana, inclusiv alac, au prezentat o progresie mai lenta a aterosclerozei. Prevenirea pietrelor la vezica biliara: Daca se consuma alimente bogate in fibre insolubile, cum ar fi alacul, femeile pot evita aparitia pietrelor la vezica biliara, conform unui studiu din American Journal of Gastroenterology.

Cum gatim alacul? Sugestii de preparare. Retete cu alac.

Boabele de alac se inmoaie in apa timp de opt ore sau peste noapte. Se scurg, se clatesc bine si apoi se adauga trei parti de apa pentru fiecare parte de boabe. Se da intr-un clocot si apoi se lasa la foc mic aproape o ora. Putem sa gatim alacul exact in aceeasi maniera in care gatim si sortimentele de orez. In Germania boabele necoapte de alac sunt uscate si mancate sub forma de grunkern, care inseamna „seminte verzi”. Boabele de alac pot fi fierte sau sotate cu legume si servite ca garnitura, in loc de orez sau cartofi. Putem gati si cu faina de alac. Faina de alac poate fi folosita in retete de paine, briose si diverse deserturi sanatoase. Faina de alac poate fi o alternativa la faina de ovaz sau de orz.

>> Intrati pe www.prodietabio.ro pentru paine din faina de alac si alac expandat la Micul Dejun! <<

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Alac”

  1. 2
    Georgiana Crampita spune:

    Multumesc mult de informatie.
    Fara sa vreau am cumparat acest produs (fiind intr-o tara a carei limba nu o cunosc, chiar Germania) si am preparat un chec vegan. A iesit f bun si foarte satios, iar acum ca stiu si nutrientii alacului, cu siguranta voi renunta la faina.
    Inca o data multumesc si abundenta in toate sa aveti!

    Cu prietenie,
    Georgiana

  2. 1
    magrakadabra spune:

    Corect este DINKEL si GRÜNKERNE. Nu de alta, dar se pot face confuzii.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.