Ce alimente sunt recomandate pentru copii? De ce schemele alimentare nu sunt recomandate de nutriționist pe termen lung?

Sarcina de a consolida obiceiurile alimentare sănătoase celor mici este motiv de numeroase întrebări pentru părinți:

  • Care alimente sunt cele mai bune?
  • Cum îmi fac copiii să-și mănânce legumele?
  • Cât de mult este prea mult ca să nu se îngrașe?
Alimente sănătoase speciale pentru copii și bebeluși. recomandările nutriționistului pentru schema alimentară corectă.
Alimente sănătoase speciale pentru copii și bebeluși. recomandările nutriționistului pentru schema alimentară corectă. Este important să oferim copiilor alimente sănătoase, conform unei scheme alimentare echilibrate. Dar este important și să formăm obiceiuri alimentare bune în mod liber. Acestea vor funcționa pe termen lung, iar copiii își vor alege singuri alimente sănătoase, fără risc de îngrășare.

Părinților le este greu să știe sigur dacă încurajează obiceiuri alimentare sănătoase pentru copiii lor mici. Când sunt micuți le dăm noi exact ce trebuie să mănânce, dar cum facem ca, atunci când cresc și au libertatea de a alege, să aleagă alimente sănătoase și să nu prefere ”junks”? Știm că ați căutat schema de diversificare a alimentației pe Internet sau în cărți. Ați ales cel mai probabil în funcție de recomandările medicului pediatru și de intuiția dvs. Dar intuiția se formează și în funcție de o corectă și amplă informare. Nu puteți sta cu schema de diversificare în continuu în mâini și pregăti mesele ca un roboțel. Trebuie să știm cum să fim creativi, cum să ne adaptăm obiceiurilor copiilor și cum să formăm obiceiuri sănătoase care să reziste pe termen lung, până devin adulți (preferabil independenți și echilibrați).

Vechea zicală „ești ceea ce mănânci” este actuală, cu atât mai mult pentru copiii mici cu  minți și corpuri în creștere care depind de o serie de nutrienți diferiți.

”Avocado, piersici bio, mango cu quinoa, spanac făcut piure cu pere… părinții sunt foarte dedicați atunci când copiii sunt mici. Dar ce se întâmplă după doi-trei ani și mai apoi când renunță la schema fixă? Mergeți puțin la școli sau pe plajă, ori la mall și veți remarca faptul că aproape o treime dintre copii sunt foarte grași sau chiar au deja un grad de obezitate. Veți mai remarca faptul că unii dintre ei sunt prea slabi, par fragili și anemici. De ce? Părinții au urmat scheme de alimentație ca la carte atunci când copiii erau micuți și apoi s-au relaxat. Da, nu poți fi strict în continuu, dar nici nu poți abandona nevoia de echilibru alimentar. De aceea, recomand părinților să își formeze propria etică privind alimentația. Să caute informații corecte și, cel mai important, să formeze obiceiuri alimentare corecte și echilibrate! Acestea vor rezista în timp, iar copiii nu vor cădea în capcana dulciurilor, snacks-urilor și fast-food-ului din simplul motiv că nu au avut restricții, nu au fost obligați la nimic, ci alimentația s-a format de la sine în mod sănătos.” spune tehnician nutriționist Elena Roșu.

Recomandările nutriționale s-au schimbat de-a lungul timpului, dar acum știm mai mult decât oricând despre nutriție. Avem specialiști nutriționiști ale căror cunoștințe evoluează în continuu pe măsură ce sunt publicate rezultatele cercetărilor.

Ce alimente sunt recomandate pentru copii?

Alimente sănătoase și suplimente recomandate pentru copii. Vitaminele și mineralele sunt disponibile în formula germană ușor de administrat și cu asimilare imediată. Disponibile cu livrare rapidă în magazin www.proDietaBio.ro
Alimente sănătoase și suplimente recomandate pentru copii. Vitaminele și mineralele sunt disponibile în formula germană ușor de administrat și cu asimilare imediată. Disponibile cu livrare rapidă în magazin www.proDietaBio.ro

Am aflat că alimentele recomandate în primul rând pentru copii sunt cele proaspete, în special fructele și legumele. Diversitatea în dietele noastre oferă cele mai bune substanțe nutritive de care organismul nostru are nevoie pentru creștere optimă și performanță. Toate alimentele din dieta sănătoasă lucrează împreună. De exemplu, fierul este necesar pentru învățare, calciul și vitamina D sunt necesare pentru creșterea oaselor, vitamina B12 ajută sângele să transporte nutrienți, iar vitamina C ajută sistemul imunitar.

Se recomandă începerea timpurie a obiceiurilor sănătoase. Cu cât se stabilesc mai repede obiceiuri sănătoase, cu atât mai bine.

De ce schemele alimentare nu sunt recomandate de nutriționist pe termen lung?

Pentru că nu pot fi urmate la nesfârșit, iar atunci când ajungem să pregătim mesele în mod liber, nu avem acea cultură nutrițională necesară pentru a susține alimentația sănătoasă.

Aloe Vera este ideală pentru consum sub formă de suc. Are rol vitaminizant, de prevenire a anemiei și de echilibrare a sistemului hormonal.
Suc vitaminizant special pentru copii. Forma ideală de vitaminizare este NATURALă, ECO, sub formă de suc. Acest suc are rol vitaminizant, de prevenire a anemiei și de echilibrare. Alege și varianta cu Fier pentru o dezvoltare optimă fizică și intelectuală a copilului dvs.Disponibil cu livrare rapidă în site proDietaBio.ro

”Nu recomand mamelor să țină cure de slăbire de o săptămână sau două, de o lună sau două. Urmează niște pași cu strictețe și apoi, când revin la alimentația liberă, mănâncă orice pentru că nu și-au format obiceiuri sănătoase de lungă durată și abia așteptau să se simtă libere. Acest lucru îl remarc și la părinți. Îmi spun că, atunci când era micuț copilul, au urmat cutare sau cutare schemă de alimentație diversificată și că acum acesta mănâncă orice. Uneori orice e prea mult le explic, și se vede. Dacă i-ați dat aproape forțat prea mult avocado cu mere și biscuiți sau mai știu eu ce… pentru că așa scria în schemă, copilul a perceput că este bine să mănânce mult din ceea ce îi place. Și apoi, când cade în capcana alimentației moderne și vede pe raftul supermarketului alimente frumos ambalate, a căror etichetă colorată îmbie ademenitor, tinde să exagereze. Etichetele sucurilor arată multe fructe și legume viu colorate. I s-a spus că sunt bune! Așa că va bea multe sucuri… Propun părinților să își formeze o cultură nutrițională, să își aleagă magazine cu alimente sănătoase ca să nu cadă în tentația etichetelor ademenitoare și să formeze copiilor obiceiuri sănătoase care vor rezista în timp.” spune tehnician nutriționist Elena Roșu.

5 sfaturi pentru începerea obiceiurilor sănătoase de timpuriu

În trecutul nu atât de îndepărtat, părinților li s-a spus că formula este cea mai bună pentru bebeluși. Acum, părinții sunt încurajați să-și alăpteze nou-născuții. În mod similar, mulți pediatri sugerează acum începerea alimentelor solide în diversificarea alimentației bebelușilor cu piure de legume și legume, mai degrabă decât vechea introducere a cerealelor de orez.

Suc de coacăze, afine, Zinc, Vitamine C și D3.
Produsul IMMUN de la Rbenhaus Germania este recomandat pentru copii, adolescenți și adulți. Substanțele nutritive sunt mai ușor de absorbit din sucuri! Imunitatea bună poate fi obținută în mod natural și fără capsule de farmacie, ci cu suc de coacăze, afine, Zinc, Vitamine C și D3. Formula germană ROTBACKCHEN VITAL este aprobată pentru tratament naturist pentru 11 zile. Este disponibil cu livrare rapidă în site www.proDietaBio.ro.

Deci, cum poate un părinte să știe ce este mai bine pentru copil? Iată cinci sfaturi simple pentru a-ți începe copilul corect.

  • O alimentație bună începe cu mama. Bebelușii au o deschidere mai mare să accepte noi alimente la care au fost expuși prin laptele matern. Mamele care nu alăptează pot fi în continuare modele minunate de alimentație sănătoasă. Pe măsură ce bebelușii învață să mănânce, ei acordă atenție la ceea ce mănâncă alții. „De multe ori le-am determinat pe fiicele noastre să încerce un aliment nou dacă l-am mâncat noi mai întâi și am arătat că ne bucurăm”, spune o mămică.
  • Nu renunțați. Chipurile amuzante pe care le creează bebelușii când încep prima dată alimente noi nu înseamnă întotdeauna că nu le place mâncarea sau că nu o vor mânca. Bucurați-vă de aceste chipuri adorabile, amuzante și nu le lăsați să vă sperie în decizia de a le pregăti mese sănătoase.
  • Diversitatea este bună. Introduceți în alimentația copilului fructe, legume, cereale integrale, fasole, iaurt simplu, brânză, carne moale. Sau apelați la creativitate și combinați aceste alimente pentru un gust și mai bun. Printre opțiunile interesante despre care am flat de la cititori se numără fasole neagră piure și morcovi și spanac cu pere.
  • DIY (Do It yourself). „Să pregătești tu masa pentru bebeluși este mult mai simplu decât pare. Gustul proaspăt al mâncării este mult mai bun decât omologul său borcan.
  • Fii insistent, dar răbdător. Bebelușii învață să mănânce ce mănâncă familia lor. Fii persistent cu privire la consolidarea alimentelor sănătoase, dar nu forța niciodată copilul să mănânce ceva ce în mod evident nu îi place deloc.

10 sfaturi pentru alimentația sănătoasă a copiilor. Formarea de obiceiuri bune. Echilibrul alimentar depinde de cel emoțional!

Copiii pot fi dificili, dar părinții nu trebuie să intre în panică. Cu cât mai multe fructe și legume cu atât mai bine, deoarece copiii care au în jur doar alimente sănătoase și le consumă încă de micuți sunt mai susceptibili să mențină obiceiurile sănătoase pe măsură ce cresc. O nutriție timpurie corectă stabilește succesul copiilor pentru mai târziu în viață.

Mierea sănătoasă este cea CRUDĂ, RAW. Alege miere NATURALĂ din flori, salcâm, rapiță, zmeură, cimbrișor și multe sortimente.
Mierea sănătoasă este cea CRUDĂ, RAW. Alege miere NATURALĂ din flori, salcâm, rapiță, zmeură, cimbrișor și multe sortimente. Este disponibilă în magazin www.proDietaBio.ro cu livrare rapidă și plata la curier.
  • Ai răbdare! Copiii pot fi imprevizibili și un pic dezordonați. Părinții pot fi tentați să renunțe la principii pe măsură ce cresc copiii, și după vârsta de 2-3 ani să accepte cererea unui copil de „junk food”. Nu este sănătos să mâncăm junk food și nu recomandăm deloc. Dar copiii nu au nevoie numai de alimentație sănătoasă. Au nevoie și de sentimentul de libertate, de acceptare în mediul lor, de apartenență la grup. De aceea, dacă vă aflați în comunitate și cei din jur consumă junk food la mall sau în altă parte, trebuie să îi permiteți totuși. Copilul va avea sentimentul că nu este chiar totul atât de strict și că e liber. Atâta timp cât acasă este înconjurat numai de alimente sănătoase și respectați procentul 80% – 20% veți putea menține echilibrul alimentar, dar mai ales și pe cel emoțional! Iar dacă știe că din când în când poate consuma ”prostii” ca și ceilalți copii, va accepta mai ușor alimentația naturală de acasă.
  • Faceți așa încât să aveți tot timpul gustări sănătoase disponibile. Oferiți o varietate de fructe și legume în fiecare zi. În fiecare zi! Aveți fructe și legume pe masă într-un bol, spălate, ca o opțiune de gustare între mese. Dacă sunt acolo, vor întinde mâna spre ele și le vor consuma.
  • Programați mesele. Comandați din timp cuburi bio de legume pentru supe și pilaf, orez bio sau quinoa, paste proteice din linte sau din orez brun, sos de roșii fără zahăr adăugat, cereale musli neîndulcite, chips-uri din cocos cu caju, fructe deshidratate, etc. Având aceste alimente la îndemână vă va fi mai ușor să pregătiți mese sănătoase. Dacă veniți acasă de la serviciu și nu știți ce să faceți repede de mâncare, veți lua ceva din supermarket (dar nu atât de nutritiv) iar per ansamblu mesele nu vor avea acel echilibru necesar. Faceți cumpărături sănătoase din timp!
  • Controlul porției este cheia. Cumpărați boluri și farfurii care au dimensiunile corespunzătoare pentru copii.
  • Încurajați copiii să bea multă apă. Oferiți apă numai între mese.
  • Limitați sucul. Copiii ar trebui să bea cel mult 100 ml suc neîndulcit o dată pe zi.
  • Amintiți-vă că obiceiurile bune se formează în mod natural. Lăsați copiii să încerce „mese reale”. Încurajați-i pe copii să guste versiunile mai condimentate și mai gustoase ale meselor lor.
  • Evitați alimentele procesate. Alimentele își pierd vitaminele atunci când sunt procesate. De asemenea, sunt pline de substanțe chimice, sare, potențiatori de arome, glutamați, BPA.
  • În cele din urmă, fiți un model pentru copii. Exersați obiceiuri sănătoase ca familie și începeți tradițiile distractive, precum floricele de casă pe aragaz sau banalul orez cu lapte îndulcit cu miere în loc de mult mai rapidele cereale din comerț îndulcite cu sirop de glucoză-fructoză….
Alimente 100% naturale recomandate pentru copii regăsim în magazin www.proDietaBio.ro Faceți comanda din timp, iar copiii dvs vor avea astfel în casă și la pachețel doar alimente sănătoase. Sute de sortimente de alimente pe care copiii le vor aprecia iar sănătatea va fi pe primul loc.
Alimente 100% naturale recomandate pentru copii regăsim în magazin www.proDietaBio.ro Faceți comanda din timp, iar copiii dvs vor avea astfel în casă și la pachețel doar alimente sănătoase. Sute de sortimente de alimente pe care copiii le vor aprecia iar sănătatea va fi pe primul loc.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *