Câte calorii ar trebui sa consumam la micul dejun?

Toți cei care au grija siluetei știu ca numărul caloriilor contează și că trebuie menținut un echilibru elementar: să nu mâncăm alimente care aduc mai multe calorii decât ardem. Iar dacă dorim un start bun, atunci micul dejun este esențial.

Mic dejun. Câte calorii ar trebui să consumăm dimineața?

Mic dejun. Câte calorii ar trebui să consumăm dimineața?

Unii spun că putem mânca oricât la micul dejun. Oare așa să fie? Să mâncăm dimineața ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor? Această vorbă din popor nu spune însă dacă regele va avea o zi plină, va face sport și activități în aer liber sau va petrece mai mult timp pe scaunul mașinii și pe cel de la birou. Căci caloriile ard în mod diferit iar micul dejun trebuie calculat în funcție de cât de stilul nostru de viață!

Până la momentul micului dejun, corpul trece printr-o perioadă de până la 12 ore în care este lipsit de calorii, în funcție de momentul în care a fost consumată ultima masă și de timpul acordat somnului. Acest lucru înseamnă că creierul, care necesită glucoză pentru a funcționa, duce lipsă de energie, iar metabolismul are cu disperare nevoie de combustibil pentru a se activa. Pe scurt, caloriile consumate la micul dejun au un scop măreț, așadar este important să consumați o cantitate suficientă.

Calcule personalizate privind caloriile aduse de Micul Dejun

Puteți determina numărul fix de calorii pe care ar trebui să le consumați la micul dejun prin calcularea unui procentaj din necesarul total de calorii dintr-o zi. Dacă în mod regulat consumați trei mese și două gustări pe zi, micul dejun ar trebui să constituie 25 la sută din totalul de calorii. Acest procentaj se bazează pe un plan care acordă celorlalte două mese principale și celor două gustări rămase trei pătrimi din necesarul total de calorii. Scopul acestui plan este acela de a mânca aproximativ același număr de calorii la fiecare masă, în așa fel încât dacă sunt consumate trei mese pe zi fără gustări, sau șase mese mai mici, totalul de calorii este împărțit la numărul de mese.

Recomandări generale

Dacă nu urmați o dietă strictă, puteți pur și simplu să respectați recomandările generale. Columbia University recomandă consumul a 350-500 calorii la micul dejun. Dacă sunt consumate sub 350 calorii, nu veți obține energia necesară pentru creșterea metabolismului care să se poată menține până la masa următoare. Pe de altă parte, peste 500 calorii pot însemna mai multă energie decât aveți nevoie, ceea ce înseamnă că excesul de calorii va fi depozitat sub formă de grăsime. Această recomandare funcționează bine pentru majoritatea persoanelor, însă dacă de obicei consumați zilnic 2400 calorii, este posibil ca la micul dejun să aveți nevoie de cel puțin 600 calorii.

Calorii per macronutrient

Institute of Medicine recomandă carbohidrații în proporție de 45-65 la sută din necesarul zilnic de calorii, iar proteinele, în 10-35 la sută. Restul de 20-35 la sută din calorii ar trebui să provină din grăsimi. Micul dejun ar trebui să includă toți cei trei macronutrienți în proporții aproximativ egale, însă puteți să vă compuneți mesele cum considerați că funcționează mai bine pentru organism. Dacă doriți să creșteți aportul de proteine, caloriile de la micul dejun pot include 30 la sută proteine, 50 la sută carbohidrați și 20 la sută grăsimi. În această situație, un mic dejun de 500 calorii va conține 150 calorii provenite din proteine, 250 din carbohidrați și 100 din grăsimi.

Consumați calorii bogate în nutrienți și nu calorii goale

Asigurați-vă că micul dejun este plin de nutrienți. Alegeți cereale integrale preferabil neîndulcite în locul celor rafinate deoarece acestea pot furniza carbohidrați sănătoși, fibre, vitamine și minerale. Ouăle, laptele degresat și iaurtul, precum și untul de alune, sunt surse bune de proteine și oferă și o porție de grăsimi. Deși ouăle au colesterolul mare, cercetările recente arată că un ou pe zi nu crește riscul de boli de inimă la persoanele sănătoase, după cum informează Harvard School of Public Health.

Ce sunt caloriile goale? Cele din zahăr spre exemplu, pentru că zahărul nu are vitamine, minerale sau fitonutrienți și de aceea doar aduce calorii, fără nici un fel de beneficii. Multe persoane consumă gem dimineața la micul dejun fără să citească etichetele sau fără să se gândească cum anume este realizat gemul. În general, fie că este de casă fi că este cumpărat, gemul are circa 50% zahăr adăugat. Și dacă luăm în calcul faptul că și fructele în sine au multe calorii datorate fructozei, tocmai am înțeles că obținem multe calorii greu de metabolizat. Este recomandat prin urmare gemul de fructe fără nici un pic de zahăr adăugat!

Iată câteva exemple și idei pentru un Mic Dejun sănătos, care ține de foame pentru câteva ore bune:

Paine BIO bogata in proteine cu Secara, Seminte de In si Chia 200 gr. Alege dintre mai multe tipuri de pâine sănătoasă în site-ul prodietanaturala.ro

Paine BIO bogata in proteine cu Secara, Seminte de In si Chia 200 gr. Alegeți dintre mai multe tipuri de pâine sănătoasă în site-ul prodietanaturala.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.