CARNEA si LEGUMELE CU TECI (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

In aceasta categorie a piramidei alimentare se includ nu numai carnea si legumele cu teci (fasolea, mazarea, soia) dar si pestele, fructele de mare, ouale, nucile, semintele, migdalele, fisticul, alunele si altele asemenea.

FasoleFasolea este o sursa de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu si chiar calciu. Contine de asemeni si fibra solubila si insolubila (prima ajuta la digestie si previne constipatia iar cealalta reduce nivelul grasimilor din sange).

Carnea (rosie sau alba), pestele, ouale, fasolea, alunele si semintele au foarte multi nutrienti precum: proteina, vitamine B (niacina, tiamina, riboflavina si B6), vitamina E, fier, zinc si magneziu

Proteinele sunt de ajutor pentru constructia celuleor componente in oase, muschi, cartilagii, piele sau din sange. Ajuta de asemenea la buna implementare a vitaminelor, enzimelor sau hormonilor. Proteinele sunt totodata unul dintre cei 3 nutrienti care furnizeaza calorii, alaturi de carbohidrati si lipide. Carnea este bogata in proteine, fapt ce ajuta la obtinerea senzatiei de satietate.
Vitaminele din complexul B ajuta organismul sa elibereze energie, ajuta la formarea tesuturilor si a globulelor rosii. In plus, joaca un rol vital in functionarea optima a sistemului nervos.
Vitamina D din carnea rosie ajuta la fixarea calciului in oase
Vitamina E este un antioxidant ce protejeaza vitamina A si acizii grasi esentiali de la procesul de oxidare.
Fierul este de ajutor pentru a se transporta oxigenul in sange si trebuie mentinut la un nivel optim asa incat sa se previna starea anemica. Vitamina C ajuta la o mai buna absorbtie a fierului. Carnea rosie si carnea bruna de la copane contin mai mult fier decat carnea alba. Fierul din carne se absoarbe in proportie de 10-30% mai bine decat cel din legume (a carui absorbtie este in medie de pana in 10%).
Magneziul ajuta la construirea si intretinerea oaselor si la eliberarea de energie din muschi.
Zincul este de ajutor in reactiile biochimice si ajuta la buna functionare a sistemului imunitar.
• Ficatul contine in cantitati mari Vitamina A si vitamina B12, fier, zinc si seleniu

Dincolo de nutrientii explicati mai sus, dietele alimentare care au la baza produse din carne sunt implicit bogate si in grasimi saturate fapt ce pate atrage dupa sine cresterea nivelului colesterolului “rau”. Grasimile saturate din carne cresc tensiunea arteriala si riscul de arteroscleroza. Colesterolul este o substanta vascoasa de care organismul are nevoie pentru a fi sanatos. Excesul de colesterol se poate acumula pe peretii vaselor arterelor iar acest lucru poate conduce la boli cardiovasculare.

Organismul nostru produce suficient colesterol iar excesul provine din consumul de carne. Plantele contin foarte putin colesterol spre nivelul 0. Colesterolul poate fi impartit in doua categorii: colesterol „bun” (HDL: initiale de la high-density lipoprotein) si colesterol „rau” (LDL: initiale de la low-density lipoprotein). In cazul in care nu dorim colesterol “rau” trebuie sa scadem drastic din alimentatie sau sa eliminam din dieta produse precum: carnatii, carnea de porc, hod-dogul, sunca sau salamul gras. Colesterolul aduce cu sine pericolul aparitiei bolilor de inima sau al cancerului. Pentru a scadea nivelul acestuia este bine sa scadem si nivelul de carne consumata la cel mult de 3 ori pe saptamana.

Consumul de carne poate provoca si constipatie avand in vedere ca aceasta nu contine fibre. Mezelurile si afumaturile contin foarte multa sare si grasimi si nu sunt recomandate persoanelor care sufera de hipertensiune arteriala.

SFATURI PRACTICE: Pentru o dieta sanatoasa si cu rezultate rapide va recomandam sa consumati putina carne iar garnitura sa fie din legume (nu cartofi sau orez). Mancati si o salata acrita cu suc de lamaie, beti un pahar de suc de portocale. Proteinele se digera mai usor in mediu acid iar sucurile de fructe si otetul cresc aciditatea gastrica. Salatele sunt bogate in Vitamina C si caroten fapt ce determina o absorbtie mai eficienta a fierului din carne. Carnea prajita in ulei ingrasa foarte mult si este foarte nesanatoasa! Incercati sa o consumati fiarta, la cuptor sau la gratar. Indepartati pielea de pe carnea de pasare: contine foarte multa grasime si colesterol!

Cititi si articolul: Fasolea – nu are colesterol, este o foarte buna sursa de vitamina B si proteine

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.