CARNEA si LEGUMELE CU TECI (PA)

Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

In aceasta categorie a piramidei alimentare se includ nu numai carnea si legumele cu teci (fasolea, mazarea, soia) dar si pestele, fructele de mare, ouale, nucile, semintele, migdalele, fisticul, alunele si altele asemenea.

FasoleFasolea este o sursa de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu si chiar calciu. Contine de asemeni si fibra solubila si insolubila (prima ajuta la digestie si previne constipatia iar cealalta reduce nivelul grasimilor din sange).

Carnea (rosie sau alba), pestele, ouale, fasolea, alunele si semintele au foarte multi nutrienti precum: proteina, vitamine B (niacina, tiamina, riboflavina si B6), vitamina E, fier, zinc si magneziu

Proteinele sunt de ajutor pentru constructia celuleor componente in oase, muschi, cartilagii, piele sau din sange. Ajuta de asemenea la buna implementare a vitaminelor, enzimelor sau hormonilor. Proteinele sunt totodata unul dintre cei 3 nutrienti care furnizeaza calorii, alaturi de carbohidrati si lipide. Carnea este bogata in proteine, fapt ce ajuta la obtinerea senzatiei de satietate.
Vitaminele din complexul B ajuta organismul sa elibereze energie, ajuta la formarea tesuturilor si a globulelor rosii. In plus, joaca un rol vital in functionarea optima a sistemului nervos.
Vitamina D din carnea rosie ajuta la fixarea calciului in oase
Vitamina E este un antioxidant ce protejeaza vitamina A si acizii grasi esentiali de la procesul de oxidare.
Fierul este de ajutor pentru a se transporta oxigenul in sange si trebuie mentinut la un nivel optim asa incat sa se previna starea anemica. Vitamina C ajuta la o mai buna absorbtie a fierului. Carnea rosie si carnea bruna de la copane contin mai mult fier decat carnea alba. Fierul din carne se absoarbe in proportie de 10-30% mai bine decat cel din legume (a carui absorbtie este in medie de pana in 10%).
Magneziul ajuta la construirea si intretinerea oaselor si la eliberarea de energie din muschi.
Zincul este de ajutor in reactiile biochimice si ajuta la buna functionare a sistemului imunitar.
• Ficatul contine in cantitati mari Vitamina A si vitamina B12, fier, zinc si seleniu

Dincolo de nutrientii explicati mai sus, dietele alimentare care au la baza produse din carne sunt implicit bogate si in grasimi saturate fapt ce pate atrage dupa sine cresterea nivelului colesterolului “rau”. Grasimile saturate din carne cresc tensiunea arteriala si riscul de arteroscleroza. Colesterolul este o substanta vascoasa de care organismul are nevoie pentru a fi sanatos. Excesul de colesterol se poate acumula pe peretii vaselor arterelor iar acest lucru poate conduce la boli cardiovasculare.

Organismul nostru produce suficient colesterol iar excesul provine din consumul de carne. Plantele contin foarte putin colesterol spre nivelul 0. Colesterolul poate fi impartit in doua categorii: colesterol „bun” (HDL: initiale de la high-density lipoprotein) si colesterol „rau” (LDL: initiale de la low-density lipoprotein). In cazul in care nu dorim colesterol “rau” trebuie sa scadem drastic din alimentatie sau sa eliminam din dieta produse precum: carnatii, carnea de porc, hod-dogul, sunca sau salamul gras. Colesterolul aduce cu sine pericolul aparitiei bolilor de inima sau al cancerului. Pentru a scadea nivelul acestuia este bine sa scadem si nivelul de carne consumata la cel mult de 3 ori pe saptamana.

Consumul de carne poate provoca si constipatie avand in vedere ca aceasta nu contine fibre. Mezelurile si afumaturile contin foarte multa sare si grasimi si nu sunt recomandate persoanelor care sufera de hipertensiune arteriala.

SFATURI PRACTICE: Pentru o dieta sanatoasa si cu rezultate rapide va recomandam sa consumati putina carne iar garnitura sa fie din legume (nu cartofi sau orez). Mancati si o salata acrita cu suc de lamaie, beti un pahar de suc de portocale. Proteinele se digera mai usor in mediu acid iar sucurile de fructe si otetul cresc aciditatea gastrica. Salatele sunt bogate in Vitamina C si caroten fapt ce determina o absorbtie mai eficienta a fierului din carne. Carnea prajita in ulei ingrasa foarte mult si este foarte nesanatoasa! Incercati sa o consumati fiarta, la cuptor sau la gratar. Indepartati pielea de pe carnea de pasare: contine foarte multa grasime si colesterol!

Cititi si articolul: Fasolea – nu are colesterol, este o foarte buna sursa de vitamina B si proteine

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.