Caju

Caju sau alunele de caju cum mai sunt numite, pot constitui o gustare sanatoasa intre mese ori un plus de savoare in salate si diverse feluri de mancare. Caju au proprietati nutritive valoroase. Nucile de caju sunt bogate in elemente esentiale precum cupru, mangan, triptofan, magneziu, fosfor.

Caju, proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate.

Caju, proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate.

35 grame de caju inseamna 189 calorii si ofera 37% din necesarul zilnic de cupru, 28% din cel de mangan si triptofan, 25% din doza zilnica recomandata de magneziu si 20% din cea de fosfor. Originare din Brazilia, alunele Caju sunt intotdeauna vandute decorticate deoarece interiorul cochiliei contine o rasina care trebuie indepartata cu mare atentie inainte de a le manca.

Nucile caju au un continut de grasimi mai mic decat majoritatea fructelor oleaginoase dar aceste grasimi sunt extraordinar de sanatoase. Aproximativ 75% dintre grasimile continute de nucile caju sunt acizi grasi nesaturati (majoritar fiind acidul oleic), aceiasi pe care ii regasim si in uleiul de masline despre care stim ca aduce majore beneficii sanatatii, inclusiv sanatatii inimii.

Cercetarile oamenilor de stiinta arata ca acidul oleic continut de alunele caju este de ajutor in prevenirea bolilor cardiovasculare, chiar si la persoanele cu diabet zaharat. Studii realizate cu pacienti suferinzi de diabet zaharat arată că grasimile mononesaturate pot ajuta la reducerea nivelului ridicat de trigliceride daca sunt asociate cu o dieta si o conduita alimentara corecta. Trigliceridele sunt o formă de grasimi din sânge asociate cu un risc crescut de boli de inima.

Sfat practic: Pentru a reduce riscul de boli de inima cardiovasculare si coronariene, mancati un pumn de caju sau alte fructe oleaginoase (ori o lingura de unt de nuci, migdale, arahide, alune de padure sau caju) de cel puțin 4 ori pe săptămână.

Nucile caju sunt bogate in cupru, element ce joaca un rol vital intr-o gama larga de procese fiziologice. Atunci cand aportul de cupru din dieta zilnica este deficitar se pot dezvolta probleme de sanatate precum anemie, artrita reumatoida, osteoporoza, colesterol rau LDL, batai neregulate ale inimii si sensibilitate crescuta la infectii. Adaugati ca topping la cerealele de dimineata un sfert de cana de caju si veti obtine 38% din Doza Zilnica Recomandata de cupru.

CajuCu totii stim ca avem nevoie de calciu pentru oase puternice dar si magneziul este, de asemenea, vital pentru sanatatea oaselor. Aproximativ doua treimi din magneziul din corpul uman se gaseste in oase. Magneziul ajuta si la reglarea celulelor nervoase si la tonusul muscular. Magneziul insuficient poate contribui la hipertensiune arteriala, spasme musculare (inclusiv spasme ale muschiului inimii sau spasme ale căilor respiratorii si astm), dureri de cap, migrene, precum si crampe musculare, tensiune, durere si oboseala. Având în vedere aceste efecte, nu este surprinzător faptul că studiile au arătat ca magneziul ajuta la reducerea frecventei de atacuri de migrena, scade tensiunea arterială, ajută la prevenirea atacurilor de cord, reduce severitatea astmului si ne ajuta sa avem un somn linistit. Doar un sfert de cana de caju furnizează 25% din necesarul zilnic de magneziu.

Studiul Nurses’ Health Study derulat cu ajutorul a 80.000 de femei timp de douazeci de ani arata ca femeile care mananca in fiecare saptamana cel putin un sfert de cana de nuci, caju, alune, migdale, arahide sau unt realizat din acestea au un risc cu 25% mai mic de a dezvolta calculi biliari. Un sfert de cana poate insemna mai exact 35 gr de alune caju sau oleaginoase similare sau aproximativ 2 linguri de unt din fructe oleaginoase.

Sunt persoane care evita nucile, caju, alunele si migdalele pentru ca se gandesc ca acestea ingrasa. Dimpotriva! Un studiu prospectiv publicat in revista Obesity arata ca cei care aleg sa manance astfel de fructe oleaginoase de cel putin trei ori pe saptamana au o greutate optima si iau mai putin in greutate decat cei care nu le includ in alimentatia saptamanala. Studiul a durat 28 luni si a implicat 8865 adulti, barbati si femei din Spania. Autorii studiului a concluzionat: “consumul frecvent de nuci si alte oleaginoase a fost asociat cu un risc redus de crestere in greutate (5 kg sau mai mult). Aceste rezultate sustin recomandarea consumului de nuci ca o componentă importantă a unei diete cardioprotectoare și înlătura, de asemenea, temerile legate de posibila ingrasare.”

Sfaturi practice si idei pentru a consuma caju:

  • Faceti sandwich-uri cu paine integrala si unt de caju sau unt de migdale, de alune de padure sau de arahide. Este o varianta sanatoasa si pentru pachetelul de gradinita sau scoala al copilului.
  • Presarati un pumn de caju peste cerealele de dimineata.
  • Pregatiti deserturi de casa cu nuci caju adaugate in compozitie.
  • Puneti nuci caju intr-o punguta pe care apoi o strecurati in geanta. Atunci cand va va fi foame pe strada sau la serviciu veti rezista tentatiei de a cumpara un produs ambalat bogat in calorii goale si veti deschide punguta cu caju bogate in minerale si grasimi sanatoase si fibre care tin de foame.

>> www.proDietaNaturala.ro pentru cumparaturi online alimente sanatoase, naturale si bio, inclusiv caju. >> preț și mod de livrare rapidă <<

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.