Cafea, alcool, energizante

Stim cu totii ca atunci cand consumam alcool ne deshidratam si tocmai aceasta deshidratare este in mare masura vinovata si pentru mahmureala ce apare la un interval relativ scurt.

ApaIntr-o cafenea de lux vom remarca faptul ca alaturi de cafeaua de buna calitate solicitata vom primi si un pahar de apa (nesolicitat dar binevenit). Acest gest ne poate duce cu gandul la faptul ca si cafeaua deshidrateaza organismul. Iar daca suntem cu adevarat obositi bem un energizant lasand corpul sa se descurce cu toate problemele aferente, in special deshidratarea. Puteti citi despre efectele nocive ale energizantelor in articolul dedicat >>

In acest articol vom aduce in atentia dvs rezultatele ultimelor cercetari in domeniu.

Atunci cand consumam o bautura alcoolizata, nivelul de alcool in sange nostru poate crește foarte rapid si se porneste un mecanism de reglementare metabolica iar glanda pituitara nu mai elibereaza un hormon numit hormon antidiuretic. Datorita acestui blocaj rinichii nostri inteleg sa creasca ritmul de eliberare a apei din organism prin urina. Daca nu bem apa si nu vom compensa aceasta creștere a pierderii de apa, vom deveni partial deshidratati. Metabolizarea alcoolului interfereaza cu echilibrul apei in organism si în alte moduri – iar toate acestea conduc catre o deshidratare crescuta si catre mahmureala.

In plus fata de deshidratare, alcoolul accelereaza procesul de imbatranire, provoaca riduri, pierderea colagenului si implicit a elasticitatii pielii, pungi sub ochi, roseata.

Desigur, exista diferente enorme intre oameni, unii dintre noi pot consuma o cantitate mai mare de alcool fara a se deshidrata in timp ce altii au o reactie negativa a organismului dupa numai cateva inghitituri. Oamenii variaza în capacitatea lor de a metaboliza alcoolul, precum si gradul de deshidratare la aceeasi cantitate de alcool va varia de la persoana la persoana. Cu toate acestea, pentru orice persoana, cantitatile mai mari de alcool duc la deshidratare.
Oamenii de stiinta nu au lansat recomandari privind cantitatea de apa pe care trebuie sa o bem pentru a ne pune in siguranta privind deshidratarea organismului dar sfatul nostru este sa nu uitati sa beti apa in toate momentele zilei!

In ceea ce priveste cafeaua, rezultatele cercetarilor sunt mult diferite de cele la care ne-am fi asteptat. A fost o presupunere comuna ca si cafea deshidrateaza in mod egal cu alcoolul. Cu toate acestea, datorita unor studii de înalta calitate (în special în domeniul științei aplicate), cercetatorii au stabilit ca nu trebuie sa ne facem probleme privind deshidratarea cauzata de cafea. Cafeaua nu deshidrateaza! Exista cu siguranța diferențe în capacitatea oamenilor de a metaboliza cafeina. Putem bea linistiti una-doua cani de cafea pe zi fara sa ne ingrijoram ca ar cauza deshidratarea organismului! Peste 250 de miligrame de cofeina (adica mai mult de doua cani de cafea) procesul de deshidratare poate interveni totusi. Exista si diferente intre tipurile de cafele si modul de realizare.
Cafeaua facuta la filtru este de departe cea care contine cea mai multa cofeina. Calculand pentru o ceasca de 200ml, cafeaua la filtru contine 115-175 mg cofeina, aceeasi cantitate de espresso cam 100 mg, cafeaua la ibric 80-135 gr iar ness-ul 65-100 gr, conform Asociatiei nationale americane pentru bauturi non-alcoolice.

Atentie insa, cofeina gasim nu numai in cafea ci si in ceaiuri, energizante, diferite bauturi racoritoare si dulciuri si consumand multe dintre produsele enumerate putem ajunge la un exces de cofeina in dieta zilnica.

Recomandarea prodieta.ro: Beti apa dimineata, imediat dupa trezire si obligatoriu inainte de cafea. Nu pentru ca v-ar deshidrata cafeaua, dar peste noapte corpul pierde apa intr-un proces natural si normal iar dimineata trebuie sa recuperam si sa ne reechilibram. Gustul placut al cafelei ne poate face sa uitam de banala apa dar energia si vitalitatea nu trebuie lasate doar in seama cofeinei.

O solutie pentru a mentine organismul hidratat este sa prepari o infuzie din felii proaspete de ananas, frunze de menta şi 1 lingura zeama de lamaie. Se lasa la infuzat peste noapte şi se consuma pe parcursul zilei urmatoare. Este delicios si sanatos!

Beti cafea antioxidanta >> Consumul regulat al acestei cafele a fost dovedit științific că ajută pentru cei care doresc să slăbească, din 150 adulți care au participat la test, niciunul dintre nu numai ca nu s-au îngrășat, ci 83% dintre ei chiar au slăbit. >> vezi pret, ingrediente si proprietati >>

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.