Cactus

Frunza de cactus, cunoscută şi sub denumirile de nopal, pară cu ţepi sau, sub numele științific, drept Opuntia Ficus Indica, a fost timp de câteva secole un important aliment în America Latină. Este o legumă populară servită în preparatele cu ouă, în salate, alături de chilli sau în diverse preparate prăjite. Deși gândul de a mânca frunze de cactus este oarecum înfricoşător, trebuie luate în considerare toate proprietățile lor nutritive și beneficiile pentru sănătate. Desigur că marile companii de produse naturiste s-au orientat către cererea de pe piața internațională de frunze de cactus și atunci le-au transformat în pulbere și le-au încapsulat. Găsim așadar în magazine naturiste cu livrare online pulbere de Catus Opuntia (nopal) sub formă de capsule.

Scade glicemia

Nivelul ridicat de zahăr din sânge poate duce la diabet, boli ale inimii şi infarct, conform Institutului Naţional de Sănătate Publică USA. Frunza de cactus are un efect benefic asupra glicemiei atât la oamenii sănătoşi, dar şi la cei care suferă de diabet sau obezitate. Cercetătorii de la Universitatea din Viena au testat frunza de Cactus Nopal pe 24 subiecţi cu greutate normală, dar care aveau colesterolul ridicat şi trigliceridele mărite. Rezultatele studiului de 8 săptămâni au fost publicate în ediţia din 31 octombrie 2002 a Jurnalului European de Medicină “Wiener Klinische Wochenschrift” şi au arătat o scădere a nivelului colesterolului şi a trigliceridelor, dar şi o diminuare cu 11% a nivelului glicemiei. Frunzele de cactus au efectul de scădere a colesterolului şi glicemiei datorită, în mare măsură, conţinutului ridicat de fibre şi pectină.

Scade colesterolul

Aşa cum au arătat rezultatele studiului de la Universitatea din Viena, frunzele de cactus diminuează nivelul colesterolului. Într-un alt studiu din Franţa, cercetătorii au testat efectele frunzelor de cactus deshidratate pentru 68 de femei cu sindrom metabolic. După 4 săptămâni, nivelul colesterolului rău (LDL) şi nivelul trigliceridelor au scăzut, iar nivelul colesterolului bun (HDL) a crescut.
Un studiu publicat în ediţia din septembrie 2007 a Jurnalului “Advances in Therapy” a descoperit că un preparat comercial din “para cu ţepi” (cactus) scade nivelul lipoproteinelor de densitate mică (colesterol rău). Subiecţii studiului erau toţi diagnosticaţi cu sindrom metabolic, o combinaţie de factori ce creşte riscul apariţiei bolilor de inimă. Timp de 6 săptămâni ei au ingerat capsule de cactus opuntia înainte de mese (conţinând în total 1.6 g de cactus – doza zilnică). Nivelul lipoproteinelor de densitate mare (colesterol bun) a crescut şi trigliceridele s-au micşorat la subiecţii de sex feminin de peste 45 de ani. Extractul de cactus a crescut nivelurile enzimelor antioxidante produse de organismul uman, cum ar fi: superoxid dismutază (SOD), catalază şi glutation peroxidază.

Sursă de vitamina C

Conţinutul ridicat de vitamina C din frunza de cactus ajută la prevenirea oxidării colesterolului, proces din care ar rezulta formarea plăcii arteriale, conform spuselor Dr. George T. Grossberg în cartea sa “Ghidul esenţial de interacţiune al plantelor, medicamentelor şi vitaminelor: Modalitatea corectă de administrare concomitentă a medicamentelor şi a suplimentelor”.

Combate celulele canceroase

Frunza de cactus conţine fenoli și flavonoide – componente antioxidante cu rol deosebit de benefic în organism. Institutul Naţional de Oncologie menţionează că antioxidanţii protejează celulele sănătoase de distrugerile efectuate de radicalii liberi, aceştia fiind consecinţele procesului de oxidare. Radicalii liberi pot crea probleme de sănătate, cum ar fi bolile cardiovasculare şi cancerul. În ediţia din iunie 2009 a revistei „Alimente vegetale pentru alimentaţia umană” este specificat faptul că, atunci când frunza de cactus a fost testată împotriva cancerului de colon, ficat, sân şi prostată, compușii săi fitochimici au estompat creşterea celulelor din cele 4 forme de cancer fără să afecteze celulele sănătoase din organism.

Beneficii nutriţionale

Pe lângă beneficiile medicale, frunza de cactus oferă şi beneficii nutriţionale. Cactusul poate fi adăugat la orice dietă deoarece are puţine calorii. Vitaminele predominante din frunza de cactus sunt vitaminele antioxidante A şi C, însă există şi urme de acid folic şi vitamina K. Cactusul conţine, de asemenea, şi minerale importante ca magneziu, calciu, sodiu, potasiu și fosfor. Deşi consumul de cactus este recomandat pentru sănătate, acesta trebuie procurat numai de la magazinele de specialitate și nu vom consuma cactus ornamental.

Cactusul protejează si reglează digestia, stimulează activitatea bronhiilor, ajută în afecțiunile pielii și în gingivite. Extractul de cactus cuprinde foarte multe substanțe active: betalainen (un antioxidativ puternic), proteine, săruri minerale (calciu, magneziu, fosfor, fier), enzime, carbohidrați, riboflavină, niacină sau caroten.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.