Broccoli: prea sanatos pentru a mai conta gustul!

Broccoli este o sursă puternică de nutrienți.

Broccoli: proprietăți și beneficii pentru sănătate. Sulforafan și ingrediente active.

Broccoli: proprietăți și beneficii pentru sănătate. Sulforafan și ingrediente active.

Este renumit pentru beneficiile sale asupra digestiei, sistemelor cardiovascular și imunitar și pentru proprietățile antiinflamatorii și de prevenire a cancerului.

Broccoli deține un profil nutrițional impresionant.

Este bogat în fibre, conține foarte multă vitamina C, are potasiu, vitamina B6 și vitamina A și o cantitate considerabilă de proteine pentru o legumă fără amidon.
Broccoli este totodată plin de fitochimicale benefice și de antioxidanți. Fitochimicalele sunt substanțe prezente în plante ce sunt responsabile pentru culoarea, mirosul și aroma acestora. Cercetările arată că au numeroase beneficii pentru sănătate, după cum susține American Institute for Cancer Research. Fitochimicalele din broccoli sunt benefice pentru sistemul imunitar. Acestea includ glucobrasicina; carotenoizi, precum zeaxantina și beta-carotenul; și campferol, un flavonoid. Antioxidanții sunt substanțe chimice produse de organism sau prezente în fructe, legume și cereale. Antioxidanții pot ajuta la identificarea și neutralizarea radicalilor liberi ce produc daune ADN-ului și celulelor din corp. Radicalii liberi sunt molecule instabile generate în timpul funcționării metabolismului. Daunele pe care le pot cauza pot duce la cancer, potrivit National Cancer Institute.

Broccoli este o sursă bună de luteină, un compus antioxidant, și de sulforafan, un antioxidant foarte puternic. Broccoli conține și alți nutrienți, precum magneziu, fosfor, puțin zinc și fier.

Beneficiile pentru sănătate ale broccoli

Prevenirea cancerului

Nu este o coincidență faptul că peste 300 de lucrări de cercetare despre broccoli converg către o singură ramură a științelor medicale, problema cancerului și către relația sa cu trei probleme metabolice din organism. Aceste trei probleme sunt (1) inflamația cronică, (2) stresul oxidativ și (3) detoxifierea neadecvată. În vreme ce aceste tipuri de probleme au devenit deja parte din atenția sănătății publice, ele sunt esențiale pentru înțelegerea beneficiilor unice pentru sănătate ale broccoli. În ultimii 5 ani, cercetările au arătat în mod clar că riscul de cancer dezvoltat în câteva sisteme de organe este legat de combinarea acestor trei probleme.

Probabil cel mai cunoscut beneficiu pentru sănătate al broccoli este potențiala sa abilitate de a ajuta în prevenirea cancerului. Broccoli este o legumă cruciferă, iar toate legumele din acest grup ne pot proteja împotriva anumitor tipuri de cancer de stomac sau intestinal. American Cancer Society menționează izotiocianații din broccoli, ce includ sulforafanul și indol-3-carbinolul. Aceste substanțe chimice stimulează enzimele detoxifiante și se comportă ca antioxidanții, reducând stresul oxidativ. De asemenea, pot influența nivelul de estrogen, fapt ce poate ajuta la scăderea riscului de cancer mamar.

Scăderea colesterolului

Broccoli poate contribui la scăderea colesterolului deoarece fibrele solubile din legumă se prind de colesterolul din sânge. Această legătură facilitează excreția colesterolului și, în consecință, scade nivelurile de colesterol din organism.

Detoxifierea ficatului și întregului organism

Broccoli are un impact pozitiv puternic asupra sistemului de detoxifiere a organismului, iar cercetătorii au identificat recent unul dintre motivele principale pentru acest beneficiu care ne scapă de toxine. Glucorafanina, gluconasturtiana și glucobrasicina sunt 3 fitonutrienți glucozinolați ce se găsesc într-o combinație specială în broccoli. Acest trio dinamic este capabil să susțină toți pașii procesului de detoxifiere a organismului, inclusiv activarea, neutralizarea și eliminarea agenților contaminanți nedoriți. Izotiocianații (ITC) sunt molecule de reglare a detoxifierii produse de glucozinolații din broccoli și ajută la controlarea procesului de detoxifiere la nivel genetic.

Broccoli și suportul cardiovascular

Deși cercetările din acest domeniu se află încă în primele stadii, substanțele antiinflamatorii prezente în legumele crucifere devin subiect de înalt interes în ceea ce privește bolile de inimă. Un aspect important aici implică proprietățile antiinflamatorii ale sulforafanului, unul dintre izotiocianații (ITC) derivați din glucorafanina din broccoli. La unii subiecți cu glicemie mare, sulforafanul poate fi capabil să prevină (sau chiar să inverseze) o parte din daunele provocate pereților interiori ai vaselor de sânge, ce pot fi cauza problemelor cronice determinate de valorile glicemiei. În cele din urmă, riscul scăzut de atacuri de cord și infarcte ar putea fi și el legat, în mod statistic semnificativ, de aportul de broccoli și glucorafanina pe care acesta o conține.
O a doua zonă în care vă puteți baza pe broccoli în ceea ce privește suportul său pentru sistemul cardiovascular este abilitatea lui de a scădea colesterolul. Complexul de vitamine B din broccoli poate și el să contribuie semnificativ la sănătatea cardiovasculară. În special, în ceea ce privește formarea excesivă a homocisteinei – un fenomen care crește riscul de ateroscleroză, infarct și atac de cord – deficitul de vitamine din complexul B poate fi un factor de risc major. Cele trei vitamine B care sunt extrem de importante în diminuarea riscului de hiperhomocisteinemie (formarea excesivă a homocisteinelor) sunt vitamina B6, vitamina B12 și folatul. Contribuind substanțial la aportul de vitamina B6 și folat, broccoli ne poate ajuta să scădem riscul de formare în exces a homocisteinei și de apariție a problemelor cardiovasculare legate de excesul de homocisteină.

Sănătatea ochilor

Probabil ați auzit că morcovii sunt benefici pentru ochi, acest lucru datorându-se conținutului lor de luteină. Aceasta este un compus antioxidant care este extrem de benefic pentru sănătatea oculară, iar broccoli reprezintă și el o cale excelentă de a-l asimila. Un alt antioxidant din broccoli, numit zeaxantină, este la fel de benefic. Ambele substanțe chimice pot ajuta la protejarea împotriva degenerescenței maculare, o boală incurabilă care încețoșează vederea centrală, și cataractei, opacizarea cristalinului.
Niciun țesut din organism nu este mai concentrat în luteină decât zona din porțiunea exterioară a retinei (numită retină periferică). În mod similar, în macula din apropierea porțiunii centrale a retinei, există o concentrație unică de zeaxantină. S-a demonstrat că atât riscul problemelor ce implică macula (de exemplu, degenerescența maculară), cât și cel al problemelor ce implică zona cristalinului (de exemplu, cataracta) pot fi diminuate prin aportul de alimente (inclusiv broccoli) ce furnizează cantități semnificative de carotenoizi luteină și zeaxantină.

Pielea frumoasă, luminoasă, sănătoasă

O a doua abilitatea este aceea de a oferi susținerea sănătății pielii, inclusiv suport pentru pielea arsă de soare. Aici intervine glucorafanina prezentă în broccoli, transformată în sulforafan de către organism, care a primit cea mai multă atenție din partea cercetătorilor. Din moment ce celulele pielii execută procesul detoxifierii, atunci beneficiile detoxifiante ale sulforafanului ar putea fi extrem de importante în combaterea daunelor provocate de soare.

Beneficii antiinflamatorii

Broccoli este un excelent antiinflamator și ar putea încetini procesul de deteriorare a articulațiilor asociat cu osteoartrita. Un studiu din 2013 efectuat la University of East Anglia a descoperit că sulforafanul din broccoli poate ajuta persoanele ce suferă de osteoartrită deoarece această substanță chimică „blochează enzimele care provoacă distrugerea articulațiilor, blocând o moleculă cunoscută ca factor declanșator al inflamației”.
De asemenea, izotiocianații și acizii grași omega-3 din broccoli contribuie la reglarea inflamației. În plus, un studiu din 2010 publicat în revista Inflammation Researcher a arătat că flavona numită campferol micșorează impactul alergenilor, în special în tractul intestinal, fapt ce poate reduce inflamația cronică.

În general, broccoli este sigur pentru consum, iar orice efect secundar nu este grav. Cel mai răspândit efect secundar îl reprezintă gazele sau iritația de la nivelul intestinelor, determinate de cantitățile mari de fibre din broccoli. Toate legumele crucifere pot determina apariția gazelor, însă beneficiile pentru sănătate surclasează disconfortul.
Potrivit Ohio State University Wexner Medical Center, persoanele care iau medicamente pentru subțierea sângelui ar trebui să fie atente în privința aportului de broccoli, din moment ce conținutul de vitamina K al acestei legume poate interfera cu eficiența tratamentului. De asemenea, persoanele cu hipotiroidism ar trebui să-și limiteze consumul de broccoli.

Crud, la aburi sau fiert: Cum este broccoli mai nutritiv?

Modalitatea de preparare a broccoli poate influența cantitatea și tipul de nutrienți pe care îi obțineți. Cei care consumă broccoli pentru beneficiile sale anti-cancer vor trebui să se asigure că nu gătesc leguma prea mult timp.
Un studiu din 2007 efectuat la University of Warwick a descoperit că fierberea broccoli poate slăbi efectele enzimelor benefice, ce luptă împotriva cancerului. Cercetătorii au studiat efectele fierberii, preparării la abur, la microunde și pe grătar a acestei legume proaspete, precum și a verzei de Bruxelles, conopidei și verzei albe.
Fierberea a dus la cele mai mari pierderi de nutrienți anti-cancer. Prepararea la aburi cu o durată de până la 20 de minute, la cuptorul cu microunde, de până la trei minute, și la grătar, până la cinci minute, nu au generat nicio pierdere semnificativă a substanțelor ce previn cancerul. Broccoli în stare crudă își menține toți nutrienții, însă prezintă o probabilitate mai mare de a irita intestinele și a provoca gaze.

Broccoli: prea sanatos pentru a mai conta gustul! Dacă totuși nu vă împăcați cu gustul de broccoli sau pur și simplu programul de zi cu zi nu vă permite să consumați acest aliment, puteți folosi capsule, extract de broccoli.

Puteti posta comentarii mai jos .


Apartament de vacanta pe litoral de vanzare

Cum slabim simplu cu bautura Slim D cu portocale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.