Boala ficatului gras și fructoza

Ficatul gras este o boală ce poate fi datorată și consumului de fructoză. Prea mult zahăr rafinat sau fructoză pot conduce la acumularea de țesuturi grase în ficat, ceea ce poate duce la boală hepatică, chiar dacă nu sunteți supraponderal. Multe studii arată că zahărul este la fel de dăunător ca alcoolul.

Ficat gras și fructoza. Boala ficatului gras este relaționată cu consumul de fructoză.

Ficat gras și fructoza. Boala ficatului gras este relaționată cu consumul de glucoză și fructoză, inclusiv HFCS, siropul de glucoză-fructoză din porumb.

Tratamentul avizat pentru boala ficatului gras este recomandat de medic. Acesta poate permite și tratament naturist cu plante medicinale și legume, iar în acest sens poate fi util să vă informați cât mai bine.

Implicațiile bolii ficatului gras

Implicațiile pentru o persoană care dezvoltă boli de ficat sunt grave, indiferent de cauză. Ficatul este probabil cel mai multifuncțional organ solid din organism și este implicat în detoxifiere, depozitarea nutrienților și homeostazia glucozei. Afectarea acestor procese poate duce la boli hepatice. În cazul bolii ficatului gras, apar probleme în capacitatea ficatului de a procesa lipide, iar cauza a fost legată de modificări multifactoriale în genetică, floră intestinală, dietă, țesut adipos, reglare hormonală și sistem imunitar.


“Apariția bolii este un proces silențios, la fel ca hipertensiunea arterială sau diabetul zaharat”, explică Manal Abdelmalek, specialist în boli hepatice de la Universitatea Duke. Dar, spre deosebire de hipertensiunea arterială sau diabetul zaharat, pe care medicii le pot detecta cu teste ieftine și ușoare în timpul unei verificări de rutină, steatohepatita nonalcoolică este dificil de diagnosticat. Majoritatea persoanelor care au cicatrici pe ficat nu prezintă simptome și, în momentul de față, nu există un biomarker clar pe care un panou de sânge de rutină ar ridica. Singura modalitate de încredere de depistare este biopsia hepatică. Mai mult, boala progresează încet – de-a lungul anilor sau chiar a deceniilor – și cercetătorii încă nu și-au dat seama când cineva cu un ficat gras este în pericol pentru dezvoltarea inflamației și fibrozei care definesc steatohepatită nonalcoolică.

Prevenirea și tratamentul naturist al bolii ficatului gras

Primul pas pentru Tratamentul PREVENTIV al bolii ficatului gras este să aveți un regim alimentar optim în care să eliminați băuturile zaharoase și alimentele procesate, în special pe cele care conțin sirop de glucoză și fructoză. Apoi, dieta potrivită va aduce cu sine scăderea în greutate care poate ajuta la scăderea excesului de grăsime din ficat. După aceea, se recomandă o dietă sănătoasă și consumul de legume, de preferință organice, care nu sunt expuse toxinelor hepatice cum ar fi pesticidele.

Ficatul este cel mai mare și cel mai greu organ intern. El procesează tot ceea ce mâncăm sau bem, stochează vitamine și ajută la detoxifierea organismului. Atunci când ficatul nu funcționează corect, corpul nu mai poate să absoarbă, să stocheze sau să utilizeze toate substanțele nutritive din alimente, ceea ce poate duce la balonare, constipație, scăderea energiei și probleme de sănătate. Fără un ficat sănătos, este aproape imposibil să existe un metabolism corespunzător, o circulație sănătoasă, hormoni echilibrați și o digestie bună.
Vestea bună este că un regim bun pentru sănătatea ficatului vă poate ajuta să vă însănătoșiți ficatul. În primul rând trebuie să ne gândim ”la ce alimente renunțăm”?

Eliminați siropul de fructoză de porumb din alimentația dvs!

Siropul de fructoză din porumb este cauza numărul 1 al bolii hepatice grase și se găsește în atât de multe alimente comune și populare încât majoritatea oamenilor nu își dau seama cât de mult îl consumă în mod regulat. Siropul de glucoză și fructoză din porumb, cunoscut și sub denumirea de HFCS, se găsește în alimente variate precum biscuiți, dulciuri pentru copii, cereale pentru mic dejun, supe și legume la conservă, sucuri, ketchup, maioneză, iaurt. Citiți etichetele tuturor produselor cumpărate din magazine. Dacă pe etichetă vă apar denumiri precum sirop de fructoză sau grăsimi de palmier (și da, apar extrem de des), atunci aveți grijă când cumpărați și gândiți-vă la ficatul dvs.

”Spre exemplu, o persoană care mănâncă în mod obișnuit cereale îndulcite la micul dejun, iaurt cu fructe ca gustare, bea suc procesat industrial (nu neapărat acidulat, ci chiar suc așa numit de fructe sau ceai îndulcit și aromatizat), biscuiți dulci (fie ei și cu cereale integrale) și înghețată tocmai și-a ”bombardat” ficatul cu fructoză din porumb. Fructoza ”se plimbă” prin organismul și nici o celulă nu o vrea.” spune Elena Roșu, Tehnician Nutriționist și editor al revistei proDieta.ro

De ce fructoza nu este bună pentru ficat?

Unii dintre dvs ar putea spune: ” Dar de ce este atât de rea fructoza din porumb? Doar și fructele au fructoză în starea lor naturală, pură!”




Iată ce ne sfătuiește și Doctorul Nutriționist Mihaela Bilic referitor la fructoză, inclusiv la cea prezentă în mod natural în fructe: ”Fructoza obosește ficatul. Toată lumea știe că alcoolul e un produs care se metabolizează exclusiv în ficat și, ca urmare, consumat în exces, poate duce la steatoză hepatică (ficat gras), colesterol și trigliceride crescute și grăsime pe/în abdomen. Adică acea grăsime care se infiltrează printre organele interne, le sufocă și le îmbolnăvește, chiar dacă pe cântar nu avem o greutate de speriat.
Dar el alcoolul, din ce se obține, de unde provine? Alcoolul este un zahăr fermentat și provine din…fructe și cereale. Da, dragii mei, etanolul este un carbohidrat ce are la bază molecula de fructoză. O moleculă considerată până nu demult benignă că doar, nu-i așa, zahărul din fructe e sănătos!
Ei bine, spre deosebire de molecula de glucoză care poate fi folosită drept combustibil de orice celulă, de la creier până la inimă și mușchi, pe fructoză nu o vrea nimeni. Cu alte cuvinte, când mâncăm pâine, paste, mămăliga, orez sau fasole boabe, toate celulele se hrănesc din amidonul ce conține glucoză. Când mâncăm fructe, toată fructoza se duce în ficat.
Atenție, fructoza se metabolizează EXCLUSIV în ficat, iar capacitatea lui enzimatică e limitată (maxim 10-15 g/zi). Consumată în exces (peste 500 g fructe/zi), fructoza ia calea metabolizării alcoolului și duce la grăsime abdominala, ficat steatozic și colesterol crescut. Concluzia: fructele sunt un desert și se mănâncă cu măsura. Mestecate! Pentru că un pahar de suc conține apă și fructoză din 3 fructe, adică materie primă pentru grăsimea de pe burtă :(”

De ce este SIROPUL DE FRUCTOZĂ DIN PORUMB nociv? Și dacă este atât de nociv, de ce este atât de mult folosit în industria alimentară?

Când ne gândim la porumb, sună sănătos. Cu toate acestea, siropul de fructoză nu este același lucru cu mâncatul unui porumb sau al fulgilor neîndulciți de porumb. Siropul de fructoză din porumb este un ingredient controversat care este folosit ca înlocuitor de zahăr lichid. Modul în care a fost procesat îl transformă într-un ingredient mai degrabă chimic.

  • Unul dintre principalele motive pentru care siropul de fructoză din porumb a devenit un ingredient comun în alimentele ambalate este prețul! De fapt, siropul de fructozaă din proumb este mult mai ieftin decât zahărul alb. Guvernul joacă un rol în acest domeniu, deoarece oferă subvenții financiare pentru agricultori. Din păcate, o mare parte a porumbului este modificat genetic și tratat cu substanțe chimice.
  • De parcă prețul mic nu era suficient, siropul de porumb are și gust delicios. Ne place la gust, însă ficatul este nevoit să achite nota de plată atunci când trebuie să proceseze siropul de glucoză fructoză.
  • Pe lângă prețul scăzut, siropul de porumb cu fructoză ajută la prelungirea duratei de viață a produselor alimentare. Acesta este adesea adăugat la produsele alimentare procesate din acest motiv. Produsele ambalate din rafturile magazinelor au termen de valabilitate mult mai mare și rezistă mai bine la raft. Sunt delicioase dar… nesănătoase!

Așadar, siropul de glucoză fructoză din porumb este ieftin, foarte bun la gust și prelungește termenul de valabilitate al produselor. Păi cum să nu fie preferat de industria alimentară în aceste condiții? A, dar mai este un amănunt. Obezitatea, inclusiv infantilă, atinge cote alarmante…

Chiar dacă industria alimentară preferă anumite ingrediente, prin informare corectă putem face alegeri sănătoase în ceea ce privește alimentația noastră zilnică!

Link studiu privind impactul siropului de glucoză fructoză asupra ficatului: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4405421

Restricționați cerealele rafinate

Limitați consumul de alimente bogate în amidon, zahăr și sirop de glucoză și fructoză, cum ar fi pâine albă și biscuiți, cereale rafinate pentru micul dejun și orez alb. Aceste alimente ating nivelurile de glucoză și insulină și pot contribui la un ficat gras.

Alegeți boabe integrale bogate în fibre, cum ar fi orez brun, quinoa, paste din hrișcă, fasole, mazăre, năut, pâine integrală de cereale integrale și cereale și făină de ovăz, alimente care cresc treptat glicemia, nu rapid.
Ca sursă de prebiotice (carbohidrați din fibre), boabele integrale ajută de asemenea la proliferarea bacteriilor intestinale benefice. Studii recente arată că un microbiom intestinal modificat joacă un rol în boala hepatică grasă.

Puteți renunța la dulciuri dar nu trebuie să renunțați la grăsimi dacă le alegeți pe cele sănătoase!

O dietă care elimină pe cât posibil grăsimile saturate (de palmier sau de origine animală) va ajuta la îmbunătățirea stării de sănătate și ameliorarea problemelor ficatului gras. De asemenea, s-a arătat că dietele bogate în grăsimi saturate induc rezistența la insulină.



Alegeți grăsimea mononesaturată, exemple bune în acest sens fiind uleiul de măsline, ulei de arahide, ulei de canola, avocado, migdale. S-a arătat că grăsimile monosaturate pot avea beneficii antiinflamatorii. Mâncați pește gras (de exemplu, somon, păstrăv, sardine) de două ori pe săptămână pentru a obține acizii grași Omega-3 antiinflamatori. Dacă aveți trigliceride în sânge, discutați cu dieteticianul sau medicul dumneavoastră despre suplimentarea cu ulei de pește, de in sau de krill Omega 3.

Faceți sport!

Includeți cel puțin 30 de minute de exerciții aerobice de cinci ori pe săptămână și antrenament de rezistență de două ori pe săptămână. Acest lucru poate îmbunătăți sănătatea ficatului gras, reduce cantitatea de zahăr din sânge și poate reduce riscul bolilor cardiace indiferent de faptul că slăbiți sau nu. Multe persoane sunt descurajate de faptul că nu slăbesc făcând sport și renunță la activitatea fizică. Este greșit să gândim astfel. Sportul va ajuta organismul să metabolizeze grăsimile nocive și carbohidrații. Nu uitați că fructoza se depune ca grăsime exact în zona abdominală! Sportul ne va ajuta să ardem acea grăsime.

Plante medicinale și tratament naturist

Păpădia ajută la protejarea ficatului. Extractul de păpădie este cel mai frecvent utilizat pentru a trata și vindeca ficatul. Puteți bea ceai de păpădie în fiecare zi, puteți alege extractul lichid sau puteți lua capsule. Anghinarea este planta supranumită și ”prietena ficatului” datorită beneficiilor pentru sănătate și proprietăților curative aparte.

Anghinare și plante medicinale, tratament naturist pentru sănătatea ficatului.

Anghinare, păpădie, sfeclă roșie și plante medicinale, tratament naturist pentru sănătatea ficatului. Detalii și mai multe informații în site proDietaNaturala.ro

Despre anghinare și păpădie, tratamente naturiste cu plante, extracte lichide și suplimente pentru sănătate puteți citi mai multe informații în site www.proDietaNaturala.ro, magazin de produse 100% naturale, special dedicate sănătății ficatului.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.