Vitamina B7 (*8, H)

Cunoscuta ca vitamina B7, B8 sau vitamina H, biotina este una dintre cele mai putin cunoscute din complexul de vitamine B. Biotina ajuta sa avem pielea sanatoasa, prin productia corespunzatoare de grasime. In plus, biotina mentine aprovizionarea cu energie in celulele nervoase. Biotina este implicata in metabolizarea zaharului si a grasimilor. Vitamina B7In metabolismul zaharului biotina ajuta la transformarea si conversia acestuia in energie utilizabila. Din acest motiv, crampele muscularele si durerile legate de efortul fizic (care pot fi rezultatul incapacitatii organismului de a utiliza eficient zaharul precum combustibil) pot semnala o deficienta de biotina.

Cand trebuie sa suplimentam alimentatia cu biotina?

  • Cand avem probleme legate de piele;
  • In caz de cadere a parului;
  • Daca avem crampe musculare;
  • In lipsa de tonus muscular bun sau de coordonare.

Galbenusul de ou este una dintre cele mai dense surse de biotina din alimentatie. O cantitate mult mai mare de biotina decat cea introdusa din exterior, prin hrana, este fabricata chiar de corpul nostru, cu ajutorul bacteriilor existente in intestin. Ca atare, trebuie sa avem grija sa nu dereglam aceasta mica lume a bacteriilor intestinale. Spre exemplu, cei care mananca des carne grasa, mancare de la conserve, carnati cu cartofi prajiti, burgeri, prajituri sau fursecuri isi pot distruge flora intestinala in aproximativ o luna si jumatate.

Sinteza grasimilor (acizii grasi)

Multe dintre simptomele de deficit de biotina sunt legate de probleme ale pielii. Biotina este necesara pentru functionarea unei enzime din organism numita Co acetil-A carboxilaza. Aceasta enzima ajuta la productia de grasime din organism. Productia de grasimi este critica pentru toate celulele din organism deoarece membranele tuturor celulelor trebuie sa contina componente corecte de grasime pentru a functiona corespunzator. Productia de grasimi este deosebit de critica si pentru celulele pielii deoarece acestea mor si trebuie sa fie inlocuite foarte rapid si pentru ca sunt in contact cu mediul exterior si trebuie sa serveasca drept o bariera selectiva. Cand componentele celulelor de grasime nu pot fi produse in mod corespunzator din cauza deficientei de biotina, celulele pielii sunt printre primele celule care dezvolta probleme. La sugari cele mai frecvente simptome de deficit de biotina sunt cojitele – o dermatita in care pete galbui/albicioase iritabile apar in jurul scalpului copilului, pe cap, sprancene si pe pielea din spatele urechilor. La adulti echivalentul acestei probleme de piele este numit dermatita seboreica, dar poate aparea in mai multe locatii diferite pe piele.

Biotina sprijina sistemul nervos

Deoarece glucoza si grasimea sunt utilizate pentru producerea energiei in cadrul sistemului nervos, biotina este prin urmare o vitamina ce ajuta la optimizarea nivelul de energie al organismului. Numeroase probleme ale sistemului nervos au fost legate de deficienta de biotina. Aceste simptome includ convulsii, lipsa de coordonare musculara (ataxie) precum si lipsa de tonus muscular bun (hipotonie).

Care sunt simptomele deficitului de biotina?

Afectiunile pielii (inclusiv cojite la sugari si dermatita seboreica la adulti) sunt cele mai frecvente simptome legate de deficitul de biotina. Si pierderea parului poate fi simptomatica pentru deficitul de biotina. Simptome des intalnite ale deficitului de biotina sunt si probleme ale sistemului precum convulsii, lipsa de coordonare musculara (ataxie) precum si lipsa de tonus muscular bun (hipotonie). Crampele musculare si durerile asociate cu efortul fizic pot fi si ele simptomatice pentru deficitul de biotina, care reflecta
incapacitatea organismului de a folosi in mod eficient zaharul ca pe un combustibil.

Cum este afectata biotina prin gatire sau depozitare?

Biotina este relativ stabila atunci cand este expusa la caldura, lumina, si oxigen. Intr-adevar, mediul acid poate altera aceasta vitamina. In ouale crude, spre exemplu, biotina este de obicei legata de o molecula de proteina-zahar (glicoproteina numit avidina) si nu poate fi absorbita in organism decat adaca oul este gatit, permitand biotinei sa se desparta de proteina avidina.

Ce factori ar putea contribui la o deficienta de biotina?

Deficientele de acid pantotenic – vitamina B5 pot contribui la deficiente functionale de biotina deoarece acesea doua functioneaza impreuna in multe situatii metabolice. Problemele intestinale pot fi asociate cu deficitul de biotina. Conexiunea dintre biotina si bolile intestinale sunt axate pe rolul bacteriilor intestinale. In conditii adecvate, bacteriile din intestinul gros pot produce biotina. Problemele intestinale pot crea un dezechilibru bacterian, iar organismul este lipsit in acest caz de sursa alternativa de biotina.

In plus, circa 50% dintre femeile gravide se confrunta cu deficitul de biotina, o deficienta care poate creste riscul de malformatii congenitale. Cercetarile preliminare de laborator arata ca deficitul de biotina apare atat in primul trimestru cat si in al treilea trimestru.

Biotina poate juca un rol in prevenirea si / sau tratarea anumitor probleme de sanatate precum:

  • Caderea parului (alopecie);
  • Dezechilibre intestinale, inclusiv sindrom inflamatoriu intestinal, sindrom de colon iritabil, boala Crohn, colita ulcerativa si diaree cronica;
  • Afectiuni neuromusculare, inclusiv convulsii, ataxias (miscari caracterizate prin lipsa de coordonare musculara) si hipotonias ( lipsa de tonus muscular);
  • Afectiuni cutanate, inclusiv cojite la sugari si dermatita seboreica la adulti.

Biotina este gasita in suplimentele alimentare in forma sa chimica cea mai simpla, D-biotina. Aceasta forma de vitamina este singura forma metabolic activa cunoscuta pana astazi.

In ce alimente gasim biotina?

Biotina poate fi asimilata in organism din suplimente alimentare sau direct din alimentatie daca avem grija sa consumam constant: morcovi, rosii, migdale, oua, ceapa, varza, castraveti, conopida, lapte de capra, lapte de vaca, zmeura, capsuni, negru, ovaz si nuci.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

3 Raspunsuri la discutia despre “Vitamina B7 (*8, H)”

  1. 3
    sadaf spune:

    Multumim de articol,da dr .a recomandat Biotina in cazul de alopecie

  2. 2
    Gabriela spune:

    Foarte util articolul!Il voi urma,cu siguranta.Multumiri.

  3. 1
    Bathori Mariana spune:

    Indicatiile din articol sunt usor de urmat. Trebuie numai putina buna-vointa si un program (saptamanal)tip orar, pentru a urma sfaturile. In rest e deosebit de bine documentat articolul. Il voi urma , ca merita. Succes !!!

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.