Beneficii Paste din Hrisca

Motivul principal pentru a consuma hrișcă (în afară de aroma ei parfumată) îl constituie beneficiile nutriționale excepționale căci este bogată în proteine, vitamine și minerale. Hrișca aduce mai multe beneficii sănătății întregului organism prin faptul că protejează sistemul cardiovascular și ține sub control glicemia.

Hrișca: rețete și idei. Paste din hrișcă fără gluten.

Hrișca: rețete și idei. Paste din hrișcă fără gluten.

Bucătăria noastră tradițională nu include prea multe rețete cu hrișcă dar dacă nu știm să o gătim avem oricând la îndemână pastele. Sunt versatile, ușor de gătit în maxim 20 de minute și deosebit de bogate în proprietăți nutritive. Vezi aici opțiuni de paste din hrișcă organică.

Pastele și tăițeii din hrișcă nu conțin grăsimi și nici colesterol și sunt o sursă excelentă de nutrienți precum mangan, proteine slabe, carbohidrați și tiamina. Din moment ce hrișca nu conține gluten, tăițeii și pastele din hrișcă sunt o alegere bună pentru cei care urmează o dietă fără gluten, pentru copii sau pentru cei ce suferă de boala celiacă.

Cine are nevoie de un aport natural de mangan?

O porție de o ceașcă de paste ori tăiței din hrișcă conține 0,426 mg mangan. Această cantitate furnizează 24% doza zilnică recomandată (DZR) de Food and Nutrition Board pentru femeile adulte și 18,5% în cazul bărbaților. Manganul oferă energie metabolismului, susține sănătatea sistemului nervos și joacă un rol vital în sinteza hormonilor, a țesutului conjunctiv și a proteinelor necesare coagulării sângelui. O dietă care conține multe alimente bogate în mangan, precum pastele și tăițeii de hrișcă, poate să scadă riscul de diabet, artrită și osteoporoză. De asemenea, poate să amelioreze simptomele dureroase ce însoțesc sindromul premenstrual la femei.

De ce sunt importante proteinele din hrișcă?

O porție de hrișcă furnizează mai multe proteine decât orice altă cereală, cu excepția ovăzului, după cum precizează Whole Grains Council. Fiecare ceașcă de tăiței din hrișcă fierți conține 5,77 g proteine sau aproximativ 12% din DZR pentru un adult sănătos care consumă 2.000 calorii zilnic. Pastele și tăițeii din hrișcă sunt o sursă completă de proteine, care reprezintă o parte importantă a unei alimentații sănătoase. Martha Rose Shulman, jurnalistă la rubrica despre alimentație a publicației „New York Times”, arată că hrișca conține toți cei opt aminoacizi esențiali, ceea ce o face o sursă vegetală rară de proteine complete. Alimentele care conțin doar o parte din aminoacizii necesari unui corp sănătos sunt considerate ca având proteine incomplete și consumul lor trebuie suplimentat cu cel al altor produse pentru ca organismul să obțină cantitatea necesară de proteine și să funcționeze așa cum trebuie.
Potrivit Harvard School of Public Health, sursele vegetale slabe de proteine, ca pastele și tăițeii din hrișcă pot să scadă semnificativ riscul de boli de inimă, cancer și diabet, mai ales dacă le consumați ca înlocuitor pentru proteinele din produsele de origine animală, precum carnea roșie.


Carbohidrați buni sau răi?

Majoritatea carbohidraților din pastele și tăițeii din hrișcă provin din amidon, compus din lanțuri lungi de molecule de glucoză. Un studiu din 2002 apărut în „Journal of Nutritional Science and Vitaminology” arată că viteza cu care crește nivelul de glucoză eliberată în fluxul sangvin după ce au fost consumați tăiței ori paste din hrișcă este mai mică decât în cazul consumului de tăiței sau paste din grâu. Cercetătorii au concluzionat că pastele din hrișcă ar putea fi o bună sursă de carbohidrați pentru diabetici, persoane ce țin dietă și pentru toți cei care încearcă să-și țină sub control glicemia.

Tiamina (B1) pentru energie

Femeile adulte au nevoie de 1,1 mg tiamină zilnic, în timp ce bărbații au nevoie de 1,2 mg. O porție de o ceașcă de tăiței din hrișcă fierți ori paste conține 0,107 mg tiamină sau 9,7% din DZR pentru femei și aproape 8% din DZR pentru bărbați. Cunoscută și sub numele de vitamina B1, tiamina este necesară la sinteza principalei surse de energie a organismului: adenozin trifosfat sau ATP. De asemenea, susține sănătatea și buna funcționare a sistemelor imunitar și nervos. Dacă alimentației dumneavoastră îi lipsesc sursele adecvate de tiamină, există o probabilitate mai mare să aveți probleme digestive, cataractă sau insuficiență cardiacă.

Reglarea tensiunii arteriale și colesterolului

Reglarea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol din sânge este asociată cu un consum regulat de produse din hrișcă. Produsele din hrișcă au un nutrient numit rutină. Potrivit The World’s Healthiest Foods, rutina este un flavonoid sau un compus antioxidant care protejează celulele organismului împotriva deteriorării cauzate de tensiunea arterială mare și de îngroșarea plăcii arteriale care duce la creșterea colesterolului. De asemenea, conținutul mare de magneziu al tăițeilor din hrișcă vă protejează împotriva bolilor cardiovasculare deoarece acest mineral contribuie la relaxarea vaselor de sânge, ceea ce poate scădea tensiunea arterială și susține circulația normală a sângelui.

Sănătatea vezicii biliare

Conținutul de fibre insolubile din tăițeii din hrișcă vă poate oferi protecție împotriva calculilor biliari și a altor cazuri de îmbolnăvire a vezicii biliare, mai ales dacă sunteți femeie. Un studiu din 2004 apărut în „American Journal of Gastroenterology” prezintă descoperiri care indică o diminuare cu 13 procente a riscului de formare a calculilor biliari atunci când fibrele fac parte din alimentație. Fibrele din pastele din hrișcă reglează sistemul digestiv și scad nivelul grăsimilor din sânge, toate contribuind la diminuarea riscului de formare a calculilor biliari.

PROPRIETĂȚI GENERALE

Pastele din hrișcă au cu aproximativ 100 calorii mai puțin decât pastele din grâu dar mult mai multe proprietăți nutritive, proteine, minerale și vitamine! Nu este deloc complicat să gătim paste din hrișcă pentru că se pregătesc în același mod ca și cele din grâu, alături de legume, sosuri, carne, pește, etc. Sunt recomandate inclusiv copiilor mici pentru că se digeră ușor, au multe proprietăți nutritive și sunt BIO! Nu au gluten și de fapt nu au deloc alergeni iar de aceea pot înlocui cu succes pastele din grâu.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.