Beneficii aduse de castanele comestibile

Castane comestibileCastanele comestibile (Castanea sativa), spre deosebire de castanele sălbatice, sunt dulci la gust, bogate ca aromă și aduc foarte multe beneficii sănătății. Castanele pot fi cumpărate din aproape orice supermarket sau de la piață și pot fi gătite în variate rețete, cea mai populară rețetă fiind totuși și cea mai simplă, și anume castane ușor umezite și coapte 20 minute la cuptorul de acasă. Spre deosebire de alte nuci și semințe, castanele au un conținut relativ scăzut în calorii căci conțin mai puține grăsimi, dar sunt mai bogate în minerale, vitamine și fito-nutrienți care aduc beneficii pentru sănătate. Castanele nu conțin gluten (proteina ce provoacă o serie de simptome nedorite în intestinul subțire și chiar boala celiacă). Acesta este motivul pentru care multe alimente fără gluten conțin castane. Castanele sunt un aliment recomandat pentru îmbunătățirea sănătății, având proprietăți bacteriostatice, antianemice și remineralizante. În perioada postului, rețetele cu castane sunt binevenite în orice bucătărie! Persoanele care au varice sau probleme vasculare pot lua suplimente pe baza de castan căci normalizează permeabilitatea vaselor de sânge.


Castane reteta bomboneleIdei de a consuma castane: le putem adăuga în aluaturi cu făină integrală pentru a obține pâine cu castane. O altă modalitate de a consuma castane este aceea în care le coacem, le decojim și le mixăm alături de caju, sirop de agave și cacao crudă pentru a face simple bombonele (prin rularea compoziției) sau un blat de tort fără altă coacere, simplu, delicios și cremos (torturile raw de obicei nu au blat cremos dar cel cu castane obține acest efect datorită cremozității castanelor coapte). Castanele pot fi adăugate în supe și umpluturi (bucătăria franțuzească spre exemplu include foarte multe rețete cu castane) sau pot fi măcinate și adăugate în cerealele de dimineață sau smoothie-uri. O altă idee de rețetă cu castane este aceea de piure! Așa cum faceți piure de cartofi (mult mai sărac în nutrienți decât cel de castane) tot astfel puteți pregăti și piure-ul de castane pentru a-l asorta la orice fel principal. Piure-ul de castane este recomandat și pentru copii sau persoanele aflate în post. Culegerea castanelor comestibile se face de la sfârșitul lunii septembrie și până la începutul lunii noiembrie, fiind disponibile în stare proaspătă chiar în postul Crăciunului. Castanele se conservă foarte bine, chiar și câteva luni, în congelator. Putem gasi in comert si lapte praf de castane bio.

Castanele au fost o sursă principală de hrană în multe culturi, în special în China, Coreea, Japonia și țările din jurul Mării Mediterane. Castanele comestibile au fost cultivate timp de mai mult de 6.000 de ani în China și de 3.000 de ani în Europa, după cum relatează Richard Litz, autor al cărții “Biotechnology of Fruit and Nut Crops”. Grecii consideră castanele superioare migdalelor, alunelor și nucilor din punct de vedere nutritiv și al beneficiilor aduse sănătății. Castanele comestibile sunt delicioase, fie prăjite, coapte sau fierte în supe sau alte rețete și au o valoare nutritivă considerabilă.

Castanele sunt recomandate și pentru îmbunătățirea circulației sau tratarea inflamațiilor

Baia de picioare cu frunze de castan și fructe de castan întăreşte vasele de sânge și tratează inflamaţiile.  Toate părţile castanului, dar îndeosebi fructele conţin un complex chimic numit escină, care normalizează permeabilitatea vaselor de sânge, cauza multor procese inflamatorii. Decoctul din coajă de castane este bun în caz de varice, flebite, tromboflebite, ulcere varicoase.

Bogate în fibre dietetice

Conținutul de fibre din castane este de 4 g la 100 g, mai mare decât la nuci (2,1 g la 100 g), nuci pecan (2,3 g la 100 g) și fistic (1,9 g la 100 g), dar aproximativ la jumătate decât alunele. Castanele sunt recomandate persoanelor care țin dietă sau diabeticilor atât datorită conținutului bogat în fibre dar și faptului că că au un indice glicemic mic. Dieta bogată în fibre ajută la la scăderea trigliceridelor prin limitarea absorbției colesterolului în exces în intestine.

Acizii grași esențiali

Castanele conțin niveluri ridicate de acizi grași esențiali, inclusiv acid linoleic, care sunt benefici pentru sănătatea cardiovasculară și pentru o bună dezvoltare neurologică la sugari, după cum se menționează în cartea “Tree Nuts: Composition, Phytochemicals, and Health Effects”. Uleiul din castane constă, în principal din acid palmitic și acid oleic – acid gras care se găsește în cantități mari în uleiul de măsline.


Conținutul de nutrienți

Castanele aduc 195 de calorii la 100 g, cea mai mare parte provenind din conținutul lor ridicat de carbohidrați, potrivit unui studiu publicat în numărul din aprilie 2009 “Journal of Agricultural and Food Chemistry”. Castanele sunt bogate în vitamina C, aminoacizi și antioxidanți. În plus, castanele sunt foarte bogate în calciu (200 de grame au circa 5% din necesarul zilnic) și fier, circa 7%. Fierul ajută la prevenirea anemiei. Sunt o sursă excelentă și de minerale precum magneziu, mangan, fosfor, zinc și potasiu. Potasiul (518 mg / 100 g) scade ritmul cardiac și tensiunea arterială. Magneziul și fosforul sunt componente importante ale metabolismului osos.

Mai mult, castanele conțin vitamine din complexul B, respectiv în 100 g primim 11% din doza zilnică necesară de niacină, 29% din piridoxină (vitamina B-6), 100% din tiamină și 12% din riboflavină. Castanele nu au foarte mulți oxalați (care să cauzeze pietre la rinichi), mai puțin de 85 mg la 100 g, în comparație cu alte fructe cu coajă lemnoasă. Sunt lipsite de colesterol și de sodiu, fapt pentru care sunt o alegere bună pentru cardiaci.

Reteta de Clatite cu faina de castane: Ingrediente: 3 ouă, 3 linguri făină de castane, 2 linguri făina albă, 5 linguri ulei, 250 ml lapte, un praf de sare. Mod de pregătire: Se bat ouăle, se adaugă laptele, făina de castane, făina albă, sarea, uleiul. Se amestecă bine și se dă la frigider pt 30 min să se odihnească. Se fac clătite pe care putem să le umplem cu dulceață fără zahăr.

Castanele pot fi consumate și sub forma de lapte! EcoMil aduce si in Romania prin prodietanaturala.ro lapte praf de castane. MOD DE PREPARARE lapte de castane bio: dizolvați 2-3 linguri de pudră într-un pahar cu apă rece sau caldă, după gust. Pudra poate fi folosită de asemenea pentru gătit sau copt. Laptele praf de castane nu are lactoza si este recomandat si copiilor pentru ca este ușor digerabil.

Castane comestibile decojite si prefierte

Castane comestibile decojite si prefierte, pret punga 200 gr. Castane care pot fi servite direct sau din care putem prepara garnituri sau piure. Compoziție: 100% castane comestibile din culturi certificate ecologic. În magazin online proDietaNaturala.ro cu livrare rapidă.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.