Bauturi izotonice

Bauturi isotonice, pret izotonice naturaleBăuturile izotonice nu trebuie confundate cu energizantele. Pentru că cele din urmă au cel mai bun preț, mulți sunt tentați să folosească un simplu energizant pe post de băutură izotonică.

Beneficiile băuturilor izotonice pentru sportivi și sănătate în general sunt mult superioare energizantelor care de multe ori aduc chiar deservicii stării de bine a organismului per ansamblu.

Ce sunt băuturile izotonice și cum ajută organismul?

Exercițiile fizice intensive ajută la menținerea sănătății inimii, precum și în procesul de slăbire ori în păstrarea unei forme fizice bune, însă ele vă pot face să pierdeți prin transpirație unul până la trei sferturi din lichidele din organism în timpul unui program de sport.

Deși transpirația este modul în care corpul nostru își păstrează temperatura normală, aceasta poate duce la pierderea unor minerale importante, la deshidratare și chiar la accident vascular cerebral provocat de căldură. Băuturile izotonice înlocuiesc repede acești nutrienți și lichidele pierdute, ajutând la prevenirea afecțiunilor și accidentărilor specifice exercițiilor fizice.

Proprietăți nutritive ale băuturilor isotonice

Băuturile pentru sportivi se împart în trei categorii: izotonice, hipotonice și hipertonice, în funcție de cantitatea de carbohidrați pe care îi conțin. Băuturile izotonice au un mare procent de carbohidrați, inclusiv glucoză, sursa de energie preferată a organismului în cazul efortului fizic. Băuturile izotonice au osmolalitatea cuprinsă între 280 și 330 mOsm/kg, aceasta măsurând numărul particulelor de carbohidrați, electroliți, îndulcitori și conservanți dintr-un lichid.

Osmolalitatea băuturilor izotonice se apropie cel mai mult de echilibrul natural de lichide din organism, acesta fiind primul motiv pentru care aceste băuturi sunt atât de populare în rândul alergătorilor și atleților.

Apa de cocos este izotonicul natural perfect

Apa de cocos este un izotonic natural. Este înlocuitorul natural ideal pentru sportivi la izotonicele sintetice. O doză de apă de cocos după antrenament asigura o rehidratare extrem de rapidă și mai ales sănătoasă.
Apa de cocos este supranumită lichidul vieții pentru ca este bogată în special în 5 electroliți fundamentali pentru om: potasiu, calciu, sodiu, mangan și magneziu. Aceasta conține în plus cantități mari de vitamina C, B1, B2, B3, B5 și B6 – toate naturale și nu obținute în laborator.
Apa de cocos este renumită pentru că include de asemenea acidul lauric prezent în laptele matern.

Beneficii aduse de apa de cocos:

– asigură rehidratarea rapidă și naturală a organismului;
– sprijină sistemul imunitar în lupa împotriva virușilor și microbilor;
– ajută la creșterea metabolismului;
– susține curele de detoxifiere a organismului și poate curăța chiar tenul;
– ajută la reglarea funcțiilor intestinale;
– este săracă în săruri și în zaharuri fiind potrivită și pentru cei care suferă de diabet;
– consumul regulat de apă de cocos ajută la reducerea nivelului glicemiei și la echilibrarea Ph-ului organismului;
– prin conținutul mare de potasiu (330 ml apă de cocos conțin tot atât potasiu cât patru banane) ajută la sănătatea oaselor (potasiul fiind unul dintre mineralele care contribuie la fixarea calciului în organism).

Apa de cocos Diet Food Polonia este deshidratată și se reconstruiește prin amestecarea cu apă plată. Mod de preparare: o linguriță de pulbere de apă de cocos (circa 8-10 gr) se amestecă cu 200 ml apă plată.
Analiza nutrițională pentru 100 gr produs :
Calorii: 284
Proteine: 0.48 g
Grăsimi: 0.27 g , care acizi grași saturați 0.27 g
Carbohidrați: 91.9 g din care zaharuri naturale 54.5 g
Sodiu: 398 mg
Magneziu: 159 mg
Mangan: 4 mg
Potasiu: 3185 mg
Calciu: 294 mg
Vitamina C: 6.5 mg

Electroliții

Electroliții sunt minerale esențiale care ajută la menținerea echilibrului acido-bazic în celulele corpului în cazul sodiului, potasiului, calciului, magneziului, clorului, bicarbonatului, fosfatului și sulfatului. Un studiu efectuat în Olanda, publicat în 1998, în „International Journal of Sports Medicine”, a comparat efectele unei băuturi răcoritoare cofeinizate cu cele ale apei minerale cu un conținut redus de sodiu și cu cele ale unei soluții izotonice pe bază de carbohidrați și electroliți asupra unor cicliști de elită. Subiecții cărora li s-au administrat băuturi izotonice au reținut mai mult sodiu, magneziu și calciu în organism, suficient pentru a compensa pierderile prin transpirație sau urină.

Glucoza

Glicogenul, care este transformat în glucoză și stocat în ficat/mușchi, necesită mai puțin oxigen decât proteinele sau lipidele pentru a se arde și furniza energie. De exemplu, la un bărbat sportiv, ficatul stochează 90 g de glicogen, iar mușchii, 400 g. În timpul exercițiilor fizice grele, rezervele de carbohidrați pot fi epuizate la o rată de trei-patru grame pe minut, ceea ce poate epuiza rezervele organismului, mai ales dacă efortul este susținut timp de două ore sau mai mult. De obicei, corpului îi ia 24-48 ore să își refacă rezervele, însă o băutură izotonică poate reda mai repede organismului echilibrul de glicogen.

Hidratarea

Poate părea logic să consumați apă în timpul efortului atunci când transpirați, însă apa poate cauza balonare și nu conține carbohidrați sau electroliți. Cu cât nivelul de carbohidrați este mai mare într-o băutură, cu atât rata de golire a stomacului va fi mai mică. Băuturile izotonice reduc urinarea și previn deshidratarea.

Rezistența

Cercetătorii de la University of Edinburgh au măsurat efectele băuturilor izotonice în timpul efortului fizic asupra atleților tineri care au consumat băuturile înainte și în timpul jocurilor. Rezultatele, publicate în „European Journal of Applied Physiology”, în 1990, au arătat că hidratarea izotonică a permis sportivilor să oprească, apoi să înceapă și să continue activitatea fizică la intesitate mare cu până la 24 de procente mai mult decât cei care au băut o soluție placebo.

Băuturile izotonice îi ajută atât pe sportivii începători, cât și pe cei profesioniști să aibă parte de un program de exerciții intens. Majoritatea celor care efectuează exerciții izotonice nu conștientizează partea tehnică a mișcării. Pe scurt, mișcarea izotonică forțează mușchii să ducă o greutate statică de-a lungul unei game de mișcări. Deci practic orice formă de antrenament cu greutăți, fie cu gantere, fie cu aparatura de fitness, este un exercițiu izotonic. Încordarea a bicepsului, în care se ridică o ganteră pentru a lucra musculatura brațului, este un exercițiu izotonic clasic.

Caracteristici

Toate exercițiile izotonice se caracterizează prin rezistență. Întinderea forțată a mușchilor împotriva rezistenței creează forță și putere. Exercițiile izotonice nu necesită un echipament costisitor. Dacă nu vă permiteți să vă achiziționați gantere, orice greutate statică, de la cărămizi, la saci cu nisip, poate fi folosită pentru a oferi rezistența necesară. Dacă nimic din toate acestea nu funcționează, vă puteți folosi de greutatea propriului corp în flotări și tracțiuni.

Tipuri. Există două tipuri principale de exerciții izotonice: concentrice și excentrice. În exercițiul izotonic concentric, mușchiul se scurtează ca răspuns la cea mai mare rezistență, ca atunci când se umflă bicepsul. În exercițiul izotonic excentric, mușchiul experimentează același nivel de rezistență de-a lungul întregii mișcări, forțând mușchiul să se alungească. Exercițiile Pilates ar putea fi un exemplu de contracții izotonice excentrice.

În ciuda denumirilor similare, exercițiile izotonice sunt foarte diferite de cele izometrice. Contracțiile izotonice necesită mișcare care activează mușchii și articulațiile pentru a ridica o greutate statică. În exercițiul izometric, mușchii se flexează și se întind fără niciun fel de mișcare. Un exemplu de exercițiu izometric ar fi întinderea și împingerea ambelor mâini pentru îndreptarea brațelor și pieptului; mușchii se încordează chiar dacă părțile corpului implicate nu se mișcă.

Energizante naturale

Promisiunile producătorilor de băuturi energizante sunt de multe ori exagerate iar publicitatea apelează la cuvinte cheie menite sa ne ia mintea de la chimicale. Potrivit producătorilor, băutura energizantă este puternică, plină de vitamina B, guarana, ginseng și proteine naturale din zer sau lapte. Totul scufundat într-o cafea sau un suc care promite să ne energizeze. Dar procentele? 0,1% guarana, 0,1% maca și chiar dacă ar fi o cantitate mai mare, ce proprietăți nutritive și reale ale unor plante pot supraviețui într-o baie de acid asa cum este cazul băuturilor energizante?

Putem apela mai degrabă la guarana bio în forma naturală deshidratată ori la maca bio.

Un produs ideal pentru sportivi este Super SPORT Diet Food. Ingrediente: proteine de cânepă, maca, spirulină, guarana, lucuma, acai fructe de pădure, cacao. Ingrediente provenite din Agricultura Organică. Este un MIX 100% natural și organic fără aditivi sau materiale de umplutură, special pentru performanță sportivă.

Proteina de cânepă și semințele de cânepă din “Super Sport MIX” sunt o alternativă excelentă pentru sportivii care doresc surse de proteine vegane. Acai sunt o sursă abundenta de vitamine, Omega 3 acizi grași și calciu. Pulberile de maca și cacao conțin o cantitate mare de antioxidanți care ajută la regenerarea rapida post-antrenament. Guaranina, o componentă din guarana stimulează creierul și corpul pentru un efort mai puternic și mai eficient decât cafeina din cafea. Lucuma este o sursă de fier, un element necesar pentru a transporta oxigenul de la plămâni la toate celulele corpului. Spirulina îmbunătățește sistemul imunitar și are proprietăți anti-inflamatorii, fiind deasemenea foarte bogată în proteine.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.