Baobab: super aliment nutritiv!

Pudra organică de baobab numită și pulbere de baobab este un nou super aliment recomandat de nutriționiști. De ce este specială pulberea de baobab? Cu ce vine diferit față de alte alimente? Baobab fructPudra de baobab este recomandată de multe ori în regim hipocaloric și persoanelor care țin dietă pentru că este foarte bogată în fibre care rapid dau senzația de sațietate (45%) și nu ne mai este foame timp îndelungat. În plus, ajută la atenuarea nivelului de oboseală la sportivi și scade în mod eficient nivelul ridicat de zahăr din sânge. Oamenii de știință de la Oxford Brookes University au stabilit că pudra de baobab poate fi inclusă în alimentație cu beneficii importante inclusiv pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2 (sursa: express.co.uk). Pudra de baobab poate fi presărată peste orice fel de alimente, inclusă în shake-uri proteice și smoothie-uri, chiar și pâine.

Pudra de baobab conține numeroase vitamine și minerale esențiale și are printre cele mai ridicate capacități antioxidante comparativ cu alte fructe și legume.

Arborele baobab este unul dintre cei mai reprezentativi copaci din Africa și este adesea numit arborele răsturnat deoarece arată ca și cum rădăcinile i-ar crește în sus. Crește în 32 de țări africane și în anumite părți din Australia și are fructe deosebit de bogate în calciu, potasiu, tiamină, vitamina C și alți nutrienți esențiali pentru sănătate.

Ce este baobabul? Beneficii pentru sănătate, sfaturi și rețete pe care trebuie să le încercați.

Baobabul este un superaliment care s-a făcut remarcat în domeniul nutriției și sănătății bazate pe alimentație naturală. A intrat atât de bine pe piață încât poate fi găsit sub aproape orice formă în alimentele noastre preferate (și înainte de întreba, da, se găsește inclusiv în unele tipuri de ciocolată). Vânzările de pudră de baobab au crescut cu 1600% în ultimii ani în Marea Britanie.
Lăudat de-a lungul secolelor ca fiind o sursă naturală ce aduce beneficii pielii, părului și sănătății, în general, iată câteva informații despre modestul baobab…

Ce este baobab?

În ciuda numelui neobișnuit, baobabul este un super aliment ce poate fi consumat zilnic, fiind o sursă excelentă de vitamina C, calciu, potasiu, tiamină, fribre și vitamina B6.

„Baobabul este un aliment proaspăt, integral, 100% natural, bogat în nutrienți, cu o aromă unică de șerbet de citrice”, afirmă Tipper Lewis, botanist renumit la Neal’s Yard Remedies.

Fructul deține una dintre cele mai mari capacități antioxidante din lume, având o cantitate mai mult decât dublă de antioxidanți la gram decât fructele goji și mai mare decât a afinelor și rodiilor, la un loc.

„Este o sursă excelentă de vitamina C care ajută la protejarea celulelor de stresul oxidativ și contribuie la formarea colagenului în piele”, spune Lewis. „Vitamina C ajută și la regenerarea vitaminei E care protejează și repară pielea.”

Beneficii pentru sănătate

Katya Igumentseva, fondatoarea Organic Burst, declară că, pentru ea, beneficiul principal al baobabului se manifestă după sesiunea de exerciții fizice: „Este perfect atunci când sunteți obosiți după un antrenament intens în care ați transpirat”.
„Eu adaug două lingurițe de Organic Burst Baobab într-o sticlă de apă pentru a-mi realimenta electroliții organismului, deoarece conține potasiu, magneziu și calciu. Adăugați 1/4 linguriță de sare roz de Himalaya și obțineți o băutură naturală, fără zahăr, specială pentru antrenamente sportive.”

De asemenea, baobabul este excelent în îmbunătățirea nivelurilor de atenție și energie, susținând sistemul imunitar, menținând sănătatea sistemului nervos și crescând nivelul de fier din organism.

Cum consumăm baobab

În Marea Britanie se recomandă consumul baobabului sub formă de pudră, ce poate fi presărată în cerealele musli de dimineață, iaurt, shake-uri proteice, smoothie-uri și în tot felul de alimente gustoase. Iată câteva idei:
Băuturi. Creați o băutură răcoritoare cu baobab adăugând o linguriță de pudră de baobab într-un pahar de apă minerală acidulată. Poate lua locul băuturilor răcoritoare cu zahăr și este de departe mai sănătoasă.
Sosuri. Baobab este un adaos minunat în sosurile și mâncărurile cu citrice datorită gustului său astringent.
Smoothie-uri. Pentru un mix de fructe rapid, amestecați 1-2 lingurițe de pudră de baobab în două sau trei pahare de lapte de cocos sau migdale. Adăugați câteva bucăți de mango și banană înghețate, iar apoi mixați într-un blender!
Cocktailuri. Amestecați o linguriță de pudră de baobab cu cocktailul dvs preferat.
De asemenea, o puteți adăuga în pâine de casă, în budincile de Chia și în ceai!

Beneficiile fructului de baobab pentru piele și frumusețe

Alimentele bogate în vitamina C sunt piatra de temelie a dietei anti-îmbătrânire. Vitamina C, provenită fie din alimente, fie din suplimente alimentare, ajută organismul să formeze colagen și elastină, două proteine structurale care oferă pielii susținere și elasticitate.

În plus față de faptul că este o sursă naturală de vitamina C, s-a demonstrat că fructul de baobab deține proprietăți antioxidante puternice, care la rândul lor sporesc beneficiile acestui super-fruct asupra pielii. Așa cum probabil știți deja, antioxidanții neutralizează radicalii liberi, atomi și molecule instabile care pot produce daune organismului la nivel celular, crescând riscul bolilor degenerative și a altor semne de îmbătrânire, inclusiv riduri și linii fine de la suprafața pielii. Iată un raport asupra capacității antioxidante a pulpei anumitor fructe, din punct de vedere al Capacității Antioxidanta Integrala (IAC), pentru a înțelege potențialul antioxidant extraordinar al fructului de baobab:
• Baobab: 11,11
• Kiwi: 0,34
• Măr: 0,16
• Portocală: 0,10

Vitamina C și controlul glicemic pentru susținerea eforturilor de a slăbi

Includerea în dietă a alimentelor bogate în vitamina C, precum pudra de fruct de baobab (sau fructele proaspete de baobab, dacă le puteți procura), poate crește capacitatea corpului de ardere a grăsimilor în timpul exercițiilor fizice, mai ales dacă alimentația actuală nu conține suficientă vitamina C.

O echipă de cercetători de la Arizona State University au descoperit că persoanele ce prezentau concentrații scăzute de vitamina C în sânge ardeau cu 25 la sută mai puțină grăsime în timpul unei sesiuni de 60 de minute de mers pe banda de alergare, în comparație cu cele care aveau niveluri normale de vitamina C în sânge. Potențialele efecte de slăbit ale vitaminei C pot fi legate de faptul că aceasta este necesară producerii de carnitină, un compus ce încurajează organismul să transforme grăsimea în combustibil, mai degrabă decât să o depoziteze sub formă de grăsime corporală.

Baobab. Info grafic privind continutul de fibre dietetice care ajuta in procesul de slabire si mentinere a siluetei.

Baobab. Info grafic privind continutul de fibre dietetice care ajuta in procesul de slabire si mentinere a siluetei.

Mai mult decât atât, fructul de baobab poate ajuta persoanele supraponderale sau obeze să scadă în greutate datorită efectelor asupra digestiei amidonului și a răspunsului glicemic. Un studiu publicat în numărul din noiembrie 2013 al revistei Nutrition Research a arătat că extractul de baobab prezent în pâinea albă la o concentrație de 1,88% a scăzut semnificativ amidonul digerabil din mostrele de pâine albă. De asemenea, s-a descoperit că extractul de fruct de baobab reduce semnificativ răspunsul glicemic la participanții studiului, atât atunci când a fost consumat în doze mici (18,5 g), cât și în doze mari (37 g), în 250 mililitri de apă, alături de pâine albă. Mesele care declanșează un răspuns glicemic scăzut (numite și mese cu indice glicemic, sau GI, scăzut) încurajează pierderea în greutate, reducând apetitul și poftele și ținând sub control insulina, hormonul responsabil cu depozitarea grăsimilor .

Baobabul poate preveni bolile cardiovasculare și problemele legate de vene varicoase

Alimentele care furnizează organismului multă vitamina C vă pot menține sănătatea inimii și a întregului sistem cardiovascular. Un studiu efectuat la University of California a descoperit că participanții care au luat zilnic, timp de două luni, un supliment cu vitamina C (ce asigura 500 miligrame vitamina C) au înregistrat o scădere cu 24 la sută a nivelurilor de proteine C-reactive din plasmă. Noile cercetări sugerează că determinarea nivelurilor de proteine C-reactive, sau CRP, pe scurt, este o metodă excelentă de măsurare a riscului de boli de inimă, poate chiar mai bună decât stabilirea nivelului de colesterol.

Venele varicoase și insuficiența venoasă sunt alte exemple de probleme cardiovasculare care poat fi uneori ameliorate prin consumul alimentelor bogate în vitamina C, precum pudra de frucut de baobab. Vitamina C este necesară în producerea colagenului și elastinei, țesuturilor conjunctive care ajută venele să rămână puternice și ferme, iar în plus, poate contribui la creșterea circulației sanguine în organism. Așadar, nu este deloc surprinzător că nivelurile scăzute de vitamina C au fost asociate cu venele varicoase. Se consideră că efectele pozitive ale vitaminei C asupra venelor sunt mai puternice atunci când vitamina C este consumată alături de vitamina E, așa că data viitoare când vă preparați un smoothie cu pudră de pulpă de baobab, asigurați-vă că adăugați și o sursă sănătoasă de vitamina E (nuci, migdale, sâmburi de caise, nuci de Macadamia, caju).

Remineralizant

Dacă încă nu v-au impresionat beneficiile pentru sănătate ale fructului de baobab, luați în considerare acest lucru: utilizarea pulpei proaspete de baobab la gătit sau adăugarea pudrei concentrate de fruct de baobab în mâncarea preferată pot de asemenea să ofere corpului o mulțime de minerale benefice, precum calciu, cupru, fier, magneziu, potasiu și zinc. Mineralele acționează atât individual, cât și împreună, îndeplinind sute de sarcini în corpul uman.

Baobab. Info grafic privind continutul de CALCIU comparativ cu alte alimente naturale.

Baobab. Info grafic privind continutul de CALCIU comparativ cu alte alimente naturale.

Următorul tabel cu Informații Nutriționale arată concentrațiile aproximative ale celor mai importante minerale ce se găsesc în 100 grame de pulpă proaspătă de baobab:
Calciu: 295 mg (sau 30% din Doza Zilnică Recomandată)
Cupru: 1,6 mg (sau 80% din Doza Zilnică Recomandată)
Fier: 9,3 mg (sau 52% din Doza Zilnică Recomandată)
Magneziu: 90 mg (sau 23% din Doza Zilnică Recomandată)

Baobab: info grafic Magneziu

Baobab: info grafic Magneziu

Potasiu: 1240 mg (sau 35% din Doza Zilnică Recomandată)
Sodiu: 27,9 mg (sau 1% din Doza Zilnică Recomandată)
Zinc: 1,8 mg (sau 12% din Doza Zilnică Recomandată)

De unde putem cumpăra pudră de fruct de baobab de calitate organică

Din moment ce baobabul este un super aliment descoperit relativ recent, ați putea întâmpina dificultăți în a găsi pudră de fruct de baobab în magazinele cu alimente sănătoase din România. Dacă nu aveți norocul de a o găsi în niciunul dintre magazinele din zona în care locuiți, sau dacă pur și simplu preferați să vă achiziționați „super alimentele” online, puteți arunca o privire la gama de pudre de baobab de pe site-ul prodietamagazin.ro.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.