Ateroscleroza Regim Alimentar

Ateroscleroza este un termen tehnic ce combină două cuvinte grecești, athere (terci) și scleroza (întărire). Se referă la formarea de “placă”, ceea ce poate interfera negativ cu fluxul de sânge și poate provoca daune anumitor organe. Cu alte cuvinte, înseamnă rigidizarea sau înfundarea vaselor, cu efect de încetinire sau în cele din urmă de blocaj al fluxului de sânge. Când acest lucru se întâmplă în arterele coronare, apare așa numita boală arterială coronariană. Ateroscleroza poate cauza probleme grave după o anumită vârstă când poate duce la boli de inimă, boala arterială periferică, accidente vasculare cerebrale şi alte probleme de sănătate potenţial letale. Factorul declanşator al aterosclerozei nu este cunoscut pe deplin dar se consideră că această boală apare ca urmare a afectării stratului interior al peretelui arterial, endoteliul. Hipertensiunea arterială, nivelul mare de colesterol, fumatul şi diabetul pot fi “vinovaţi” de apariţia aterosclerozei în sensul că celule sanguine, grăsimi, colesterol, trombocite, resturi celulare şi calciu încep să adere la endoteliul afectat. Acest lucru face ca peretele arterial să se îngroaşe iar de-a lungul timpului arterele se restrâng şi se întăresc, ceea ce poate duce la scăderea fluxului de sânge în muşchi şi organe.

AterosclerozaDacă ateroscleroza se manifestă în mod semnificativ în arterele periferice la nivelul picioarelor, spre exemplu, acest lucru poate provoca durere la mers datorită fluxului sanguin scăzut. În plus, anumite părți din depozitele de grăsime din peretele endotelial se pot rupe și călători prin fluxul sanguin putând provoca un accident vascular cerebral. Când ateroscleroza afectează arterele care furnizează sânge către creier, aceasta poate provoca un atac ischemic tranzitor (AIT) sau accident vascular cerebral.

Din fericire, există multe metode prin care putem preveni sau încetini ateroscleroza. Arterele sunt responsabile pentru furnizarea de oxigen către diferitele zone ale corpului. 30 de minute de exerciții aerobice sau cardio zilnic pot ajuta mușchii să folosească suficient oxigen îmbunătățind circulația și scăzând tensiunea arterială și colesterolul. Dacă sunteți supraponderali, doar slăbind câteva kilograme veți încetini evoluția aterosclerozei. Iar dacă sunteți fumător, trebuie să eliminați acest urât obicei cât mai repede posibil. În plus, trebuie să urmați un regim alimentar sănătos pentru a trata și preveni ateroscleroza.

Regim alimentar recomandat pentru ateroscleroză

    • Reduceți cantitatea de grăsimi saturate, acizii grași trans, colesterol și grăsimi în alimentația zilnică prin consumul de mai puține produse animale și mai multe legume proaspete, verdețuri, oleaginoase și fructe. Alegeți un regim alimentar dietetic ca tratament natural pentru ateroscleroză.
    • Creșteți aportul de Omega-3 și consumați ulei de măsline, in, nuci, avocado, precum și cantități moderate de pește de apă rece. Există dovezi considerabile că persoanele care au un regim alimentar bogat în Omega-3 și uleiuri de pește  au un risc redus semnificativ de dezvoltare a aterosclerozei. Ateroscleroza este asociată cu o deficiență de Omega-3 în alimentație. Semințele de chia sunt deosebit de bogate în Omega 3. Ba chiar trebuie să știm că semințele de chia au mai mulți acizi Omega 3 decât somonul sălbatic!
    • Broccoli este un aliment eficient în prevenirea și tratamentul aterosclerozei. Vitaminele din complexul B din broccoli aduc o contribuție majoră pentru sănătatea cardiovasculară. Deficiența de vitamine din complexul B poate cauza probleme grave pentru sănătate precum formarea excesivă de homocisteină (situație în care crește riscul de ateroscleroză, accident vascular cerebral și atac de cord).
    • O cură cu pepene roșu (pepenele cu coaja verde) înseamnă un deliciu în anotimpul fierbinte de vară dar, mai mult decât atât, poate potoli inflamația care contribuie la boli ca astmul, ateroscleroza, cancerul de colon, diabetul zaharat și artrita.
    • Roșiile nu trebuie să lipsească din regimul alimentar al persoanelor care doresc să prevină și să trateze ateroscleroza. Un studiu derulat în Europa arată că prin consumul de roșii ne protejăm sistemul cardiovascular. Studiul publicat în European Journal of Nutrition, a fost efectuat pe un grup de 12 femei sănătoase care au mâncat destule roșii cât să-și furnizeze 8 mg de licopen zilnic pentru o perioada de trei saptamâni, iar colesterol lor rău LDL (Low-Density Lipoprotein) a fost mult mai puțin sensibil la oxidare (oxidarea fiind primul pas în formarea plăcii aterosclerotice și un important factor de risc pentru boli cardiovasculare).
    • Creșteți aportul de grăsimi mononesaturate. Pentru a avea o inimă sănătoasă este recomandat să mâncăm multe oleaginoase precum: migdale, nuci de Brazilia, nucă de cocos, alune, nuci de macadamia, nuci pecan, muguri de pin, fistic, susan, semințe crude de dovleac si de floarea-soarelui. Putem folosi la gătit canola oil (ulei de rapiță) și ulei de nucă de cocos.
    • Mâncați o combinație curcubeu de legume si fructe: multe verdețuri, legume și fructe portocalii, vinete, roșii, grena, violet, galbene și așa mai departe. Toate acestea conțin compuși antioxidanți din aceste alimente vegetale, cum ar fi caroteni, flavonoide, seleniu, vitamina E și vitamina C,  importante în protejarea împotriva dezvoltării aterosclerozei. Aceste alimente sunt, de asemenea, bogate în vitamine din complexul B, care pot micșora nivelul homocisteinei.
    • Niacina  (Vitamina B3) are un rol demonstrat în scăderea colesterolului cu valori între 10-26% și scăderea recurenței de infarct miocardic cu până la 29%. Folosiți metode naturale și anume consumul de alimente ce conțin niacină (Vitamina B3) precum ciuperci, drojdie uscată activă, ton, piept de pui, semințe de chia sau file de somon.
  • Creșteți aportul de fibre. O dietă bogata in fibre s-a dovedit eficientă împotriva aterosclerozei. Fibrele alimentare, în special fibrele solubile gasite in cereale integrale neîndulcite, legume și fructe, sunt eficace în scăderea nivelului de colesterol. Alegeți la micul dejun fulgi de cereale integrale neîndulcite (de preferat cereale cât mai variate) cu lapte de migdale, orez, ovăz sau quinoa.
  • Limitați consumul de glucide rafinate (zahăr, făină și cereale rafinate). Zahărul și alți carbohidrați rafinați sunt un factor important în dezvoltarea aterosclerozei. Consumul de zahăr ridică nivelul de insulină care se asociază cu colesterol crescut, trigliceride, tensiune arterială, precum și riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare.
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.