Ateroscleroza regim alimentar recomandat

Ateroscleroza este un termen tehnic ce combină două cuvinte grecești, athere (terci) și scleroza (întărire). Se referă la formarea de “placă”, ceea ce poate interfera negativ cu fluxul de sânge și poate provoca daune anumitor organe. Cu alte cuvinte, înseamnă rigidizarea sau înfundarea vaselor, cu efect de încetinire sau în cele din urmă de blocaj al fluxului de sânge. Când acest lucru se întâmplă în arterele coronare, apare așa numita boală arterială coronariană. 

Ateroscleroza este principala cauză de mortalitate și morbiditate din țările dezvoltate. Acestă boală constă în reducerea lumenului vascular prin depuneri de lipide în pereții vaselor formând plăcile de aterom care micșorează aportul de sânge la țesuturi, generând suferințe de tip ischemic. Regimul alimentar recomandat este fără grăsimi saturate, fără zaharuri, fără mâncare de tip fast-food.

Ateroscleroza poate cauza probleme grave după o anumită vârstă când poate duce la boli de inimă, boala arterială periferică, accidente vasculare cerebrale şi alte probleme de sănătate potenţial letale. Factorul declanşator al aterosclerozei nu este cunoscut pe deplin dar se consideră că această boală apare ca urmare a afectării stratului interior al peretelui arterial, endoteliul. Hipertensiunea arterială, nivelul mare de colesterol, fumatul şi diabetul pot fi “vinovaţi” de apariţia aterosclerozei în sensul că celule sanguine, grăsimi, colesterol, trombocite, resturi celulare şi calciu încep să adere la endoteliul afectat. Acest lucru face ca peretele arterial să se îngroaşe iar de-a lungul timpului arterele se restrâng şi se întăresc, ceea ce poate duce la scăderea fluxului de sânge în muşchi şi organe.

Ateroscleroza

Dacă ateroscleroza se manifestă în mod semnificativ în arterele periferice la nivelul picioarelor, spre exemplu, acest lucru poate provoca durere la mers datorită fluxului sanguin scăzut. În plus, anumite părți din depozitele de grăsime din peretele endotelial se pot rupe și călători prin fluxul sanguin putând provoca un accident vascular cerebral. Când ateroscleroza afectează arterele care furnizează sânge către creier, aceasta poate provoca un atac ischemic tranzitor (AIT) sau accident vascular cerebral.

Suc de fructe tratament naturist special pentru tensiune arteriala bună.
La o persoană sănătoasă, tensiunea arterială are o valoare de aproximativ 120 până la 80 mmHG. Pentru a contracara fluctuațiile puternice, suferinzii pot lua suplimente naturiste precum sucul Rabenhorst Germania.Suc de fructe tratament naturist special pentru tensiune arteriala bună. Ingrediente 100% Naturale de la Rabenhorst Germania disponibil și în România www.proDietaBio.ro

Din fericire, există multe metode prin care putem preveni sau încetini ateroscleroza. Arterele sunt responsabile pentru furnizarea de oxigen către diferitele zone ale corpului. 30 de minute de exerciții aerobice sau cardio zilnic pot ajuta mușchii să folosească suficient oxigen îmbunătățind circulația și scăzând tensiunea arterială și colesterolul. Dacă sunteți supraponderali, doar slăbind câteva kilograme veți încetini evoluția aterosclerozei. Iar dacă sunteți fumător, trebuie să eliminați acest urât obicei cât mai repede posibil. În plus, trebuie să urmați un regim alimentar sănătos pentru a trata și preveni ateroscleroza.

Regim alimentar recomandat pentru ateroscleroză

  • Reduceți cantitatea de grăsimi saturate, acizii grași trans, colesterol și grăsimi în alimentația zilnică prin consumul de mai puține produse animale și mai multe legume proaspete, verdețuri, oleaginoase și fructe. Alegeți un regim alimentar dietetic ca tratament natural pentru ateroscleroză.
Uleiul de AVOCADO este obținut prin presare la rece și are certificare BIO. Este deosebit de bogat în proprietăți nutritive valoroase și păstrează toate oligoelementele esențiale.
Uleiul de AVOCADO este obținut prin presare la rece și are certificare BIO. Este deosebit de bogat în proprietăți nutritive valoroase și păstrează toate oligoelementele esențiale. Ulei de avocado premium este disponibil în magazin cu livrare rapidă și plata la curier www.proDietaBio.ro
  • Creșteți aportul de Omega-3 și consumați ulei de măsline, in, nuci, avocado, precum și cantități moderate de pește de apă rece. Există dovezi considerabile că persoanele care au un regim alimentar bogat în Omega-3 și uleiuri de pește  au un risc redus semnificativ de dezvoltare a aterosclerozei. Ateroscleroza este asociată cu o deficiență de Omega-3 în alimentație. Semințele de chia sunt deosebit de bogate în Omega 3. Ba chiar trebuie să știm că semințele de chia au mai mulți acizi Omega 3 decât somonul sălbatic!
  • Broccoli este un aliment eficient în prevenirea și tratamentul aterosclerozei. Vitaminele din complexul B din broccoli aduc o contribuție majoră pentru sănătatea cardiovasculară. Deficiența de vitamine din complexul B poate cauza probleme grave pentru sănătate precum formarea excesivă de homocisteină (situație în care crește riscul de ateroscleroză, accident vascular cerebral și atac de cord).
  • O cură cu pepene roșu (pepenele cu coaja verde) înseamnă un deliciu în anotimpul fierbinte de vară dar, mai mult decât atât, poate potoli inflamația care contribuie la boli ca astmul, ateroscleroza, cancerul de colon, diabetul zaharat și artrita.
  • Roșiile nu trebuie să lipsească din regimul alimentar al persoanelor care doresc să prevină și să trateze ateroscleroza. Un studiu derulat în Europa arată că prin consumul de roșii ne protejăm sistemul cardiovascular. Studiul publicat în European Journal of Nutrition, a fost efectuat pe un grup de 12 femei sănătoase care au mâncat destule roșii cât să-și furnizeze 8 mg de licopen zilnic pentru o perioada de trei saptamâni, iar colesterol lor rău LDL (Low-Density Lipoprotein) a fost mult mai puțin sensibil la oxidare (oxidarea fiind primul pas în formarea plăcii aterosclerotice și un important factor de risc pentru boli cardiovasculare).
  • Creșteți aportul de grăsimi mononesaturate. Pentru a avea o inimă sănătoasă este recomandat să mâncăm multe oleaginoase precum: migdale, nuci de Brazilia, nucă de cocos, alune, nuci de macadamia, nuci pecan, muguri de pin, fistic, susan, semințe crude de dovleac si de floarea-soarelui. Putem folosi la gătit canola oil (ulei de rapiță) și ulei de nucă de cocos.
  • Mâncați o combinație curcubeu de legume si fructe: multe verdețuri, legume și fructe portocalii, vinete, roșii, grena, violet, galbene și așa mai departe. Toate acestea conțin compuși antioxidanți din aceste alimente vegetale, cum ar fi caroteni, flavonoide, seleniu, vitamina E și vitamina C,  importante în protejarea împotriva dezvoltării aterosclerozei. Aceste alimente sunt, de asemenea, bogate în vitamine din complexul B, care pot micșora nivelul homocisteinei.
  • Niacina  (Vitamina B3) are un rol demonstrat în scăderea colesterolului cu valori între 10-26% și scăderea recurenței de infarct miocardic cu până la 29%. Folosiți metode naturale și anume consumul de alimente ce conțin niacină (Vitamina B3) precum ciuperci, drojdie uscată activă, ton, piept de pui, semințe de chia sau file de somon.
Suc cu provitamina A, vitaminele B1, B2, B5, B6, B12, C, E, niacină, acid folic și biotină.
Rabenhorst a remarcat că foarte multe persoane nu vor să ia pastile, capsule (mai ales copiii). Înțeleg nevoia de suplimente sănătoase dar nu vor capsule. De aceea, pe baza studiilor, cercetătorii au elaborat formula de multivitamine în sucuri de fructe fără zahăr adăugat.
Ingrediente suc Multivitamine: suc de pere, mere, portocale și fructul pasiunii, nectar de banane, mango și caise, suc de ananas, nectar de acerola, nectar de guave, suc de grapefruit, provitamina A, vitaminele B1, B2, B5, B6, B12, C, E, niacină, acid folic și biotină. 150 ml pe zi / 5 zile. Vezi preț și mai multe informații.
  • Creșteți aportul de fibre. O dietă bogata in fibre s-a dovedit eficientă împotriva aterosclerozei. Fibrele alimentare, în special fibrele solubile gasite in cereale integrale neîndulcite, legume și fructe, sunt eficace în scăderea nivelului de colesterol. Alegeți la micul dejun fulgi de cereale integrale neîndulcite (de preferat cereale cât mai variate) cu lapte de migdale, orez, ovăz sau quinoa.
  • Limitați consumul de glucide rafinate (zahăr, făină și cereale rafinate). Zahărul și alți carbohidrați rafinați sunt un factor important în dezvoltarea aterosclerozei. Consumul de zahăr ridică nivelul de insulină care se asociază cu colesterol crescut, trigliceride, tensiune arterială, precum și riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare.
ProDietaBio.ro este site cu produse 100% Naturale și BIO, tratamente naturiste și remedii. Aici regăsim sute de alimente sănătoase, suc de Aronia, vitamina C naturală din acerola, fier din plante medicinale și fructe, sucuri vitaminizante pentru copii, turmeric măcinat fin pentru alimentație, sare de Himalaya cu oxid de fier. Accesați site www.proDietaBio.ro pentru mai multe detalii.
ProDietaBio.ro este site cu produse 100% Naturale și BIO, tratamente naturiste și remedii. Aici regăsim mii de alimente sănătoase, miere curdă, propolis, suc de Aronia, vitamina C naturală din acerola, fier din plante medicinale și fructe, sucuri vitaminizante pentru copii, turmeric măcinat fin pentru alimentație, sare de Himalaya cu oxid de fier. Accesați site www.proDietaBio.ro pentru mai multe detalii și pentru ingredientele sănătoase necesare tuturor rețetelor dvs.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *