Apa de cocos, energizantul natural fara calorii.

Apa de cocos este considerată un tonic ideal, bun înlocuitor al băuturilor sportive sau de rehidratare și un energizant natural ce nu afectează silueta decât în sensul bun!

Apa de cocos: bautura naturala ideala pentru dieta, sportivi, perioade de efort intelectual.

Apa de cocos este băutura naturală ideală pentru dietă și sportivi.

Putem bea apă de cocos în loc de orice alt suc sau limonadă, fără grija caloriilor. Fiind săracă în sodiu și în zaharuri, apa de cocos este de asemenea potrivită și pentru cei care suferă de diabet. Consumul de apă de cocos ajută la reducerea nivelului de zahăr din sânge și la echilibrarea Ph-ului organismului.

“Eu recomand adeseori apa de cocos și seva de mesteacăn în locul oricăror sucuri. Aceste două băuturi sunt foarte bogate în proprietăți nutritive fără a aduce prea multe calorii și, mai presus de toate, sunt 100% naturale. Vă rehidratează și vă energizează. Apa de cocos și seva de mesteacăn sunt recomandate mai ales dacă faceți efort intelectual intens, în drumeții, în perioade de caniculă sau dacă faceți sport. În plus, umplu stomacul și dau senzația de sațietate, deci sunt binevenite în perioadele în care sunteți la dietă. Se pot consuma ca atare sau se pot amesteca cu ceai verde răcit, cu fructe congelate sau cu zeamă de lămâie. Vedeam de curând o știre despre faptul că vedetele se răsfață cu apă de cocos pe litoral și că acest lucru ar fi fiță. Nu este deloc fiță. Apa de cocos are cam același preț ca și un suc standard dar cu mult mai multe beneficii și mai puține calorii!” spune Elena Roșu, tehnician nutriționist & editor prodieta.ro.

Nucile de cocos pot fi consumate nu numai sub forma fructelor proaspete dar și sub formă de apă, suc, chips-uri, făină, pudră, etc. Se crează adeseori confuzia între apa de cocos și laptele de cocos. Apa de cocos este un lichid subțire situat în centrul unei nuci de cocos tinere; laptele de cocos este preparat prin mărunțirea fină a pulpei nucii de cocos și amestecarea ei cu apă, obținându-se un lichid ce seamănă cu laptele standard. Spre deosebire de laptele de cocos, apa de cocos are, în mod natural, un conținut scăzut de zahăr, sodiu și grăsimi și bogat în potasiu, magneziu și calciu. Un studiu publicat în toamna anului 2006 în „Journal of Medicinal Food”, indică faptul că apa de cocos scade nivelul colesterolului total și al colesterolului „rău” LDL, în timp ce crește nivelul colesterolului „bun” HDL.

Apa de cocos reprezintă o sursă bună de vitamine, ceea ce o transformă într-o opțiune sănătoasă de băutură nutritivă ce poate înlocui orice alt suc. O porție de apă de cocos oferă 5,8 miligrame de vitamina C, alături de folat, riboflavină, tiamină, niacină și viamina B6. De asemenea, apa de cocos furnizează minerale cheie, precum calciu, fier, magneziu, fosfor și zinc. Apa de cocos este preferată de sportivi, fiind un bun isotonic, dar și de către cei ce țin dietă pentru că nu are prea multe calorii.

Începeți-vă ziua cu un smoothie cu apă de cocos și fructe. Folosiți fructe tropicale, precum banane, ananas sau mango pentru a se potrivi cu aroma ușoară de nuci a cocosului. Adăugați proteine prin includerea untului de migdale, semințelor de in sau a iaurtului. Pudra proteică de zer, dovleac, in, cânepă sau spirulina, chlorella, iarba de orz pot completa un smoothie perfect!

Beți apă de cocos după antrenamente, în drumeții, călătorii lungi sau în zilele caniculare. Bruce Fife, autorul „Coconut Water for Health and Healing”, afirmă că apa de cocos este „băutura sportivă a naturii”, fiind chiar superioară băuturilor comerciale destinate sportivilor datorită conținutului său bogat în electroliți. Apa de cocos are mai puține calorii și mai mult potasiu decat o băutura energizantă clasică. În plus, este 100% naturală și de aceea mulți sportivi de performanță beau doar apă de cocos atunci când vor să fie în formă maximă ori au meciuri și competiții solicitante. Tenismenul american John Isner susține că apa de cocos l-a ajutat sa câștige cel mai lung meci de tenis din istorie, de aproape 6 ore, la Wimbledon-ul din 2010. “Este super-hidratantă și m-a ajutat să rezist în meciuri lungi, în cele mai umede și călduroase medii”, a spus el.

Gătiți cu apă de cocos. Preparați orezul cu apă de cocos în locul celei obișnuite, ceea ce va adăuga și aromă, pe lângă toate beneficiile pentru sănătate. Puteți utiliza apa de cocos ca bază pentru supe, în special cele cu specific asiatic. Înlocuiți laptele sau apa din produsele la cuptor cu apă de cocos, toate dulciurile, de la brioșele cu banane și nuci până la prăjitura răsturnată cu ananas, pot beneficia de gustul de nuci al apei de cocos.

Fibre alimentare benefice în apa de cocos.
Apa de cocos oferă beneficii pentru sănătate, crescând aportul de fibre alimentare. Fiecare porție de o ceașcă de apă de cocos conține 2,6 grame de fibre alimentare, adică 10 la sută din necesarul zilnic de fibre pentru femei și 7 procente din cantitatea zilnică necesară de fibre pentru bărbați. Deoarece conține o cantitate semnificativă de fibre, apa de cocos vă ajută să vă simțiți plini . Fibrele absorb apa, ceea ce ajută la umplerea stomacului. De asemenea, fibrele din apa de cocos reglează glicemia, ceea ce le transformă într-o alegere sănătoasă dacă suferiți de diabet, și ajută la scăderea colesterolului.
Sodiu.
Totodată, apa de cocos conține 252 miligrame de sodiu la porție, acesta fiind un alt electrolit ce se pierde prin transpirație în timpul efortului fizic. Sodiul joacă un rol important în funcționarea organismului, reglând mișcarea apei înăuntrul și în afara celulelor. Conținutul de potasiu și sodiu din apa de cocos o transformă într-o alegere înțeleaptă atunci când apare deshidratarea survenită fie în urma unei activități fizice, fie din cauza unei afecțiuni precum diareea sau vărsăturile.
Magneziu și cupru.
Apa de cocos este un sursă bună de minerale esențiale ca magneziul și cuprul. Magneziul influențează funcționarea glandelor paratiroide, glande hormonale situate la nivelul gâtului, și susține metabolismul pentru transformarea în energie a hranei. De asemenea, cuprul facilitează producerea de energie și joacă un rol în producerea colagenului, ce menține oasele puternice. O porție de o ceașcă de apă de cocos conține 60 miligrame de magneziu, 14 la sută din doza zilnică recomandată pentru bărbați și 19 la sută, pentru femei, alături de 96 micrograme de cupru, echivalentul a 11 procente din cantitatea zilnică recomandată.
Mangan și potasiu.
Consumați apă de cocos și veți asimila și o cantitate semnificativă de mangan și potasiu. Organismul utilizează potasiul pentru a menține potențialul de membrană, adică echilibrul de electroliți necesar celulelor pentru a funcționa normal. O porție de apă de cocos se mândrește cu o cantitate de 600 miligrame de potasiu, ceea ce înseamnă 13 la sută din doza zilnică recomandată. Manganul prezent în apa de cocos crește producția de colagen, cu rol principal în vindecarea rănilor, și susține metabolismul. O ceașcă de apă de cocos furnizează 0,34 miligrame de mangan, echivalentul a 15, respectiv 19 la sută, din cantitatea zilnică recomandată pentru bărbați și femei.

Apa de cocos & tensiunea arterială

Tensiunea arterială crescută, sau hipertensiunea, poate fi dificil de controlat, iar tratamentele variază de la schimbări în alimentație, la administrarea medicamentelor. Deoarece schimbările în alimentație înseamnă restricționarea a ceea ce mâncați, orice nou aliment, în special unul care are efecte pozitive majore asupra tensiunii arteriale crescute, este binevenit.

Există două valori în interpretarea tensiunii arteriale. Primul număr, tensiunea sistolică, măsoară presiunea din artere atunci când bate inima. Al doilea număr, tensiunea diastolică, măsoară presiunea din artere dintre bătăile inimii. În general, pentru un adult, valoarea unei tensiuni arteriale normale ar trebui să fie între 90 și 120, în cazul tensiunii sistolice, și între 60 și 80, în cazul tensiunii diastolice.

Apa de cocos: proprietăți și beneficii

University of California Cooperative Extension din Sonoma County susține că apa de cocos a devenit un înlocuitor natural ideal pentru băuturile sportive. Nivelul relativ ridicat de potasiu este cel care atrage atenția asupra apei de cocos, ca posibil tratament pentru hipertensiunea arterială.
Electroliții din apa de cocos. Consumul apei din nuca de cocos proaspătă face mai mult decât potolirea setei; înlocuiește electroliții esențiali care mențin sănătatea generală. Veți vedea adesea nuci de cocos proaspete, vândute pe plajele destinațiilor de vacanță tropicale, însă apa de cocos este disponibilă și la conservă sau în ambalaje tetra pak din majoritatea magazinelor alimentare.

Consumul apei de cocos răcoritoare și ușor dulci după un antrenament, într-o zi toridă, sau atunci când sunteți bolnavi, poate ajuta la recăpătarea electroliților necesari organismului.

Electroliții sunt minerale ce se găsesc în mod natural în fluidele din organism, precum plasma. Aceștia sunt ioni liberi ce poartă încărcătură electrică. Electroliții mențin funcționarea normală a musculaturii și nervilor, precum și echilibrul fluidelor din organism. Pierdeți electroliți atunci când transpirați sau când eliminați lichide din corp prin diaree sau vărsături. Dacă aveți o lipsă de electroliți, vă puteți simți amețiți, slăbiți, obosiți, confuzi sau puteți avea spasme musculare, amorțeală, zvăcniri sau schimbări ale tensiunii arteriale. Este important să înlocuiți lichidele și electroliții pe care îi pierdeți pentru a preveni apariția efectelor secundare.

Înlocuitor ideal pentru băuturile sportive

Consumul de apă de cocos reprezintă o cale excelentă de a înlocui electroliții pierduți din organism. Adesea, persoanele consumă băuturi sportive pentru a beneficia de acest lucru. Totuși, un studiu publicat în iunie 2002 în „Journal of Physiological Anthropology and Applied Human Science” indică faptul că apa de cocos consumată după exercițiile fizice poate constitui o cale mai eficientă de a rehidrata organismul, decât apa simplă sau o băutură sportivă. În rândul participanților la studiu, apa de cocos a cauzat mai puține tulburări stomacale și a avut o aromă mai bună decât apa și o băutură pe bază de carbohidrați și electroliți; de asemenea, aceasta a restaurant în mod eficient nivelurile de apă și electroliți. În plus, apa de cocos este complet naturală, fără zahăr adăugat și nu conține ingrediente artificiale sau coloranți alimentari.

Restaurarea echilibrului electrolitic.

Dacă sunteți foarte bolnavi sau internați în spital la urgență, ați putea avea nevoie de lichide administrate intravenos pentru a vă rehidrata și înlocui rapid electroliții pierduți. De obicei, sunt utilizate intravenos soluțiile saline sterile preparate în laborator. Totuși, potrivit unui articol publicat în ianuarie 2000, în „American Journal of Emergency Medicine”, în zone izolate ale lumii sau în situații de urgență, apa de cocos poate înlocui lichidele administrate intravenos. Articolul prezintă un caz în care echilibrul electrolitic a fost restaurat cu succes la un pacient prin tratarea lui cu apă de cocos preluată direct din nuca de cocos și administrată intravenos.

Sfaturi și sugestii de servire

Utilizați aroma dulce a apei de cocos în avantajul vostru, alegând-o ca bază pentru smoothie-uri sănătoase și shake-uri proteice. Amestecați-o cu zmeură înghețată, bucăți de mango și ananas pentru a obține o băutură tropicală și adăugați-i semințe de in măcinate pentru o textură bună și aport de Omega 3. Sau amestecați apa de cocos cu piure de fructe și miere, apoi congelați totul pentru a avea parte de un sorbet de apă de cocos sănătos. Dacă vă simțiți curajoși, folosiți apa de cocos în locul apei obișnuite pentru un ceai verde infuzat la rece, cu gheață. Pur și simplu adăugați ceai verde răcit peste apa de cocos, apoi păstrați totul la frigider peste noapte pentru a permite aromei ceaiului să se dezvolte. Luați această băutură minunată cu dvs la serviciu sau în călătorii.

Dieta de slăbire cu apă de cocos

Ceaiul verde ajută la slăbire, pudrele proteice ajută la slăbire, apa de cocos ajută la slăbire. Combinația între acestea se numește shake proteic ce poate înlocui o masă zilnic. Datorită aportului de fibre și proteine dar și conținutului sărac de carbohidrați și calorii, acest tip de shake vă garantează slăbirea dacă îl adoptați la micul dejun sau în loc de masa de prânz (puteți pleca cu el la dvs la serviciu pentru prânz). Vedetele de la Hollywood au fost cele care au atras atenția asupra efectelor benefice ale apei de cocos pentru că au reușit să slăbeasca datorită acestui ingredient natural. Madonna, Gwyneth Paltrow și Rihanna doar doar 3 dintre starurile internaționale care au menționat apa de cocos ca făcând parte din alimentația lor zilnică și din stilul de viață.

Cum pregătim shake-ul de slăbire cu apă de cocos:

Amestecăm 330 ml apă de cocos cu 200 ml ceai verde răcit în prealabil, 2 lingurițe pudră proteică de dovleac sau semințe de in. 100 ml de apă de cocos au numai 24 calorii, ceaiul verde are zero calorii iar pudra proteică circa 70 calorii pentru 20 gr (2 lingurițe cu vârf). Un astfel de shake proteic are așadar circa 150 calorii pentru 550 ml! Nu trebuie să îl beți o dată pe tot, îl puteți consuma pe parcursul a câteva ore. Dacă simțiți nevoia de un plus de dulce puteți alege să adăugați câteva picături de îndulcitor natural din frunze de stevia (vezi mai jos opțiuni de stevia cu aromă de mere, coacăze sau căpșuni). Stevia are circa 1 calorie pentru un pahar, deci cura dumneavoastră de slăbire este în siguranță.

Acest shake proteic nu vă privează organismul de nutrienții esențiali pentru că apa de cocos, pudra proteică și ceaiul verde sunt bogate în nutrienți esențiali. Lista de cumpărături pentru cura de slăbire de o săptămână cu apă de cocos.

7 ape de cocos + 1 pungă pudră proteică de dovleac sau semințe de in + 1 cutie de ceai verde. (în funcție de preferințe + 1 stevia îndulcitor natural). Prețul acestui shake proteic ce înlocuiește o masă de prânz sau mic dejun poate fi mai mic, calculat pentru 7 zile, decât al meselor standard, iar silueta dvs va fi avantajată.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.