Alimente care scad colesterolul rau

Recomandarea medicală de a face analize pentru a determina valorile colesterolului este importantă din mai multe aspecte. Analiza colesterolului evaluează statusul lipidic și posibilele tulburări metabolice, riscul de ateroscleroză, stenoză coronariană și infarct miocardic. Valorile normale ale colesterolului variază în funcție de sex, vârstă, alimentație și de regiune geografică.

Colesterol

Colesterolul ne este atât prieten, dar şi duşman. La valori normale, colesterolul este o substanţă esenţială pentru funcţionarea normală a organismului, însă dacă nivelurile din sânge cresc prea mult, devine un pericol tăcut care creşte riscul de atac de inimă.

Ce trebuie să știm despre colesterol?

• Colesterolul este o substanţă esenţială care este produsă de către organism, dar care este totodată asimilată din alimentele de origine animală.
• Cei mai mari factori de risc pentru un colesterol ridicat constau în alegerile după care vă modelaţi stilul de viaţă: dieta şi exerciţiile fizice.



• Poate fi moştenită o predispoziţie către nivelurile mari de colesterol numită hipercolesterolemie familială.
• Un colesterol mare nu generează simptome de la sine.
• Fiecare ar trebui să îşi controleze nivelul de colesterol prin analize la sânge o dată la 5 ani.
• Potrivit ultimelor statistici oferite de Organizația Mondială a Sănătății, la nivel mondial, colesterolul reprezintă cauza pentru o treime dintre bolile cardiovasculare ischemice.
• Primele metode de reducere a colesterolului implică schimbări ale stilului de viaţă.
• Dacă schimbarea stilului de viaţă nu are succes sau nivelul de colesterol este foarte ridicat, sunt prescrise medicamente de diminuare a lipidelor, precum statinele.
• Nivelurile mari de colesterol contribuie mult la calcularea riscului unei persoane de a suferi un atac de cord în următorii zece ani.

Ce este colesterolul?

Colesterolul se găseşte în fiecare celulă a corpului şi are multe funcţii naturale importante. Este produs de către organism, însă poate fi asimilat şi din alimente. Are o textură de ceară şi arată precum grăsimea. Colesterolul are la bază ulei şi nu se amestecă bine în sânge, care are la bază apa. De aceea este purtat în organism de către lipoproteinele din sânge.

Grupurile de colesterol sunt purtate de două tipuri de lipoproteine.
• Lipoproteine cu densitate joasă (LDL – colesterolul purtat de acest tip este cunoscut sub denumirea de colesterol „rău”).
• Lipoproteine cu densitate ridicată (HDL – colesterolul purtat de acest tip este cunoscut sub denumirea de colesterol „bun”).



Colesterolul îndeplineşte patru mari funcţii, fără de care nu am putea supravieţui. Acesta:
• Contribuie la structura pereţilor celulari;
• Formează acizii biliari digestivi din intestin;
• Permite corpului să producă vitamina D;
• Ajută organismul să producă anumiţi hormoni.

Există alimente care scad colesterolul rău

Organizaţia de susţinere caritabilă pentru persoanele cu colesterolul mare, HEART UK, a identificat „Șase Superalimente” care diminuează în mod activ nivelurile de colesterol:

Soia BIO fulgi
Soia BIO fulgi pt mese vegetale: vezi detalii, pret si multe alte alimente anti-colesterol

Alimentele din soia (15 g pe zi): laptele de soia, deserturile din soia, produsele din soia ce înlocuiesc carnea, nucile din soia, fasolea edamame şi tofu;
Nucile și fructele oleaginoase în general (nuci românești, braziliene, macadamia, caju, migdale, alune de pădure, arahide, sâmburi de caise, etc);
Ovăzul şi orzul care furnizează fibre solubile, precum beta glucanul;
Steroli/stanoli vegetali se găsesc într-o gamă largă de alimente. Stanolii și sterolii din plante reduc absorbția colesterolului din tractul digestiv, atât a celui din dietă, cât și a celui biliar. Pentru a consuma 100 miligrame de steroli vegetali, ar trebui să mâncăm între 500 și 700 grame de legume și fructe proaspete sau aproximativ 200 grame de produse pe bază de făină (integrală, fără aditivi).
Fructe şi legume;
• Alimente bogate în grăsimi nesaturate, de exemplu, uleiul de canola (rapiță).

De asemenea, HEART UK a realizat o listă cu alimentele ce dăunează nivelului de colesterol:
• Untul;
• Ghee sau unt clarifiat;
• Margarina;
• Untura;
• Carnea grasă şi procesată;
• Grăsimi din lactate.

Ce probleme de sănătate pot fi cauzate de colesterolul mărit?

Colesterolul mare este un factor de risc major pentru boala coronariană, o cauză a atacurilor de cord, iar reducerea numărului de lipide din sânge scade riscul de boli cardiovasculare. Nivelul ridicat de LDL duce la depunerea colesterolului pe artere, în timp ce HDL-ul poartă colesterolul către ficat pentru a fi eliminat din organism. Depunerea colesterolului face parte din procesul de îngustare a arterelor, numit ateroscleroză, în care se formează plăci de grăsime ce restricţionează fluxul sanguin.
Nivelurile ridicate de colesterol sunt rezultatul factorilor de risc care pot fi modificaţi sau nu. Doi factori de risc majori, dieta şi mişcarea, pot fi foarte mult modificaţi, ceea ce înseamnă că poate fi făcut ceva pentru a schimba aceşti factori de risc şi reduce probabilitatea de a avea colesterolul mare.

Limitarea consumului de grăsimi saturate de origine animală dintr-o dietă ajută la ţinerea sub control a nivelului de colesterol.




Este de folos să limitaţi consumul alimentelor ce conţin:
• Colesterol (din alimente de origine animală, precum gălbenuşurile, carnea şi brânza);
• Grăsimi saturate (ce se găsesc în unele tipuri de carne, produse lactate, ciocolată, produse de patiserie şi alimente prăjite şi procesate);
• Grăsimi trans (ce se găsesc în unele produse prăjite şi procesate).
De asemenea, supraponderabilitatea sau obezitatea pot duce la niveluri mai mari ale LDL-ului în sânge, iar exerciţiul fizic regulat poate fi de ajutor în ţinerea sub control a acestui factor de risc. Cauzele principale ale colesterolului mare sunt genetice: nivelurile foarte ridicate de LDL se regăsesc în hipercolesterolemia familială, o afecţiune moştenită.
De asemenea, nivelurile anormale de colesterol pot apărea în urma:
• Diabetului;
• Bolilor hepatice sau renale;
• Sindromului ovarului polichistic;
• Sarcinii şi a altor afecţiuni care cresc nivelul de hormoni feminini;
• Glandei tiroide subactive;
• Medicamentelor care cresc colesterolul LDL şi îl scad pe cel HDL (progestine, steroizi anabolici şi corticosteroizi).

Extract pur, suc de Anghinare obținut prin presare la rece. Fără conservanți! Doar cu suc de lămâie. Produs de Alnavit Germania, distribuit proDietaBio.ro. Citiți mai multe informații și beneficii pentru sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor.
Extract pur, suc de Anghinare obținut prin presare la rece din plante crescute în ritmul lor NATURAL, ORGANIC, pe câmpuri netratate. Suc fără conservanți! Doar cu suc de lămâie. Produs de Alnavit Germania, distribuit de proDietaBio.ro. Citiți mai multe informații și beneficii pentru sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor și detoxifierea organismului, tratament naturist de 11 zile per sticlă.

Simptomele unui colesterol mărit

Deşi reprezintă un factor de risc pentru alte boli, nivelul mare de colesterol nu prezintă niciun fel de semne sau simptome. Nu vom ști dacă este un pericol decât dacă este monitorizat în mod regulat prin analize de sânge. Altfel, nivelul de colesterol va trece neobservat şi poate fi o ameninţare tăcută ce poate provoca un atac de inimă sau infarct miocardic.

Diagnosticul colesterolului şi tratamentul

Colesterolul mare poate fi diagnosticat doar prin analizele de sânge. Ghidurile medicale spun că oricine cu vârsta de peste 20 de ani ar trebui să-şi testeze nivelul de colesterol o dată la cinci ani.
Testul pentru determinarea nivelului de colesterol este realizat după o perioadă de abstinenţă-  sunt excluse alimentele, băuturile sau pastilele pentru 9-12 ore – pentru ca testul de sânge să reflecte valorile reale ale colesterolului LDL. Totodată, testarea oferă informaţii despre colesterolul total, colesterolul HDL şi nivelul trigliceridelor.

Care sunt valorile normale ale colesterolului din analizele medicale?

Ghidurile medicale stabilesc nivelurile de colesterol în aşa fel încât să se poată determina riscul de boli de inimă pentru fiecare persoană în parte, după cum urmează:

Colesterolul LDL (rău)
Optim: sub 100 mg/dL
Aproape optim: 100 până la 129 mg/dL
Limita superioară: 130 până la 159 mg/dL
Ridicat: 160 până la 189 mg/dL
Foarte ridicat: 190 mg/dL şi peste.
De asemenea, există valori ale ghidurilor şi pentru alte măsuri ale profilului lipidic:

Colesterol total
Normal: sub 200 mg/dL
Limita superioară: între 200-239 mg/dL
Ridicat: 240 mg/dL şi peste.

Colesterolul HDL (bun)
Scăzut: sub 40 mg/dL
Ridicat: 60 mg/dL şi peste.

Cura de aproape 2 saptamani cu Anghinare, Papadie, Fenicul BITTER BIO cu plante medicinale fara alcool 250 ml. 20 ml zilnic pentru slabire, digestie, sanatatea ficatului, scaderea trigliceridelor si a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, intarirea sistemului imunitar.
Cura de aproape 2 săptămâni cu Anghinare, Păpădie, Fenicul, Coada șoricelului, Turmeric și alte plante medicinale, BITTER BIO fără alcool 250 ml. 20 ml zilnic pentru slăbire, digestie, sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor și a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, scăderea creatininei și acidului uric. Produs HERBARIA GERMANIA distribuit de proDietaBIO.ro în România. Citiți mai multe informații despre aceste plante medicinale.

Tratamentul şi prevenirea colesterolului mare

Lapte de migdale
Laptele de vaca poate fi inlocuit cu lapte de migdale si cu alte tipuri de lapte: vezi aici mai multe detalii si preturi pentru laptele vegetal BIO

Pentru persoanele care au nivelurile de colesterol mărite, inclusiv pentru cele aflate sub tratament medicamentos, sunt recomandate patru schimbări ale stilului de viaţă pentru a reduce riscul de boli coronariene şi de atac de inimă:
• Exerciţiile fizice reprezintă o măsură de schimbare a stilului de viaţă care poate reduce nivelul de colesterol.
• Urmarea unei „diete pentru sănătatea inimii” (consumul legumelor, fructelor şi cerealelor integrale bogate în fibre; lapte și smântână vegetale; suplimente din plante 100% naturale).
• Evitarea fumatului.
• Obţinerea şi menţinerea unei greutăţi corporale sănătoase.



Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *