Amarant

AmaranthIn amarant regasim o bogatie de antioxidanti, minerale, fibre si fier iar daca pana acum nu am gatit cu amarant pentru simplul fapt ca nu stiam prea multe despre acest aliment, ei bine trebuie sa-l luam cu atentie in considerare in cazul in care dorim o dieta zilnica sanatoasa. Amarantul se prepara usor, ca si orezul sau quinoa. Poate fi un inlocuitor grozav al orezului! Este recomandat in curele de slabire caci este bogat in fibre si proteine si are putini carbohidrati dar si aceia complecsi.

Amarantul nu a aparut peste noapte in civilizatia moderna, dimpotriva este un aliment stravechi consumat de aztecii si mayasii din America Centrala, care acum este “redescoperit”. Amaranth, un membru al familiei Amaranthaceae, este o planta stufoasa, care ajunge la o inaltime de 5 pana la 7 metri. Face o floare de o culoare puternica mov magenta care ramane la fel chiar si cand este rupta (“floare nemuritoare”). De fapt, numele de “Amaranth” vine din grecescul pentru “floare-ce-nu-se-decoloreaza”. Dupa ce mult timp a fost uitat, amarantul este acum recunoscut ca un aliment foarte nutritiv, se cultiva atat pentru frunze cat si pentru semintele sale.


Proprietatile nutritive ale amarantului il incadreaza la categoria “Super Alimente”. Si pentru ca nutritionistii ne recomanda sa ne luam proteinele si din alte surse decat cele animale, amarantul este o solutie ideala si un secret al longevitatii si sanatatii. Amarant-ul se inscrie in categoria cerealelor foarte bogate in proteine avand o valoare proteica mai mare decat orezul, faina integrala de grau, ovaz sau secara. Amarantul contine un aminoacid esential, lizina (proteina de inalta calitate), care lipseste din celelalte cereale. In plus, in amarant gasim foarte multe fibre. Fibrele ajuta la stabilizarea glicemiei iar dvs veti avea energie pentru mai mult timp fara a va ingrasa. Amaranth-ul are un gust asemanator cu nuca, o aroma usor picanta si textura gelatinoasa.

Cum se prepara amarant-ul

Amaranth-ul nu schimba gustul mancarurilor si de aceea il puteti adauga odata cu legumele in supe, ciorbe, in generale retete de alimente fierte. Semintele de amarant sunt foarte micute si trebuie fierte putin mai mult timp decat quinoa sau orezul. Il puteti fierbe in prealabil si adauga ulterior in mancaruri dar atentie la faptul ca creaza o masa gelatinoasa. Semintele de amarant fierte pot fi adaugate in sosuri rantas cu putin timp inainte de a inchide focul la sos. Cand se raceste, amarantul fiert are o consistenta gelatinoasa si poate fi folosit pentru a prepara gemuri de fructe fara a folosi pectina. In plus, este necesar foarte putin indulcitor.


Semintele de amarant sunt foarte bogate in fier – element foarte important pentru combaterea anemiei si pentru cresterea frumoasa si armonioasa a copiilor. Dintre toate cerealele, numai quinoa se claseaza inaintea amarantului la continutul de fier. Amarantul, hrisca si quinoa nu contin gluten si de aceea sunt recomandate si copiilor inca de la inceputul diversificarii (7luni) si persoanelor cu probleme legate de absorbtia nutrientilor. Amarantul este o sursa bogata de calciu, magneziu si acid folic. Contine substanta fitochimica numita squalena, care ajuta la reducerea colesterolului si lupta impotriva cancerului.

Desi ovazul este indiscutabil cereala „care absoarbe” colesterolul, amarantul pare sa fie aproape la fel de eficient in scaderea nivelului de colesterol rau LDL, fiind o alternativa viabila pentru persoanele carora pur si simplu nu le place ovazul.

Adaugati amarant in supele si ciorbele dvs delicioase alaturi de celelalte legume, de morcovi, telina, ceapa si pastarnac. Pana la inchiderea focului amarantul va fi fiert si va oferi un plus de proteine sanatoase, fier, magneziu si fibre cu minim de calorii. Daca puneti numai o jumatate de cana la o oala mare de ciorba s-ar putea sa nici nu-l sesizati in lingura cand veti savura mancarea caci este foarte mic!

Alte retete cu amarant:

Reteta de clatite cu amarant si fructe de padure

Amarant retete clatiteIngrediente pentru reteta de clatite cu amarant: ½ cana faina de amarant; ½ cana faina integrala de grau; ½ cana faina alba; 2 lingurite praf de copt; ¾ lingurita bicarbonat;2 cani lapte batut sau lapte de orez;2 oua mari; ¼ cana ulei canola; 1/2 cani fructe de padure proaspete (afine sau capsuni)
Cum pregatim clatitele: Se amesteca toate ingredientele uscate intr-un castron. In alt vas, laptele batut, ouale si uleiul se bat pana devin omogene. Se lasa 5 minute, apoi se combina ingredientele uscate cu cele umede. Se adauga ½ cana de fructe. Daca aluatul este prea gros pentru a fi turnat cu usurinta, se adauga apa minerala, cate o lingura, pentru a-l subtia.
Clatitele se coc in tigaie sau pe plita si se servesc cu fructe proaspete.
Calorii: 220; Grasimi: 10 g; Grasimi saturate: 2 g; Colesterol: 55mg; Sodiu: 323 mg; Carbohidrati: 26 g; Fibre: 4 g; Zahar: 6 g; Proteine: 8 g.
Portii: 8. Timp de preparare si gatire: 25 de minute.

Both comments and pings are currently closed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.