Alimente nerecomandate copiilor

O listă cu alimente nerecomandate copiilor ne poate fi utilă atunci când începem diversificarea alimentației și până la vârste școlare. De la deserturi de 500 calorii deghizate în băuturi cu cafea, la cartofii prăjiți unsuroși, cu o crustă de sare, noi, adulții, știm când facem alegeri neînțelepte în materie de mâncare. Însă de cele mai multe ori nu ne dăm seama că alimentele cu care hrănim bebelușii și copii de vârstă medie în mod constant sunt, în esență, junk food, cu un conținut bogat în calorii, zahăr sau sare și sărac în nutrienți.
Consumul de junk food este mai dăunător în cazul bebelușilor decât al adulților. Aceasta pentru că bebelușii nu au nevoie de multe calorii, ci de proteine, grăsimi sănătoase, carbohidrați, vitamine, minerale, enzime. Este simplu pentru adulți să se sature repede cu niște calorii goale din junk food, ceea ce nu lasă loc alimentelor sănătoase bogate în nutrienți, după cum precizează Christine Gerbstadt, medic și purtător de cuvânt al American Dietetic Association. Aceasta adaugă și că deficitul nutrițional poate chiar să împiedice dezvoltarea.
Așadar, ce are de făcut un părinte? Începeți prin a învăța care sunt alimentele populare pe care trebuie să le țineți la distanță. Iată o listă cu cei mai răi infractori alimentari de care să-i feriți pe copii.
Sucurile acidulate. Pare mult prea evident pentru a fi menționat, însă, credeți sau nu, unor bebeluși li se oferă băuturi răcoritoare chiar de la 7 luni. Așa arată rezulatele unui sondaj prezentat la conferința din 2009 susținută la American Dietetic Association (ADA). Sondajul a inclus peste 3.000 de familii. Fie obișnuite sau fără zahăr, băuturile răcoritoare nu oferă niciun nutrient. Sucurile carbogazoase obișnuite conțin mult zahăr, care poate fi devastator pentru dinții și sănătatea unui copil.
Sucul de fructe. Desigur, provine din fructe, dar asta nu înseamnă că este sănătos. Fibrele din fructele proaspete se pierd în mare parte în procesul de preparare a sucurilor, iar ceea ce rămâne reprezintă o mare cantitate de zahăr.
Utilizarea anumitor tipuri de suc, în special de mere și pere, pentru a îndulci mâncarea bebelușului nu este o idee bună, precizează nutriționista Leanne Cooper, autoarea „What Do I Feed My Baby: A Step-by-Step Guide to Solids”. Zaharurile din aceste sucuri pot accelera trecerea alimentelor prin tractul digestiv. „Când alimentele trec prea repede, organismul nu are timp să absoarbă toți acei nutrienți valoroși”, adaugă Cooper. De asemenea, ele pot duce la apariția diareei în cazul anumitor bebeluși.
Cum rămâne cu publicitatea care susține că sucul de fructe le oferă bebelușilor necesarul de vitamina C? Nu vă lăsați păcăliți. „Bebelușii își pot lua ușor vitamina C dintr-o porție mică de fructe proaspete”, precizează Brown.
Ce ar trebui să bea în loc bebelușul dumneavoastră? American Academy of Pediatrics (AAP) recomandă ca bebelușii de sub 6 luni să bea numai lapte matern sau formulă. Bebelușii de la 6 la 12 luni pot consuma cantități mici de apă, însă laptele matern sau de tip formulă ar trebui să rămână băutura lor principală. (Aflați mai multe despre când pot bebelușii bea apă.) După prima aniversare, îi puteți da și lapte de vacă.
Biscuiții sărați. Pot fi gustări la îndemână odată ce bebelușul poate mușca și mesteca, însă nu va fi nevoie de prea mulți pentru a satisface apetitul celui mic, nelăsând niciun loc pentru alimentele bogate în nutrienți. De asemenea, așa cum consumul de dulciuri contribuie la dezvoltarea poftei de dulce a bebelușului, consumul de alimente sărate le poate insufla pofta de „ceva sărat”. Sondajul prezentat în 2009 la conferința ADA a scos la iveală că aproape trei sferturi din copiii mici și preșcolari consumă mai multă sare decât cea prevăzută de doza zilnică recomandată.
Biscuiții în formă de peștișori intră în această categorie. „Prea multe calorii într-o gustare”, spune Brown. „Feliile de fructe sunt o alegere mult mai bună.” Ea menționează că dacă doriți o gustare rapidă, cerealele cu un conținut scăzut de zahăr au o valoare nutrițională mai mare decât biscuiții sărați.
Mâncarea procesată. Oamenii definesc diferit alimentele procesate, dar în general, cu cât un aliment este mai modificat și îmbogățit, depărtându-se de la varianta sa originală (lista ingredientelor fiind și ea tot mai lungă) cu atât alimentul este mai procesat. Din cauza procesării intensive, de cele mai multe ori, alimentele își pierd o parte semnificativă din valoarea nutrițională și dobândesc aditivi nesănătoși.
„Cu cât alimentul este mai procesat, cu atât valoarea nutrițională tinde să scadă și cu atât mai mult crește conținutul de zahăr, sare și grăsimi”, spune Kate Geagan, dietetician și autoare a „Go Green, Get Lean”.
Cele mai rele alimente procesate pe care părinții le servesc bebelușilor sunt acelea care în mod specific nu le sunt adresate micuților, ca pastele la conservă, precizează nutriționista Eileen Behan, autoare a „The Baby Food Bible”. „Adesea, acestea conțin mult prea multă sare.” Este mai bine dacă fierbeți niște tăiței și îi amestecați cu câteva roșii zdrobite.
http://prodietanaturala.ro/bebe-mamici-copii/alimente-bio-pentru-copii

Deserturile cu gelatină. „Ați fi surprinși să știți câți oameni cred că un desert cu gelatină este o mâncare sănătoasă pentru copii”, spune Gerbstadt. De ce există acestă înțelegere greșită? Multe persoane cred că gelatina conține proteine, probabil pentru că este produsă din oase și cartilagii de origine animală procesate. Dar nu este așa, subliniază Gerbstadt – cel puțin, nu într-o cantitate semnificativă. „Ceea ce ajunge să consume bebelușul este aproape în totalitate zahăr, colorant și arome artificiale și o urmă de gelatină pentru a face desertul gumat”, spune ea.
Într-adevăr, gelatina este ușor de înghițit, dar din nou, așa este și ideea lui Gerbstadt despre un desert sănătos: un piure de măr copt, presărat cu scorțișoară. „Este dulce în mod natural și conține fibre bune, vitamine și are o textură fină și delicioasă”, adaugă ea. „Pentru asta aș opta.”

Care sunt alimentele nerecomandate până la vârsta de 6 luni? Conform Organizației Mondiale a Sănătății, până la vârsta de 6 luni copiii ar trebui să fie exclusiv alăptați sau hrăniți cu lapte formulă și să se evite toate alimentele, inclusiv ceaiul. Studiile au demonstrat că laptele matern sau formulele de lapte pot constitui singura hrană în alimentația sugarilor de până la 6 luni.

Ce alimente trebuie evitate între 6 și 12 luni? Câteva alimente ar trebui evitate datorită potențialului alergen. Este vorba despre albușul de ou, fructele de mare, căpșuni, fructe de pădure. Mierea, carnea de porc, laptele de vacă, zahărul sau sarea nu vor fi nici ele introduse decât după vârsta de 1 an. Fructele și legumele afectate de pesticide pot interfera cu imunitatea copiilor și pot afecta negativ buna dezvoltare a organismului acestora. Puteți alege alimente bio pentru copii cel puțin în această perioadă de dezvoltare.

Ce alimente trebuie evitate după vârsta de 1 an? Discuția despre alimentația recomandată copiilor de vârste preșcolare și școlare este mai amplă, mai multe informații puteți citi în articolul de dedicat aici.

Puteți alege alimente BIO special dedicate copiilor din site-ul prodietanaturala.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.